Vill tillägga en sak till...
Styvfamiljer
  1. Sarah
    #1

    Vill tillägga en sak till...

    Min man pratade med ss mamma om hur vi ska göra med ss nu när han är sjuk. (han har öron och bihålsinflammation)
    Hon frågade om han kunde vara här resten av veckan då min man är hemma. Visst sa min man men han vill gärna ha halva bb då han ska ha ss här nästan en vecka mer än normalt.
    Nej, nej...det gick inte för sig. Hon hämtar honom i morgon och tar vabdag på fredag + betalar medicinen på 200 + betalar mellanskilnaden som min man fick lägga på de nya skorna mamman köpt (det fanns inte samma sko i större storlek så min man fick ta ett par lite dyrare).

    Är jag dum eller?

    Blir inte det samma sak? Samma summa?

    Tala om att vara principfast... Kan bara sucka, för mer får man ju inte uttrycka sig här!!!
  2. 1
    Vill tillägga en sak till... Min man pratade med ss mamma om hur vi ska göra med ss nu när han är sjuk. (han har öron och bihålsinflammation)
    Hon frågade om han kunde vara här resten av veckan då min man är hemma. Visst sa min man men han vill gärna ha halva bb då han ska ha ss här nästan en vecka mer än normalt.
    Nej, nej...det gick inte för sig. Hon hämtar honom i morgon och tar vabdag på fredag + betalar medicinen på 200 + betalar mellanskilnaden som min man fick lägga på de nya skorna mamman köpt (det fanns inte samma sko i större storlek så min man fick ta ett par lite dyrare).

    Är jag dum eller?

    Blir inte det samma sak? Samma summa?

    Tala om att vara principfast... Kan bara sucka, för mer får man ju inte uttrycka sig här!!!
  3. Lily
    #2

    jag har ingen aning

    om hur stort det svenska barnbidraget är, men jag måste säga att ni verkar extremt fixerade vid pengar och att det ska bli exakt rättvisa summor.

    Om nu mamman den här gången gör som du skriver, är det inte bra då? Ni får ju betalt för skillnaden för skorna + att hon betalar medicinen. Eller är jag ett \"nöt\" nu när jag faktiskt inte fattar vad ert problem är??
  4. 2
    jag har ingen aning om hur stort det svenska barnbidraget är, men jag måste säga att ni verkar extremt fixerade vid pengar och att det ska bli exakt rättvisa summor.

    Om nu mamman den här gången gör som du skriver, är det inte bra då? Ni får ju betalt för skillnaden för skorna + att hon betalar medicinen. Eller är jag ett \"nöt\" nu när jag faktiskt inte fattar vad ert problem är??
  5. Sarah
    #3

    Lägg av!!!

    Uppenbarligen får man bara skriva här om man har nåt positivt att skriva om sina sb eller deras mammor.
    Men vet du vad?
    Allt i styvfamiljslivet är inte positivt!

    Och jag trodde att detta var en sida för styvföräldrar. Men det verkar som vi inte får vara här och skriva. Inte när vi har nåt att gnälla över ialla fall. Synd med tanke på att det finns många saker som många behöver skriva av sig om, oavsätt om det passar dig eller någon annan.

    Men jag skutar skriva här nu då jag tydligen är en belastning för er som inte har en aning om nåt vad gäller att vara styvförälder!!!

    Så, tack och adjö för den tiden jag varit här....
  6. 3
    Lägg av!!! Uppenbarligen får man bara skriva här om man har nåt positivt att skriva om sina sb eller deras mammor.
    Men vet du vad?
    Allt i styvfamiljslivet är inte positivt!

    Och jag trodde att detta var en sida för styvföräldrar. Men det verkar som vi inte får vara här och skriva. Inte när vi har nåt att gnälla över ialla fall. Synd med tanke på att det finns många saker som många behöver skriva av sig om, oavsätt om det passar dig eller någon annan.

    Men jag skutar skriva här nu då jag tydligen är en belastning för er som inte har en aning om nåt vad gäller att vara styvförälder!!!

    Så, tack och adjö för den tiden jag varit här....
  7. Sarah
    #4

    Tillägg...

    Har bara såååååååå svårt att förstå att om det nu inte är så viktigt med bb och att det inte är nåt att tjafsa om - varför inte dela det då?
    Det är ju en småsak för er biomammor. Eller?
    Vem är det igentligen som är pengagalen, en pappa som bara önskar halva bb eller en mamma som kräver hela????
  8. 4
    Tillägg... Har bara såååååååå svårt att förstå att om det nu inte är så viktigt med bb och att det inte är nåt att tjafsa om - varför inte dela det då?
    Det är ju en småsak för er biomammor. Eller?
    Vem är det igentligen som är pengagalen, en pappa som bara önskar halva bb eller en mamma som kräver hela????
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    som man ropar...

    ...får man svar. Tråkigt att du känner att du vill sluta vara här! Det menar jag uppriktigt MEN du måste förstå att man får svar som man inte önskar alla gånger. Hoppas du ombestämmer dig.
  10. 5
    som man ropar... ...får man svar. Tråkigt att du känner att du vill sluta vara här! Det menar jag uppriktigt MEN du måste förstå att man får svar som man inte önskar alla gånger. Hoppas du ombestämmer dig.
  11. Sarah
    #6

    Åter igen, tillägg...

    Jag tänker inte sluta skriva här.
    Ingen ska få mig att sluta stå för mina åsikter om bb.
    Ingen ska få mig att må dåligt för att jag skriver här.
    Jag är en j-gt bra styvmamma till min ss och hans mamma är enbart ......!!!
    Inte bara min åsikt då ss uppenbarligen inte vill vara hos sin mamma utan gråter sig hysterisk var gång han ska dit. Hans åsikt väger tyngre än alla ord ni skriver.

    Ah, varför lägger jag ens tid på att skriva. Suck...
  12. 6
    Åter igen, tillägg... Jag tänker inte sluta skriva här.
    Ingen ska få mig att sluta stå för mina åsikter om bb.
    Ingen ska få mig att må dåligt för att jag skriver här.
    Jag är en j-gt bra styvmamma till min ss och hans mamma är enbart ......!!!
    Inte bara min åsikt då ss uppenbarligen inte vill vara hos sin mamma utan gråter sig hysterisk var gång han ska dit. Hans åsikt väger tyngre än alla ord ni skriver.

    Ah, varför lägger jag ens tid på att skriva. Suck...
  13. Sarah
    #7

    Jag kan inte se...

    ...något stötande i mitt första inlägg. Inte heller var det riktat till någon här.

    Jag skrev bara mina känslor i en sak som hände här - i mitt liv.

    Trodde man kunde skriva vad man ville utan att få sten kastat i ansiktet!

    Och jag har ALDRIG kallat någon för nöt här - bara min ss mamma, vilken är en person ingen av er känner och inte bör ha en egen åsikt om.

  14. 7
    Jag kan inte se... ...något stötande i mitt första inlägg. Inte heller var det riktat till någon här.

    Jag skrev bara mina känslor i en sak som hände här - i mitt liv.

    Trodde man kunde skriva vad man ville utan att få sten kastat i ansiktet!

    Och jag har ALDRIG kallat någon för nöt här - bara min ss mamma, vilken är en person ingen av er känner och inte bör ha en egen åsikt om.

  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8

    Det blir samma sak

    Håller med.
  16. 8
    Det blir samma sak Håller med.
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    Jag tror så här

    Sarah: att vissa reagerar på att du är så \"snabb\" att rapportera allt negativt som ss mamma gör. Att vissa blir provocerade av att så väldigt stor andel av dina inlägg går ut på, eller så småningom leder till, att beskriva biomamman negativt.

    Jag tror inte det handlar om att varje enskilt inlägg från dig är otrevligt (jag uppfattar dig inte som en som uttrycker dig otrevligt) utan att det är summan av dem sas.

    Håller dock med dig om det var knepigt resonerat ang. bb, och tycker också att det borde delas vid vv.
  18. 9
    Jag tror så här Sarah: att vissa reagerar på att du är så \"snabb\" att rapportera allt negativt som ss mamma gör. Att vissa blir provocerade av att så väldigt stor andel av dina inlägg går ut på, eller så småningom leder till, att beskriva biomamman negativt.

    Jag tror inte det handlar om att varje enskilt inlägg från dig är otrevligt (jag uppfattar dig inte som en som uttrycker dig otrevligt) utan att det är summan av dem sas.

    Håller dock med dig om det var knepigt resonerat ang. bb, och tycker också att det borde delas vid vv.
  19. Anethe
    #10

    Hej igen

    Självklart har du rätt till din åsikt-och resten av alla som skriver här har också rätt till sina åsikter.
    När du skriver i ett forum betyder det att du kommer att få reaktioner på ditt inlägg-ibland positiva och ibland negativa.Så är det bara.

    De här inläggen du skriver är du ganska kritisk mot mamman och skriver mycket om pengar hit och dit-barnbidraget ska hur som helst inte gå till dig så vad gnäller du för?
    Att betala pojkens medicin är inte ditt jobb heller, och inte att betala hans nya skor-det är hans mamma och pappa som ska göra det.
    Du ingår inte i den kategorin.

    Blir det så att du får göra det i slutändan och stör dig så här mycket på det, måste du ta det med pappan-det är hans jobb att få till ett samarbete med mamman, det är hans jobb att betala sin del.
    Du har ingen del alls ens i att ta en diskussion med mamman-det är din mans jobb.
    Det är SKITSVÅRT att ställa sig utanför -men hur man än vänder och vrider på det så är det föräldrarna som måste vara föräldrar och ingen annan.

    \"Jag är en j-gt bra styvmamma till min ss och hans mamma är enbart ......!!!\"

    Den här meningen är på en femårings nivå-hör du inte själv hur det låter?
    Samma princip som=\"Jag kan springa snabbare än xx\"
    Det spelar ingen roll om du tycker hon är skit, om du hatar henne mer än allt annat, hon är ändå pojkens mamma-vad som än händer.

    Har du så här mycket problem med att ens tänka på henne så tycker jag att du för din familj, och framförallt din mans son,ska undvika all kontakt med henne.





  20. 10
    Hej igen Självklart har du rätt till din åsikt-och resten av alla som skriver här har också rätt till sina åsikter.
    När du skriver i ett forum betyder det att du kommer att få reaktioner på ditt inlägg-ibland positiva och ibland negativa.Så är det bara.

    De här inläggen du skriver är du ganska kritisk mot mamman och skriver mycket om pengar hit och dit-barnbidraget ska hur som helst inte gå till dig så vad gnäller du för?
    Att betala pojkens medicin är inte ditt jobb heller, och inte att betala hans nya skor-det är hans mamma och pappa som ska göra det.
    Du ingår inte i den kategorin.

    Blir det så att du får göra det i slutändan och stör dig så här mycket på det, måste du ta det med pappan-det är hans jobb att få till ett samarbete med mamman, det är hans jobb att betala sin del.
    Du har ingen del alls ens i att ta en diskussion med mamman-det är din mans jobb.
    Det är SKITSVÅRT att ställa sig utanför -men hur man än vänder och vrider på det så är det föräldrarna som måste vara föräldrar och ingen annan.

    \"Jag är en j-gt bra styvmamma till min ss och hans mamma är enbart ......!!!\"

    Den här meningen är på en femårings nivå-hör du inte själv hur det låter?
    Samma princip som=\"Jag kan springa snabbare än xx\"
    Det spelar ingen roll om du tycker hon är skit, om du hatar henne mer än allt annat, hon är ändå pojkens mamma-vad som än händer.

    Har du så här mycket problem med att ens tänka på henne så tycker jag att du för din familj, och framförallt din mans son,ska undvika all kontakt med henne.





  21. Astrid m. Alex Isak Julia
    #11

    Har sett...

    att du skrivit flera ggr om delat bb, har inte kommenterat det förut, men tycker verkligen att bb ska delas om man har vv och lika mycket utgifter. Du har rätt i det, men tyvärr är inte lagen sådan att det kan fixas utan biomammans samtycke...

    Skulle själv anse set självklart att halva bb skulle gå till mitt ex om vi hade vv och samma utgifter för vårt barn. Eftersom jag har boendet, underhåll och bb tycker jag det är lika självklart att jag står för alla sonens kostnader.
  22. 11
    Har sett... att du skrivit flera ggr om delat bb, har inte kommenterat det förut, men tycker verkligen att bb ska delas om man har vv och lika mycket utgifter. Du har rätt i det, men tyvärr är inte lagen sådan att det kan fixas utan biomammans samtycke...

    Skulle själv anse set självklart att halva bb skulle gå till mitt ex om vi hade vv och samma utgifter för vårt barn. Eftersom jag har boendet, underhåll och bb tycker jag det är lika självklart att jag står för alla sonens kostnader.
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    nej, nej, nej

    nu drog DU upp en gammal diskussion!

    Jag menar bara att vad man än skriver så får man vara beredd på svar OCH att man inte kan förvänta sig att få de svar man vill ha.
  24. 12
    nej, nej, nej nu drog DU upp en gammal diskussion!

    Jag menar bara att vad man än skriver så får man vara beredd på svar OCH att man inte kan förvänta sig att få de svar man vill ha.
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13

    Tjoå\'tjohej....

    Det ÄR ju så, å\' tacka gudarna för det, att vi alla är olika. Dvs. vi har olika erfarenheter, olika värderingar, olika smak etc etc.

    Skriver du på öppna forum så får du räkna med att inte alla håller med. Dvs. lika mycket som du känner att det är en märklig situation för dig/er, lika märklig kan någon annan anse att din reaktion är.
    Det är ju det som är kontentan av forum som dessa.
    Det finns inga garantier för att endast de med samma åsikter som dig, åxå är de enda som svarar dig. Ellehur?

    Ibland kan det t o m vara bra att få mothugg(anrda åsikter än sin egen), ibland är det bättre med medhåll. Men att reservera sig mot det ena lr andra funkar inte. Jo, om du ge attan i å\' svara på de inlägg som retar upp dig.

    Se så, gaska upp å\' ta det inte personligt när någon undrar/ifrågasätter.

    mvh/m
  26. 13
    Tjoå\'tjohej.... Det ÄR ju så, å\' tacka gudarna för det, att vi alla är olika. Dvs. vi har olika erfarenheter, olika värderingar, olika smak etc etc.

    Skriver du på öppna forum så får du räkna med att inte alla håller med. Dvs. lika mycket som du känner att det är en märklig situation för dig/er, lika märklig kan någon annan anse att din reaktion är.
    Det är ju det som är kontentan av forum som dessa.
    Det finns inga garantier för att endast de med samma åsikter som dig, åxå är de enda som svarar dig. Ellehur?

    Ibland kan det t o m vara bra att få mothugg(anrda åsikter än sin egen), ibland är det bättre med medhåll. Men att reservera sig mot det ena lr andra funkar inte. Jo, om du ge attan i å\' svara på de inlägg som retar upp dig.

    Se så, gaska upp å\' ta det inte personligt när någon undrar/ifrågasätter.

    mvh/m
  27. Sarah
    #14

    Men snälla....

    Detta är ett forum för styvföräldrar!

    Borde jag inte få uttrycka mig som jag vill?
    Jag är styvföräldrar och jag upplever mycket som problem som kopplas till den rollen. Och det är enbart med mamman. Jag gillar henne inte och det har inget annat att göra med än att hon är den hon är.
    Min ss och jag har inga som helst problem.

    Vad gäller pengar så gnäller jag därför att JAG skriver här. Min man och jag har gemensam ekonomi och i grund och botten så finns det pengar till allt som ss behöver. Vad jag är så less på är att vi ska köpa och fixa allt som rör honom medans mamman med bb inte köper nåt.

    Jag vet att detta är ett känsligt ämne. Har funnits på denna sida ett bra tag och läst det mesta. Jag vet att det finns biomammor med samma problem fast då tvärtom, och de får alltid stöd. Men vi styvmammor är en utsatt grupp som tränger in i en biomammas värld.
    Jag är väl medveten om det, jag är mamma själv.

    Att jag skulle sänka mig till en femårings nivå är din åsikt. Jag anser att jag på denna sida bör kunna \"lufta mig\" och få uttrycka mina känslor som anonym. Ingen blir skadad, ingen såras.

    Ok, jag är klumpig i ordval men jag önskar att ni kunde läsa bortom det.
    Jag är en snäll person som sällan pratar illa om någon. Inte ens nämner jag allt om min ss mamma för mina bästa vänner. Här, därimot, har jag fram till nu kännt att jag kan få ut mina känslor, åsikter och irritationer.

    Förstår du mig eller?
  28. 14
    Men snälla.... Detta är ett forum för styvföräldrar!

    Borde jag inte få uttrycka mig som jag vill?
    Jag är styvföräldrar och jag upplever mycket som problem som kopplas till den rollen. Och det är enbart med mamman. Jag gillar henne inte och det har inget annat att göra med än att hon är den hon är.
    Min ss och jag har inga som helst problem.

    Vad gäller pengar så gnäller jag därför att JAG skriver här. Min man och jag har gemensam ekonomi och i grund och botten så finns det pengar till allt som ss behöver. Vad jag är så less på är att vi ska köpa och fixa allt som rör honom medans mamman med bb inte köper nåt.

    Jag vet att detta är ett känsligt ämne. Har funnits på denna sida ett bra tag och läst det mesta. Jag vet att det finns biomammor med samma problem fast då tvärtom, och de får alltid stöd. Men vi styvmammor är en utsatt grupp som tränger in i en biomammas värld.
    Jag är väl medveten om det, jag är mamma själv.

    Att jag skulle sänka mig till en femårings nivå är din åsikt. Jag anser att jag på denna sida bör kunna \"lufta mig\" och få uttrycka mina känslor som anonym. Ingen blir skadad, ingen såras.

    Ok, jag är klumpig i ordval men jag önskar att ni kunde läsa bortom det.
    Jag är en snäll person som sällan pratar illa om någon. Inte ens nämner jag allt om min ss mamma för mina bästa vänner. Här, därimot, har jag fram till nu kännt att jag kan få ut mina känslor, åsikter och irritationer.

    Förstår du mig eller?
  29. Sarah
    #15

    Trixie...

    Nej jag förväntar mig inte att får svar som styker mig medhårs, men jag förväntar mig inte heller att bli påhoppad av okända på ett allmänt forum för styvföräldrar.
    Det ÄR tufft ibland att vara styvförälder och ibland skriver man saker som man i brinnande stund menar.

    Hoppas du inte dömmer mig för hårt, har ofta tyckt om både dina svar och åsikter förr!
  30. 15
    Trixie... Nej jag förväntar mig inte att får svar som styker mig medhårs, men jag förväntar mig inte heller att bli påhoppad av okända på ett allmänt forum för styvföräldrar.
    Det ÄR tufft ibland att vara styvförälder och ibland skriver man saker som man i brinnande stund menar.

    Hoppas du inte dömmer mig för hårt, har ofta tyckt om både dina svar och åsikter förr!
  31. Sarah
    #16

    Som jag skrivit som svar till ovan.

    Jag har inget imot andra åsikter. Absolut inte! Snarare ber jag om råd och tips. Men jag gillar inte att det meddetsamma ska huggas då jag kommenterar mamman.
    De som ständigt är på denna sida vet hur mycket jag älskar min ss. Och kanske det är fel.
    Jag är en barnkär person som blev förälskad i min ss när jag träffade honom första gången. Han var då två år.
    Jag hade då inge egna barn och jag skämde verkligen bort min ss. Han är som en riktig son...
    Jag är så mån om att han mår bra och jag vet och ser att mycket av hans oro och olycka kommer från mamman, tyvärr.
    Nu är jag mamma själv till två gossar och kan inte förstå hur man kan behandla sina barn som ss mamma gör.

    Kanske är det bara så att vi, jag och ss mamma, är sååå olika. Jag vet inte. Men jag ser ju på ss att han inte mår bra. Han vill inte vara hos sin mamma, han vill vara hos oss.

    Det finns så mycket ligger bakom. Jag har levt med min ss i över sex år! Det är svårt för er att få en sammankopling på några meningar på detta forum.

    Jag vet, som jag oxå skrivit i tidigare svar, att jag är klumpig i mina ordval och kanske då ses det som stötande. Jag ska försöka i fortsättningen att välja mina ord med omsorg. MEN jag tänker inte låta min omsorg för min ss gå före en besköning av hans mamma...

  32. 16
    Som jag skrivit som svar till ovan. Jag har inget imot andra åsikter. Absolut inte! Snarare ber jag om råd och tips. Men jag gillar inte att det meddetsamma ska huggas då jag kommenterar mamman.
    De som ständigt är på denna sida vet hur mycket jag älskar min ss. Och kanske det är fel.
    Jag är en barnkär person som blev förälskad i min ss när jag träffade honom första gången. Han var då två år.
    Jag hade då inge egna barn och jag skämde verkligen bort min ss. Han är som en riktig son...
    Jag är så mån om att han mår bra och jag vet och ser att mycket av hans oro och olycka kommer från mamman, tyvärr.
    Nu är jag mamma själv till två gossar och kan inte förstå hur man kan behandla sina barn som ss mamma gör.

    Kanske är det bara så att vi, jag och ss mamma, är sååå olika. Jag vet inte. Men jag ser ju på ss att han inte mår bra. Han vill inte vara hos sin mamma, han vill vara hos oss.

    Det finns så mycket ligger bakom. Jag har levt med min ss i över sex år! Det är svårt för er att få en sammankopling på några meningar på detta forum.

    Jag vet, som jag oxå skrivit i tidigare svar, att jag är klumpig i mina ordval och kanske då ses det som stötande. Jag ska försöka i fortsättningen att välja mina ord med omsorg. MEN jag tänker inte låta min omsorg för min ss gå före en besköning av hans mamma...

  33. Forumvärd
    #17

    Uttryck dig hur du vill...

    ... inom ramarna för snackreglerna. Det finns redan tillsägelse apropå ordval och språk. Att läsa genom innan man skickar är ett bra sätt att undvika övertramp, ett annat att inte skriva i affekt.
  34. 17
    Uttryck dig hur du vill... ... inom ramarna för snackreglerna. Det finns redan tillsägelse apropå ordval och språk. Att läsa genom innan man skickar är ett bra sätt att undvika övertramp, ett annat att inte skriva i affekt.
  35. marib
    #18

    MEn har det inte blivit lika för er

    en principsak? Förstår hur du resonerar, det gör jag, men ändå så lyser det igenom hur mycket det där bb betyder eg.
    Kanske inte summan i sig men _principen_
    Om jag förstod dig rätt nu så blev biomammans kostnad högre än om hon helt enkelt bara gett upp 525:- men du tycker det känns eländigt _ändå_?
    Skulle du inte må så mkt bättre om du bara struntade i tanken? och njuter av att ni får ha ss mera.
    Visst kan jag hålla med dig om att vv boende borde innebära att bb delas också (fortfarande under förutsättning att ss utgifter delas också)fast jag tror inte att JAG skulle orka engagera mig så mkt i det.
  36. 18
    MEn har det inte blivit lika för er en principsak? Förstår hur du resonerar, det gör jag, men ändå så lyser det igenom hur mycket det där bb betyder eg.
    Kanske inte summan i sig men _principen_
    Om jag förstod dig rätt nu så blev biomammans kostnad högre än om hon helt enkelt bara gett upp 525:- men du tycker det känns eländigt _ändå_?
    Skulle du inte må så mkt bättre om du bara struntade i tanken? och njuter av att ni får ha ss mera.
    Visst kan jag hålla med dig om att vv boende borde innebära att bb delas också (fortfarande under förutsättning att ss utgifter delas också)fast jag tror inte att JAG skulle orka engagera mig så mkt i det.
  37. Sarah
    #19

    Bästa forumvärd...

    Jag har inte skrivit nåt stötande alls.

    Tycker du istället ska hålla koll på dem som inte har här att göra med sina kommentarer om oss styvföräldrar, för det är väl det denna sida är till för...???????????????????????? ???
    Att vi ska kunna \"lufta oss\" och kunna skriva av oss är väl själva tanken med denna sida. För om allt var frid och fryd i alla styvfamiljer skulle det ju inte finnas någon anledning till att ha en sida för just styvföräldrar.
  38. 19
    Bästa forumvärd... Jag har inte skrivit nåt stötande alls.

    Tycker du istället ska hålla koll på dem som inte har här att göra med sina kommentarer om oss styvföräldrar, för det är väl det denna sida är till för...???????????????????????? ???
    Att vi ska kunna \"lufta oss\" och kunna skriva av oss är väl själva tanken med denna sida. För om allt var frid och fryd i alla styvfamiljer skulle det ju inte finnas någon anledning till att ha en sida för just styvföräldrar.
  39. Sarah
    #20

    Hej marib...

    Nej, igentligen bryr jag mig inte. Jag ger min ss vad jag vill, kosta vad det vill. Eller vi, min man och jag, vissa har hängt upp sig på att det är jag, jag, jag.... Men jag skriver här så jag använder jagform...

    Och ja, det är en principsak för oss oxå då vi hela tiden köper saker och inte hon. Vi måste ringa henne och säga vad som ska köpas, vad ss behöver osv... Det är trist då hon har bb...

    Jag känner att du förstår mig men ändå bollar tillbaka. Är tacksam för fler inlägg från dig ;-)
  40. 20
    Hej marib... Nej, igentligen bryr jag mig inte. Jag ger min ss vad jag vill, kosta vad det vill. Eller vi, min man och jag, vissa har hängt upp sig på att det är jag, jag, jag.... Men jag skriver här så jag använder jagform...

    Och ja, det är en principsak för oss oxå då vi hela tiden köper saker och inte hon. Vi måste ringa henne och säga vad som ska köpas, vad ss behöver osv... Det är trist då hon har bb...

    Jag känner att du förstår mig men ändå bollar tillbaka. Är tacksam för fler inlägg från dig ;-)
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. För övrigt vill jag tillägga
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 20:11
  2. och sedan vill jag tillägga att
    By SAix in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 15:00
  3. Vill bara tillägga så här
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 10:53
  4. Jag vill tillägga en sak ang balen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 16:58
  5. vill tillägga att
    By Linda m. 4 barn in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 09:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar