När
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    När

    börjar man få bristningar.. Finns de nåt sett man kan undvika dom på? : )
  2. 1
    När börjar man få bristningar.. Finns de nåt sett man kan undvika dom på? : )
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    jag fick inga

    förra gången så du _måste_ inte få
  4. 2
    jag fick inga förra gången så du _måste_ inte få
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    Ok..

    .
  6. 3
    Ok.. .
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Jag hade inga

    Smorde magen varje kväll och så en morgon tror det var typ v.33-34 någon gång gick jag förbi spegeln utan tröja och höll på att få en chock! Helt plötsligt hade jag massor av bristningar på undersidan magen... Hoppas att du slipper.
  8. 4
    Jag hade inga Smorde magen varje kväll och så en morgon tror det var typ v.33-34 någon gång gick jag förbi spegeln utan tröja och höll på att få en chock! Helt plötsligt hade jag massor av bristningar på undersidan magen... Hoppas att du slipper.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5

    Ok..

    Ja usch då.. Men men.. Får man de så e de väl se.. De går väl bort nångång.. Va smorde du dej me? Vanlig lotion?
  10. 5
    Ok.. Ja usch då.. Men men.. Får man de så e de väl se.. De går väl bort nångång.. Va smorde du dej me? Vanlig lotion?
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Fick inga

    förra gången och jag smorde mig inget särskilt förutom när jag duschat och då med min vanliga huskräm bara. Hoppas att du slipper det du också.
  12. 6
    Fick inga förra gången och jag smorde mig inget särskilt förutom när jag duschat och då med min vanliga huskräm bara. Hoppas att du slipper det du också.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    alltså

    jag har hört att det är genetiskt,och att man får bristningar varje gång man är gravid eller tvärtom, det spelar ingen roll om man smörjer eller ej. Jag hade inte förra gången och inte denna heller. Det jobbiga om man får bristningar är att de oftast inte försvinner sen helt och hållet.
  14. 7
    alltså jag har hört att det är genetiskt,och att man får bristningar varje gång man är gravid eller tvärtom, det spelar ingen roll om man smörjer eller ej. Jag hade inte förra gången och inte denna heller. Det jobbiga om man får bristningar är att de oftast inte försvinner sen helt och hållet.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Min vanliga ganska feta hudkräm

    använde jag. Har funderat på att köpa \"body butter\" eller vad den heter från bodyshop nu men det har inte blivit av.
  16. 8
    Min vanliga ganska feta hudkräm använde jag. Har funderat på att köpa \"body butter\" eller vad den heter från bodyshop nu men det har inte blivit av.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    De bleknar

    Mina har inte försvunnit helt ännu, MEN de har bleknat betydligt vilket är en jäkla tur!!
  18. 9
    De bleknar Mina har inte försvunnit helt ännu, MEN de har bleknat betydligt vilket är en jäkla tur!!
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    Har aldrig fått .....

    några bristningar. Inte hittills iaf.
  20. 10
    Har aldrig fått ..... några bristningar. Inte hittills iaf.
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Olika

    Jag fick mina under andra halvan av första graviditeten, och det var massor!
    På brösten fick jag redan i tonåren.
    Finns inget att göra åt tyvärr
  22. 11
    Olika Jag fick mina under andra halvan av första graviditeten, och det var massor!
    På brösten fick jag redan i tonåren.
    Finns inget att göra åt tyvärr
  23. Jossan m Neo & Jonah
    #12

    Bristningar är hormonella...

    ... och därför hjälper det inte att smörja... :/

    Jag hade tur med Neo och fick inte en enda på magen. Däremot brösten... *suckar*
    De brukar säga att man kan titta på sin mamma: har hon mycket bristningar så får man det själv, och vice versa... Vet inte hur sant det är, men mamma har i alla fall inte en enda bristning efter 4 barn! *hoppas*
  24. 12
    Bristningar är hormonella... ... och därför hjälper det inte att smörja... :/

    Jag hade tur med Neo och fick inte en enda på magen. Däremot brösten... *suckar*
    De brukar säga att man kan titta på sin mamma: har hon mycket bristningar så får man det själv, och vice versa... Vet inte hur sant det är, men mamma har i alla fall inte en enda bristning efter 4 barn! *hoppas*
  25. Medlem sedan
    Jan 2002
    #13

    Funkar inte det heller

    Jag smorde mig med cocoa stick från body shop, som ska vara bra för just undvikandet av bristningar.
    Funkade inte alls.
    Men det luktar ljuvligt :)
  26. 13
    Funkar inte det heller Jag smorde mig med cocoa stick från body shop, som ska vara bra för just undvikandet av bristningar.
    Funkade inte alls.
    Men det luktar ljuvligt :)
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14

    Nej försvinna

    lär de väl knappast göra?
    Åtminstonde mina bristnigar är just en bristning i huden, dvs huden har spruckit lite och det blir liksom som ett lila \"ärr\" som sedan bleknar.
    Som ogravid är mina ärr ljusa och syns knappt, men som gravid är de vackert *hrm* blålila igen.
    Det är en höjdskillnad på bristning kontra oskadad hud, så försvinna lär de som sagt aldrig göra.

    Kan dessutom tillägga att man tack och lov inte behöver få bristningar för varje graviditet. Jag fick inga av Lukas(som jag vet iaf)
  28. 14
    Nej försvinna lär de väl knappast göra?
    Åtminstonde mina bristnigar är just en bristning i huden, dvs huden har spruckit lite och det blir liksom som ett lila \"ärr\" som sedan bleknar.
    Som ogravid är mina ärr ljusa och syns knappt, men som gravid är de vackert *hrm* blålila igen.
    Det är en höjdskillnad på bristning kontra oskadad hud, så försvinna lär de som sagt aldrig göra.

    Kan dessutom tillägga att man tack och lov inte behöver få bristningar för varje graviditet. Jag fick inga av Lukas(som jag vet iaf)
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15

    jag trodde jag skulle slippa

    men i v.36 dök de upp under magen (med äldsta sonen). Jag blev jätteledsen men min sambo sa att bäbisen lämnade lite tatueringar som minne! =)
    Nästa lämnade också som en sol runt naveln...

    Får väl se vad som händer den här gången...

    Men de syns inte så himla mycket när magen gått tillbaka, tycker jag i alla fall.
  30. 15
    jag trodde jag skulle slippa men i v.36 dök de upp under magen (med äldsta sonen). Jag blev jätteledsen men min sambo sa att bäbisen lämnade lite tatueringar som minne! =)
    Nästa lämnade också som en sol runt naveln...

    Får väl se vad som händer den här gången...

    Men de syns inte så himla mycket när magen gått tillbaka, tycker jag i alla fall.
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16

    denna gång kanske du inte

    får en enda för det är ju en tjej :-)

    Tänkte om det är hormonellt så borde du ju få en annan uppsättning hormoner denna gång.
  32. 16
    denna gång kanske du inte får en enda för det är ju en tjej :-)

    Tänkte om det är hormonellt så borde du ju få en annan uppsättning hormoner denna gång.
  33. Anonym
    #17

    sant... *hoppas*

    Jag har förmodligen fått ett skötbord! =) Ska köpa det imorrn... om allt går vägen förstås!
  34. 17
    sant... *hoppas* Jag har förmodligen fått ett skötbord! =) Ska köpa det imorrn... om allt går vägen förstås!
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18

    Jag bryter alla regler...

    Jag smorde o smorde o sprack över hela magen förra gången. Min mamma har inte en bristning. Så jag har nog pappas hud helt enkelt. O visst anar jag det på vårt pigment också... Så denna gången går jag inte in för smörjningen. Men det gör Ottilia ist o det är både mysigare o roligare.:)
  36. 18
    Jag bryter alla regler... Jag smorde o smorde o sprack över hela magen förra gången. Min mamma har inte en bristning. Så jag har nog pappas hud helt enkelt. O visst anar jag det på vårt pigment också... Så denna gången går jag inte in för smörjningen. Men det gör Ottilia ist o det är både mysigare o roligare.:)
  37. Medlem sedan
    Feb 2000
    #19

    Vem vet :-)

    En del säger att det är hormonellt, andra att det är ärftligt och en tredje att man ska smörja.

    Förra gången jag var gravid gjorde jag inget speciellt och fick inga bristningar, så jag hoppas jag klarar mig den här gången också.
  38. 19
    Vem vet :-) En del säger att det är hormonellt, andra att det är ärftligt och en tredje att man ska smörja.

    Förra gången jag var gravid gjorde jag inget speciellt och fick inga bristningar, så jag hoppas jag klarar mig den här gången också.
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20

    Man kan...

    ...när man redan fått dem o de är så där illröda som de är som nya, liksom dra i huden. Om dina linjer är lodrätta, drar du/smeker, ganska hårt i vågräta linjer. Nån som fattar nåt? Då bleknar de fortare. Men visst, ärren går aldrig ur...
  40. 20
    Man kan... ...när man redan fått dem o de är så där illröda som de är som nya, liksom dra i huden. Om dina linjer är lodrätta, drar du/smeker, ganska hårt i vågräta linjer. Nån som fattar nåt? Då bleknar de fortare. Men visst, ärren går aldrig ur...
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar