vilket p-medel har minst hormoner?
Kropp & hälsa
  1. Nemo
    #1

    vilket p-medel har minst hormoner?

    Är det hormonspiral? jag tror mig har hört det men är inte säker. För isåfall borde ju h-spiral vara det bästa alternativet om man nu ändå ska ta något p-medel med hormoner alltså eller vad tror ni??
  2. 1
    vilket p-medel har minst hormoner? Är det hormonspiral? jag tror mig har hört det men är inte säker. För isåfall borde ju h-spiral vara det bästa alternativet om man nu ändå ska ta något p-medel med hormoner alltså eller vad tror ni??
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Jag valde hormonspiral

    för att de hormonerna bara ska verka lokalt i livmodern och inte i hela kroppen, så jag fick för mig att det var det bästa alternativet om man vill ha hormoner, men inte så mycket.

    Emeli
  4. 2
    Jag valde hormonspiral för att de hormonerna bara ska verka lokalt i livmodern och inte i hela kroppen, så jag fick för mig att det var det bästa alternativet om man vill ha hormoner, men inte så mycket.

    Emeli
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Inte för mig...

    jag mådde klart sämst av hormonspiralen...

    Föredrar hormonfritt eftersom jag mår sååå mycket bättre då.
  6. 3
    Inte för mig... jag mådde klart sämst av hormonspiralen...

    Föredrar hormonfritt eftersom jag mår sååå mycket bättre då.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Jag vet...

    ...inte om det är minst hormoner i h-spiral men det jag vet är att jag _inte_ klarar av dessa hormoner iaf!
  8. 4
    Jag vet... ...inte om det är minst hormoner i h-spiral men det jag vet är att jag _inte_ klarar av dessa hormoner iaf!
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    Jag tror du har rätt

    Men med tanke på de stackars fiskarna i havet skulle jag aldrig våga att ta några hormoner överhuvud taget.
  10. 5
    Jag tror du har rätt Men med tanke på de stackars fiskarna i havet skulle jag aldrig våga att ta några hormoner överhuvud taget.
  11. Marie
    #6

    Oj, vad hände

    Intresserad av den anledningen att jag själv har har hormonspiral i fem år och det har funkat bra på mig, men nu ska jag byta och funderar om det finns något annat eller hemska biverkningar som kanske dyker upp om man fortstätter med hormonerna år ut och år in
  12. 6
    Oj, vad hände Intresserad av den anledningen att jag själv har har hormonspiral i fem år och det har funkat bra på mig, men nu ska jag byta och funderar om det finns något annat eller hemska biverkningar som kanske dyker upp om man fortstätter med hormonerna år ut och år in

Liknande trådar

  1. vilket p-medel?
    By pillran in forum Mammasnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 16:34
  2. Hjälp - vilket p-medel ska man ha?
    By ViktoriaFE in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 15:48
  3. Prev.medel utan hormoner?
    By Empa in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 07:51
  4. vilket preventiv medel?
    By mi32 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 18:27
  5. Vilket p-medel ska ni ha?
    By Tussi-lago in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar