Nu har Victor..
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Nu har Victor..

    ..varit vaken ända sen han vaknade kl 8 i morse. Han har bara slumrat till i min famn medan han ammar, men så fort jag ändrat ställning lite grann så har han blivit klarvaken igen...En bebis SKA sova lite under dan tycker ju jag, de behöver det, men han kan absolut bara sova så länge han får sova i min famn just nu..

    Så här har det varit varje dag ett tag nu, och det är sååå jobbigt, man kan inte göra någonting. Så fort jag lägger ifrån mig honom så börjar han skrika. Jag vill ju gärna få gå på toa åtminstone!

    Det knäppa är att när Stefan (min man) har honom, då kan Victor minsann ligga på hen filt brevid honom i soffan, men är han med mig så MÅSTE han var i min famn hela tiden. Hur kommer det sig?? När stefan fått honom att somna så kan han ofta lägga ner honom i sängen utan att han vaknar, men för mig funkar det inte. Skumt!!

    Jag vet ju att de har olika perioder då de är \"klängigare\" än annars, men det blir ju inte mindre jobbigt för det:/ Som det är nu så sitter han klistrad i min famn både när han är vaken och när han sover ända tills Stefan kommer hem och kan lösa av. Fast då är det istället kväll och han ammar massor inför natten så då ligger han ju också klistrad vid mig:/
    bärsele funkar en liten stund, men han vill liksom bli _buren_ och känna att man har armarna om honom..

    Okej, jag älskar mitt lilla knytte och har ju såklart inget emot att bära på honom, men det skulle vara skönt med ett litet andningshål bara en litet stund på dagen..
    Min chef och nära vän var här och fikade idag och så frågade hon när jag kunde tänka mig att börja jobba så smått igen, typ en dag i veckan.. Vad sägs om imorgon????? Sa jag lite på skämt, men det är inte utan att man längtar efter att få vara på jobbet en dag ibland, gå på toa ifred och få äta lunch, ni vet sån där lyx:)

    Usch vad jag gnäller, jag VET ju att det kan vara såhär den första tiden och att det faktiskt brukar vända rätt rejält runt tre månader!! Det är en tröst iaf:)
    Nu har Stefan kommit hem och hämtat Victor och så skulle de åka och storhandla så att Victor får sova lite i bilen iaf!

    Tacos och ett glas rött blir det ikväll. Jag och dottern brukar se Lets Dance på fredagar, men nu har hon ratat det eftersom att Viktor har åkt ut:)
    Trevlig kväll allihop!
  2. 1
    Nu har Victor.. ..varit vaken ända sen han vaknade kl 8 i morse. Han har bara slumrat till i min famn medan han ammar, men så fort jag ändrat ställning lite grann så har han blivit klarvaken igen...En bebis SKA sova lite under dan tycker ju jag, de behöver det, men han kan absolut bara sova så länge han får sova i min famn just nu..

    Så här har det varit varje dag ett tag nu, och det är sååå jobbigt, man kan inte göra någonting. Så fort jag lägger ifrån mig honom så börjar han skrika. Jag vill ju gärna få gå på toa åtminstone!

    Det knäppa är att när Stefan (min man) har honom, då kan Victor minsann ligga på hen filt brevid honom i soffan, men är han med mig så MÅSTE han var i min famn hela tiden. Hur kommer det sig?? När stefan fått honom att somna så kan han ofta lägga ner honom i sängen utan att han vaknar, men för mig funkar det inte. Skumt!!

    Jag vet ju att de har olika perioder då de är \"klängigare\" än annars, men det blir ju inte mindre jobbigt för det:/ Som det är nu så sitter han klistrad i min famn både när han är vaken och när han sover ända tills Stefan kommer hem och kan lösa av. Fast då är det istället kväll och han ammar massor inför natten så då ligger han ju också klistrad vid mig:/
    bärsele funkar en liten stund, men han vill liksom bli _buren_ och känna att man har armarna om honom..

    Okej, jag älskar mitt lilla knytte och har ju såklart inget emot att bära på honom, men det skulle vara skönt med ett litet andningshål bara en litet stund på dagen..
    Min chef och nära vän var här och fikade idag och så frågade hon när jag kunde tänka mig att börja jobba så smått igen, typ en dag i veckan.. Vad sägs om imorgon????? Sa jag lite på skämt, men det är inte utan att man längtar efter att få vara på jobbet en dag ibland, gå på toa ifred och få äta lunch, ni vet sån där lyx:)

    Usch vad jag gnäller, jag VET ju att det kan vara såhär den första tiden och att det faktiskt brukar vända rätt rejält runt tre månader!! Det är en tröst iaf:)
    Nu har Stefan kommit hem och hämtat Victor och så skulle de åka och storhandla så att Victor får sova lite i bilen iaf!

    Tacos och ett glas rött blir det ikväll. Jag och dottern brukar se Lets Dance på fredagar, men nu har hon ratat det eftersom att Viktor har åkt ut:)
    Trevlig kväll allihop!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    vet hur det är..

    så har jag det oxå..tyvärr har jag inte det så bra att hon tystnar och är nöjd hos pappa,nää då det är bara jag eller rättare sagt tuttarna som duger.
    Måste alltid amma henne till att bli tyst..o de e oxå verkligen jobbigt även om jag också älskar denna lilla unge.
  4. 2
    vet hur det är.. så har jag det oxå..tyvärr har jag inte det så bra att hon tystnar och är nöjd hos pappa,nää då det är bara jag eller rättare sagt tuttarna som duger.
    Måste alltid amma henne till att bli tyst..o de e oxå verkligen jobbigt även om jag också älskar denna lilla unge.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Samma här

    Jens sover oxå helst i min famn/vid bröstet. Men ibland har vi lyckats få honom o sova i vagnen iaf. Han mår så mycket bättre/är så mycket gladare om han sovit en längre sammanhängande stund på dan.
    Men visst är det jobbigt när man bara precis hinner lägga ifrån sig dom o så vaknar de direkt igen *suck*
    Inget får man gjort :-(
  6. 3
    Samma här Jens sover oxå helst i min famn/vid bröstet. Men ibland har vi lyckats få honom o sova i vagnen iaf. Han mår så mycket bättre/är så mycket gladare om han sovit en längre sammanhängande stund på dan.
    Men visst är det jobbigt när man bara precis hinner lägga ifrån sig dom o så vaknar de direkt igen *suck*
    Inget får man gjort :-(
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    Känner igen...

    syndromet, Sindra har oxå dagar som det är så. Men som du säger så brukar det vända vid 3 månader... *tjohoo* bara 1 månad kvar för min del då... :)

    Här blir det också Let\'s dance... trots att favoriten Victor har åkt ut, nu hejas det på Anna... tror jag... (fast Måns är duktig han med... svårt, man är lite kluven ;) Sen blir det faktiskt champange (eller nåt surrogat, rättare sagt) för att fira att Sindra äntligen har fått ett namn... :)
    Trevlig kväll till er med!
  8. 4
    Känner igen... syndromet, Sindra har oxå dagar som det är så. Men som du säger så brukar det vända vid 3 månader... *tjohoo* bara 1 månad kvar för min del då... :)

    Här blir det också Let\'s dance... trots att favoriten Victor har åkt ut, nu hejas det på Anna... tror jag... (fast Måns är duktig han med... svårt, man är lite kluven ;) Sen blir det faktiskt champange (eller nåt surrogat, rättare sagt) för att fira att Sindra äntligen har fått ett namn... :)
    Trevlig kväll till er med!
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    Vad skönt

    att höra att det är fler som har det som jag. Varför har jag inte tittat in här tidigare. Lukas är endast nöjd när han får hänga vid en tutte. Han sover inte heller särskilt mycket på dagarna. Jag får väl också hoppas på att det vänder vid tre månader. För mig är det en och en halv dit.
  10. 5
    Vad skönt att höra att det är fler som har det som jag. Varför har jag inte tittat in här tidigare. Lukas är endast nöjd när han får hänga vid en tutte. Han sover inte heller särskilt mycket på dagarna. Jag får väl också hoppas på att det vänder vid tre månader. För mig är det en och en halv dit.
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6

    Samma här!

    Hej
    Är ny här och hoppsa på många bra tips. Har två pojkar,Lias 3 1/2 och Emil föddes 5 januari. Emil är precis som du beskriver just nu. Lite jobbigt de dagarna Lias är hemma från dagis. Jag vill ju leka/underhålla honom med så att han inte känner sig åsidosatt.. Emil har haft ont i magen den sista tiden vilket innebär mycket bärande även vaken tid. Längtar till den magiska tre månaders gränsen! Tänk om koliken inte går över då!!
  12. 6
    Samma här! Hej
    Är ny här och hoppsa på många bra tips. Har två pojkar,Lias 3 1/2 och Emil föddes 5 januari. Emil är precis som du beskriver just nu. Lite jobbigt de dagarna Lias är hemma från dagis. Jag vill ju leka/underhålla honom med så att han inte känner sig åsidosatt.. Emil har haft ont i magen den sista tiden vilket innebär mycket bärande även vaken tid. Längtar till den magiska tre månaders gränsen! Tänk om koliken inte går över då!!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Varför läste jag ditt inlägg....;-)


    Ååååååh, varför skulle jag läsa ditt inlägg?! Speciellt de sista raderna :-(

    \"Tacos och rödvin\" - var du verkligen tungen att fresta mig tetra? ;-)

    Nej då skämt å sido, jag hoppas att det smakade gott!
    Kram på dig!!
  14. 7
    Varför läste jag ditt inlägg....;-)
    Ååååååh, varför skulle jag läsa ditt inlägg?! Speciellt de sista raderna :-(

    \"Tacos och rödvin\" - var du verkligen tungen att fresta mig tetra? ;-)

    Nej då skämt å sido, jag hoppas att det smakade gott!
    Kram på dig!!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    här med!

    skumt egentligen, Sanna sover hur bra som helst i sin vagga på natten, men det är stört omöjligt att lägga ned henne på dagen. men sova på mamma går fint - fast då får mamma inte gjort ett skvatt... ibland är jag så hemsk att jag sätter på dammsugaren, händer faktiskt att hon somnar då och har man tur så ligger hon själv en stund då...
  16. 8
    här med! skumt egentligen, Sanna sover hur bra som helst i sin vagga på natten, men det är stört omöjligt att lägga ned henne på dagen. men sova på mamma går fint - fast då får mamma inte gjort ett skvatt... ibland är jag så hemsk att jag sätter på dammsugaren, händer faktiskt att hon somnar då och har man tur så ligger hon själv en stund då...
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    Tack alla ni..

    ..nånstans är det ju skönt att höra att fler har det likadant även om man förstås inte önskar andra att ha det jobbigt:)

    Ibland går jag runt i lägenheten och ammar, för man måste ju få lite gjort också:)

    Som igår när jag försökte fylla diskmaskinen, laga soppa, duka bordet svara i telefonen samtidigt som Victor hängde på armen och var lätt missnöjd för att han inte fick amma just då:)

    Då var min kompis och tillika chef här och fikade och vi garvade nästan ihjäl oss för vi påminde så mkt om den där reklamen när en nybliven mamma håller på och städar i köket med en bebis som skriker på armen, hon bara sveeeper ner all disk i diskmaskinen:) Samtidigt sitter hennes väninna vid köksbordet och bara pratar om sitt och om jobb:) Så säger den nyblivna mamman \"och jag har just fått barn\" och sträcker fram ett kort på sig och bebisen till väninnan varpå väninnan säger \"men vad ful DU var på det kortet\":) Hahaha, den reklamen är så klockren:))
    Bara det att min kompis hade fullt upp med att passa sin flicka på 10 månader som precis börjat gå och är överallt och stoppar allt i munnen, så hon _kunde_ ju inte hjälpa till så mycket:)

    Kram på er alla tjejer, det är så härligt att ha er att ventilera sig med:)

    Föresten kan jag ju tillägga att efter att Stefan kommit och hämtat Victor och stuckit och handlat med honom så somnade han fint i bilbarnstolen och sov resten av kvällen och natten fram till 06,00 i morse med undantag för några kortare vakenstunder för matpåfyllning och blöjbyte. Vi fick alltså äta tacos och dricka ett glas rött alldeles ostört, och DET är inte fy skam:))

    Nu drar vi till ridskolan med Joanna, ha en bra dag!

    Kram!

  18. 9
    Tack alla ni.. ..nånstans är det ju skönt att höra att fler har det likadant även om man förstås inte önskar andra att ha det jobbigt:)

    Ibland går jag runt i lägenheten och ammar, för man måste ju få lite gjort också:)

    Som igår när jag försökte fylla diskmaskinen, laga soppa, duka bordet svara i telefonen samtidigt som Victor hängde på armen och var lätt missnöjd för att han inte fick amma just då:)

    Då var min kompis och tillika chef här och fikade och vi garvade nästan ihjäl oss för vi påminde så mkt om den där reklamen när en nybliven mamma håller på och städar i köket med en bebis som skriker på armen, hon bara sveeeper ner all disk i diskmaskinen:) Samtidigt sitter hennes väninna vid köksbordet och bara pratar om sitt och om jobb:) Så säger den nyblivna mamman \"och jag har just fått barn\" och sträcker fram ett kort på sig och bebisen till väninnan varpå väninnan säger \"men vad ful DU var på det kortet\":) Hahaha, den reklamen är så klockren:))
    Bara det att min kompis hade fullt upp med att passa sin flicka på 10 månader som precis börjat gå och är överallt och stoppar allt i munnen, så hon _kunde_ ju inte hjälpa till så mycket:)

    Kram på er alla tjejer, det är så härligt att ha er att ventilera sig med:)

    Föresten kan jag ju tillägga att efter att Stefan kommit och hämtat Victor och stuckit och handlat med honom så somnade han fint i bilbarnstolen och sov resten av kvällen och natten fram till 06,00 i morse med undantag för några kortare vakenstunder för matpåfyllning och blöjbyte. Vi fick alltså äta tacos och dricka ett glas rött alldeles ostört, och DET är inte fy skam:))

    Nu drar vi till ridskolan med Joanna, ha en bra dag!

    Kram!

Liknande trådar

  1. Victor 1 år!
    By Imsavimsa in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 10:34
  2. Victor 1 år!
    By Imsavimsa in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 21:37
  3. Victor 1 år!
    By Imsavimsa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 11:33
  4. Victor..
    By Lisa med Lovisa o. Victor in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 23:40
  5. Victor går...
    By makatpet in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 19:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar