Mias melodifestival-skräll! ha ha..
_0410 Oktoberbarn
  1. Mia m.tre
    #1

    Mias melodifestival-skräll! ha ha..

    Sån ofattbar skit hittills att det inte ens känns kul att det drar ihop sig mot final.

    Finns bara en sak att säga: (håll i er rejält nu tjejer!!)

    Banne mig att Kicki Danielssons låt är riktigt BRA! den är klart bäst av allt hittills.
    Klämmig,glad och käck. ho ho ho
    Fast det är sant alltså! jag gillade den direkt.
    Åldern eller????
  2. 1
    Mias melodifestival-skräll! ha ha.. Sån ofattbar skit hittills att det inte ens känns kul att det drar ihop sig mot final.

    Finns bara en sak att säga: (håll i er rejält nu tjejer!!)

    Banne mig att Kicki Danielssons låt är riktigt BRA! den är klart bäst av allt hittills.
    Klämmig,glad och käck. ho ho ho
    Fast det är sant alltså! jag gillade den direkt.
    Åldern eller????
  3. Angelina &Nathaly&5syskon
    #2

    Vaddå åldern??!

    Jag ÄR faktiskt äldre än du :-)
    Vad säger du då om min favoritlåt \"Night of Passion\"
    Okey gillar ngr andra också däribland Kickis låt.
  4. 2
    Vaddå åldern??! Jag ÄR faktiskt äldre än du :-)
    Vad säger du då om min favoritlåt \"Night of Passion\"
    Okey gillar ngr andra också däribland Kickis låt.
  5. Mia m.tre
    #3

    Är det pudlarnas låt?

    Den är helt ok!! rätt kul med lite annat än ren schlager (även om jag i grunden tycker det skall vara det)

    Jo,det här med Kicki och åldern,det är ju dansbandsvarning så det skriker om hennes låt och när en annan växte upp var det ju himla mkt dansband om man säger så...och en period var vi mkt ute o dansade i folkparkerna minns jag i tonåren och då var det ju sån musik hela tiden.
    Spännande med Carola på Lördag tycker jag.
    Blev besviken på BWO,den var så \"flat\" och tjatig,annars är ju lille sångaren min lilla toy boy....

  6. 3
    Är det pudlarnas låt? Den är helt ok!! rätt kul med lite annat än ren schlager (även om jag i grunden tycker det skall vara det)

    Jo,det här med Kicki och åldern,det är ju dansbandsvarning så det skriker om hennes låt och när en annan växte upp var det ju himla mkt dansband om man säger så...och en period var vi mkt ute o dansade i folkparkerna minns jag i tonåren och då var det ju sån musik hela tiden.
    Spännande med Carola på Lördag tycker jag.
    Blev besviken på BWO,den var så \"flat\" och tjatig,annars är ju lille sångaren min lilla toy boy....

  7. Anonym
    #4

    Carola bl.a

    Som den sanna 80-talist jag är ser jag fram emot Carola på lördag! Jag lär ha diggat henne redan i 2 års åldern -tror tom att det finns bildbevis... när hon slog igenom med Främling alltså!!!

    Jag var lite deppad över samtliga låtar i lördags, hade hoppats på Jessica Andersson, gillar henne och det var den enda låten som kom tillbaka till mig i söndags -men inte ens den var bra...

    Nu ska här badas barn! Fiskpinnar, ris och dagismellis över hela M, riktigt ritkigt mysigt!
  8. 4
    Carola bl.a Som den sanna 80-talist jag är ser jag fram emot Carola på lördag! Jag lär ha diggat henne redan i 2 års åldern -tror tom att det finns bildbevis... när hon slog igenom med Främling alltså!!!

    Jag var lite deppad över samtliga låtar i lördags, hade hoppats på Jessica Andersson, gillar henne och det var den enda låten som kom tillbaka till mig i söndags -men inte ens den var bra...

    Nu ska här badas barn! Fiskpinnar, ris och dagismellis över hela M, riktigt ritkigt mysigt!
  9. Angelina &Nathaly&5syskon
    #5

    Japp

    Pudlarnas låt. Tycker egentligen inte att den passar in utan det skall vara en mer tralligare låt för att vinna. Håller med om BWOs låt. Toyboy..han påminner om min första stora kärlek *ler*

    Det där med dansband hör till landsorten ;-)En annan är uppvuxen i Järfälla utanför Sthlm och där var det minsann inget dansband eller folkparker *fniss*. Första ggn jag var i en folkpark och hade första fyllan var i Köping.
  10. 5
    Japp Pudlarnas låt. Tycker egentligen inte att den passar in utan det skall vara en mer tralligare låt för att vinna. Håller med om BWOs låt. Toyboy..han påminner om min första stora kärlek *ler*

    Det där med dansband hör till landsorten ;-)En annan är uppvuxen i Järfälla utanför Sthlm och där var det minsann inget dansband eller folkparker *fniss*. Första ggn jag var i en folkpark och hade första fyllan var i Köping.
  11. Angelina &Nathaly&5syskon
    #6

    Vad kul

    att du fortfarande gillar henne. Hon är en duktig sångerska och av bra årgång 1966 *lerstort*
  12. 6
    Vad kul att du fortfarande gillar henne. Hon är en duktig sångerska och av bra årgång 1966 *lerstort*
  13. Vera m 2
    #7

    Jag älskar ju...

    ...att vara ute och dansa, men tycker varken om traditionell dansbandsmusik eller Kickis låt alls. Jag tycker om popigare musik, att dansa till. Jag har iof bara sett en deltävling och det var den i lördags och bäst var ju Patrik Isaksson.
  14. 7
    Jag älskar ju... ...att vara ute och dansa, men tycker varken om traditionell dansbandsmusik eller Kickis låt alls. Jag tycker om popigare musik, att dansa till. Jag har iof bara sett en deltävling och det var den i lördags och bäst var ju Patrik Isaksson.
  15. Anonym
    #8

    Liten fråga i ungdomligt oförstånd

    ...jag förstår att jag verkar väl ung nu... men vad är en folkpark? Folköl har jag stött på i tonåren -men en folkpark?! *generad*
  16. 8
    Liten fråga i ungdomligt oförstånd ...jag förstår att jag verkar väl ung nu... men vad är en folkpark? Folköl har jag stött på i tonåren -men en folkpark?! *generad*
  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9

    Sov du...

    när min älskling Magnus Carlsson sjöng? *ler* Han var superbra tycker jag! (Ta hem hela skiten nu Magnus, det är du värd!) Men han skulle visserligen kunna sjunga \"Små grodorna\" och jag skulle älska det ändå...
  18. 9
    Sov du... när min älskling Magnus Carlsson sjöng? *ler* Han var superbra tycker jag! (Ta hem hela skiten nu Magnus, det är du värd!) Men han skulle visserligen kunna sjunga \"Små grodorna\" och jag skulle älska det ändå...
  19. Anonym
    #10

    Missade...

    Jag missade delar av det avsnittet eftersom dumma SVT sände redan vid kl 19.00 utan att skriva ut det i versaler i TV-programmet... Men han brukar ju vara bra! Har ju gått o blivit lite fan of Alcazar numer!

    Men han gick väl vidare? I sådana fall får jag ju höra honom \"igen\"!
  20. 10
    Missade... Jag missade delar av det avsnittet eftersom dumma SVT sände redan vid kl 19.00 utan att skriva ut det i versaler i TV-programmet... Men han brukar ju vara bra! Har ju gått o blivit lite fan of Alcazar numer!

    Men han gick väl vidare? I sådana fall får jag ju höra honom \"igen\"!
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11

    Jo...

    han är med i finalen nästa vecka!
  22. 11
    Jo... han är med i finalen nästa vecka!
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12

    Hej där..

    Hajade till när jag läste Järfälla..där har ju jag också bott i måååånga herrans år tills att vi flyttade upp til Sundsvall nu för ca 1 år sedan :)

    kram
  24. 12
    Hej där.. Hajade till när jag läste Järfälla..där har ju jag också bott i måååånga herrans år tills att vi flyttade upp til Sundsvall nu för ca 1 år sedan :)

    kram
  25. Vera m 2
    #13

    *ler*

    Ja du, vad är en folkpark? Vet inte om storstäder har det och du är väl från Sthlm ursprungligen eller? Nån annan kanske kan förklara vad är, jag vet inte hur jag ska förklara, men jag gör ett försök: Här i Schtaan där jag bor är det en stor asfalterad yta med bänkar och blommor och en utomhusscen (där det på 80-talet var uppträdanden av olika artister) och ett hus med dansgolv, där det på sommrarna brukar anordnas dans till orkestrar för oss dansnördar, med staket runt om.
  26. 13
    *ler* Ja du, vad är en folkpark? Vet inte om storstäder har det och du är väl från Sthlm ursprungligen eller? Nån annan kanske kan förklara vad är, jag vet inte hur jag ska förklara, men jag gör ett försök: Här i Schtaan där jag bor är det en stor asfalterad yta med bänkar och blommor och en utomhusscen (där det på 80-talet var uppträdanden av olika artister) och ett hus med dansgolv, där det på sommrarna brukar anordnas dans till orkestrar för oss dansnördar, med staket runt om.
  27. Vera m 2
    #14

    Fast då kan man...

    ...åka till Mälarsalen eller Yesterday på vintern och Tumba eller Skansen på sommaren, det gjorde jag när jag bodde i Järfälla och sedan Sollentuna.
  28. 14
    Fast då kan man... ...åka till Mälarsalen eller Yesterday på vintern och Tumba eller Skansen på sommaren, det gjorde jag när jag bodde i Järfälla och sedan Sollentuna.
  29. Angelina &Nathaly&5syskon
    #15

    Ja det

    visste jag faktiskt ;-). Såg att Tezza bott där också. Håller lite koll på er här även om jag inte skriver. Jag flyttade därifrån -89 efter att ha bott där i 21år Nu bor jag bara 3mil ifrån.

    Trivs du i Sundsvall?
  30. 15
    Ja det visste jag faktiskt ;-). Såg att Tezza bott där också. Håller lite koll på er här även om jag inte skriver. Jag flyttade därifrån -89 efter att ha bott där i 21år Nu bor jag bara 3mil ifrån.

    Trivs du i Sundsvall?
  31. Mia m.tre
    #16

    Det var ett herrans tjat

    ...sambon suckade och stönade hela tiden han sjöng så jag hörde inte så mkt men det jag HÖRDE........
    Han har en sån underbar stämma att precis som du säger kan sjunga små grodorna för att göra mig salig!
    Helt fantastiskt mjuk MANLIG röst (varför sjunger alla dagens killar/män i ljusa tjejtoner? fruktansvärt!)
    Ja,ursäkta mig Sharp! Magnus låt OCH Kickis då....
  32. 16
    Det var ett herrans tjat ...sambon suckade och stönade hela tiden han sjöng så jag hörde inte så mkt men det jag HÖRDE........
    Han har en sån underbar stämma att precis som du säger kan sjunga små grodorna för att göra mig salig!
    Helt fantastiskt mjuk MANLIG röst (varför sjunger alla dagens killar/män i ljusa tjejtoner? fruktansvärt!)
    Ja,ursäkta mig Sharp! Magnus låt OCH Kickis då....
  33. Mia m.tre
    #17

    Åh........tack Cia!!

    Vad trevligt att ngn världsvan från storstan också kan undra över ngt som vi lantisar vet!!! he he he

    Jaadu...hm??parken är kommunen som äger,en byggnad med en stor dansaula där man dansar och det finns bord och stolar runt om,en liten servering finns (alkohol får ej serveras där...)
    På sommaren är man ute,artisterna på en scen och man dansar på en stor dansbana.
    Typ Allsång på skansen men i mkt mindre skala och utan bänkarna framför,man dansar där istället till de som spelar.
    Ute på riktiga landsbygden har de bara de där lövade dansbanorna med scenen inbyggd uppe på banan.
    Skogen runtom och det dricks och hånglas i snår och buskar...

  34. 17
    Åh........tack Cia!! Vad trevligt att ngn världsvan från storstan också kan undra över ngt som vi lantisar vet!!! he he he

    Jaadu...hm??parken är kommunen som äger,en byggnad med en stor dansaula där man dansar och det finns bord och stolar runt om,en liten servering finns (alkohol får ej serveras där...)
    På sommaren är man ute,artisterna på en scen och man dansar på en stor dansbana.
    Typ Allsång på skansen men i mkt mindre skala och utan bänkarna framför,man dansar där istället till de som spelar.
    Ute på riktiga landsbygden har de bara de där lövade dansbanorna med scenen inbyggd uppe på banan.
    Skogen runtom och det dricks och hånglas i snår och buskar...

  35. Mia m.tre
    #18

    JAA!

    Så kanske det är ja...och raggare och allt det där.
    Minns att de gled förbi i sina vrålåk och spelade:
    \"Jag vill vara din Margaretha\" och raggarna var ju alltid på de där logdanserna!
    Ha ha ha åh......tack för att jag fick minnas lite.
    Supernostalgisk nu!
  36. 18
    JAA! Så kanske det är ja...och raggare och allt det där.
    Minns att de gled förbi i sina vrålåk och spelade:
    \"Jag vill vara din Margaretha\" och raggarna var ju alltid på de där logdanserna!
    Ha ha ha åh......tack för att jag fick minnas lite.
    Supernostalgisk nu!
  37. Mia m.tre
    #19

    Kanske var jag där och ragglade

    ...jag med!!! ha ha ha
    Köping åkte vi till nästan varje helg en period.
  38. 19
    Kanske var jag där och ragglade ...jag med!!! ha ha ha
    Köping åkte vi till nästan varje helg en period.
  39. Anonym
    #20

    Tackelitack själv!

    Tackar för upplysningen!!! Om jag ska vara ärlig är det här ngt som jag funderat över länge. \"Alla\" i sthlm (läs inflyttade lantisar :) ) pratar ju om dessa folkparker när man kommer ut i vuxenvärlden och jag har inte hajjat alls vad det ÄR för ngt! ...och då har man ju inte riktigt vågat fråga heller...

    Men det verkar ju skoj! Får se mig omkring i den här Norrlandshålan jag befinner mig i och kolla om de har några folkparker fortfarande!!!! Men det kanske mest var \"Förr\"? *Ler*
  40. 20
    Tackelitack själv! Tackar för upplysningen!!! Om jag ska vara ärlig är det här ngt som jag funderat över länge. \"Alla\" i sthlm (läs inflyttade lantisar :) ) pratar ju om dessa folkparker när man kommer ut i vuxenvärlden och jag har inte hajjat alls vad det ÄR för ngt! ...och då har man ju inte riktigt vågat fråga heller...

    Men det verkar ju skoj! Får se mig omkring i den här Norrlandshålan jag befinner mig i och kolla om de har några folkparker fortfarande!!!! Men det kanske mest var \"Förr\"? *Ler*

Liknande trådar

  1. Vilken skräll.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 22:21
  2. Vilken skräll
    By Jessica05 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 17:19
  3. vilken skräll.. Mi åkte
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 08:15
  4. Vilken skräll
    By Maria1983 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 15:13
  5. Sicken skräll!!
    By Anna m.Leo&Lovis in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar