Stor skillnad på fullkornsprodukter
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Stor skillnad på fullkornsprodukter

    Hur har ni det med fullkorn i skåpen?
    Skulle införskaffa fullkornsris igår och insåg att det fanns en hel uppsjö på vår nya butik.
    Jag brukar handla freebaco, inget vidare enligt mig.
    Coops egna är helt okej smakmässigt..
    Men igår när vi kollade runt såg vi mängder av olika märken och det var stor skillnad på dem också, vissa var jättesmala och avlånga andra korn var mer runda och grova. Får dom se ut hur som helst och vad är det man skall leta efter egentligen?
    De måste ju skilja i kvalitet också.
    Det skutade med att jag köpte på mig risentas kravmärkta- bästa fullkornsriset hittills.
  2. 1
    Stor skillnad på fullkornsprodukter Hur har ni det med fullkorn i skåpen?
    Skulle införskaffa fullkornsris igår och insåg att det fanns en hel uppsjö på vår nya butik.
    Jag brukar handla freebaco, inget vidare enligt mig.
    Coops egna är helt okej smakmässigt..
    Men igår när vi kollade runt såg vi mängder av olika märken och det var stor skillnad på dem också, vissa var jättesmala och avlånga andra korn var mer runda och grova. Får dom se ut hur som helst och vad är det man skall leta efter egentligen?
    De måste ju skilja i kvalitet också.
    Det skutade med att jag köpte på mig risentas kravmärkta- bästa fullkornsriset hittills.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    fullkornsris

    får jag ej i gubben, han ska bara ha jasmin ris inget annat. men lite fullkornspasta kan vi äta emellanåt, men då mest jag och barnen för det gillar ej gubben heller ha ha. men när jag köper trortilla bröd så köper jag fullkornsbröd för dom är mycket godare än dom vanliga, smakar mer...
  4. 2
    fullkornsris får jag ej i gubben, han ska bara ha jasmin ris inget annat. men lite fullkornspasta kan vi äta emellanåt, men då mest jag och barnen för det gillar ej gubben heller ha ha. men när jag köper trortilla bröd så köper jag fullkornsbröd för dom är mycket godare än dom vanliga, smakar mer...
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    *nickar*

    Jag har gett upp fullkornsriset:( Jag tror att det finns en hel del som är lika bar/dåliga som vanligt ris. Jag har också för mig att vanligt parboiledris är bland det bästa ur GI synpunkt.

    Jag brukar köpa råris på hälsokosten, har kört både rött och svart. Goda, men tar en evighet att koka. Vildris är allra godast tycker jag, men hu för priset.

    Annars kör vi bara fullkornspasta, jag har bytt ut bulgur och couscous till fullkorn också.
  6. 3
    *nickar* Jag har gett upp fullkornsriset:( Jag tror att det finns en hel del som är lika bar/dåliga som vanligt ris. Jag har också för mig att vanligt parboiledris är bland det bästa ur GI synpunkt.

    Jag brukar köpa råris på hälsokosten, har kört både rött och svart. Goda, men tar en evighet att koka. Vildris är allra godast tycker jag, men hu för priset.

    Annars kör vi bara fullkornspasta, jag har bytt ut bulgur och couscous till fullkorn också.
  7. pallella
    #4

    finns det fullkornscouscous?

    och bulgur med? har jag aldrig sett...*nyfiken*
  8. 4
    finns det fullkornscouscous? och bulgur med? har jag aldrig sett...*nyfiken*
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Japp på

    hälsokosten finns det fullkornscouscous och bulgur. Hittade också en spännande bulgur på en orientlivs, den var väldigt mörkt brun så jag utgår ifrån att den är fullkorn. har inte hunnit prova den än dock.
  10. 5
    Japp på hälsokosten finns det fullkornscouscous och bulgur. Hittade också en spännande bulgur på en orientlivs, den var väldigt mörkt brun så jag utgår ifrån att den är fullkorn. har inte hunnit prova den än dock.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Glömde märket är

    biofood.
  12. 6
    Glömde märket är biofood.
  13. pallella
    #7

    tack! då

    ska jag kolla det:)
  14. 7
    tack! då ska jag kolla det:)
  15. Camelia
    #8

    Vet inte vad det är

    För skillnad på fullkornsris och råris. Jag tycker iaf att fullkornsris är riktigt äckligt, men gillar råris. Köper oftast från Saltå Kvarn, som finns på Coop.

    I övrigt så äter vi bara fullkornsprodukter: råris, mörk pasta, mörk bulgur och couscous och nu också dinkelris.
  16. 8
    Vet inte vad det är För skillnad på fullkornsris och råris. Jag tycker iaf att fullkornsris är riktigt äckligt, men gillar råris. Köper oftast från Saltå Kvarn, som finns på Coop.

    I övrigt så äter vi bara fullkornsprodukter: råris, mörk pasta, mörk bulgur och couscous och nu också dinkelris.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9

    Det har jag sett ...

    även på vår Konsum i närmsta stad.
  18. 9
    Det har jag sett ... även på vår Konsum i närmsta stad.

Liknande trådar

  1. 45 kg är en stor skillnad.
    By jojje22 in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 20:43
  2. är det stor skillnad
    By Anonym in forum Många barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 10:21
  3. stor skillnad
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 14:31
  4. Stor skillnad?
    By Bakare in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 13:08
  5. Stor skillnad
    By Hundis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar