Oj, vad stor du har blivit!
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Oj, vad stor du har blivit!

    Den kommentaren har jag fått till leda idag. *Så* mycket har jag inte vuxit över helgen. :-( Och att dessutom kläcka ur sig det innan ett hej också...

    Det \"roliga\" är att jag inte *är* så stor - mer än magen och den är det bara \"framåt\". Undrar om de andra tjejerna på avdelningen (som är lika stora...) får samma kommentar? Hm, det glömde jag fråga förut.

    Och det är dessutom tre månader kvar och jag kommer således att bli *ännu* större. Suck.

    F\'låt att det blev ett gnällinlägg, men ibland kan man inte låta bli...
  2. 1
    Oj, vad stor du har blivit! Den kommentaren har jag fått till leda idag. *Så* mycket har jag inte vuxit över helgen. :-( Och att dessutom kläcka ur sig det innan ett hej också...

    Det \"roliga\" är att jag inte *är* så stor - mer än magen och den är det bara \"framåt\". Undrar om de andra tjejerna på avdelningen (som är lika stora...) får samma kommentar? Hm, det glömde jag fråga förut.

    Och det är dessutom tre månader kvar och jag kommer således att bli *ännu* större. Suck.

    F\'låt att det blev ett gnällinlägg, men ibland kan man inte låta bli...
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    jo då..

    .. hej tjockis får man höra mest hela tiden tycker jag... men jag tar det som en komplimang... man kommer helt säkert att bli större.. och mer \"klumpig\" än nu.... så det är väl bara o vänja sig =]

    Klart att du får gnälla.. det måste man få göra ibland!!!! iallafall till mig.. det känns alltid bättre om man får lätta hjärtat!

    KJAM
  4. 2
    jo då.. .. hej tjockis får man höra mest hela tiden tycker jag... men jag tar det som en komplimang... man kommer helt säkert att bli större.. och mer \"klumpig\" än nu.... så det är väl bara o vänja sig =]

    Klart att du får gnälla.. det måste man få göra ibland!!!! iallafall till mig.. det känns alltid bättre om man får lätta hjärtat!

    KJAM
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Jag får höra en del

    Jaha... När är det du ska ha....

    Är den vanligaste frågan.... Men så har jag mer mage än i vanliga fall... Inget har direkt satt sig i ansikte eller på armar och ben som det brukar för min del... Vilket det borde då jag faktiskt gått upp en hel del sedan jag blev gravid....

    Dock vet de flesta i min omgivning att jag är känlsig vad det gäller att bli stor (oavsett om jag är gravid eller ej) så de flesta är tysta....
  6. 3
    Jag får höra en del Jaha... När är det du ska ha....

    Är den vanligaste frågan.... Men så har jag mer mage än i vanliga fall... Inget har direkt satt sig i ansikte eller på armar och ben som det brukar för min del... Vilket det borde då jag faktiskt gått upp en hel del sedan jag blev gravid....

    Dock vet de flesta i min omgivning att jag är känlsig vad det gäller att bli stor (oavsett om jag är gravid eller ej) så de flesta är tysta....
  7. Liz m M&S
    #4

    förstår dig

    och tycker att det är konstigt att folk anser sig ha rätt att säga vad som om ens kropp bara för att man är gravid.

    Men vet du - jag växte fort i början för att sen tvärstanna och växa superlångsamt min mage har knappt växt utåt sen v 12-15 så jag har ju en liten mage och det får jag höra i alla sammanhang. Nu är detta tredje gången för mig och jag är rätt härdad och van men första gången var jag jättelessen för att folk sa att jag hade liten mage *S* Vissa var fräcka nog att fråga om jag verkligen åt ordentligt *s*
  8. 4
    förstår dig och tycker att det är konstigt att folk anser sig ha rätt att säga vad som om ens kropp bara för att man är gravid.

    Men vet du - jag växte fort i början för att sen tvärstanna och växa superlångsamt min mage har knappt växt utåt sen v 12-15 så jag har ju en liten mage och det får jag höra i alla sammanhang. Nu är detta tredje gången för mig och jag är rätt härdad och van men första gången var jag jättelessen för att folk sa att jag hade liten mage *S* Vissa var fräcka nog att fråga om jag verkligen åt ordentligt *s*
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Ja....

    ...ibland blir man trött på dessa kommentarer.
    Jag får ungefär samma nu. Men på sätt och vis gillar jag det för när jag väntade Kevin syntes det inte alls... Nu har ju magen växt extremt så nu går det inte att missa.

    Kan du inte säga en motkommentar? När de säger att din mage växt, kan inte du säga... Ja, det har nog din också gjort va? :D

    Kram
  10. 5
    Ja.... ...ibland blir man trött på dessa kommentarer.
    Jag får ungefär samma nu. Men på sätt och vis gillar jag det för när jag väntade Kevin syntes det inte alls... Nu har ju magen växt extremt så nu går det inte att missa.

    Kan du inte säga en motkommentar? När de säger att din mage växt, kan inte du säga... Ja, det har nog din också gjort va? :D

    Kram
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Har fått en del \"sköna\" jag med.

    Senast jag var på kören så sa en av tjejerna. \" Visst var det nu i påsk du skulle ha??\" När jag då svarar: \"NEj det är vid midsommar\" så kommer bara ett \"OJ!\"
    Kan inte tolka det på något annat sätt som att jag är gigantstor.

    \"Jösses vad du har blivit stor! \" Är en annan favorit.

    tom. min mamma sa häromdagen lite \"snyggt\" att : \"Jag är helt övertygad om att det blir en tjej denna gången. När man lägger på sig över rumpa och lår så brukar det bli det.\"


    Så jag har inte bara stor mage, jag har tydligen en bred rumpa också!!

    Som att man inte märker det själv.
    Jag vet att jag kommer att vara en valross i slutet av juni. Behöver inte att folk påpekar det hela tiden.
  12. 6
    Har fått en del \"sköna\" jag med. Senast jag var på kören så sa en av tjejerna. \" Visst var det nu i påsk du skulle ha??\" När jag då svarar: \"NEj det är vid midsommar\" så kommer bara ett \"OJ!\"
    Kan inte tolka det på något annat sätt som att jag är gigantstor.

    \"Jösses vad du har blivit stor! \" Är en annan favorit.

    tom. min mamma sa häromdagen lite \"snyggt\" att : \"Jag är helt övertygad om att det blir en tjej denna gången. När man lägger på sig över rumpa och lår så brukar det bli det.\"


    Så jag har inte bara stor mage, jag har tydligen en bred rumpa också!!

    Som att man inte märker det själv.
    Jag vet att jag kommer att vara en valross i slutet av juni. Behöver inte att folk påpekar det hela tiden.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7

    Exakt!!!!

    Men åh så skönt att jag inte är själv om att få höra dessa kommentarer! Förra veckan satt en höggravid kund som var storlek strandad val själv och sa: Herreguuuud vilken stor mage du har! Och du har ju 3 månader kvar!!
    Där rök den rabatten på lånen!! (jobbar på bank) Närå, jag bara skojar, men jag blev allt lite purken och kort i tonen. Dagen efter detta kundmöte var jag på återträff med min rådgivarutbildning och där kommenterades min mages omfång också... Fast den ÄR faktiskt precis så stor som den ska vara så här dags (enligt BM), så det så! Omgivningen ska passa sig för att reta upp gravida, hormonstinna kvinnor ;-)
    Kram på er alla vackra magar!
  14. 7
    Exakt!!!! Men åh så skönt att jag inte är själv om att få höra dessa kommentarer! Förra veckan satt en höggravid kund som var storlek strandad val själv och sa: Herreguuuud vilken stor mage du har! Och du har ju 3 månader kvar!!
    Där rök den rabatten på lånen!! (jobbar på bank) Närå, jag bara skojar, men jag blev allt lite purken och kort i tonen. Dagen efter detta kundmöte var jag på återträff med min rådgivarutbildning och där kommenterades min mages omfång också... Fast den ÄR faktiskt precis så stor som den ska vara så här dags (enligt BM), så det så! Omgivningen ska passa sig för att reta upp gravida, hormonstinna kvinnor ;-)
    Kram på er alla vackra magar!
  15. Anonym
    #8

    Är du säker på att det inte är två.

    Det har jag fått höra x antal gånger....

    En annan sa: Dra in magen. Gör det själv sa jag..hehe.
  16. 8
    Är du säker på att det inte är två. Det har jag fått höra x antal gånger....

    En annan sa: Dra in magen. Gör det själv sa jag..hehe.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Ååå... Den ja....

    \"Visst var det bara en där inne\" fick jag ju höra så sent som i dag på ÖF..... Den hade jag glömt....
  18. 9
    Ååå... Den ja.... \"Visst var det bara en där inne\" fick jag ju höra så sent som i dag på ÖF..... Den hade jag glömt....
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10

    Tack för alla svar!

    Oftast brukar jag svara något dräpande tillbaka eller helt enkelt ta det som en komplimang (för *jag* tycker att jag har en fin mage, så det så). Men när tre pers på raken sa exakt samma sak och jag inte har sovit nå\'t vidare på sistone och... ja, då tröttnade jag lite. :-)

    Men jag är ju inte ensam har jag just sett av era kommentarer och det är väl tyvärr så - en gravid kvinna är allmänt villebråd. Till henne får man säga vad som helst - trots att hon kan bryta ihop (p.g.a. alla hormoner) på en bråkdel av en sekund och av mycket mindre orsak än ovanstående kommentar! Hmpf

    Kram på er och klappa era stora/små/runda/breda JÄTTEFINA magar! :-)
  20. 10
    Tack för alla svar! Oftast brukar jag svara något dräpande tillbaka eller helt enkelt ta det som en komplimang (för *jag* tycker att jag har en fin mage, så det så). Men när tre pers på raken sa exakt samma sak och jag inte har sovit nå\'t vidare på sistone och... ja, då tröttnade jag lite. :-)

    Men jag är ju inte ensam har jag just sett av era kommentarer och det är väl tyvärr så - en gravid kvinna är allmänt villebråd. Till henne får man säga vad som helst - trots att hon kan bryta ihop (p.g.a. alla hormoner) på en bråkdel av en sekund och av mycket mindre orsak än ovanstående kommentar! Hmpf

    Kram på er och klappa era stora/små/runda/breda JÄTTEFINA magar! :-)

Liknande trådar

  1. Hon har blivit så stor...
    By BraigaMamma in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 12:58
  2. Vad stor han har blivit!
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:04
  3. Hon har blivit så stor
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 12:02
  4. Vad min son har blivit stor
    By Anina & Steffen in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 07:36
  5. Blivit stor
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 07:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar