Symtomen borta...
_0610 Oktoberbarn
  1. Maria, bf 2/10, nr 4
    #1

    Symtomen borta...

    Det känns som om mina graviditetssymtom försvunnit. Är inte alls trött, livmodern har inte växt på en vecka (vad jag känner), och jag känner mig inte lika gråtmild...Har dock jätteproblem med dofter...

    Tror ni att det är tecken på något fel? Kommer inte ihåg från de andra graviditeterna att symtomen försvann... Är i v. 10+4, (11+0 enl. BM). Hörde ju inga hjärtljud när BM testade och nu börjar jag bli orolig, trots att jag vet att det kan vara så...

    Tror ni att man kan få VUL bara för att man är orolig? Via BM verkade det kört... Vill så gärna veta att det verkligen är något innan vi berättar för ungarna och svärmor...(Som kommer gå i taket eftersom man ABSOLUT inte skaffar såååå många barn ;)

    Fundersam...
  2. 1
    Symtomen borta... Det känns som om mina graviditetssymtom försvunnit. Är inte alls trött, livmodern har inte växt på en vecka (vad jag känner), och jag känner mig inte lika gråtmild...Har dock jätteproblem med dofter...

    Tror ni att det är tecken på något fel? Kommer inte ihåg från de andra graviditeterna att symtomen försvann... Är i v. 10+4, (11+0 enl. BM). Hörde ju inga hjärtljud när BM testade och nu börjar jag bli orolig, trots att jag vet att det kan vara så...

    Tror ni att man kan få VUL bara för att man är orolig? Via BM verkade det kört... Vill så gärna veta att det verkligen är något innan vi berättar för ungarna och svärmor...(Som kommer gå i taket eftersom man ABSOLUT inte skaffar såååå många barn ;)

    Fundersam...
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    jag har väldigt få symptom med

    min bröst ömmar lite, men börjar avta. Jag mår inte illa, är inte direkt luktkänslig längre. Har \"mensvärk\" i magen, men vet inte vad det är.
    Tror att det är nu symptomen börjar avta, för att sen komma nya och andra. Vi har ju samma bf du och jag.
    Är du orolig, så ta kontakt med gynakuten för vul. Säg då inte att du \"bara\" är orolig, för då får du nog inte komma, utan späd på lite.
    Jag tror inte att du behöver oroa dig. Att höra hjärtljud så här tidigt är ju väldigt ovanligt. Bebisen är så liten, och hjärtat är så litet så det är svårt. Men kolla upp du. Bättre att kolla och blilugn än att oroa sig i onödan. Berätta sen hur du gjorde. Kramar i mängd till dig
  4. 2
    jag har väldigt få symptom med min bröst ömmar lite, men börjar avta. Jag mår inte illa, är inte direkt luktkänslig längre. Har \"mensvärk\" i magen, men vet inte vad det är.
    Tror att det är nu symptomen börjar avta, för att sen komma nya och andra. Vi har ju samma bf du och jag.
    Är du orolig, så ta kontakt med gynakuten för vul. Säg då inte att du \"bara\" är orolig, för då får du nog inte komma, utan späd på lite.
    Jag tror inte att du behöver oroa dig. Att höra hjärtljud så här tidigt är ju väldigt ovanligt. Bebisen är så liten, och hjärtat är så litet så det är svårt. Men kolla upp du. Bättre att kolla och blilugn än att oroa sig i onödan. Berätta sen hur du gjorde. Kramar i mängd till dig
  5. MiaMaria
    #3

    Då mina mf

    börjar har alla symptomen försvunnit och några dagar senare har jag börjat blöda. Men jag har varit tidigare i veckan än vad du är nu.

    Symptom som illamående försvinner om man har tur i veckorna 11-13 och jag skulle tro att det är vad som hänt dig!
    Är du ändå orolig så ring till gyn/BB på sjukhuset och berätta hur orolig du är. Det är så man brukar få snabba vul :)
  6. 3
    Då mina mf börjar har alla symptomen försvunnit och några dagar senare har jag börjat blöda. Men jag har varit tidigare i veckan än vad du är nu.

    Symptom som illamående försvinner om man har tur i veckorna 11-13 och jag skulle tro att det är vad som hänt dig!
    Är du ändå orolig så ring till gyn/BB på sjukhuset och berätta hur orolig du är. Det är så man brukar få snabba vul :)
  7. Maria, bf 2/10, nr 4
    #4

    ringde gyn...

    och jag får inte göra VUL. Det jag känner är en fullt normal oro och det är snarare positivt än negativt sa hon. Symtomen verkar som ni svarade kunna försvinna vid denna tid och det är något jag ska vara \"glad\" för.

    Får väl vara nöjd med det...

  8. 4
    ringde gyn... och jag får inte göra VUL. Det jag känner är en fullt normal oro och det är snarare positivt än negativt sa hon. Symtomen verkar som ni svarade kunna försvinna vid denna tid och det är något jag ska vara \"glad\" för.

    Får väl vara nöjd med det...

  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Skönt gumman!

    Hoppas du kännerdig lugnare.
    Kram
  10. 5
    Skönt gumman! Hoppas du kännerdig lugnare.
    Kram
  11. Anonym
    #6

    När jag fick mf

    i v 11 (tror jag det var) hade jag precis alla symtom kvar när det började blöda (utom illamående men det hade jag inte haft innan heller). Det är säkert olika, men att symtomen försvinner behöver inte vara första tecknet på mf.

    Hoppas du kan ta det lugnt, jag tror säkert att det är en ny fas i graviditeten. Håller tummarna!!
  12. 6
    När jag fick mf i v 11 (tror jag det var) hade jag precis alla symtom kvar när det började blöda (utom illamående men det hade jag inte haft innan heller). Det är säkert olika, men att symtomen försvinner behöver inte vara första tecknet på mf.

    Hoppas du kan ta det lugnt, jag tror säkert att det är en ny fas i graviditeten. Håller tummarna!!
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7

    Har bf 3/10

    och mina symptom är oxå putsväck!!! Är oxå jätte orolig! Funderar på att ringa direkt till gyn. på måndag och kolla om man kan komma dit.
  14. 7
    Har bf 3/10 och mina symptom är oxå putsväck!!! Är oxå jätte orolig! Funderar på att ringa direkt till gyn. på måndag och kolla om man kan komma dit.
  15. Maria, bf 2/10, nr 4
    #8

    Då är det

    inte bara jag. Det är säkert så att det blir så runt denna vecka.

    Känns lite bättre nu, hade lagt salami i kylskåpet och det var inte helt tätt. Det ledde till att jag ryggade tillbaka när jag öppnade kylen... Måste vara något tecken...
  16. 8
    Då är det inte bara jag. Det är säkert så att det blir så runt denna vecka.

    Känns lite bättre nu, hade lagt salami i kylskåpet och det var inte helt tätt. Det ledde till att jag ryggade tillbaka när jag öppnade kylen... Måste vara något tecken...
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Tror att det är normalt...

    att symtomen börjar avta runt ca v 10-11.

    Ganska säker att det var så för mig med 1.a barnet.
    Jag blev också lite orolig men läste sen i en gravid-bok att just efter ca 10 fulla veckor så kommer graviditeten in i en mer stabil fas pga att alla organ hos bebisen är klara, de ska bara växa nu, och då minskar illamående och andra symtom gradvis. Och eftersom magen i regel inte börjat växa märkbart ännu så blir finns det ju inte direkt några \"bevis\" på graviditet just i den fasen.

    Faktiskt står det i den boken (äldre version av Ett barn blir till) att efter 10 fulla veckor minskar mf-risken betydligt, inte 12 v som man hört förut... Men det är nog om man sett hjärtat slå på VUL så man vet att den levt, för annars kvarstår ju alltid risken för ett ej upptäckt MA fram till ca 12 fulla v.
  18. 9
    Tror att det är normalt... att symtomen börjar avta runt ca v 10-11.

    Ganska säker att det var så för mig med 1.a barnet.
    Jag blev också lite orolig men läste sen i en gravid-bok att just efter ca 10 fulla veckor så kommer graviditeten in i en mer stabil fas pga att alla organ hos bebisen är klara, de ska bara växa nu, och då minskar illamående och andra symtom gradvis. Och eftersom magen i regel inte börjat växa märkbart ännu så blir finns det ju inte direkt några \"bevis\" på graviditet just i den fasen.

    Faktiskt står det i den boken (äldre version av Ett barn blir till) att efter 10 fulla veckor minskar mf-risken betydligt, inte 12 v som man hört förut... Men det är nog om man sett hjärtat slå på VUL så man vet att den levt, för annars kvarstår ju alltid risken för ett ej upptäckt MA fram till ca 12 fulla v.
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10

    Samma här...

    Så vi är ännu fler. Jag är i vecka 11. Har också varit orolig över försvunna symptom, men det känns lite bättre att veta att jag inte är ensam och att de sa på gyn(? var det dit du ringde sen?)att det var fullt normalt. TACK!
    Jag ska på läkarbesök på måndag och de ska känna på magen att livmodern växer som den ska. Jag återkommer med info om hur det var.
    Kram på dig och jag tror inte heller att du /eller nån annan av oss) behöver oroa sig.
  20. 10
    Samma här... Så vi är ännu fler. Jag är i vecka 11. Har också varit orolig över försvunna symptom, men det känns lite bättre att veta att jag inte är ensam och att de sa på gyn(? var det dit du ringde sen?)att det var fullt normalt. TACK!
    Jag ska på läkarbesök på måndag och de ska känna på magen att livmodern växer som den ska. Jag återkommer med info om hur det var.
    Kram på dig och jag tror inte heller att du /eller nån annan av oss) behöver oroa sig.
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11

    Inte borta men minskat

    Mitt illamående håller idogt i sig men annars blev jag lite orolig när svullnaden i magen lade sig, men flera har sagt att det är normalt i v.10-12. Är i v.11 nu.
  22. 11
    Inte borta men minskat Mitt illamående håller idogt i sig men annars blev jag lite orolig när svullnaden i magen lade sig, men flera har sagt att det är normalt i v.10-12. Är i v.11 nu.
  23. Christina med nr.2
    #12

    Likadant här

    Inga symptom kvar här heller.Min BM ville inte ta hjärtljudet på inskrivningen eftersom det inte är säkert att man hör något ännu,vilket gör att man blir ännu oroligare.Men hon skulle fixa en läkartid åt mig istället.Jag blir inte lugn förrän jag har fått bekräftelse på att allt är ok.
  24. 12
    Likadant här Inga symptom kvar här heller.Min BM ville inte ta hjärtljudet på inskrivningen eftersom det inte är säkert att man hör något ännu,vilket gör att man blir ännu oroligare.Men hon skulle fixa en läkartid åt mig istället.Jag blir inte lugn förrän jag har fått bekräftelse på att allt är ok.

Liknande trådar

  1. 16 av dessa symtomen har jag,
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 23:51
  2. Är hormonspiralen det som ger symtomen?
    By nelliebus in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 23:37
  3. Symtomen???
    By Sandra -83 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 16:12
  4. skillnaden på symtomen
    By snart 3 barns mamma in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 14:35
  5. Symtomen
    By Jojjo v7 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 18:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar