Hjälp, jag glömde maskeringstejpen!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Hjälp, jag glömde maskeringstejpen!

    Hej!

    Håller på och rustar ett hus som vi inte flyttat in i ännu. Nu såg jag till min fasa att jag glömt maskeringstejpen kvar på några fönster som jag målade fodret på för flera veckor sedan. Började försöka ta bort den men det var ju kört....fick bara bort lite småbitar.
    Någon som har tips på hur man lätt får bort maskeringstejp som suttit för länge eller är det bara rakblad som gäller?

    //Åsa
  2. 1
    Hjälp, jag glömde maskeringstejpen! Hej!

    Håller på och rustar ett hus som vi inte flyttat in i ännu. Nu såg jag till min fasa att jag glömt maskeringstejpen kvar på några fönster som jag målade fodret på för flera veckor sedan. Började försöka ta bort den men det var ju kört....fick bara bort lite småbitar.
    Någon som har tips på hur man lätt får bort maskeringstejp som suttit för länge eller är det bara rakblad som gäller?

    //Åsa
  3. Sus + T
    #2

    T-röd

    Jag har själv fått tips om t-röd, men ej testat. Jag vet inte vilken effekt det har på det målade. Jag har själv tidigare kört med fönsterskrapa (rakblad) och massor av vatten+såpa faktiskt. Det funkar, men tar massor av tid.
  4. 2
    T-röd Jag har själv fått tips om t-röd, men ej testat. Jag vet inte vilken effekt det har på det målade. Jag har själv tidigare kört med fönsterskrapa (rakblad) och massor av vatten+såpa faktiskt. Det funkar, men tar massor av tid.

Liknande trådar

  1. Ta bort maskeringstejpen?
    By Annika med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 19:54
  2. Hjälp-glömde skicka tackkort:(
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:24
  3. Hjälp, Glömde ge dottern penicillin...
    By 3an 3an in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 22:21
  4. HJÄLP glömde frimärke!!
    By evwa in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 11:43
  5. Hjälp, jag glömde födelsedagen!
    By glömsk och ångerfull in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 16:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar