ventilerar lite :(
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    ventilerar lite :(

    Jackie är i en sååå påfrestande period... Hon sover knappt nåt!? Vaknar vid 8.00 tiden äter somnar vaknar 10.30 sedan är hon vaken heeeela dagen! kanske sover en kvart ngn gång under dagen hon blir hysteriskt trött och det är sååå svårt att få henne komma till ro. Det kan ta Timmar! Nu har jag försökt ända sedan middags tid ca 18.00 att få henne att sova \"hon är ju trött\" BVC tanten säger att 95% av alla bebisar beter sig så i hennes ålder! Vette sjutton? Har ni det så där hemma? Från det tråkiga till nåt kul så har min knubbis gått upp från 5220g till 6160g på 4v! Nästan ett kilo! Hon är jätte mysig på dagarna skrattar och är en underbar dotter men jag bekymras över att hon inte sover nåt på dagarna och är hysterisk på kvällen när hon är \"övertrött\"
  2. 1
    ventilerar lite :( Jackie är i en sååå påfrestande period... Hon sover knappt nåt!? Vaknar vid 8.00 tiden äter somnar vaknar 10.30 sedan är hon vaken heeeela dagen! kanske sover en kvart ngn gång under dagen hon blir hysteriskt trött och det är sååå svårt att få henne komma till ro. Det kan ta Timmar! Nu har jag försökt ända sedan middags tid ca 18.00 att få henne att sova \"hon är ju trött\" BVC tanten säger att 95% av alla bebisar beter sig så i hennes ålder! Vette sjutton? Har ni det så där hemma? Från det tråkiga till nåt kul så har min knubbis gått upp från 5220g till 6160g på 4v! Nästan ett kilo! Hon är jätte mysig på dagarna skrattar och är en underbar dotter men jag bekymras över att hon inte sover nåt på dagarna och är hysterisk på kvällen när hon är \"övertrött\"
  3. Oxen
    #2

    Halloj!


    Hej Cecilia.
    Det låter jobbigt både för dig och Jackie.

    Än så länge så sover Sigge mest hela tiden. Det är nästan så att jag undrar om han inte sover för mycket. Jag måste väcka honom så att han får i sig alla måltider, han är en riktig sömtuta.
    Men det kan ju vända fort.
    En del barn bli ju lugna och sömninga efter bad. Hur upplever du att det är med Jackie när hon badat. Skulle det kunna göra henne lite sömningare på kvällarna?
  4. 2
    Halloj!
    Hej Cecilia.
    Det låter jobbigt både för dig och Jackie.

    Än så länge så sover Sigge mest hela tiden. Det är nästan så att jag undrar om han inte sover för mycket. Jag måste väcka honom så att han får i sig alla måltider, han är en riktig sömtuta.
    Men det kan ju vända fort.
    En del barn bli ju lugna och sömninga efter bad. Hur upplever du att det är med Jackie när hon badat. Skulle det kunna göra henne lite sömningare på kvällarna?
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    åh!

    Lyckans ost! Nej jag provade faktiskt ALLT igår bad och hela registret inget funkade... det är uttröttnings metoden \"härda ut\" gapet helt enkelt inget annat verkar fungera på damen! man blir så less tillslut! jag kan knappt få nåt gjort om dagarna... idag hann jag damsuga en stund iaf ;) det var snabba ryck som gällde...
  6. 3
    åh! Lyckans ost! Nej jag provade faktiskt ALLT igår bad och hela registret inget funkade... det är uttröttnings metoden \"härda ut\" gapet helt enkelt inget annat verkar fungera på damen! man blir så less tillslut! jag kan knappt få nåt gjort om dagarna... idag hann jag damsuga en stund iaf ;) det var snabba ryck som gällde...
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Hoppas

    det går över snart. Min sover i två stora delar på fm samt em och är vaken däremellan. Däremot så vaknar han var tredje timme på natten och vill ha käk.. det är min frustration. I morse började jag nästan att gråta av trötthet.
  8. 4
    Hoppas det går över snart. Min sover i två stora delar på fm samt em och är vaken däremellan. Däremot så vaknar han var tredje timme på natten och vill ha käk.. det är min frustration. I morse började jag nästan att gråta av trötthet.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Har du sjal?

    Det är ju praktiskt med vakna barn. En del småttingar är mycket vakna medan andra sover nästan jämt. Eftersom jag inte lämnar mina barn att skrika tycker jag att sjal är oslagbart. Man kan visserligen innte duscha med den men nästan allt annat.
  10. 5
    Har du sjal? Det är ju praktiskt med vakna barn. En del småttingar är mycket vakna medan andra sover nästan jämt. Eftersom jag inte lämnar mina barn att skrika tycker jag att sjal är oslagbart. Man kan visserligen innte duscha med den men nästan allt annat.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    dom säger så...

    Hon har liksom varit så här ett bra tag nu, det enda jag har att gå på är mitt oändliga tålamod... *pust* Jackie sover okej på nätterna tillskillnad från din lille... hon vaknar ca halv fem och sedan vid 7-halv8 tiden.
  12. 6
    dom säger så... Hon har liksom varit så här ett bra tag nu, det enda jag har att gå på är mitt oändliga tålamod... *pust* Jackie sover okej på nätterna tillskillnad från din lille... hon vaknar ca halv fem och sedan vid 7-halv8 tiden.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Det kanske

    förändras snart och han sover lite längre.. man kan bara hoppas att man inte hunnit blir galen innan dess. Men å andra sidan kanske han hamnar i samma situation som ditt lilla knytt. Man vet aldrig vad som ska hända från en dag till en annan.. charm och frustration i samma paket.
  14. 7
    Det kanske förändras snart och han sover lite längre.. man kan bara hoppas att man inte hunnit blir galen innan dess. Men å andra sidan kanske han hamnar i samma situation som ditt lilla knytt. Man vet aldrig vad som ska hända från en dag till en annan.. charm och frustration i samma paket.
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    fast...

    det är okej på dagrana hon är ju pigg då... hon kan sitta i babysittern korta stunder, det som är kämpigt är att hon skriker och är otröstlig på kvällen för att hon är övertrött... hon har inte hittat ngn sömn rytm på dagrana så hennes sömn liksom blir inte av alls istället... så det slår över jag kånkar på henne i timmar på kvällarna men det är okej 5min i en ställning sedan gnäller hon över det så man får fixa och trixa i timmar.
  16. 8
    fast... det är okej på dagrana hon är ju pigg då... hon kan sitta i babysittern korta stunder, det som är kämpigt är att hon skriker och är otröstlig på kvällen för att hon är övertrött... hon har inte hittat ngn sömn rytm på dagrana så hennes sömn liksom blir inte av alls istället... så det slår över jag kånkar på henne i timmar på kvällarna men det är okej 5min i en ställning sedan gnäller hon över det så man får fixa och trixa i timmar.
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9

    Förstår:-)

    Cecilia jag förstår hur du har det:-) Min Jacib är lika dan. När han blir övertrött är det hur jobbigt som helst. Hur trött han än är så försöker han hålla sig vaken. Dagarna sover han som mest 20 min i stöten sedan är han vaken:-) Kul att han är vaken men man kan ju inte göra så mycket hemma. Mannen börjar undra vad jag gör om dagarna:-)*S*
    Hoppas att det ger med sig för dig snart.
    Ha det!
  18. 9
    Förstår:-) Cecilia jag förstår hur du har det:-) Min Jacib är lika dan. När han blir övertrött är det hur jobbigt som helst. Hur trött han än är så försöker han hålla sig vaken. Dagarna sover han som mest 20 min i stöten sedan är han vaken:-) Kul att han är vaken men man kan ju inte göra så mycket hemma. Mannen börjar undra vad jag gör om dagarna:-)*S*
    Hoppas att det ger med sig för dig snart.
    Ha det!
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    håller med!

    jag e glad att hon är så pigg och underbar på dagarna men hon får ju gärna sova en stund också ;) Som du säger skräckblandad-förtjusning ungefär
  20. 10
    håller med! jag e glad att hon är så pigg och underbar på dagarna men hon får ju gärna sova en stund också ;) Som du säger skräckblandad-förtjusning ungefär
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    hej kompis!

    *s* åhhh vad skönt att höra att ngn har det lika jävligt som jag *ha ha ha!* precis sådär är det ju! Min sambo bad mig t.o.m fråga på 2månaders kontrollen idag om vårat barn var normalt *gravar* han skakar på huvudet varje kväll när mistluren börjar sjunga!
  22. 11
    hej kompis! *s* åhhh vad skönt att höra att ngn har det lika jävligt som jag *ha ha ha!* precis sådär är det ju! Min sambo bad mig t.o.m fråga på 2månaders kontrollen idag om vårat barn var normalt *gravar* han skakar på huvudet varje kväll när mistluren börjar sjunga!
  23. Medlem sedan
    Jul 2005
    #12

    *S*

    Ja, men hon var väll normal va:-)Jag provade med minifom ett tag för jag trodde att det skulle hjälpa men det var ingen skillnad för det var ju inte magen utan envishet:-)*s* Vem är han lik tro??
  24. 12
    *S* Ja, men hon var väll normal va:-)Jag provade med minifom ett tag för jag trodde att det skulle hjälpa men det var ingen skillnad för det var ju inte magen utan envishet:-)*s* Vem är han lik tro??
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13

    samma här!

    köpte miniform men det var som du sa inte magen som gjorde uppror utan lilla damen som visade sin tidiga tonårs trots *s*
  26. 13
    samma här! köpte miniform men det var som du sa inte magen som gjorde uppror utan lilla damen som visade sin tidiga tonårs trots *s*
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    Samma här på ett ungefär.

    Victor är trött och somnar visserligen, men han är just nu i en period då han bara vill sova i min famn på dagarna och försöker jag lägga ifrån mig honom så vaknar han direkt. Det går ju inte att ha honom på mig hela dagarna, då blir det ju inget gjort.. Visst kan jag ha honom i bärsele, men han sover inte så bra så pass länge som han behöver.

    Jag gör så att jag går ut och går med honom på förmiddagen för då somnar han i vagnen direkt när vi kommer ut. Idag gick vi en promenad på två timmar och Victor sov hela tiden. Sen tog jag in vagnen i lägenheten så fortsatte han att sova ett tag till. Då får han ett långt sovpass på dagen åtminstone och då verkar han ha lättare att komma till ro resten av dagen också! Många barn kan ha svårt att komma till ro så då får man försöka hitta ett sätt som funkar för att hjälpa dem, för oss funkar det alltså att sticka ut med vagnen.

    Försök att påminna dig själv om att detta inte varar för alltid, det ÄR en övergående period och det KOMMER att bli bättre med fastare rutiner! Med Joanna kände jag mig jättefrustrerad och hjälplös ibland, men den här gången vet jag att det FAKTISKT GÅR ÖVER, och då är det lättare att uthärda.

    Jag vet hur det känns iaf!
    Kram:)
  28. 14
    Samma här på ett ungefär. Victor är trött och somnar visserligen, men han är just nu i en period då han bara vill sova i min famn på dagarna och försöker jag lägga ifrån mig honom så vaknar han direkt. Det går ju inte att ha honom på mig hela dagarna, då blir det ju inget gjort.. Visst kan jag ha honom i bärsele, men han sover inte så bra så pass länge som han behöver.

    Jag gör så att jag går ut och går med honom på förmiddagen för då somnar han i vagnen direkt när vi kommer ut. Idag gick vi en promenad på två timmar och Victor sov hela tiden. Sen tog jag in vagnen i lägenheten så fortsatte han att sova ett tag till. Då får han ett långt sovpass på dagen åtminstone och då verkar han ha lättare att komma till ro resten av dagen också! Många barn kan ha svårt att komma till ro så då får man försöka hitta ett sätt som funkar för att hjälpa dem, för oss funkar det alltså att sticka ut med vagnen.

    Försök att påminna dig själv om att detta inte varar för alltid, det ÄR en övergående period och det KOMMER att bli bättre med fastare rutiner! Med Joanna kände jag mig jättefrustrerad och hjälplös ibland, men den här gången vet jag att det FAKTISKT GÅR ÖVER, och då är det lättare att uthärda.

    Jag vet hur det känns iaf!
    Kram:)
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15

    skönt!

    det känns bra att höra att man inte e solo med sitt lilla dilemma! tack för uppmuntran petra! kram
  30. 15
    skönt! det känns bra att höra att man inte e solo med sitt lilla dilemma! tack för uppmuntran petra! kram
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Jodå!

    Tim är likadan, eftermiddagarna sover han INTE trots att han är trött. Ja han sover om han får ligga på mig, men det går ju inte hela tiden med storebror hemma. Lägger jag ner honom vaknar han direkt och är ledsen.

    Men det går över, har för mig Alex var sån också ett tag men som sagt, det är nog en fas...
  32. 16
    Jodå! Tim är likadan, eftermiddagarna sover han INTE trots att han är trött. Ja han sover om han får ligga på mig, men det går ju inte hela tiden med storebror hemma. Lägger jag ner honom vaknar han direkt och är ledsen.

    Men det går över, har för mig Alex var sån också ett tag men som sagt, det är nog en fas...
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17

    Sån är Sanna med!

    inte en sekund får jag för mig själv på dagarna. sover hon så är det på mig sittande i soffan eller framför datorn. ibland blir hon också otröstlig, men då funkar det med att sätta på dammsugaren, duschen eller diskmaskinen. ofta somnar hon av det ljudet, men framför allt lugnar hon ned sig. Jag gör också som tetra, jag går ut och går med henne på förmiddagen. I början avskydde hon vagnen, men nu somnar hon tämligen omgående. Så visserligen är man inte hemma och kan greja medan hon sover, men man får vara ifred med sina tankar en stund... Jag försöker tänka framåt, visst är hon ljuvlig nu och på ett sätt önskar jag att hon inte blir större, men å andra sidan är jag säker på att hon växer ifrån det!
    håll ut!
    kram!
  34. 17
    Sån är Sanna med! inte en sekund får jag för mig själv på dagarna. sover hon så är det på mig sittande i soffan eller framför datorn. ibland blir hon också otröstlig, men då funkar det med att sätta på dammsugaren, duschen eller diskmaskinen. ofta somnar hon av det ljudet, men framför allt lugnar hon ned sig. Jag gör också som tetra, jag går ut och går med henne på förmiddagen. I början avskydde hon vagnen, men nu somnar hon tämligen omgående. Så visserligen är man inte hemma och kan greja medan hon sover, men man får vara ifred med sina tankar en stund... Jag försöker tänka framåt, visst är hon ljuvlig nu och på ett sätt önskar jag att hon inte blir större, men å andra sidan är jag säker på att hon växer ifrån det!
    håll ut!
    kram!
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18

    Harry också

    Harry är också sådan just nu. Sover bara korta stunder på dan och är svår att få att varva ned på kvällen. Han jäspar och verkar trött men bara skriker och vrider sig i famnen. Här gäller utnötningsmetoden.

    Tur att Dante är en sömnig bebis som somnar lugnt på kvällen.
  36. 18
    Harry också Harry är också sådan just nu. Sover bara korta stunder på dan och är svår att få att varva ned på kvällen. Han jäspar och verkar trött men bara skriker och vrider sig i famnen. Här gäller utnötningsmetoden.

    Tur att Dante är en sömnig bebis som somnar lugnt på kvällen.

Liknande trådar

  1. Ventilerar lite här nu....
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-15, 11:25
  2. Ventilerar lite
    By Anonym in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 09:21
  3. ventilerar...
    By Bexafin in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 13:41
  4. Ventilerar lite med er
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 10:35
  5. Ventilerar en idé .......
    By sandra & co in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 20:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar