Sommarplaner...?
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Sommarplaner...?

    Mitt i smällkalla vintern sitter vi och klurar på vad vi ska hitta på i sommar. Blir nog en tripp till borås djurpark & Astrid Lindgrens värld med ett kompispar och deras två barn (varav ett är född samma dag som Tindra).
    Kanske även en tur till skara sommarland med brorsan & hans sambo och deras lilla dotter.
    Sedan blir det nog ett par övernattningar i svärföräldrarnas husvagn som står hela säsongen på en jättemysig camping 6 mil härifrån. (för övrigt där jag och sambon träffades)
    Vad ska ni hitta på? Om ni har bestämt det än vill säga... :)
  2. 1
    Sommarplaner...? Mitt i smällkalla vintern sitter vi och klurar på vad vi ska hitta på i sommar. Blir nog en tripp till borås djurpark & Astrid Lindgrens värld med ett kompispar och deras två barn (varav ett är född samma dag som Tindra).
    Kanske även en tur till skara sommarland med brorsan & hans sambo och deras lilla dotter.
    Sedan blir det nog ett par övernattningar i svärföräldrarnas husvagn som står hela säsongen på en jättemysig camping 6 mil härifrån. (för övrigt där jag och sambon träffades)
    Vad ska ni hitta på? Om ni har bestämt det än vill säga... :)
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Föda barn...

    Det är det enda som är inplanerat, förutom att vara lediga tillsammans från mitten av juni till slutet av september. Lär väl bli någon resa till våra syskon. Skulle vilja åka till Skara och Norrköping för att hälsa på släkten, MEN det kanske man inte är så sugen på när bebis väl kommit.
  4. 2
    Föda barn... Det är det enda som är inplanerat, förutom att vara lediga tillsammans från mitten av juni till slutet av september. Lär väl bli någon resa till våra syskon. Skulle vilja åka till Skara och Norrköping för att hälsa på släkten, MEN det kanske man inte är så sugen på när bebis väl kommit.
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3

    Jobba!

    Göra intervjuer och analysera dem, lite semester blir det väl oxå, sambon vill åka till Sälen men jag är inte JÄTTE sugen... Vi får väl se vad det blir!
  6. 3
    Jobba! Göra intervjuer och analysera dem, lite semester blir det väl oxå, sambon vill åka till Sälen men jag är inte JÄTTE sugen... Vi får väl se vad det blir!
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    Föda barn här med! ;0)

    Sen blir det väl ett par turer till stranden på sin höjd. :0)
  8. 4
    Föda barn här med! ;0) Sen blir det väl ett par turer till stranden på sin höjd. :0)
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    JA...

    Där är vi inte riktigt än men vi funderar helt klart på en bamseklubben-resa till sydligare breddgrader (säger hon som sagt att hon aldrig kommer resa charter *s*). Har i alla fall pratat lite löst om detta med ett par vänner som har en jämnårig. Sedan har vi ju huset i Vadstena som behöver ett besök och eftersom vi bor i Småland får det väl bli en tur till Astrid Lindgrens värld kanske. Sedan blir det såklart en toppenfin sommar med massor av sol och bad! ;) Kan de små åka något på Liseberg i år? I så fall ska vi definivt dit också! Vad kul det var att tänka på sommaren...
  10. 5
    JA... Där är vi inte riktigt än men vi funderar helt klart på en bamseklubben-resa till sydligare breddgrader (säger hon som sagt att hon aldrig kommer resa charter *s*). Har i alla fall pratat lite löst om detta med ett par vänner som har en jämnårig. Sedan har vi ju huset i Vadstena som behöver ett besök och eftersom vi bor i Småland får det väl bli en tur till Astrid Lindgrens värld kanske. Sedan blir det såklart en toppenfin sommar med massor av sol och bad! ;) Kan de små åka något på Liseberg i år? I så fall ska vi definivt dit också! Vad kul det var att tänka på sommaren...
  11. Sol
    #6

    Vi är LEDIGA!

    Eller jag ska faktiskt gå en 5p skrivarkurs på Högskolan (för jag kan ju inte hålla mig borta allt för länge). Vi ska renovera köket, måla vår trapp vit, fixa till badrummet. Så ska vi två veckor till Skellefteå, en vecka roadtripp i Danmark tillsammans med vänner, vi ska upp till Stockholm och hälsa på alla vänner och släktingar och så ska vi ha vänner hos oss. Det ska bli en skön sommar... :=)
  12. 6
    Vi är LEDIGA! Eller jag ska faktiskt gå en 5p skrivarkurs på Högskolan (för jag kan ju inte hålla mig borta allt för länge). Vi ska renovera köket, måla vår trapp vit, fixa till badrummet. Så ska vi två veckor till Skellefteå, en vecka roadtripp i Danmark tillsammans med vänner, vi ska upp till Stockholm och hälsa på alla vänner och släktingar och så ska vi ha vänner hos oss. Det ska bli en skön sommar... :=)
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    Plugga, plugga och plugga...

    blir det för min del. Har inte ledigt alls. Så har det varit sen i september. Men men. Det blir ändå tid och tillfällen för allt mysigt och fint som hör sommaren till. Någon liten minisemester, utflykter, landet mm. Helt vanligt. Ingen längre och större resa eller så.
  14. 7
    Plugga, plugga och plugga... blir det för min del. Har inte ledigt alls. Så har det varit sen i september. Men men. Det blir ändå tid och tillfällen för allt mysigt och fint som hör sommaren till. Någon liten minisemester, utflykter, landet mm. Helt vanligt. Ingen längre och större resa eller så.
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8

    jag ska nog

    mest jobba, jag har blivit lovad jobb på neonatalen!! På Ryhov, alltså avdelningen för förtidigt födda!!! :D Ska bli superroligt då det typ är mitt drömjobb! :) Sen så ska vi väl försöka hitta på nånting, Tomas är sugen på att åka en sväng till Norge, får se om vi hinner det och så blir det väl nån dagstur till liseberg, och så nån sväng till Uppsala. Annars så får nog barnen nöja sig med ett säsongskort på attarpsbadet (utomhus bassänger på 5 min gångavstånd) för några längre semester turer hinner vi ju som sagt inte med.
  16. 8
    jag ska nog mest jobba, jag har blivit lovad jobb på neonatalen!! På Ryhov, alltså avdelningen för förtidigt födda!!! :D Ska bli superroligt då det typ är mitt drömjobb! :) Sen så ska vi väl försöka hitta på nånting, Tomas är sugen på att åka en sväng till Norge, får se om vi hinner det och så blir det väl nån dagstur till liseberg, och så nån sväng till Uppsala. Annars så får nog barnen nöja sig med ett säsongskort på attarpsbadet (utomhus bassänger på 5 min gångavstånd) för några längre semester turer hinner vi ju som sagt inte med.
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9

    ta hand om spädis!!

    är väl dom närmaste planerna, sen har vi ju tre vildbattar till. Hoppas på en fin sommar som man kan tillbringa i trädgården med pool och grill och barnskratt.
  18. 9
    ta hand om spädis!! är väl dom närmaste planerna, sen har vi ju tre vildbattar till. Hoppas på en fin sommar som man kan tillbringa i trädgården med pool och grill och barnskratt.
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    vi ska jobba/vara ledig

    varannan vecka så att barnen ska kunna få ett fem veckor långt sommarlov:-)
  20. 10
    vi ska jobba/vara ledig varannan vecka så att barnen ska kunna få ett fem veckor långt sommarlov:-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    nyfiken

    Vad ska ni göra häruppe i skellefteå?
  22. 11
    nyfiken Vad ska ni göra häruppe i skellefteå?
  23. Sol
    #12

    Min kära make

    är född och uppvuxen där. Släkt + gamla barndomsvänner finns kvar, så vi brukar hänga där under Trästocksfestivalen. :)
  24. 12
    Min kära make är född och uppvuxen där. Släkt + gamla barndomsvänner finns kvar, så vi brukar hänga där under Trästocksfestivalen. :)
  25. Medlem sedan
    Jan 2002
    #13

    Jaha:-)

    Vad tevligt! Trästock har ju blivit större med åren,fast själv har jag bara varit dit nån enstaka gång. Känner mej lite för gammal för att hänga där*ler*
    Men min gube är väktare/ordningsvakt så han lär nog tillbringa lite tid där iår,om han inte har andra uppdrag just då! Han ska iaf jobba på \"stadsfesten\" iår vet jag.
  26. 13
    Jaha:-) Vad tevligt! Trästock har ju blivit större med åren,fast själv har jag bara varit dit nån enstaka gång. Känner mej lite för gammal för att hänga där*ler*
    Men min gube är väktare/ordningsvakt så han lär nog tillbringa lite tid där iår,om han inte har andra uppdrag just då! Han ska iaf jobba på \"stadsfesten\" iår vet jag.
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14

    Här blir det

    en lugn sommar, höggravid som man kommer vara:-) Så det blir lata dagar vid stranden, och kanske nån tripp med mormor och morfars båt. Korta tripper till Liseberg och Nordens ark tänkte vi hinna med också. MEn som sagt, håller mina tummar för en varm och solig sommar med massor av timmar vi havet.
  28. 14
    Här blir det en lugn sommar, höggravid som man kommer vara:-) Så det blir lata dagar vid stranden, och kanske nån tripp med mormor och morfars båt. Korta tripper till Liseberg och Nordens ark tänkte vi hinna med också. MEn som sagt, håller mina tummar för en varm och solig sommar med massor av timmar vi havet.
  29. Medlem sedan
    Oct 2004
    #15

    Avis!

    Hade varit så mysigt med ett till sommarbarn...
    Lite kommer ni säkert runt även om ni har liten nyföding! :)
  30. 15
    Avis! Hade varit så mysigt med ett till sommarbarn...
    Lite kommer ni säkert runt även om ni har liten nyföding! :)
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16

    Sälen?

    Hade jag nog inte ´heller varit så sugen på... Blir mest jobb för mig också, men lite utflykter hinner man väl med... :)
  32. 16
    Sälen? Hade jag nog inte ´heller varit så sugen på... Blir mest jobb för mig också, men lite utflykter hinner man väl med... :)
  33. Medlem sedan
    Oct 2004
    #17

    Myyyys...

    Strandturer räcker väl gott & väl på sommaren om man är höggravid/nyförlöst...? :)
  34. 17
    Myyyys... Strandturer räcker väl gott & väl på sommaren om man är höggravid/nyförlöst...? :)
  35. Medlem sedan
    Oct 2004
    #18

    Bamseklubbenresa

    kan jag lätt rekommendera! Helt underbart när man har småbarn!
    Och såklart måste ni åka till Astrid Lindgrens värld! Vi ska dit den 28 juli.
  36. 18
    Bamseklubbenresa kan jag lätt rekommendera! Helt underbart när man har småbarn!
    Och såklart måste ni åka till Astrid Lindgrens värld! Vi ska dit den 28 juli.
  37. Medlem sedan
    Oct 2004
    #19

    Skönt!

    Låter verkligen som om ni har en toppensommar framför er! :)
  38. 19
    Skönt! Låter verkligen som om ni har en toppensommar framför er! :)
  39. Medlem sedan
    Oct 2004
    #20

    Utflykter

    kan vara nog så härligt det också! :)
  40. 20
    Utflykter kan vara nog så härligt det också! :)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sommarplaner?
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 21:26
  2. Sommarplaner?
    By _Mia_ in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 17:03
  3. Sommarplaner?
    By Eyrene in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 19:10
  4. Sommarplaner?
    By -TuvaLiten- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 00:02
  5. Sommarplaner?
    By Karonesse in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 11:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar