Har börjat packa
_0210 Oktoberbarn
  1. Nickan och tjejerna
    #1

    Har börjat packa

    och dela på alla miljoner saker....

    Ikväll när jag kom till vår minimala bokhylla med endast ett fåtal fotopärmar, som jag var helt säker på bara innehåll \"mina\" bilder tog det stop. Inte var det bara \"mina\" bilder....nej en gemensam semester på Gotland och vår underbara resa till Jukkasjärvi där vi förlovade oss. Kan meddela att tårarna bara sprutade.

    Fy fan så jobbigt det är nu!!

  2. 1
    Har börjat packa och dela på alla miljoner saker....

    Ikväll när jag kom till vår minimala bokhylla med endast ett fåtal fotopärmar, som jag var helt säker på bara innehåll \"mina\" bilder tog det stop. Inte var det bara \"mina\" bilder....nej en gemensam semester på Gotland och vår underbara resa till Jukkasjärvi där vi förlovade oss. Kan meddela att tårarna bara sprutade.

    Fy fan så jobbigt det är nu!!

  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Kramar om hårt!

    Tänkte precis efterlysa dej......Vet inte vad jag ska skriva för att trösta dej just nu!!
    Men du ska veta att jag tänker på dej varje dag!

    Har du fått iordningstädat/fixat i nya lägenheten nu??
    *kraaaaaaaaaam*
  4. 2
    Kramar om hårt! Tänkte precis efterlysa dej......Vet inte vad jag ska skriva för att trösta dej just nu!!
    Men du ska veta att jag tänker på dej varje dag!

    Har du fått iordningstädat/fixat i nya lägenheten nu??
    *kraaaaaaaaaam*
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    men åååh

    hugaligen
    jag är inte avundssjuk
    stor varm kram
  6. 3
    men åååh hugaligen
    jag är inte avundssjuk
    stor varm kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Stackars dig.....

    vad jobbigt för er detta måste vara. Även om det sker efter gemensamt beslut så är det ju alla vackra minnen och spruckna drömmar om framtiden som måste få passera innan ni kommer ut på andra sidan.

    KRAM!
  8. 4
    Stackars dig..... vad jobbigt för er detta måste vara. Även om det sker efter gemensamt beslut så är det ju alla vackra minnen och spruckna drömmar om framtiden som måste få passera innan ni kommer ut på andra sidan.

    KRAM!
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Vill skicka

    en stor kram till dig gumman...
    Vet att det är svårt det du går igenom..

    Kramar
  10. 5
    Vill skicka en stor kram till dig gumman...
    Vet att det är svårt det du går igenom..

    Kramar
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    oerhört jobbigt du måste ha det just nu! SKickar över en hög varma kramar!!
  12. 6
    Så oerhört jobbigt du måste ha det just nu! SKickar över en hög varma kramar!!
  13. Åsa med Ebba och Anna
    #7

    Tänker på dig!

    Jag förstår att det känns mera \"definitivt\" när man får se foton från en gammal lycklig svunnen tid och där allt annat än separation var aktuellt. Men jag tror att i en akut sorg, som du nu genomgår, så måste man gråta en viss mängd tårar/sörja ordentligt för att komma ut på andra sidan, inte helt sorgfri men med i allafall med sårskorpa på \"sorge-såret\".

    Använd era förlovningskort som temperaturmätare på hur långt du har kommit och tills dess kan du använda dem som \"gråtutlösare\" när du behöver det.

    Tänker på dig!
  14. 7
    Tänker på dig! Jag förstår att det känns mera \"definitivt\" när man får se foton från en gammal lycklig svunnen tid och där allt annat än separation var aktuellt. Men jag tror att i en akut sorg, som du nu genomgår, så måste man gråta en viss mängd tårar/sörja ordentligt för att komma ut på andra sidan, inte helt sorgfri men med i allafall med sårskorpa på \"sorge-såret\".

    Använd era förlovningskort som temperaturmätare på hur långt du har kommit och tills dess kan du använda dem som \"gråtutlösare\" när du behöver det.

    Tänker på dig!
  15. Nickan och tjejerna
    #8

    Du är för gullig

    sitter på jobbet nu....jobbar halvtid. Började i måndags. Det går sisådär. Koncentrationen är inte på topp precis, men det kommer nog med tiden....ska jobba halvtid till 31/3.

    Lägenheten är nu omtapetserad, iaf köket och barnens rum. Den är städad och luktar gott. Nu är det bara packandet kvar samt en hel del nya inköp som ska fixas.

    På lördag åker jag och Lasse och till IKEA och på söndag flyttas de stora möblerna till min nya lya.....
    vet inte när första natten blir där, men målet är att det iaf ska blir senast nästa fredag.

    Nya köksbordet kommer om 1½ vecka så jag lär få klara mig utan det ett par dagar....det löser sig.

    Kram och tack för att du tänket på mig.
  16. 8
    Du är för gullig sitter på jobbet nu....jobbar halvtid. Började i måndags. Det går sisådär. Koncentrationen är inte på topp precis, men det kommer nog med tiden....ska jobba halvtid till 31/3.

    Lägenheten är nu omtapetserad, iaf köket och barnens rum. Den är städad och luktar gott. Nu är det bara packandet kvar samt en hel del nya inköp som ska fixas.

    På lördag åker jag och Lasse och till IKEA och på söndag flyttas de stora möblerna till min nya lya.....
    vet inte när första natten blir där, men målet är att det iaf ska blir senast nästa fredag.

    Nya köksbordet kommer om 1½ vecka så jag lär få klara mig utan det ett par dagar....det löser sig.

    Kram och tack för att du tänket på mig.
  17. Nickan och tjejerna
    #9

    Tack

    Nej, avundssjuk finns det inte ngn anlednign att var just nu.....

    Den varma kramen värmde i kylan :-)
  18. 9
    Tack Nej, avundssjuk finns det inte ngn anlednign att var just nu.....

    Den varma kramen värmde i kylan :-)
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10

    Kram

    Har läst om er separation, men nog inte svarat dig. Låter så jobbigt att dela på allt.

    *kramar*
  20. 10
    Kram Har läst om er separation, men nog inte svarat dig. Låter så jobbigt att dela på allt.

    *kramar*
  21. Nickan och tjejerna
    #11

    Du har så rätt

    allt måste passera om jag ska komme ut på andra sidan, men det är jobbigt när de kommer och speciellt när de kommer bara pang så där.

    Kram tebax!!
  22. 11
    Du har så rätt allt måste passera om jag ska komme ut på andra sidan, men det är jobbigt när de kommer och speciellt när de kommer bara pang så där.

    Kram tebax!!
  23. Nickan och tjejerna
    #12

    Tack

    för kramen.

    Läste om din klänning...orakde inte svara....förstår att det pirrade till i hjärtat ditt när du såg den :-)
    Lycka till!!

    Kram tebax
  24. 12
    Tack för kramen.

    Läste om din klänning...orakde inte svara....förstår att det pirrade till i hjärtat ditt när du såg den :-)
    Lycka till!!

    Kram tebax
  25. Nickan och tjejerna
    #13

    Ja en hel

    hög med kramar behövs helt klart nu.
    Tack!!
  26. 13
    Ja en hel hög med kramar behövs helt klart nu.
    Tack!!
  27. Nickan och tjejerna
    #14

    Att just dela

    på grejerna är ju mega jobbigt så klart....vi har båda dragit på att gå och hämta kartongerna på vinden.

    Jag lovar ett det trillar tårar....klart de måste trilla och jag blir lika förvånad varje gång att de inte tagit slut. Men de verkar finnas i obegränsad mängd....

    En skorpa på sorgesåret skulle sitta fint faktiskt. Men jag tror att den dröjer tills jag kommit in i min lilla lya och kan börja skapa mitt nya liv tillsammans med tjejerna när de är hos mig.

    Kram tebax!!
  28. 14
    Att just dela på grejerna är ju mega jobbigt så klart....vi har båda dragit på att gå och hämta kartongerna på vinden.

    Jag lovar ett det trillar tårar....klart de måste trilla och jag blir lika förvånad varje gång att de inte tagit slut. Men de verkar finnas i obegränsad mängd....

    En skorpa på sorgesåret skulle sitta fint faktiskt. Men jag tror att den dröjer tills jag kommit in i min lilla lya och kan börja skapa mitt nya liv tillsammans med tjejerna när de är hos mig.

    Kram tebax!!
  29. Nickan och tjejerna
    #15

    Jag kommer

    inte ihåg vilka som svarat, men blir självklart mycket glad att du gör det :-) Det är just det lilla som värmer när allt känns totalt skit!!

    Kram tebax
  30. 15
    Jag kommer inte ihåg vilka som svarat, men blir självklart mycket glad att du gör det :-) Det är just det lilla som värmer när allt känns totalt skit!!

    Kram tebax
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16

    Åh Nickan

    förstår att tårarna sprutar.....har själv separerat och vet vad du går igenom.

    Många långa kramar till dig.
    Bara att höra av dig om du vill pratas vid....finns här
  32. 16
    Åh Nickan förstår att tårarna sprutar.....har själv separerat och vet vad du går igenom.

    Många långa kramar till dig.
    Bara att höra av dig om du vill pratas vid....finns här
  33. Elin & Emilia
    #17

    Kram Nickan!

    usch jag lider med ig, vet alltför väl hur du har det just nu. Men det är ändå skönt att ta sig igenom dessa foton och gråta ut och få vara ledsen.
    Många varma kramar till dig!!
  34. 17
    Kram Nickan! usch jag lider med ig, vet alltför väl hur du har det just nu. Men det är ändå skönt att ta sig igenom dessa foton och gråta ut och få vara ledsen.
    Många varma kramar till dig!!
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18

    Gumman

    kände mig jätte elak när jag läste ditt inlägg och jag hade skrivit så innan... Förlåt...

    Många kramar
  36. 18
    Gumman kände mig jätte elak när jag läste ditt inlägg och jag hade skrivit så innan... Förlåt...

    Många kramar
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19

    Kramar till dig gumman!

    Fy vad jobbigt det låter. Lider med dig. Skickar några stödkramar så att du får hjälp att orka igenom detta.
    Stora kramar!!!
  38. 19
    Kramar till dig gumman! Fy vad jobbigt det låter. Lider med dig. Skickar några stödkramar så att du får hjälp att orka igenom detta.
    Stora kramar!!!
  39. Nickan och tjejerna
    #20

    Nej nej nej

    så ska du inte känna. Jag tog det absolut inte så. Vi är alla i olika faser i livet och vi har alla behov av att skriva i dessa situationer. Jag har ju själv varit där du är och vet hur lycklig man är och det vill man ju självklart förmedla. Fortsätt att skriv, jag läser, men svarar inte så ofta, och det gäller allas inlägg inte bara dina.

    Lycka till med allt. Kram!
  40. 20
    Nej nej nej så ska du inte känna. Jag tog det absolut inte så. Vi är alla i olika faser i livet och vi har alla behov av att skriva i dessa situationer. Jag har ju själv varit där du är och vet hur lycklig man är och det vill man ju självklart förmedla. Fortsätt att skriv, jag läser, men svarar inte så ofta, och det gäller allas inlägg inte bara dina.

    Lycka till med allt. Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Börjat packa BB-väskan
    By Miss_Piggy in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 19:22
  2. Ni som börjat packa..
    By Hunnisarna82 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 17:47
  3. Har ni börjat packa er
    By Norrskenet in forum _0807 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 12:45
  4. Nu har jag börjat packa
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 22:59
  5. Börjat packa!
    By Anna79s m.Noa in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 13:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar