kan man ta bort en spiral själv???
Många barn
  1. flerbarnsmamman
    #1

    kan man ta bort en spiral själv???

    har funderingar på att bli gravid igen,så jag undrar om man kan ta bort en kopparspiral själv..vill inte gärna gå till min barnmorska då alla känner alla här o tystnadsplikten fungerar inte som den ska..har så många mil till andra barnmorskor så det vore enklare att ta ut den själv..nån som gjort det..
  2. 1
    kan man ta bort en spiral själv??? har funderingar på att bli gravid igen,så jag undrar om man kan ta bort en kopparspiral själv..vill inte gärna gå till min barnmorska då alla känner alla här o tystnadsplikten fungerar inte som den ska..har så många mil till andra barnmorskor så det vore enklare att ta ut den själv..nån som gjort det..
  3. anonym såklart
    #2

    Ska jag vara ärlig?


    Jag hade en kopparspiral en gång och så \"råkade\" jag känna den och jag hade ingen lust att ha den kvar. Så jag drog lite försiktigt och vips så var den i min hand. Som flerbarnsmamma så kan ju eventuellt livmoderhalsen vara mjukare och ge efter lätt speciellt vid menstid.
    Men tänk om jag hade skadat mig?
    jag vet inte hur farligt det är att pillra själv, men det funkade för mig. (Blev gravid strax efter)
  4. 2
    Ska jag vara ärlig?
    Jag hade en kopparspiral en gång och så \"råkade\" jag känna den och jag hade ingen lust att ha den kvar. Så jag drog lite försiktigt och vips så var den i min hand. Som flerbarnsmamma så kan ju eventuellt livmoderhalsen vara mjukare och ge efter lätt speciellt vid menstid.
    Men tänk om jag hade skadat mig?
    jag vet inte hur farligt det är att pillra själv, men det funkade för mig. (Blev gravid strax efter)
  5. flerbarnsmamman
    #3

    ok..

    provar att dra lite i trådarna om det går ..annars är det bara att åka LÅNGT..jag blöder ju inte mycket men det kommer ju verkar som mensen är på väg..har sån jäkla mensverk,ömma tuttar och riktiga humörsvängningar
  6. 3
    ok.. provar att dra lite i trådarna om det går ..annars är det bara att åka LÅNGT..jag blöder ju inte mycket men det kommer ju verkar som mensen är på väg..har sån jäkla mensverk,ömma tuttar och riktiga humörsvängningar
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Nja

    Kanske inte nåt jag själv skule vilja testa,men t.o.m min barnmorska har sagt att:visst det går att ta ut den själv om man blir \"akut\" sugen på att göra barn:-)
  8. 4
    Nja Kanske inte nåt jag själv skule vilja testa,men t.o.m min barnmorska har sagt att:visst det går att ta ut den själv om man blir \"akut\" sugen på att göra barn:-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Allt går

    Men det är inget jag skulle rekoemndera då det kan skada lika väl som det inte kan det....
  10. 5
    Allt går Men det är inget jag skulle rekoemndera då det kan skada lika väl som det inte kan det....
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Jodå

    När min kompis bodde i USA visade det sig att de vägrade ta ut spiraler där. Vet inte riktigt varför men hon lyckades inte hitta någon som ville ta ut den och det skulle dröja ett bra tag innan hon åkte hem till Sverige. Men när hon ringde sin MVC här hemma sa barnmorskan att om hon bara fick tag i trådarna var det inga problem utan bara att dra försiktigt.
  12. 6
    Jodå När min kompis bodde i USA visade det sig att de vägrade ta ut spiraler där. Vet inte riktigt varför men hon lyckades inte hitta någon som ville ta ut den och det skulle dröja ett bra tag innan hon åkte hem till Sverige. Men när hon ringde sin MVC här hemma sa barnmorskan att om hon bara fick tag i trådarna var det inga problem utan bara att dra försiktigt.
  13. Gäst
    #7

    Japp

    Jag har gjort det två gånger inga som helst problem. Når man bara trådarna så är det bara att dra så vips så har man spiralen i handen.
  14. 7
    Japp Jag har gjort det två gånger inga som helst problem. Når man bara trådarna så är det bara att dra så vips så har man spiralen i handen.

Liknande trådar

  1. Ta ut spiral själv?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 08:22
  2. åka bort själv
    By Monica med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 12:46
  3. Glömma bort sig själv
    By Nu ensam in forum Separation
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 11:52
  4. ta ut spiral själv...
    By Anna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 15:10
  5. Ta ut spiral själv?
    By Ess. in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 13:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar