Hur räknar man??
_0612 Decemberbarn
  1. Anonym
    #1

    Hur räknar man??

    Hur får man fram vilket BF-datum bebisen får såhär tidigt?? Räknar man från sista mensens första dag eller? Och sen då?
  2. 1
    Hur räknar man?? Hur får man fram vilket BF-datum bebisen får såhär tidigt?? Räknar man från sista mensens första dag eller? Och sen då?
  3. Babar
    #2

    Det

    enklaste är bara att tänka ungefär när du hade ägglossning och 40 veckor framåt. Efter två förlossningar där BF inte stämde alls tycker jag man kan ta det där med en nypa salt. Tänk efter vilken månad du hamnar i, så stämmer det i alla fall på ett ungefär!
  4. 2
    Det enklaste är bara att tänka ungefär när du hade ägglossning och 40 veckor framåt. Efter två förlossningar där BF inte stämde alls tycker jag man kan ta det där med en nypa salt. Tänk efter vilken månad du hamnar i, så stämmer det i alla fall på ett ungefär!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    Finn smång abra sidor att

    gå in på men vägar inte skicka länkar. Vilken dag var mensens första dag, hur lång cykel har du da?
  6. 3
    Finn smång abra sidor att gå in på men vägar inte skicka länkar. Vilken dag var mensens första dag, hur lång cykel har du da?
  7. kanske december då??
    #4

    Såvitt jag förstått rätt

    så räknar du 40 veckor från sista mensens första dag.
    Ifall du har 28 dagars cykel så har du datumet direkt, har du längre/kortare cykel så lägger du till eller drar från motsvarande antal dagar.
    om jag skulle blivit gravid nu senast, så skulle mitt datum ha varit 19.11 (sista mens 10.2 + 40 veckor = 17.11 + 2 dagar när min cykel är 30 dgr = 19.11.
    tyvärr kom mensen igår, så nån november bebbe är det inte att hoppas på för mej :(
  8. 4
    Såvitt jag förstått rätt så räknar du 40 veckor från sista mensens första dag.
    Ifall du har 28 dagars cykel så har du datumet direkt, har du längre/kortare cykel så lägger du till eller drar från motsvarande antal dagar.
    om jag skulle blivit gravid nu senast, så skulle mitt datum ha varit 19.11 (sista mens 10.2 + 40 veckor = 17.11 + 2 dagar när min cykel är 30 dgr = 19.11.
    tyvärr kom mensen igår, så nån november bebbe är det inte att hoppas på för mej :(
  9. Lite anonym just nu
    #5

    Hoppas..

    du får stanna här då. Jag har fortfarande chans att få en december-bebis. Min mens kom igår. Blä! Kärringj*vel! Räkneexempel blir alltså: 12/3 + 40 v= 17 dec. nu vet jag inte hur min cykel är heller så vi hoppas på 17/12 då. =)

    Lycka till!
  10. 5
    Hoppas.. du får stanna här då. Jag har fortfarande chans att få en december-bebis. Min mens kom igår. Blä! Kärringj*vel! Räkneexempel blir alltså: 12/3 + 40 v= 17 dec. nu vet jag inte hur min cykel är heller så vi hoppas på 17/12 då. =)

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Räknar ner...
    By Hemliga Busan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 21:09
  2. räknar till tio, räknar till tio *grrr*
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 11:24
  3. du räknar
    By S-mamman in forum _0805 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 20:50
  4. Hur räknar man ut..
    By Svea in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 09:31
  5. Hur räknar man?
    By Isse in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 22:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar