Hur lång tid tar det för magsjuka
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Hur lång tid tar det för magsjuka

    att bryta ut? Frida kräktes nyss en massa och minuterna innan delade vi på ett päron och jag har pussat henne en massa i dag såklart. Det har just gått maginfluensa på hennes avdelning. *urk*
    Så hur lång tid tar det innan jag blir dålig tror ni?
  2. 1
    Hur lång tid tar det för magsjuka att bryta ut? Frida kräktes nyss en massa och minuterna innan delade vi på ett päron och jag har pussat henne en massa i dag såklart. Det har just gått maginfluensa på hennes avdelning. *urk*
    Så hur lång tid tar det innan jag blir dålig tror ni?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Har för mig

    att det tar allt från några timmar till \"några dagar\" - är det inte tre dagar man brukar säga?

    Fast... David blev magsjuk dagen innan julafton, kräktes tom på maken. Och vi blev inte dåliga förrän den 29e, alltså nästan en vecka senare. Antingen tog det så lång tid, eller så smittades vi av nån annana variant (som då inte David fick...)
  4. 2
    Har för mig att det tar allt från några timmar till \"några dagar\" - är det inte tre dagar man brukar säga?

    Fast... David blev magsjuk dagen innan julafton, kräktes tom på maken. Och vi blev inte dåliga förrän den 29e, alltså nästan en vecka senare. Antingen tog det så lång tid, eller så smittades vi av nån annana variant (som då inte David fick...)
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Hos oss

    Elsa kräktes första gången natten till onsdagen. Axel blev sjuk på fredagsmorgonen och jag på fredagseftermiddagen.

    Emeli
  6. 3
    Hos oss Elsa kräktes första gången natten till onsdagen. Axel blev sjuk på fredagsmorgonen och jag på fredagseftermiddagen.

    Emeli
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Tack båda...

    Det här blir premiär-maginfluensa för Frida. (Om det nu är maginfluensa)
    Tack för era svar, jag vet vad jag har att vänta. *urk*
  8. 4
    Tack båda... Det här blir premiär-maginfluensa för Frida. (Om det nu är maginfluensa)
    Tack för era svar, jag vet vad jag har att vänta. *urk*
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Brukar ta tre dagar..

    Men har också varit med om att det tagit en vecka.. Fast då har jag mått illa och bläigt i några dagar innan det slår till ordentligt.

    Stackars Frida! Ge henne kramar från oss. Men vad skönt att ni klarat er såhär länge! Celia har nog minst varit magsjuk fem gånger hittills… (och då jag också, som alltid blir smittad…)
  10. 5
    Brukar ta tre dagar.. Men har också varit med om att det tagit en vecka.. Fast då har jag mått illa och bläigt i några dagar innan det slår till ordentligt.

    Stackars Frida! Ge henne kramar från oss. Men vad skönt att ni klarat er såhär länge! Celia har nog minst varit magsjuk fem gånger hittills… (och då jag också, som alltid blir smittad…)
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Ok...

    Det betyder nog att hon blev smittad på dagis förra veckan alltså. Verkar rimligt... Blä.
    Ja visst är vi glada att vi klarat oss så långt i alla fall.
    Lycka till på ul nu!
  12. 6
    Ok... Det betyder nog att hon blev smittad på dagis förra veckan alltså. Verkar rimligt... Blä.
    Ja visst är vi glada att vi klarat oss så långt i alla fall.
    Lycka till på ul nu!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Det i julas

    var Davids första magsjuka... han fixade det bra förutom när han kräktes, då fick han fullkomligt panik o grät länge efteråt - förstår honom :(

    Som tur var verkar han ha fått \"min mage\" och drabbas sällan av magsjuka, och när det väl händer går det över ganska snabbt (till skillnad från maken som alltid är dålig i minst ett dygn mer än jag...)

    Hoppas det går över snabbt för er!
  14. 7
    Det i julas var Davids första magsjuka... han fixade det bra förutom när han kräktes, då fick han fullkomligt panik o grät länge efteråt - förstår honom :(

    Som tur var verkar han ha fått \"min mage\" och drabbas sällan av magsjuka, och när det väl händer går det över ganska snabbt (till skillnad från maken som alltid är dålig i minst ett dygn mer än jag...)

    Hoppas det går över snabbt för er!
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Inkubationstiden är upp till 10...

    dagar vid magsjuka, sen är man inte helt smittfri förens efter 48 timmar efter sista kräkningen.
  16. 8
    Inkubationstiden är upp till 10... dagar vid magsjuka, sen är man inte helt smittfri förens efter 48 timmar efter sista kräkningen.

Liknande trådar

  1. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:21
  2. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 21:08
  3. Hur lång tid tar det för magsjuka
    By UKU-naut in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 15:10
  4. Så lång inkubationstid magsjuka!!
    By alna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 22:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar