Men vad gulliga ni är då. =)
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 1999
    #1

    Men vad gulliga ni är då. =)

    Tyvärr hemma med bebis i magen, men det känns helt okej ändå. Dagen började ju toppen (not). Kom till HS och där såg de ut som frågetecken. \"Vaaa...? Du står inte med i några papper? Är du säker på att det var idag, vi brukar inte göra överburenhetskontroller förrän vecka 42+0\" etc. Efter lite ringande kom vi fram till att BM bokat kollen på Sös trots att båda mina barn är födda på HS. Men visst, inte mig emot så vi åkte till Sös och kom dit en halvtimme för sent.

    Fick träffa en supertrevlig läkare som gjorde ultraljud, mätte fostervattenmängd, vaginal undersökning och hinnsvepning. Var öppen 2 cm men cervix var fortfarande 3 cm lång, dock inte bakåtlutad utan hade åkt ner som den ska. Gjorde CTG, allt bra och kurvan var reaktiv men hade bara en värk under tiden (15 minuter). Hinnsvepningen gjorde inte så ont som jag trodde att den skulle göra (baserat på vad folk sagt/skrivit bl.a. här inne) - hoppas den hjälper också! Har lite ont i rygg och mage nu men inte värre sammandragningar än vanligt. Skulle ha fått ny tid v 41+3 men eftersom det är på lördag och jag fick tiden idag så blir det på måndag. Igångsättning på onsdag nästa vecka om det inte kommit igång då. Känns som sagt helt okej just nu i alla fall.
  2. 1
    Men vad gulliga ni är då. =) Tyvärr hemma med bebis i magen, men det känns helt okej ändå. Dagen började ju toppen (not). Kom till HS och där såg de ut som frågetecken. \"Vaaa...? Du står inte med i några papper? Är du säker på att det var idag, vi brukar inte göra överburenhetskontroller förrän vecka 42+0\" etc. Efter lite ringande kom vi fram till att BM bokat kollen på Sös trots att båda mina barn är födda på HS. Men visst, inte mig emot så vi åkte till Sös och kom dit en halvtimme för sent.

    Fick träffa en supertrevlig läkare som gjorde ultraljud, mätte fostervattenmängd, vaginal undersökning och hinnsvepning. Var öppen 2 cm men cervix var fortfarande 3 cm lång, dock inte bakåtlutad utan hade åkt ner som den ska. Gjorde CTG, allt bra och kurvan var reaktiv men hade bara en värk under tiden (15 minuter). Hinnsvepningen gjorde inte så ont som jag trodde att den skulle göra (baserat på vad folk sagt/skrivit bl.a. här inne) - hoppas den hjälper också! Har lite ont i rygg och mage nu men inte värre sammandragningar än vanligt. Skulle ha fått ny tid v 41+3 men eftersom det är på lördag och jag fick tiden idag så blir det på måndag. Igångsättning på onsdag nästa vecka om det inte kommit igång då. Känns som sagt helt okej just nu i alla fall.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Det låter ju

    bra ändå, nu har du ju ett definitivt datum iaf! Skönt att allt såg bra ut och så hoppas vi ju naturligtvis att hinnsvepningen gör nytta och att det sätter fart snart!!
  4. 2
    Det låter ju bra ändå, nu har du ju ett definitivt datum iaf! Skönt att allt såg bra ut och så hoppas vi ju naturligtvis att hinnsvepningen gör nytta och att det sätter fart snart!!
  5. Krusbär
    #3

    Vad

    bra att du fått ett \"slutdatum\". Men vad är hinnsvepning för något?
  6. 3
    Vad bra att du fått ett \"slutdatum\". Men vad är hinnsvepning för något?
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Vad skönt

    att allt är bra. Bra också att vet att det inte är långt kvar nu.

    Jag håller tummarna för att du kommer igång av dig själv innan onsdag.
  8. 4
    Vad skönt att allt är bra. Bra också att vet att det inte är långt kvar nu.

    Jag håller tummarna för att du kommer igång av dig själv innan onsdag.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Skönt

    att allt var bra!
    Vår lillkille föddes förra onsdagen och då HADE JAG GÅTT ÖVER 7 DAGAR. Jag kände INGENTING under dagen utan det började PANG BUM bara så vem vet, kanske sätter det igång så för dig också.
    Håller tummarna.
  10. 5
    Skönt att allt var bra!
    Vår lillkille föddes förra onsdagen och då HADE JAG GÅTT ÖVER 7 DAGAR. Jag kände INGENTING under dagen utan det började PANG BUM bara så vem vet, kanske sätter det igång så för dig också.
    Håller tummarna.
  11. Kiddan m E99 o S060222
    #6

    Ok

    Då vet du ju när bebis kommer som senast i alla fall.

    Jag tycker så synd om dej för det är inte kul att plussa. Hoppas det sätter igång av sig självt snart!
  12. 6
    Ok Då vet du ju när bebis kommer som senast i alla fall.

    Jag tycker så synd om dej för det är inte kul att plussa. Hoppas det sätter igång av sig självt snart!

Liknande trådar

  1. Gulliga Ni...
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 19:37
  2. Min gulliga gulliga bvc-tant..
    By K-line in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 07:45
  3. Gud vad ni är gulliga!
    By blixten80 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 21:19
  4. Vad gulliga ni är!
    By fia_ in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 18:30
  5. Ni är gulliga ni men...
    By singoalla in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 10:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar