Pontus har blivit storebror
_00/01 Vinterbarn
  1. Helena & Pontus 28/11-00
    #1

    Pontus har blivit storebror

    Vi fick en liten tjej natten till i lördags. Efter en supersnabb förlossning så föddes hon hemma i duschen. Det tog mindre än en timme. Kl 23.20 ringde jag förlossningen och sa att vattnet gått men hade inga värkar. Hon föddes i duschen kl 00,19

    Pontus och storebror sussade sött igenom alltihop på ovanvåningen så de märkte inget.

    Allting gick bra, hon föddes 11/3 i vecka 37+2. Pontus är jättestolt över lillasyster.
  2. 1
    Pontus har blivit storebror Vi fick en liten tjej natten till i lördags. Efter en supersnabb förlossning så föddes hon hemma i duschen. Det tog mindre än en timme. Kl 23.20 ringde jag förlossningen och sa att vattnet gått men hade inga värkar. Hon föddes i duschen kl 00,19

    Pontus och storebror sussade sött igenom alltihop på ovanvåningen så de märkte inget.

    Allting gick bra, hon föddes 11/3 i vecka 37+2. Pontus är jättestolt över lillasyster.
  3. Leelou
    #2

    Stort grattis!!

    Vilken liten raketsyster!!

    Kramisar!
  4. 2
    Stort grattis!! Vilken liten raketsyster!!

    Kramisar!
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Åååh, grattis!!!

    Vilken tjej till att ha bråttom! I vilken vecka har du fått Pontus och storebror? Har de förlossningarna givit någon liten hint om att det KUNDE gå så här fort den här gången? Blev du inte rädd? Oj oj, det hade nog jag blivit! :-) Men, så skönt att allt gick bra! Berätta gärna mer om/när du hinner! Har hon fått något namn?
  6. 3
    Åååh, grattis!!! Vilken tjej till att ha bråttom! I vilken vecka har du fått Pontus och storebror? Har de förlossningarna givit någon liten hint om att det KUNDE gå så här fort den här gången? Blev du inte rädd? Oj oj, det hade nog jag blivit! :-) Men, så skönt att allt gick bra! Berätta gärna mer om/när du hinner! Har hon fått något namn?
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Grattis.. och ojoj..

    var det planerat att ni skulle föda hemma eller var det bara så att lillasyster hade så bråttom att ni inte hann åka in??
  8. 4
    Grattis.. och ojoj.. var det planerat att ni skulle föda hemma eller var det bara så att lillasyster hade så bråttom att ni inte hann åka in??
  9. Eva & Johanna
    #5

    Grattis!

    Vilken förlossning! Måste ha varit överraskande för hela familjen. *ler* Skönt att allt gick bra och kul att det blev en liten flicka.
  10. 5
    Grattis! Vilken förlossning! Måste ha varit överraskande för hela familjen. *ler* Skönt att allt gick bra och kul att det blev en liten flicka.
  11. Netti
    #6

    Grattis gumman!

    Det gick fort det minnsan, men det kände du väl på dig? Fick Stefan agera barnmorska eller klarade du det själv?

    Är ni på HBB nu eller BB?

    Mange hälsar grattis!!!!
  12. 6
    Grattis gumman! Det gick fort det minnsan, men det kände du väl på dig? Fick Stefan agera barnmorska eller klarade du det själv?

    Är ni på HBB nu eller BB?

    Mange hälsar grattis!!!!
  13. Netti
    #7

    Har redan fått svaren....

    ...var för nyfiken!

    Kram
  14. 7
    Har redan fått svaren.... ...var för nyfiken!

    Kram
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    grattsi grattis

    till lillasyster
  16. 8
    grattsi grattis till lillasyster
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9

    Grattis! Vad roligt!

    Det var kanske litet raskare än planerat, men jag antar att det känns bra nu!
    Stort grattis till lillasyster!
  18. 9
    Grattis! Vad roligt! Det var kanske litet raskare än planerat, men jag antar att det känns bra nu!
    Stort grattis till lillasyster!
  19. Anna m Flipp & Vendela
    #10

    Jättegrattis!

    Stort grattis till er, Helena! Vad roligt med en liten tjej!

    Hoppas att ni alla mår bra.

    Kram
  20. 10
    Jättegrattis! Stort grattis till er, Helena! Vad roligt med en liten tjej!

    Hoppas att ni alla mår bra.

    Kram
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Nej men oj!

    Hon hade bråttom till världen!

    Stort grattis till hela familjen!
  22. 11
    Nej men oj! Hon hade bråttom till världen!

    Stort grattis till hela familjen!
  23. Lotta & Lucas
    #12

    Grattis!

    Lillasyster hade bråttom ut! Vad skönt att allt gick bra! Kramar till er.
  24. 12
    Grattis! Lillasyster hade bråttom ut! Vad skönt att allt gick bra! Kramar till er.
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    WOW!

    I duschen. Jisses, hur bar du dig åt? Jag skulle varit ganska ängslig. Det där gick jag och oroade mig över eftersom största tjejens förlossning gick rätt snabbt - men det hände alltså dig. Skönt att höra att det gick bra och att ni mår bra.
  26. 13
    WOW! I duschen. Jisses, hur bar du dig åt? Jag skulle varit ganska ängslig. Det där gick jag och oroade mig över eftersom största tjejens förlossning gick rätt snabbt - men det hände alltså dig. Skönt att höra att det gick bra och att ni mår bra.
  27. Helena & Pontus 28/11-00
    #14

    Tack för alla grattis ! :-)

    Jag hade ingen förvarning alls på att det skulle gå så snabbt. Med Andreas blev jag igångsatt och det tog 5 1/2 h från första värk (varav 2h utdrivningsskede). Pontus tog 13 h från första värk tills han kom (varav 1 h krystvärkar). Så jag tänkte mig något däremellan... :-)

    Det var inte planerat att föda hemma, det gick bara så fort. Och när jag väl kände att vi måste åka in så hade jag så ont att jag inte kunde ta mig ut ur duschen ens och sen kom krystvärkarna så det var bara att ta sig ner mot golvet.

    Men det gick ju bra! Och jag kan ju inte klaga på att jag var trött efteråt, bara av brist på sömn... :-)
  28. 14
    Tack för alla grattis ! :-) Jag hade ingen förvarning alls på att det skulle gå så snabbt. Med Andreas blev jag igångsatt och det tog 5 1/2 h från första värk (varav 2h utdrivningsskede). Pontus tog 13 h från första värk tills han kom (varav 1 h krystvärkar). Så jag tänkte mig något däremellan... :-)

    Det var inte planerat att föda hemma, det gick bara så fort. Och när jag väl kände att vi måste åka in så hade jag så ont att jag inte kunde ta mig ut ur duschen ens och sen kom krystvärkarna så det var bara att ta sig ner mot golvet.

    Men det gick ju bra! Och jag kan ju inte klaga på att jag var trött efteråt, bara av brist på sömn... :-)
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15

    Grattis!

    Vad spännande med hemförlossning, även om den var helt oplanerad *ler*!
    Hoppas ni har det bra, hela familjen!

    Kramisar
  30. 15
    Grattis! Vad spännande med hemförlossning, även om den var helt oplanerad *ler*!
    Hoppas ni har det bra, hela familjen!

    Kramisar
  31. Kerstin & Martin 001207
    #16

    Grattis!

    Hon hade visst bråttom. Skönt att allt gick bra =)
  32. 16
    Grattis! Hon hade visst bråttom. Skönt att allt gick bra =)
  33. Fia m E+L och Lillbuff
    #17

    Grattis!

    Låter som en drömförlossning måste jag säga! En sån vill jag också ha om man nu finge bestämma det själv:-)
    Kram och grattis till lilltösen!
  34. 17
    Grattis! Låter som en drömförlossning måste jag säga! En sån vill jag också ha om man nu finge bestämma det själv:-)
    Kram och grattis till lilltösen!
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Grattis

    Åh, vad kul. Oj, vad snabbt det gick, vilken grej att föda i duschen:). Massor med grattis.
  36. 18
    Grattis Åh, vad kul. Oj, vad snabbt det gick, vilken grej att föda i duschen:). Massor med grattis.
  37. Medlem sedan
    Aug 2004
    #19

    GRATTIS TILL LILLASYSTER !!!!

    Vilken pärs att föda i duschen ! Jag var hos min BM idag, och sa precis att jag kanske ska åka in tidigare den här gången, då jag var öppen 9 cm när jag kom in sist. Det brukar ju gå snabbare med andra barnet, säger de....


    Skönt att allt gick bra i alla fall !

    Nu längtar man ju inte mindre till bebis, precis...
  38. 19
    GRATTIS TILL LILLASYSTER !!!! Vilken pärs att föda i duschen ! Jag var hos min BM idag, och sa precis att jag kanske ska åka in tidigare den här gången, då jag var öppen 9 cm när jag kom in sist. Det brukar ju gå snabbare med andra barnet, säger de....


    Skönt att allt gick bra i alla fall !

    Nu längtar man ju inte mindre till bebis, precis...
  39. Misan & Arvid + 3 till
    #20

    Men oj, vad häftigt!

    Stort grattis till lillasyster!
    Hoppas att allt är bra med er efter den snabba förlossningen!
  40. 20
    Men oj, vad häftigt! Stort grattis till lillasyster!
    Hoppas att allt är bra med er efter den snabba förlossningen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Storebror har blivit sà
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:39
  2. Nu har Leo blivit storebror
    By Annapanna31 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 21:50
  3. Nu har Victor blivit storebror:)
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 06:35
  4. Pontus har blivit storebror!!!
    By Lotta med Pontus in forum _99 Alla barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 23:05
  5. Pontus har blivit storebror!
    By Ayhanza in forum _00 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 23:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar