Hemma nu
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Hemma nu

    Vi har bott några dagar hos svärföräldrarna, mest för att jag skulle få avlastning (ont i snittet) och Nova skulle få lite fler att leka med. Det var skönt att mjuklanda lite så! Men nu har vi ÄNTLIGEN kommit hem! Usch vad skönt att vara i sitt eget hem och få sova i sin egen säng. :)

    Än så länge får vi sova med jämna mellanrum och Nova är stormförtjust i sina syskon. Hon verkar mest vara besviken över att mamma inte får lyfta och kan gosa lika mycket, men det blir ju bättre om några veckor. *längtar*

    Saga imponerade på oss samma dag som hon fyllde en vecka, vi testade att lägga ner båda bebisarna på var sin filt och den lilla damen svängde runt! Hon vände sig från mage till rygg på mindre än en minut! Testade en gång till sen för att se om det var en slump, men hon gjorde det ännu snabbare då! Riktigt impad! Sonen däremot var lite mer som jag är van, han knölade runt tills filten låg som en korv under honom. :)

    Nu ska vi ta och packa upp allt vi släpat runt på och sedan blir det nog en kopp kaffe. Ska försöka läsa ikapp lite senare i veckan och kanske hinner jag knåpa ihop en förlossningsberättelse också.
  2. 1
    Hemma nu Vi har bott några dagar hos svärföräldrarna, mest för att jag skulle få avlastning (ont i snittet) och Nova skulle få lite fler att leka med. Det var skönt att mjuklanda lite så! Men nu har vi ÄNTLIGEN kommit hem! Usch vad skönt att vara i sitt eget hem och få sova i sin egen säng. :)

    Än så länge får vi sova med jämna mellanrum och Nova är stormförtjust i sina syskon. Hon verkar mest vara besviken över att mamma inte får lyfta och kan gosa lika mycket, men det blir ju bättre om några veckor. *längtar*

    Saga imponerade på oss samma dag som hon fyllde en vecka, vi testade att lägga ner båda bebisarna på var sin filt och den lilla damen svängde runt! Hon vände sig från mage till rygg på mindre än en minut! Testade en gång till sen för att se om det var en slump, men hon gjorde det ännu snabbare då! Riktigt impad! Sonen däremot var lite mer som jag är van, han knölade runt tills filten låg som en korv under honom. :)

    Nu ska vi ta och packa upp allt vi släpat runt på och sedan blir det nog en kopp kaffe. Ska försöka läsa ikapp lite senare i veckan och kanske hinner jag knåpa ihop en förlossningsberättelse också.
  3. MiaKL m Samuel-03,bf 26/3
    #2

    Jösses redan...

    snurra runt, det var väldigt tidigt. Tyckte Samuel var tidig med 7 veckor.

    Skönt att få lite avlastning, förstår att det behövs dels pga snitt och sedan två bebisar oxå.

    Skönt att Nova gillar sina syskon oxå.

    KRAM
  4. 2
    Jösses redan... snurra runt, det var väldigt tidigt. Tyckte Samuel var tidig med 7 veckor.

    Skönt att få lite avlastning, förstår att det behövs dels pga snitt och sedan två bebisar oxå.

    Skönt att Nova gillar sina syskon oxå.

    KRAM
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Oj!!

    Det var väldigt vad tidig hon är din dotter. Har aldrig hört om nån bebis som har kunnat vända sig så tidigt förut! *impad* Förstår att det är skönt att vara hemma också...man vill ju liksom bo in sig med familjen. :o)
  6. 3
    Oj!! Det var väldigt vad tidig hon är din dotter. Har aldrig hört om nån bebis som har kunnat vända sig så tidigt förut! *impad* Förstår att det är skönt att vara hemma också...man vill ju liksom bo in sig med familjen. :o)

Liknande trådar

  1. Hemma - och hemma med sjukis
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 20:04
  2. Hemma!
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 09:45
  3. hemma gym?
    By anonymt namn in forum Träning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 00:08
  4. Dag 2 hemma
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 10:18
  5. nu är vi hemma...
    By ruthesther in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 20:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar