har ni fortfarande barnmatstol?
_0209 Septemberbarn
  1. Marie med Hanna och Lina
    #1

    har ni fortfarande barnmatstol?

    Hanna använder sällan sin matstol (en Svanstol typ Trip Trap som alltså är lite högre än en vanlig matstol) utan vill mest sitta på en vanlig stol. Funderar på att sälja den eftersom vi är lite trångbodda. Sitter era barn på vanlig stol eller någon form av juniorstol?
  2. 1
    har ni fortfarande barnmatstol? Hanna använder sällan sin matstol (en Svanstol typ Trip Trap som alltså är lite högre än en vanlig matstol) utan vill mest sitta på en vanlig stol. Funderar på att sälja den eftersom vi är lite trångbodda. Sitter era barn på vanlig stol eller någon form av juniorstol?
  3. lili m c + bf 7/4
    #2

    På en pall

    från IKEA. En träpall med ett trappsteg. Hon älskar den.
  4. 2
    På en pall från IKEA. En träpall med ett trappsteg. Hon älskar den.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Vi har en Tripp Trapp

    till Jonathan. Tycker att den är väldigt bra. Hanna har en gammal Hokus Pokus. Är tyvärr inte så förtjust i den så jag funderar på att köpa en pall eller något åt Jonathan så att Hanna får ta över Tripp Trappen. Måste bara införskaffa en bygel....
  6. 3
    Vi har en Tripp Trapp till Jonathan. Tycker att den är väldigt bra. Hanna har en gammal Hokus Pokus. Är tyvärr inte så förtjust i den så jag funderar på att köpa en pall eller något åt Jonathan så att Hanna får ta över Tripp Trappen. Måste bara införskaffa en bygel....
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Trripp-trapp,

    och de slåss om att få sitta på den! *suck* Tänkte att Ida är så stor nu att hon kunde sitta på en vanlig stol så Wilma kunde ta tripp-trappen, men jag måste visst köpa en till... *suck*
  8. 4
    Trripp-trapp, och de slåss om att få sitta på den! *suck* Tänkte att Ida är så stor nu att hon kunde sitta på en vanlig stol så Wilma kunde ta tripp-trappen, men jag måste visst köpa en till... *suck*
  9. Jessica m ronja o oliver
    #5

    Vi har Ikeas höga \"pinnstol\"

    Vet inte vad den heter, finns i svart och trä. Ser ut som en \"lilla åland\" av Carl Malmsten fast med liten sits och högre. Den är bra för man kan ha den länge, 10 åringen gillar också att sitta på den. Nackdelen är att sitsen är ganska liten så Ronja har trillat av den ett par gånger när hon haft svårt för att sitta still vid matbordet.
  10. 5
    Vi har Ikeas höga \"pinnstol\" Vet inte vad den heter, finns i svart och trä. Ser ut som en \"lilla åland\" av Carl Malmsten fast med liten sits och högre. Den är bra för man kan ha den länge, 10 åringen gillar också att sitta på den. Nackdelen är att sitsen är ganska liten så Ronja har trillat av den ett par gånger när hon haft svårt för att sitta still vid matbordet.
  11. Anne-Li
    #6

    Vanlig stol

    Alva har suttit på vanlig stol sen 2-års åldern. Hon är inte så lång men det har funkat jättebra.
  12. 6
    Vanlig stol Alva har suttit på vanlig stol sen 2-års åldern. Hon är inte så lång men det har funkat jättebra.
  13. Pernilla m A-02, I&E-04
    #7

    Arvid sitter på vanlig

    stol och har väl gjort det i snart ett år tror jag. Han använde en lite höre stol som vi köpte på IKEA innan, men han valde själv att sitta på vanlig stol. Ingrid och Ella har slutat sitta i barnstol alldels nu (Ingrid vill sitta ibland, vi har en kvar i köket) och vi har inga tripp-trapp stolar. Jag tycker det är skönt att slippa alla klumpiga barnstolar!
  14. 7
    Arvid sitter på vanlig stol och har väl gjort det i snart ett år tror jag. Han använde en lite höre stol som vi köpte på IKEA innan, men han valde själv att sitta på vanlig stol. Ingrid och Ella har slutat sitta i barnstol alldels nu (Ingrid vill sitta ibland, vi har en kvar i köket) och vi har inga tripp-trapp stolar. Jag tycker det är skönt att slippa alla klumpiga barnstolar!
  15. Lotta m F&O
    #8

    Vanlig stol sen ungefär ett år (imt

  16. 8
    Vanlig stol sen ungefär ett år (imt
  17. Charlotte med Jens & Axel
    #9

    Trip Trap

    Har vi som Jens gillar. Önskar att vi kunde köpa en till Axel men de finns inte här så nu har vi en gräsligt ful plaststol till honom. Hua.
  18. 9
    Trip Trap Har vi som Jens gillar. Önskar att vi kunde köpa en till Axel men de finns inte här så nu har vi en gräsligt ful plaststol till honom. Hua.
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Tripp-trapp

    sitter Wilma på och personligen tycker jag den är suverän eftersom den kan justeras och bli i höjd av en \"vanlig\" stol och ändå ha stöd för fötterna.
    Hon får sitta på den så länge hon vill (kan ju användas även av vuxna) och vi köper definitivt en till åt nästa barn.
  20. 10
    Tripp-trapp sitter Wilma på och personligen tycker jag den är suverän eftersom den kan justeras och bli i höjd av en \"vanlig\" stol och ändå ha stöd för fötterna.
    Hon får sitta på den så länge hon vill (kan ju användas även av vuxna) och vi köper definitivt en till åt nästa barn.
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11

    Här med! imt

    .
  22. 11
    Här med! imt .
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12

    Vanlig stol

    sedan en tid tillbaka... Vidar vill hellre sitta på hennes juniorstol men han bara trillar ner. Det var ett evigt bråk om det där varje middag så vi frågade H vad hon ville sitta på och då sa hon vanlig stol... Vidar sitter fortfarande i barnstom men fronten kan tas bort - så att han inte trillar ner ;-)
  24. 12
    Vanlig stol sedan en tid tillbaka... Vidar vill hellre sitta på hennes juniorstol men han bara trillar ner. Det var ett evigt bråk om det där varje middag så vi frågade H vad hon ville sitta på och då sa hon vanlig stol... Vidar sitter fortfarande i barnstom men fronten kan tas bort - så att han inte trillar ner ;-)

Liknande trådar

  1. Hög barnmatstol
    By GittanA in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 23:02
  2. Barnmatstol?
    By emelieogren in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 02:26
  3. på tal om shopping, barnmatstol?
    By Anna_84 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 14:23
  4. barnmatstol
    By Gravid20 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 15:26
  5. Barnmatstol?
    By tjicko in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 08:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar