Bullens frestelser...
_0410 Oktoberbarn
  1. Gabbi *på jobbet*
    #1

    Bullens frestelser...

    blev mig övermäktiga idag.
    Vi har haft personalmöte hela förmiddagen och fackmöte direkt på det.
    Naturligtvis serverades bullar och jag moffade i mig en och greppade efter en andra, innan jag med en självkontroll värdig Chuck Norris tvingade tillbaka handen till kaffekoppen, darrande av ansträngningen.
    *puh*
    Det totala förfallet lät alltså vänta på sig, jag menar en bulle, vad är det i sammanhanget? Ingenting!
    Jag pratade med Veran på telefon igår och hon hade precis gått en kurs och lärt sig att man ska ta små steg i rätt riktning om man vill nå en förändring. Det lät bra tycker jag. Jag gjorde rätt. Jag åt en bulle men lyckades hejda mig efteråt, små steg i rätt riktning.
    Här skiner solen som en blåslampa på molnfri himmel och vårvintern lyser utanför fönstret! Underbart!
    Nu ska jag äta min medhavda nyttiga, grönsaksbaserade lunch och glädjas åt mina mentala framsteg.
    Vi hörs senare!
  2. 1
    Bullens frestelser... blev mig övermäktiga idag.
    Vi har haft personalmöte hela förmiddagen och fackmöte direkt på det.
    Naturligtvis serverades bullar och jag moffade i mig en och greppade efter en andra, innan jag med en självkontroll värdig Chuck Norris tvingade tillbaka handen till kaffekoppen, darrande av ansträngningen.
    *puh*
    Det totala förfallet lät alltså vänta på sig, jag menar en bulle, vad är det i sammanhanget? Ingenting!
    Jag pratade med Veran på telefon igår och hon hade precis gått en kurs och lärt sig att man ska ta små steg i rätt riktning om man vill nå en förändring. Det lät bra tycker jag. Jag gjorde rätt. Jag åt en bulle men lyckades hejda mig efteråt, små steg i rätt riktning.
    Här skiner solen som en blåslampa på molnfri himmel och vårvintern lyser utanför fönstret! Underbart!
    Nu ska jag äta min medhavda nyttiga, grönsaksbaserade lunch och glädjas åt mina mentala framsteg.
    Vi hörs senare!
  3. Anonym
    #2

    Mmm! gott o duktigt!

    Vad duktig du är! *Berömmer*

    M och jag hänger här hemma i dag, hon hade en febertopp i natt och tillbringade förmiddagen med att gallskrika av smärta av sina fyra nya tänder (tror jag). Men nu är hon glad och sitter o sorterar nallar i en väska!

    Här har ätits fetaostsallad till lunch för miljonte gången, jag är en sån där tråkig människa som kan äta exakt likadan frukost/lunch OCH middag veckor i sträck... Sen slank det ner en liten bit mörk choklad också av bara farten... Men vågen pekar nerråt så det får gå!

    Tycker du är mkt duktig! Det ÄR svårt att stå emot fikabrödet speciellt på möten! *Minns från min tid som statsanställd*

    Ska försöka få ihop PM:en nu medan M är på hyffsat humör!
  4. 2
    Mmm! gott o duktigt! Vad duktig du är! *Berömmer*

    M och jag hänger här hemma i dag, hon hade en febertopp i natt och tillbringade förmiddagen med att gallskrika av smärta av sina fyra nya tänder (tror jag). Men nu är hon glad och sitter o sorterar nallar i en väska!

    Här har ätits fetaostsallad till lunch för miljonte gången, jag är en sån där tråkig människa som kan äta exakt likadan frukost/lunch OCH middag veckor i sträck... Sen slank det ner en liten bit mörk choklad också av bara farten... Men vågen pekar nerråt så det får gå!

    Tycker du är mkt duktig! Det ÄR svårt att stå emot fikabrödet speciellt på möten! *Minns från min tid som statsanställd*

    Ska försöka få ihop PM:en nu medan M är på hyffsat humör!
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3

    Sprang precis in här för att...

    se var min vän varit hela förmiddagen! *s* Det är kusligt när man saknar någon bara för att hon inte skrivit ett endaste inlägg eller mail på hela förmiddagen! *s* Tankarna började genast skena... har hon blivit dödssjuk eller hänt hennes familj nåt. Inte några tankar på personalmöte liksom! *S*

    Du gjorde HELT rätt med bullen! Klappa dig på axeln för det. En bulle i magen är bättre än 2 på samvetet! *fyndig* Själv har jag precis ätit lite fullkornslasagne *påpekar fullkornen* med grovt rivna morötter och cocktailtomater. Jag höll på att sukta ihjäl mig efter bullarna i frysen och började nästan (märk nästan!) småäta men värmde då mat istället.
    Precis som du säger, små steg i taget!!
    Vi är skitduktiga!

    NU ska jag försöka mig på installationen av trådlöst internet.

    KRAM!!
  6. 3
    Sprang precis in här för att... se var min vän varit hela förmiddagen! *s* Det är kusligt när man saknar någon bara för att hon inte skrivit ett endaste inlägg eller mail på hela förmiddagen! *s* Tankarna började genast skena... har hon blivit dödssjuk eller hänt hennes familj nåt. Inte några tankar på personalmöte liksom! *S*

    Du gjorde HELT rätt med bullen! Klappa dig på axeln för det. En bulle i magen är bättre än 2 på samvetet! *fyndig* Själv har jag precis ätit lite fullkornslasagne *påpekar fullkornen* med grovt rivna morötter och cocktailtomater. Jag höll på att sukta ihjäl mig efter bullarna i frysen och började nästan (märk nästan!) småäta men värmde då mat istället.
    Precis som du säger, små steg i taget!!
    Vi är skitduktiga!

    NU ska jag försöka mig på installationen av trådlöst internet.

    KRAM!!
  7. Gabbi *på jobbet*
    #4

    Tackar ödmjukast!

    Ja jag tycker nog att vi är duktiga hela bunten som har tagit oss an denna svåra livstilsutmaning.
    *berömmer kollektivt*
    Fetaostsallad ÄR gott, fetaost är beroendeframkallande.
    Mmmm...
    Jobba på nu Cia!
  8. 4
    Tackar ödmjukast! Ja jag tycker nog att vi är duktiga hela bunten som har tagit oss an denna svåra livstilsutmaning.
    *berömmer kollektivt*
    Fetaostsallad ÄR gott, fetaost är beroendeframkallande.
    Mmmm...
    Jobba på nu Cia!
  9. Gabbi *på jobbet*
    #5

    Men exakt!

    Så är jag med! Fick nästan lite panik igår morse när jag inte hade hört av dig på \"länge\". (läste ju inte mailet förrän på jobbet..) :)
    Visst är vi duktiga! *klappar oss berömmande på axeln*
    Jag noterade fullkornen och grönsakerna och nickar bara godkännande och uppmuntrande åt din lunch. Mycket bra! Bullarna får du lämna därhän. Man får kanske ha EN ätardag i veckan? Ja! Det var en bra idé. Jag ska ha lördag som ätardag då jag ska få unna mig goda saker som mörk choklad och vin! *kan inte leva utan*
    Spara bullarna till på lördag är mitt förslag.
    Lycka till med internet nu!
    Kram!
  10. 5
    Men exakt! Så är jag med! Fick nästan lite panik igår morse när jag inte hade hört av dig på \"länge\". (läste ju inte mailet förrän på jobbet..) :)
    Visst är vi duktiga! *klappar oss berömmande på axeln*
    Jag noterade fullkornen och grönsakerna och nickar bara godkännande och uppmuntrande åt din lunch. Mycket bra! Bullarna får du lämna därhän. Man får kanske ha EN ätardag i veckan? Ja! Det var en bra idé. Jag ska ha lördag som ätardag då jag ska få unna mig goda saker som mörk choklad och vin! *kan inte leva utan*
    Spara bullarna till på lördag är mitt förslag.
    Lycka till med internet nu!
    Kram!
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6

    Bra idé!

    Ätardag låter utmärkt! Ätardag men inte svullardag kanske? ;-)
  12. 6
    Bra idé! Ätardag låter utmärkt! Ätardag men inte svullardag kanske? ;-)
  13. Medlem sedan
    Jul 1999
    #7

    Bra gjort!

    Heja, heja!!

    Själv sitter jag och sliter med mitt projekt...som handlar om choklad(!!!) *suck*
    Är det höjden av jävlighet eller...tio veckors chokladstudier när man försöker låta bli...gaaaah!
  14. 7
    Bra gjort! Heja, heja!!

    Själv sitter jag och sliter med mitt projekt...som handlar om choklad(!!!) *suck*
    Är det höjden av jävlighet eller...tio veckors chokladstudier när man försöker låta bli...gaaaah!
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8

    Vad sjukt! :-)

    Sugen? *s*
  16. 8
    Vad sjukt! :-) Sugen? *s*
  17. Medlem sedan
    Jul 1999
    #9

    mmm..

    ..har ju dessutom ett antal chokladkakor liggandes här i studiesyfte....
    Hur länge ligger de kvar intakta tror du? ;)
  18. 9
    mmm.. ..har ju dessutom ett antal chokladkakor liggandes här i studiesyfte....
    Hur länge ligger de kvar intakta tror du? ;)
  19. Gabbi *på jobbet*
    #10

    Nej bara...

    lite kontrollerad njutning!
    En stund när man unnar sig nåt smaskigt efter veckans grönsaksfrosseri. :)
    Mycket bra idé om jag får säga det själv....;)
  20. 10
    Nej bara... lite kontrollerad njutning!
    En stund när man unnar sig nåt smaskigt efter veckans grönsaksfrosseri. :)
    Mycket bra idé om jag får säga det själv....;)
  21. Anonym
    #11

    smask smask!

    Menar du att du har chokladkakor liggandes framför dig \" i studiesyfte\"???? :-D Vad är det du ska studera med dem? Paketeringen eller innehållet??? OM det är innehållet skulle jag sätta i gång OMGÅENDE!!!

    Fast det kanske är däri problemet ligger? Att du inte får äta dem pga nystarten men att du måste för jobbets syfte? Jag har snöat in helt på att leta problmeställningar i min PM ---men lyckas visst bara här.

    Har ätit upp min 80% nu och försöker hindra mig från att gå o sova i min underbara soffa medan M sover i sin säng. *Lugnt o tyst här sedan en timme!*
  22. 11
    smask smask! Menar du att du har chokladkakor liggandes framför dig \" i studiesyfte\"???? :-D Vad är det du ska studera med dem? Paketeringen eller innehållet??? OM det är innehållet skulle jag sätta i gång OMGÅENDE!!!

    Fast det kanske är däri problemet ligger? Att du inte får äta dem pga nystarten men att du måste för jobbets syfte? Jag har snöat in helt på att leta problmeställningar i min PM ---men lyckas visst bara här.

    Har ätit upp min 80% nu och försöker hindra mig från att gå o sova i min underbara soffa medan M sover i sin säng. *Lugnt o tyst här sedan en timme!*
  23. Anonym
    #12

    *hejjar på o håller med*

    Låter jätte bra, vuxet och förståndigt! Ska själv tillämpa när jag är klar med svältkuren! ...men jag är inte så bra på sånt. Kanske kommer i och med att vuxenheten inträder i sommar, till min 25 års dag! (Litet skämt från mitt förra jobb, där allas namn på telefonlistan stod med versaler utom mitt... jag var den enda under 25 så alltså måste det vara därför...)

    *Längtar knäppt nog efter ostkaka o lingonsylt -inte godis*
  24. 12
    *hejjar på o håller med* Låter jätte bra, vuxet och förståndigt! Ska själv tillämpa när jag är klar med svältkuren! ...men jag är inte så bra på sånt. Kanske kommer i och med att vuxenheten inträder i sommar, till min 25 års dag! (Litet skämt från mitt förra jobb, där allas namn på telefonlistan stod med versaler utom mitt... jag var den enda under 25 så alltså måste det vara därför...)

    *Längtar knäppt nog efter ostkaka o lingonsylt -inte godis*
  25. Medlem sedan
    Jul 1999
    #13

    Ha ha

    Frågeställningarnas mästare! ;)

    Det är ju \"som tur är\" paketeringen och utformningen som ska studeras...annars hade de nog varit slut för länge sen.
  26. 13
    Ha ha Frågeställningarnas mästare! ;)

    Det är ju \"som tur är\" paketeringen och utformningen som ska studeras...annars hade de nog varit slut för länge sen.
  27. Mia m.tre
    #14

    DET är karaktär Bea! du är förlåten

    ....FÖR DEN HÄR GÅNGEN......

    Eftersom bulle är väldigt gott och det lätt slinker ner en till och....
    så var det ett fantastiskt uppvisande av extrem karaktär Gabbi!

    Jag känner igen dina symtom och abstinenser precis och har antecknat dem för vidare uppföljning.

    Men låt nu inte det här stiga dig åt huvudet utan visa ännu bättre karaktär redan från början nästa gång.
    Du klarar det!
  28. 14
    DET är karaktär Bea! du är förlåten ....FÖR DEN HÄR GÅNGEN......

    Eftersom bulle är väldigt gott och det lätt slinker ner en till och....
    så var det ett fantastiskt uppvisande av extrem karaktär Gabbi!

    Jag känner igen dina symtom och abstinenser precis och har antecknat dem för vidare uppföljning.

    Men låt nu inte det här stiga dig åt huvudet utan visa ännu bättre karaktär redan från början nästa gång.
    Du klarar det!
  29. Mia m.tre
    #15

    Nu är jag där igen....GABBI...

    Inte Bea...
    Fick in det i inlägget iallafall...
    Förstår inte....
  30. 15
    Nu är jag där igen....GABBI... Inte Bea...
    Fick in det i inlägget iallafall...
    Förstår inte....
  31. Medlem sedan
    Jul 1999
    #16

    Hi hi!! *IMT*

  32. 16
    Hi hi!! *IMT*
  33. Vera m 2
    #17

    Bra gjort Gabbi!

    Tänk att du hejdade dig iaf från att ta en till!
    Själv tog jag en liten typ delicatoboll till lunch på skolan jag var på *kunde inte motstå*. Men jag såg till att direkt jag kom hem laga mat för jag var så sugen på nått sött. Har dessutom varit och tränat på gymet och tog i mer än någonsin *kändes mkt bra* (har fuskat med träningen på sistone) och inte fikat nått på em. Vi får se hur kvällen går... Men det är små framsteg jag behöver göra och dessutom tror jag att det löser sig om jag bara håller igen lite, behöver inte ge upp allt.
  34. 17
    Bra gjort Gabbi! Tänk att du hejdade dig iaf från att ta en till!
    Själv tog jag en liten typ delicatoboll till lunch på skolan jag var på *kunde inte motstå*. Men jag såg till att direkt jag kom hem laga mat för jag var så sugen på nått sött. Har dessutom varit och tränat på gymet och tog i mer än någonsin *kändes mkt bra* (har fuskat med träningen på sistone) och inte fikat nått på em. Vi får se hur kvällen går... Men det är små framsteg jag behöver göra och dessutom tror jag att det löser sig om jag bara håller igen lite, behöver inte ge upp allt.
  35. Gabbi
    #18

    Ja vi är så duktiga!

    Visst är vi?
    Vad roligt för dig att styrketräningen kändes givande. Det var bra nyheter!
    Nej en liten delicatoboll är inget att hänga läpp över. huvudsaken att man ändrar tankespår i hjärnan och skiftar i det stora hela till en sundare livsstil!
  36. 18
    Ja vi är så duktiga! Visst är vi?
    Vad roligt för dig att styrketräningen kändes givande. Det var bra nyheter!
    Nej en liten delicatoboll är inget att hänga läpp över. huvudsaken att man ändrar tankespår i hjärnan och skiftar i det stora hela till en sundare livsstil!

Liknande trådar

  1. Frestelser
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 21:48
  2. Frestelser, mm
    By Bara 21 dagar in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 21:17
  3. Frestelser
    By Sugen in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 17:48
  4. frysa Bullens korv?
    By Sanni in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 16:00
  5. Bullens svar
    By Bullen v29 m 3:an in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 14:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar