Fler gravida på jobbet
Efter Svårt att bli gravid/IVF
  1. Annica:x
    #1

    Fler gravida på jobbet

    Idag kom det fram att tre andra tjejer på jobbet också är gravida. Det borde jag ju tycka är jättekul men jag blev avundsjuk. De är alla i ca v 12. Jag kan inte riktigt säga varför jag tyckte det var jobbigt att få reda på det, är det med all min bakgrund. Jag är ju gravid.... Det känns ju lite som om jag har en knäpp bild över att få all världens uppmärksamhet och att det bara ska vara jag som är gravid när jag kan berätta. Hur egoistisk får man vara?? Är det bara jag som är så knäpp?
  2. 1
    Fler gravida på jobbet Idag kom det fram att tre andra tjejer på jobbet också är gravida. Det borde jag ju tycka är jättekul men jag blev avundsjuk. De är alla i ca v 12. Jag kan inte riktigt säga varför jag tyckte det var jobbigt att få reda på det, är det med all min bakgrund. Jag är ju gravid.... Det känns ju lite som om jag har en knäpp bild över att få all världens uppmärksamhet och att det bara ska vara jag som är gravid när jag kan berätta. Hur egoistisk får man vara?? Är det bara jag som är så knäpp?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2

    Alla är egoister..

    ...men man vill ju inte missunna någon annan lycka, men visst är det så att nu är du gravid och då är du speciell. Sen kommer det fram att du är inte så speciell för det är fler än du som är gravida. Det låter elakt, men jag blev självklart glad att min svägerska skulle ha barn månaden efter mig men så fanns en liten ego tanke att jag är ju speciell nu och vill ha uppmärksamheten... Sen var jag överlycklig att vi kunde dela samma tankar och funderingar och att vi var lediga tillsammans efter förlossningen! Men första reaktionen var tyvärr att hon stal min uppmärksamhet...
  4. 2
    Alla är egoister.. ...men man vill ju inte missunna någon annan lycka, men visst är det så att nu är du gravid och då är du speciell. Sen kommer det fram att du är inte så speciell för det är fler än du som är gravida. Det låter elakt, men jag blev självklart glad att min svägerska skulle ha barn månaden efter mig men så fanns en liten ego tanke att jag är ju speciell nu och vill ha uppmärksamheten... Sen var jag överlycklig att vi kunde dela samma tankar och funderingar och att vi var lediga tillsammans efter förlossningen! Men första reaktionen var tyvärr att hon stal min uppmärksamhet...
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Nix

    jag blev oxå besviken på att det blev en babyboom på jobbet när jag äntligen blev gravid, jag ville va ensam gravid och ha allas uppmärksamhet :D

    barnsligt kanske men jag tyckte att jag förtjänade det efter så många års kämpande så inte tycker jag att du är knäpp inte.

    kram
  6. 3
    Nix jag blev oxå besviken på att det blev en babyboom på jobbet när jag äntligen blev gravid, jag ville va ensam gravid och ha allas uppmärksamhet :D

    barnsligt kanske men jag tyckte att jag förtjänade det efter så många års kämpande så inte tycker jag att du är knäpp inte.

    kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Sen kan det väl

    vara så att det känns jobbigt att de hunnit längre också. De hinner uppleva allt lite före dig och de har dessutom hunnit med den mest riskfyllda delen av graviditeten. Sen kan hormoner ställa till med alla möjliga känslor, att känna så där låter inte helt konstigt. Jag skulle säkert kunna känna så också, men när jag var gravid så vimlade det inte direkt av magar på högskolan så det var rätt ok. ;o)
  8. 4
    Sen kan det väl vara så att det känns jobbigt att de hunnit längre också. De hinner uppleva allt lite före dig och de har dessutom hunnit med den mest riskfyllda delen av graviditeten. Sen kan hormoner ställa till med alla möjliga känslor, att känna så där låter inte helt konstigt. Jag skulle säkert kunna känna så också, men när jag var gravid så vimlade det inte direkt av magar på högskolan så det var rätt ok. ;o)
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    jag tror också att...

    det kan kännas jobbigt om dom andra har hunnit redan så långt, och kanske inte har haft det kämpigt som ni att bli gravida. Du är helt normal med dina känslor, och nu när vi är gravida så är man ju extra känslig för allt möjligt.
    Kram
  10. 5
    jag tror också att... det kan kännas jobbigt om dom andra har hunnit redan så långt, och kanske inte har haft det kämpigt som ni att bli gravida. Du är helt normal med dina känslor, och nu när vi är gravida så är man ju extra känslig för allt möjligt.
    Kram
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    Du är inte knäpp.

    Klart att det är tråkigt när ens graviditet plötsligt inte är ensam... Man känner ju sig lite helig när man är gravid och väldigt speciell. Alla frågar och bryr sig, vilket är ofantligt trevligt till att börja med... *s*
    Sedan är det ju så att de har kommit längre än du. Har passerat de värsta veckorna.

    Och slutligen. Det är svårt att släppa den inneboende avundsjukan när andra blir gravida. Jag har fortfarande svårt att bli helt glad när andra rapporterar om att de är gravida. Det kommer nog alltid sitta kvar en liten liten tagg i mitt hjärta. Förmodligen beroende på att man fick vänta så många år på att bli gravid och fått \"fira\" så många andra.

    Var egoistisk. Du är ju gravid. Det största som har hänt dig ju!!!!

    Kram.
  12. 6
    Du är inte knäpp. Klart att det är tråkigt när ens graviditet plötsligt inte är ensam... Man känner ju sig lite helig när man är gravid och väldigt speciell. Alla frågar och bryr sig, vilket är ofantligt trevligt till att börja med... *s*
    Sedan är det ju så att de har kommit längre än du. Har passerat de värsta veckorna.

    Och slutligen. Det är svårt att släppa den inneboende avundsjukan när andra blir gravida. Jag har fortfarande svårt att bli helt glad när andra rapporterar om att de är gravida. Det kommer nog alltid sitta kvar en liten liten tagg i mitt hjärta. Förmodligen beroende på att man fick vänta så många år på att bli gravid och fått \"fira\" så många andra.

    Var egoistisk. Du är ju gravid. Det största som har hänt dig ju!!!!

    Kram.
  13. SARA
    #7

    Vet

    Sådär var det för mig också, men jag tyckte aldrig det gjorde så mycket. Gillar ändå inte uppmärksamheten... och jag fick ändå mycket mer uppmärksamhet än normalt. Se det lite positivt, du har någon att prata graviditet med - hela tiden om du så vill. Det är skönt det med! Någon som vet hur det är och känns....
  14. 7
    Vet Sådär var det för mig också, men jag tyckte aldrig det gjorde så mycket. Gillar ändå inte uppmärksamheten... och jag fick ändå mycket mer uppmärksamhet än normalt. Se det lite positivt, du har någon att prata graviditet med - hela tiden om du så vill. Det är skönt det med! Någon som vet hur det är och känns....
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8

    Skrattar igenkännande

    Har läst allas svar och skrattar lite för mig sjäv. Har inte reflekterat över det hela så mycket själv. Men nu när ni säger det...

    Ärligt talat. Vi på snacket har säkert ofta fått stå bredvid och se andras lycka och nu när vi äntligen är gravida-visst ska _vi_ glänsa! Man har ju längtat efter det här så fruktansvärt mycket så det är klart att det blir lite snopet när någon annan kliver in och \"stjäl\" showen ifrån oss.

    Lite komiskt är det, men det är bara att puta ut magen, dra på sig en tajt topp och njuta. =)
  16. 8
    Skrattar igenkännande Har läst allas svar och skrattar lite för mig sjäv. Har inte reflekterat över det hela så mycket själv. Men nu när ni säger det...

    Ärligt talat. Vi på snacket har säkert ofta fått stå bredvid och se andras lycka och nu när vi äntligen är gravida-visst ska _vi_ glänsa! Man har ju längtat efter det här så fruktansvärt mycket så det är klart att det blir lite snopet när någon annan kliver in och \"stjäl\" showen ifrån oss.

    Lite komiskt är det, men det är bara att puta ut magen, dra på sig en tajt topp och njuta. =)
  17. Annica:x bf 7/11
    #9

    ja nu ler jag med

    men första dagarna var riktigt jobbiga. Jag är inte den som i vanliga fall vill stå i centrum och har sedan många år bestämt att jag inte ska prata så mycket om magen med hänsyn till att det kan vara andra som tycker det är jättejobbigt i fikarummet utan att man vet. Så egentligen är det fånigt men det är inte alltid hjärnan och hjärtat samarbetar verkar det som.
    Det känns skönt att veta att vi var fler som tyckte och tänkte likadant
    KRAM
  18. 9
    ja nu ler jag med men första dagarna var riktigt jobbiga. Jag är inte den som i vanliga fall vill stå i centrum och har sedan många år bestämt att jag inte ska prata så mycket om magen med hänsyn till att det kan vara andra som tycker det är jättejobbigt i fikarummet utan att man vet. Så egentligen är det fånigt men det är inte alltid hjärnan och hjärtat samarbetar verkar det som.
    Det känns skönt att veta att vi var fler som tyckte och tänkte likadant
    KRAM

Liknande trådar

  1. Fler gravida?
    By FisePisen in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 10:13
  2. Fler gravida i Stockholm?
    By tumullt in forum Gravidsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 12:42
  3. Fler gravida 40+are här?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 12:00
  4. Fler unga gravida?
    By fridaL90 in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 22:30
  5. gravida på jobbet
    By Phio in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar