Längesedan jag skrev här...
Hemmaföräldrar
  1. Mimmi & Zacki
    #1

    Längesedan jag skrev här...

    ..har varit in o läst lite för att hålla mig ajour..
    I slutet av feb. var vi ner till Gbg för en litet ingrepp på lillemans hjärta, allt gick bra de behövde ju inte öppna upp bröstkorgen denna gången, men det kommer senare i år iofs...Så efter 3 dagar på sjukhuset landade vi hos mina föräldrar som hade systrarna under sjukhusvistelsen o va jag längtade efter de vilda bråkiga tjejerna, som prompt total dissade alla samtal vi gjorde hem till paranteserna..nä inte kan man snacka med mamma inte, speciellt inte när man varje dag hade fullt upp med både mormor o morfar...När vi for hem så rann tårarna ner för kinderna på yngsta dottern...
    Väl hemma o i begynnelsen av nya medikament till lilleman så får jag reda på att i det repotaget jag är med i en tidning har gett mersmak...Nu ska jag vara med i en veckotidning också...Får se när det blir...

    Nu börjar vardagslunken komma till rätta o det känns så himlans skönt att få vara vaken de där korta 30 min varje morgon innan stor tjejen ska till skolan...
    Fast mycket har förändrats, sonen är numera lite mer aktiv o kallas bla för Ödlan eftersom han ska äta Waran ett tag eller så är det Studsbollen för nu kommer han hoppandes o studsandes fram o tom säger orden Mamma jag är hungrig, något som tidigare inte varit sagt många gånger...
    Idag har vi varit o shoppat o det bidde faktiskt kläder till alla barnen för endast 800 riksdaler...till helgen ska äldsta dottern o jag iväg o köpa lite mer kläder för byxorna jag köpte till henne kunde lillasyrran ha perfekt, måste ha varit fel märkt på kläderna för vi testade dem även på en granntös med den storleken vi köpt o på henne var de tom för små...Nåväl jag klagar inte 2 par jeans till yngsta dottern o de kostade ju bara 138 kr....
  2. 1
    Längesedan jag skrev här... ..har varit in o läst lite för att hålla mig ajour..
    I slutet av feb. var vi ner till Gbg för en litet ingrepp på lillemans hjärta, allt gick bra de behövde ju inte öppna upp bröstkorgen denna gången, men det kommer senare i år iofs...Så efter 3 dagar på sjukhuset landade vi hos mina föräldrar som hade systrarna under sjukhusvistelsen o va jag längtade efter de vilda bråkiga tjejerna, som prompt total dissade alla samtal vi gjorde hem till paranteserna..nä inte kan man snacka med mamma inte, speciellt inte när man varje dag hade fullt upp med både mormor o morfar...När vi for hem så rann tårarna ner för kinderna på yngsta dottern...
    Väl hemma o i begynnelsen av nya medikament till lilleman så får jag reda på att i det repotaget jag är med i en tidning har gett mersmak...Nu ska jag vara med i en veckotidning också...Får se när det blir...

    Nu börjar vardagslunken komma till rätta o det känns så himlans skönt att få vara vaken de där korta 30 min varje morgon innan stor tjejen ska till skolan...
    Fast mycket har förändrats, sonen är numera lite mer aktiv o kallas bla för Ödlan eftersom han ska äta Waran ett tag eller så är det Studsbollen för nu kommer han hoppandes o studsandes fram o tom säger orden Mamma jag är hungrig, något som tidigare inte varit sagt många gånger...
    Idag har vi varit o shoppat o det bidde faktiskt kläder till alla barnen för endast 800 riksdaler...till helgen ska äldsta dottern o jag iväg o köpa lite mer kläder för byxorna jag köpte till henne kunde lillasyrran ha perfekt, måste ha varit fel märkt på kläderna för vi testade dem även på en granntös med den storleken vi köpt o på henne var de tom för små...Nåväl jag klagar inte 2 par jeans till yngsta dottern o de kostade ju bara 138 kr....
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Hej Mimmi!

    Jag vet inte om jag stött på dig här tidigare, kanske du skrev innan jag började \"hänga här\" ;-).

    Vad otäckt det låter med hjärtoperationer...vet ju inget om sånt..vad är det för fel han har?

    Vad är det för repotage du varit med i och vilken veckotidning? *nyfiken* Låter ju jättespännande :-)

    Nåväl...vem jag är kan du ju läsa mer om i min info..välkommen tillbaka ska du vara i allafall :-)
  4. 2
    Hej Mimmi! Jag vet inte om jag stött på dig här tidigare, kanske du skrev innan jag började \"hänga här\" ;-).

    Vad otäckt det låter med hjärtoperationer...vet ju inget om sånt..vad är det för fel han har?

    Vad är det för repotage du varit med i och vilken veckotidning? *nyfiken* Låter ju jättespännande :-)

    Nåväl...vem jag är kan du ju läsa mer om i min info..välkommen tillbaka ska du vara i allafall :-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Har inte

    heller stött på dig här tidigare,jag är ju en rätt ny bekantskap för de flesta här.Hoppas att vardagslunken får finnas kvar hos er,när man jämför den med sjukhusvardan så är vardan hemma så otroligt mycket trevligare.Jag säger välkommen tillbaka och vi ses vidare.
  6. 3
    Har inte heller stött på dig här tidigare,jag är ju en rätt ny bekantskap för de flesta här.Hoppas att vardagslunken får finnas kvar hos er,när man jämför den med sjukhusvardan så är vardan hemma så otroligt mycket trevligare.Jag säger välkommen tillbaka och vi ses vidare.
  7. Mimmi & Zacki
    #4

    Jag har varit sååå...

    ..datatrött ett tag så jag tog lite time out...
    Har ju varit hemma i 7 år nu o ärligt talat så trivs jag mer o mer att vara hemma...
    Vad gäller sjukhusvardan kontra hemmavardan så är det faktiskt inte så illa trots allt...ätter värre hade det varit om vi tvingats tillbringa all sjukhustid på hemsjukhuset långt från min släkt, men nu har vi ju turen att det operativa o vårdande sjukhuset vi tillhör ligger nära mina släktingar så vi blir lite som en knytpunkt då vi är i Göteborg=)O så får vi ju bo på ROnald McDonaldshuset som för vår del känns som hemma då vi väl är där...
  8. 4
    Jag har varit sååå... ..datatrött ett tag så jag tog lite time out...
    Har ju varit hemma i 7 år nu o ärligt talat så trivs jag mer o mer att vara hemma...
    Vad gäller sjukhusvardan kontra hemmavardan så är det faktiskt inte så illa trots allt...ätter värre hade det varit om vi tvingats tillbringa all sjukhustid på hemsjukhuset långt från min släkt, men nu har vi ju turen att det operativa o vårdande sjukhuset vi tillhör ligger nära mina släktingar så vi blir lite som en knytpunkt då vi är i Göteborg=)O så får vi ju bo på ROnald McDonaldshuset som för vår del känns som hemma då vi väl är där...
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    Så var

    det när min minste var som sjukast,det kändes tryggt och skönt att komma tillbaka till avd. efter någon timmas permis.Det är otroligt vad man ställer in sig.Nu när vi inte har legat inne på ett halvår känns det däremot som en mardröm att hamna där igen.Men det är väl ändå så att man gör gärna det man vet att barnen mår bäst av.
  10. 5
    Så var det när min minste var som sjukast,det kändes tryggt och skönt att komma tillbaka till avd. efter någon timmas permis.Det är otroligt vad man ställer in sig.Nu när vi inte har legat inne på ett halvår känns det däremot som en mardröm att hamna där igen.Men det är väl ändå så att man gör gärna det man vet att barnen mår bäst av.

Liknande trådar

  1. Längesedan jag skrev här......
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 20:19
  2. Längesedan jag skrev...
    By Nina med Saga, Lukas o Ia in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 11:09
  3. Längesedan jag skrev
    By Jaana in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 12:17
  4. Längesedan jag skrev...
    By anomyn just nu in forum Föräldraskap
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 21:34
  5. Längesedan jag skrev här nu..
    By hannis med susanne och martina + 4 till in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 09:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar