Liten egenkomponerad förskoleenkät
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Liten egenkomponerad förskoleenkät

    Är lite nyfiken bara :-) Plus att Dexter har fått plats på samma fsk som Evelina, och därför kom lite tankar upp.

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?

    * När skall h*n börja?

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?

    * Hur många timmar/dag ungefär?

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?

  2. 1
    Liten egenkomponerad förskoleenkät Är lite nyfiken bara :-) Plus att Dexter har fått plats på samma fsk som Evelina, och därför kom lite tankar upp.

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?

    * När skall h*n börja?

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?

    * Hur många timmar/dag ungefär?

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?

  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Svarar själv

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    - Ja, Dexter skall gå på förskola. Avdelningen har 13 barn i åldrarna 1-3 år, 3 personal på heltid varav minst 1 är utbildad förskollärare.

    * När skall h*n börja?
    - Vi har fått plats från augusti-06 *hilfe*, men hoppas på att förskolan ska gå med på att vi betalar för platsen från augusti, men tar inskolningen i oktober istället. Det är svårt att få plats här om man inte börjar i augusti.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    - Nja, det är en \"vanlig\" kommunal förskola som jobbar lite extra med sång, musik och rytmik. Det finns ett gäng privata alternativ härute, men de ligger en bra bit hemifrån och den här förskolan är liten, mysig och jättebra och det tar bara ett par minuter att gå dit, så för oss känns det bra att ha barnen där. Ibland suktar jag lite efter Ur och Skur, för jag tycker det är så bra att barnen får vara ute mycket.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    - Börjar han i oktober får han nog gå 5 dagar/vecka. Börjar han i augusti blir det nog bara 2 dagar/vecka.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    - Börjar han i oktober blir det 6-7 timmar/dag. Börjar han i augusti tror jag inte vi vill ha längre dagar än 5 timmar.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    - Känns faktiskt helt ok :-) Jag var tvärnojig när E började vid 19 månader, men Dexter känns så mycket mer öppen, social och han gillar verkligen andra barn och vuxna också för den delen. Skönt att sambon kommer kunna gå ner t 75% :-)

  4. 2
    Svarar själv * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    - Ja, Dexter skall gå på förskola. Avdelningen har 13 barn i åldrarna 1-3 år, 3 personal på heltid varav minst 1 är utbildad förskollärare.

    * När skall h*n börja?
    - Vi har fått plats från augusti-06 *hilfe*, men hoppas på att förskolan ska gå med på att vi betalar för platsen från augusti, men tar inskolningen i oktober istället. Det är svårt att få plats här om man inte börjar i augusti.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    - Nja, det är en \"vanlig\" kommunal förskola som jobbar lite extra med sång, musik och rytmik. Det finns ett gäng privata alternativ härute, men de ligger en bra bit hemifrån och den här förskolan är liten, mysig och jättebra och det tar bara ett par minuter att gå dit, så för oss känns det bra att ha barnen där. Ibland suktar jag lite efter Ur och Skur, för jag tycker det är så bra att barnen får vara ute mycket.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    - Börjar han i oktober får han nog gå 5 dagar/vecka. Börjar han i augusti blir det nog bara 2 dagar/vecka.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    - Börjar han i oktober blir det 6-7 timmar/dag. Börjar han i augusti tror jag inte vi vill ha längre dagar än 5 timmar.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    - Känns faktiskt helt ok :-) Jag var tvärnojig när E började vid 19 månader, men Dexter känns så mycket mer öppen, social och han gillar verkligen andra barn och vuxna också för den delen. Skönt att sambon kommer kunna gå ner t 75% :-)

  5. Amia m Alva
    #3

    våra planer


    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?

    Antagligen, så småningom. Typ av omsorg blir nog det enda kommunala dagis som finns här:-(

    * När skall h*n börja?

    Tidigast hösten 2007 om allt går enligt planerna...

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?

    Finns inga val här, bara ett dagis att välja på. Hade det funnits bra dagmammor i närheten hade jag nog valt att börja jobba mer tidigare. Men dagis känns inte som nåt bra alternativ för mig. Då får hon vara hemma så länge som möjligt istället!

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?

    Vet inte än, men antagligen 4-5 dagar. Blir väl att jag jobbar 75%.

    * Hur många timmar/dag ungefär?

    Vet inte än.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?

    Vill ha valfrihet! Helst i form av bidrag för att själv kunnavara hemma mera, men åtminstone möjlighet till dagmamma istället för dagis!


  6. 3
    våra planer
    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?

    Antagligen, så småningom. Typ av omsorg blir nog det enda kommunala dagis som finns här:-(

    * När skall h*n börja?

    Tidigast hösten 2007 om allt går enligt planerna...

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?

    Finns inga val här, bara ett dagis att välja på. Hade det funnits bra dagmammor i närheten hade jag nog valt att börja jobba mer tidigare. Men dagis känns inte som nåt bra alternativ för mig. Då får hon vara hemma så länge som möjligt istället!

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?

    Vet inte än, men antagligen 4-5 dagar. Blir väl att jag jobbar 75%.

    * Hur många timmar/dag ungefär?

    Vet inte än.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?

    Vill ha valfrihet! Helst i form av bidrag för att själv kunnavara hemma mera, men åtminstone möjlighet till dagmamma istället för dagis!


  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    K-line svarar...

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    Ja, Botvid skall gå på dagis.

    * När skall h*n börja?
    Förhoppningsvis i augusti, men troligtvis inte förrän augusti 2007. Kön är låååång till den förskola vi vill och vi vill inte att han börjar någon annan stans. Får jag fart på min lilla butik så är det ju inga problem heller att vara hemma till 2006, får jag ingen fart på det hela blir det ju knaprare.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    Nä, en helt vanlig traditionel förskola. Varför vi valt den för att den ligger granne med oss (vi delar staket) och har en underbar gård, underbar personal och vi har nära :)

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    5 dagar i veckan skulle jag tro.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    Beror helt på hur jag jobbar men 6-7 timmar skulle jag tro.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    Vi får välja tider själva (för utom 15 timmars barnen) så det är inga problem. Liten privat förskola = flexibilitet.
  8. 4
    K-line svarar... * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    Ja, Botvid skall gå på dagis.

    * När skall h*n börja?
    Förhoppningsvis i augusti, men troligtvis inte förrän augusti 2007. Kön är låååång till den förskola vi vill och vi vill inte att han börjar någon annan stans. Får jag fart på min lilla butik så är det ju inga problem heller att vara hemma till 2006, får jag ingen fart på det hela blir det ju knaprare.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    Nä, en helt vanlig traditionel förskola. Varför vi valt den för att den ligger granne med oss (vi delar staket) och har en underbar gård, underbar personal och vi har nära :)

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    5 dagar i veckan skulle jag tro.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    Beror helt på hur jag jobbar men 6-7 timmar skulle jag tro.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    Vi får välja tider själva (för utom 15 timmars barnen) så det är inga problem. Liten privat förskola = flexibilitet.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    Svarar


    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    --- Ja, Emma har fått plats på samma förskola som Wilma nu börjat i.

    * När skall h*n börja?
    --- 9 Augusti 2006 har vi plats från.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    --- Det är en kommunal förskola, ingen speciell inriktning. Hade gärna haft en Montessori men den enda som ligger i vår kommundel är ändå för långt från hemmet och desstuom åt helt fel håll så att säga.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    --- Om det blir som vi vill så ska Peter ta 1-2 timmar pappaledigt varje dag i höst och då kommer Emma (och Wilma) gå 9-15 varje dag ungefär.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    --- 6 timmar (se ovan)

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    --- Nej det känns bra. Mormor och farfar kan hämta tidigare ibland, känns bra som backup.
  10. 5
    Svarar
    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    --- Ja, Emma har fått plats på samma förskola som Wilma nu börjat i.

    * När skall h*n börja?
    --- 9 Augusti 2006 har vi plats från.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    --- Det är en kommunal förskola, ingen speciell inriktning. Hade gärna haft en Montessori men den enda som ligger i vår kommundel är ändå för långt från hemmet och desstuom åt helt fel håll så att säga.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    --- Om det blir som vi vill så ska Peter ta 1-2 timmar pappaledigt varje dag i höst och då kommer Emma (och Wilma) gå 9-15 varje dag ungefär.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    --- 6 timmar (se ovan)

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    --- Nej det känns bra. Mormor och farfar kan hämta tidigare ibland, känns bra som backup.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Maria svarar

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    - Det blir dagis som sina syskon.

    * När skall h*n börja?
    -Oj, jag vet inte, men tidigast när hon fyllt 2.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    - Nä, det är väl ett \"vanligt\" dagis :)

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    - Förhoppningsvis som syskonen sina. 15 tim/v (tis-tors 9-14)

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    - 5 timmar/dag

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    - Jag är nöjd med mina 15 tim jag har till mina andra barn och hoppas det blir lika bra för Emmie såsmåningom. Jag har fördelen att inte behöva arbeta heltid + att min sambo styr sitt jobb som han själv vill och därmed kan va hemma när det behövs.
  12. 6
    Maria svarar * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    - Det blir dagis som sina syskon.

    * När skall h*n börja?
    -Oj, jag vet inte, men tidigast när hon fyllt 2.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    - Nä, det är väl ett \"vanligt\" dagis :)

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    - Förhoppningsvis som syskonen sina. 15 tim/v (tis-tors 9-14)

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    - 5 timmar/dag

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    - Jag är nöjd med mina 15 tim jag har till mina andra barn och hoppas det blir lika bra för Emmie såsmåningom. Jag har fördelen att inte behöva arbeta heltid + att min sambo styr sitt jobb som han själv vill och därmed kan va hemma när det behövs.
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7

    mina svar

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    -Julia kommer gå på dagis

    * När skall h*n börja?
    -Troligen i november, annars redan i augusti

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    -troligen blir det ett montessori-inspirerat föräldrakooperativ, annars ett vanligt kommunalt. det är ffa föräldrakooperativ-grejen som lockar och att hon kan börja i november. montessoriinriktningen är mer en bonus. blir det kommunalt så måste hon börja i aug, annars får hon nog ingen plats. iaf inte på våra val.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    -5 när jag fått jobb (blir ju arb.lös. i sept) innan kanske 4

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    -6-7 när jag fått jobb och om hon börjar i nov. om hon måste börja i aug blir det färre.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    -tycker nog 5 timmar är tillräckligt för de flesta 1½ på dagis, men det kommer inte att gå att ordna med jobb och så, tyvärr.
  14. 7
    mina svar * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    -Julia kommer gå på dagis

    * När skall h*n börja?
    -Troligen i november, annars redan i augusti

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    -troligen blir det ett montessori-inspirerat föräldrakooperativ, annars ett vanligt kommunalt. det är ffa föräldrakooperativ-grejen som lockar och att hon kan börja i november. montessoriinriktningen är mer en bonus. blir det kommunalt så måste hon börja i aug, annars får hon nog ingen plats. iaf inte på våra val.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    -5 när jag fått jobb (blir ju arb.lös. i sept) innan kanske 4

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    -6-7 när jag fått jobb och om hon börjar i nov. om hon måste börja i aug blir det färre.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    -tycker nog 5 timmar är tillräckligt för de flesta 1½ på dagis, men det kommer inte att gå att ordna med jobb och så, tyvärr.
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8

    Svara också

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    Ja, kommunal förskola

    * När skall h*n börja?
    Aug -06
    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    Det är ett Reggio Emilia inspirerat dagis, precis som alla andra här i närheten... Inget medvetet val direkt, men jag trivs med inriktingen.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    4-5, om vi inte får ihop det till kortare dagar så ska barnen ev vara med mormor en dag i veckan

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    Vet ej än

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    Så korta dagar som möjligt, men då jag inte vet hur (om?) jag kommer jobba än är det svårt att veta redan nu.
  16. 8
    Svara också * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    Ja, kommunal förskola

    * När skall h*n börja?
    Aug -06
    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    Det är ett Reggio Emilia inspirerat dagis, precis som alla andra här i närheten... Inget medvetet val direkt, men jag trivs med inriktingen.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    4-5, om vi inte får ihop det till kortare dagar så ska barnen ev vara med mormor en dag i veckan

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    Vet ej än

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    Så korta dagar som möjligt, men då jag inte vet hur (om?) jag kommer jobba än är det svårt att veta redan nu.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Mina svar

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    ** Japp, förhoppningsvis får Zackis plats på samma avd. som Wille går på. Eller iaf samma förskola. Skickade ansökan igår, så det lär väl dröja ett tag innan jag får svar.

    * När skall h*n börja?
    ** Förhoppningsvis aug. -06

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    ** Näe.. det är en vanlig kommunal fsk, utan direkt inriktning.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    ** Det blir nog 4-5 dagar/v.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    ** Är jag ff arbetslös i höst, så blir det 5 timmar som Wille. Har jag jobb, så beror det helt på arbetstider, men ca 8 timmar skulle jag tro, tyvärr.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    ** Självklart skulle jag önska att jag kunde jobba deltid, så det inte blev så långa dagar. Men tror att det kommer funka bra ändå.




  18. 9
    Mina svar * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    ** Japp, förhoppningsvis får Zackis plats på samma avd. som Wille går på. Eller iaf samma förskola. Skickade ansökan igår, så det lär väl dröja ett tag innan jag får svar.

    * När skall h*n börja?
    ** Förhoppningsvis aug. -06

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    ** Näe.. det är en vanlig kommunal fsk, utan direkt inriktning.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    ** Det blir nog 4-5 dagar/v.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    ** Är jag ff arbetslös i höst, så blir det 5 timmar som Wille. Har jag jobb, så beror det helt på arbetstider, men ca 8 timmar skulle jag tro, tyvärr.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    ** Självklart skulle jag önska att jag kunde jobba deltid, så det inte blev så långa dagar. Men tror att det kommer funka bra ändå.




  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Magdasvar

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    - Troligen dagis. Det blir förstavalet, andravalet blir dagmamma här i byn.

    * När skall h*n börja?
    -Januari 07. Jag börjar jobba 1 september och min man är hemma tills dagisstarten.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    - Nej vanligt kommunalt dagis. Finns bara det här i byn.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    -Vet ej, det beror på hur vi jobbar. Jag hoppas kunna jobba 75% från januari och min man jobbar natt så det är ganska flexibla tider på dagarna.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    -Se ovan. Mellankillen gick aldrig mer än 7 timmar per dag fram tills jag blev mammaledig och det är väl max tycker jag.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    - Med tanke på vad flertalet av mina kompisar som är förskollärare har att säga om barnomsorgen så skulle jag önska att Ludde inte behövde börja på dagis förrän han är tre år, men tyvärr har vi ingen möjlighet att ordna det. Det är bara att gilla läget.
  20. 10
    Magdasvar * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    - Troligen dagis. Det blir förstavalet, andravalet blir dagmamma här i byn.

    * När skall h*n börja?
    -Januari 07. Jag börjar jobba 1 september och min man är hemma tills dagisstarten.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    - Nej vanligt kommunalt dagis. Finns bara det här i byn.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    -Vet ej, det beror på hur vi jobbar. Jag hoppas kunna jobba 75% från januari och min man jobbar natt så det är ganska flexibla tider på dagarna.

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    -Se ovan. Mellankillen gick aldrig mer än 7 timmar per dag fram tills jag blev mammaledig och det är väl max tycker jag.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    - Med tanke på vad flertalet av mina kompisar som är förskollärare har att säga om barnomsorgen så skulle jag önska att Ludde inte behövde börja på dagis förrän han är tre år, men tyvärr har vi ingen möjlighet att ordna det. Det är bara att gilla läget.
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11

    svarar

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    ja, i förskolan/dagis

    * När skall h*n börja?
    1 juni

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    nej

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    5 dagar om jag får ett heltidsjobb

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    8 om jag får jobb alltså

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    ja

  22. 11
    svarar * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    ja, i förskolan/dagis

    * När skall h*n börja?
    1 juni

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    nej

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    5 dagar om jag får ett heltidsjobb

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    8 om jag får jobb alltså

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    ja

  23. Majmamma -02 och -05
    #12

    Mina svar

    Läser ibland här, men skriver mer sällan.

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    Privat förskola med ca 60 barn. Småbarnsavdelning med ca 16-19 barn och 4 \"fröknar\".

    * När skall h*n börja?
    Inskolning i slutet av augusti.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    Nej, men de sover ute i vagnar vilket jag tycker är toppen. Självklara valet eftersom storasyster går där och det är en jättebra förskola. Frågan är bara hur de gör i höst för det är 13 syskon som är födda 05 (varav säkert 5 stycken vill börja vid årsskiftet) och de har lite svårt att få till det. De vill helst ha fler 04:or först. Jag skulle inte vilja byta jobb med chefen där.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    Troligtvis 5 dagar i veckan

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    Under hösten helst bara 9-15, men så småningom maxar vi till 8-15.45. En dag i veckan hämtas de av mor- eller farföräldrar också kl 14.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    Jag skulle helst vilja att de alltid gick 9-15 som vi har det nu. Om jag inte byter jobb så jobbar jag nog deltid under hösten så att vi kan ha 9-15 dagar.
  24. 12
    Mina svar Läser ibland här, men skriver mer sällan.

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?
    Privat förskola med ca 60 barn. Småbarnsavdelning med ca 16-19 barn och 4 \"fröknar\".

    * När skall h*n börja?
    Inskolning i slutet av augusti.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?
    Nej, men de sover ute i vagnar vilket jag tycker är toppen. Självklara valet eftersom storasyster går där och det är en jättebra förskola. Frågan är bara hur de gör i höst för det är 13 syskon som är födda 05 (varav säkert 5 stycken vill börja vid årsskiftet) och de har lite svårt att få till det. De vill helst ha fler 04:or först. Jag skulle inte vilja byta jobb med chefen där.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?
    Troligtvis 5 dagar i veckan

    * Hur många timmar/dag ungefär?
    Under hösten helst bara 9-15, men så småningom maxar vi till 8-15.45. En dag i veckan hämtas de av mor- eller farföräldrar också kl 14.

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?
    Jag skulle helst vilja att de alltid gick 9-15 som vi har det nu. Om jag inte byter jobb så jobbar jag nog deltid under hösten så att vi kan ha 9-15 dagar.
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13

    Minnies svar

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?

    Kommunal fsk, fast jag föredrar att kalla det dagis.

    * När skall h*n börja?

    Söker plats from aug men hua, hon känns så liten nu och säkert då också! Stötte ihop med föreståndaren när jag hämtade Hedda härom veckan och hon sade spontant att det går bra att söka from aug men skola in senare, nara man betalar för platsen! Det kanske vi inte alls kommer att göra men det är skönt att veta att möjligheten finns.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?

    Vet ej men troligtvis kommer jag att arb halvtid i början så att det inte blir för långa dagar i början. Dessutom arb ju min man inom politiken och kommer säkert att arb typ dygnet runt i aug/sept. Så därifrån kommer inte att göras någon massiv barnomvårdande insats under Noras första dagistid.

    * Hur många timmar/dag ungefär?

    4-5

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?

    Förstår inte frågan.
  26. 13
    Minnies svar * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg?

    Kommunal fsk, fast jag föredrar att kalla det dagis.

    * När skall h*n börja?

    Söker plats from aug men hua, hon känns så liten nu och säkert då också! Stötte ihop med föreståndaren när jag hämtade Hedda härom veckan och hon sade spontant att det går bra att söka from aug men skola in senare, nara man betalar för platsen! Det kanske vi inte alls kommer att göra men det är skönt att veta att möjligheten finns.

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?

    Vet ej men troligtvis kommer jag att arb halvtid i början så att det inte blir för långa dagar i början. Dessutom arb ju min man inom politiken och kommer säkert att arb typ dygnet runt i aug/sept. Så därifrån kommer inte att göras någon massiv barnomvårdande insats under Noras första dagistid.

    * Hur många timmar/dag ungefär?

    4-5

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf?

    Förstår inte frågan.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Missade 2 frågor

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?

    Nej. Det finns bara kommunala fsk på orten vi bor i. Skulle vara kul om det fanns fler alternativ även om jag är nöjd med den kommunala fsk:n.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?

    5. Tror att jag kommer att prioritera korta dagar framför någon helledig dag, tror att det är bättre för barn iaf i början. Men det får vi se, hur allt funkar.
  28. 14
    Missade 2 frågor * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val?

    Nej. Det finns bara kommunala fsk på orten vi bor i. Skulle vara kul om det fanns fler alternativ även om jag är nöjd med den kommunala fsk:n.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå?

    5. Tror att jag kommer att prioritera korta dagar framför någon helledig dag, tror att det är bättre för barn iaf i början. Men det får vi se, hur allt funkar.
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    Vad tidigt ni i Sthlm har fått plat

    s! Här har jag precis lämnat in ansökan. När jag sökte för Hedda sa de att man typ inte fick lämna in ansökan mer än ett halvår innan man ville ha plats.
  30. 15
    Vad tidigt ni i Sthlm har fått plat s! Här har jag precis lämnat in ansökan. När jag sökte för Hedda sa de att man typ inte fick lämna in ansökan mer än ett halvår innan man ville ha plats.
  31. Medlem sedan
    Jan 2001
    #16

    Jag svarar på ett ungefär

    * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg? Ja, kommunal barnomsorg

    * När skall h*n börja? ev 1 sep 06

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val? Nej. Försöker få in Emelie på samma avd som sin syster Julia.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå? Beror till stor del på mitt arbets-schema som jag kommer få senare

    * Hur många timmar/dag ungefär? se ovan

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf? se ovan



  32. 16
    Jag svarar på ett ungefär * Skall ditt barn vara i barnomsorg? Om ja, vad för typ av omsorg? Ja, kommunal barnomsorg

    * När skall h*n börja? ev 1 sep 06

    * Har barnomsorgen ngn speciell inriktning? Om ja, varför har ni valt just den inriktningen? Fanns andra tankar eller var det ett självklart val? Nej. Försöker få in Emelie på samma avd som sin syster Julia.

    * Hur många dagar/vecka skall h*n gå? Beror till stor del på mitt arbets-schema som jag kommer få senare

    * Hur många timmar/dag ungefär? se ovan

    * Är ni nöjda med tider etc eller skulle ni önska ngt annat, vad isf? se ovan



  33. Medlem sedan
    May 2002
    #17

    Jag skickade in den

    för 2 veckor sedan ungefär. Här funkar barnomsorgen bra tycker jag :-)
  34. 17
    Jag skickade in den för 2 veckor sedan ungefär. Här funkar barnomsorgen bra tycker jag :-)
  35. Medlem sedan
    Mar 2004
    #18

    Det är olika i kommunerna.

    Här där vi bor får man ställa sig i kö så fort barnen är födda om man vill. I grannkommunen får man tidigast ställa sig i kö fyra mån innan man vill ha platsen.
  36. 18
    Det är olika i kommunerna. Här där vi bor får man ställa sig i kö så fort barnen är födda om man vill. I grannkommunen får man tidigast ställa sig i kö fyra mån innan man vill ha platsen.

Liknande trådar

  1. Förskoleenkät ;)
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 10:55
  2. Snodd förskoleenkät
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 08:14
  3. Förskoleenkät!!
    By -Jalla- in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 06:57
  4. Egenkomponerad enkät
    By Eva_100 in forum _0407 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 20:58
  5. Vad tror ni om en egenkomponerad
    By MAJa in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 19:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar