Läste nedan..
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    Läste nedan..

    om att en del barn vill ha tv på rummet...

    Är de någon som har de?

    Milton har både tv o dvd på sitt rum, används inte så ofta men är perfekt när man vill sova lite längre på helgerna för då ligger han där och kollar.
  2. 1
    Läste nedan.. om att en del barn vill ha tv på rummet...

    Är de någon som har de?

    Milton har både tv o dvd på sitt rum, används inte så ofta men är perfekt när man vill sova lite längre på helgerna för då ligger han där och kollar.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Nej

    Mina barn får inte ha tv på rummet. Skulle _aldrig_ låta dom ha det. Försöker hålla tv-tittandet nere.

    Tycker dock att det är upp till var och en att bestämma (såklart ;-) så inget ont om dom som väljer att låta barnen ha tv på sina rum. Man gör ju som man vill *s*.

    Kram Maria
  4. 2
    Nej Mina barn får inte ha tv på rummet. Skulle _aldrig_ låta dom ha det. Försöker hålla tv-tittandet nere.

    Tycker dock att det är upp till var och en att bestämma (såklart ;-) så inget ont om dom som väljer att låta barnen ha tv på sina rum. Man gör ju som man vill *s*.

    Kram Maria
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Nej

    inte det försöker också hålla både tv tittande och datortid nere för alla mina barn. Amelia spelar inte ens dator än men är inte oroligt det kommer vare sig jag vill det eller inte *s*
  6. 3
    Nej inte det försöker också hålla både tv tittande och datortid nere för alla mina barn. Amelia spelar inte ens dator än men är inte oroligt det kommer vare sig jag vill det eller inte *s*
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4

    Nej, men...

    ....vi har en tv/dvd i vårt sovrum och de är välkomna in till oss på helgerna. Fast oftast så går båda tjejerna ner i vardagsrummet och tittar.
  8. 4
    Nej, men... ....vi har en tv/dvd i vårt sovrum och de är välkomna in till oss på helgerna. Fast oftast så går båda tjejerna ner i vardagsrummet och tittar.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Nä..

    ..inte våra barn! Farmor ville köpa det till Jonna, men nä, jag vill inte att hon ska ha TV på rummet! Däremot har de varsin CD-spelare och lyssnar gärna på musik/sagor/radio när de leker på sina rum. Vi har tre (!) TV-apparater med varsin DVD på nedervåningen, dock.. men jag tycker nog inte att barnen tittar särskilt mkt på tv iaf.
  10. 5
    Nä.. ..inte våra barn! Farmor ville köpa det till Jonna, men nä, jag vill inte att hon ska ha TV på rummet! Däremot har de varsin CD-spelare och lyssnar gärna på musik/sagor/radio när de leker på sina rum. Vi har tre (!) TV-apparater med varsin DVD på nedervåningen, dock.. men jag tycker nog inte att barnen tittar särskilt mkt på tv iaf.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Nämen..

    Nu får Totte ta och komma ut! *befaller*
  12. 6
    Nämen.. Nu får Totte ta och komma ut! *befaller*
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    Nej, men

    storasyster (snart 9 år) har Tv och video på sitt rum, och där tittar de ibland på film tillsammans om vi tittar på något annat i vardagsrummet.
  14. 7
    Nej, men storasyster (snart 9 år) har Tv och video på sitt rum, och där tittar de ibland på film tillsammans om vi tittar på något annat i vardagsrummet.
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Elise hade tills

    för ca 2 v sen för då tog jag den och satte den i köket
  16. 8
    Elise hade tills för ca 2 v sen för då tog jag den och satte den i köket
  17. Christel med Amanda
    #9

    Nej, inget här...

    och det blir det inte heller.
    vi vuxna har inte heller TV i sovrummet.
    En TV får räcka :-)
  18. 9
    Nej, inget här... och det blir det inte heller.
    vi vuxna har inte heller TV i sovrummet.
    En TV får räcka :-)
  19. mamma till snart 3
    #10

    ingen av mina barn

    har tv på rummet...tycker inte att tv:n ska vara som en barnvakt bara för att man vill sova längre el nåt sånt...det räcker med det dom tittar på ändå...barnprogram o nån film då o då...
  20. 10
    ingen av mina barn har tv på rummet...tycker inte att tv:n ska vara som en barnvakt bara för att man vill sova längre el nåt sånt...det räcker med det dom tittar på ändå...barnprogram o nån film då o då...
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11

    förstår inte

    varför det är så hemskt att barnen ser på teve.
    Mina barn tittar rätt mycket på teve och jag ser inget fel i det faktiskt. Det är väldigt lärande och min dotter har lärt sig en hel del på tex \"kossan klara\" som går på nickelodeon...där får barnen lära sig engelska och vad olika vitaminer är för nåt samt vad de heter. Tova förvånade mig häromdagen när hon började prata om vitamin b6..att det finns i kött osv och man blir stark av det.

    Så min fråga är vad är negativt??

    Tova ska ha teve och video/dvd på sitt rum så fort vi skaffat det/ha råd med det för hon och viggo bråkar ibland vad de ska titta på...de är ju på olika nivåer..Viggo tittar mycket på Bob, teletubbies, lilla röda traktorn, postis per m.m
    medans Tova tittar med på my litte pony, bratz, barbie, wings, kossan klara m.m m.m
    svårt och sätta på nåt som båda gillar...ja det är väl nalle puh ibland då förstås
  22. 11
    förstår inte varför det är så hemskt att barnen ser på teve.
    Mina barn tittar rätt mycket på teve och jag ser inget fel i det faktiskt. Det är väldigt lärande och min dotter har lärt sig en hel del på tex \"kossan klara\" som går på nickelodeon...där får barnen lära sig engelska och vad olika vitaminer är för nåt samt vad de heter. Tova förvånade mig häromdagen när hon började prata om vitamin b6..att det finns i kött osv och man blir stark av det.

    Så min fråga är vad är negativt??

    Tova ska ha teve och video/dvd på sitt rum så fort vi skaffat det/ha råd med det för hon och viggo bråkar ibland vad de ska titta på...de är ju på olika nivåer..Viggo tittar mycket på Bob, teletubbies, lilla röda traktorn, postis per m.m
    medans Tova tittar med på my litte pony, bratz, barbie, wings, kossan klara m.m m.m
    svårt och sätta på nåt som båda gillar...ja det är väl nalle puh ibland då förstås
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12

    oj

    det hade inte funkat här *s*

    jag och sambon tittar inte på samma program liksom...vi är som natt och dag vad gäller sånt...
    han tittar mycket på sport och jag kräks på allt vad sport heter. Jag t ittar mycke tpå dokusåpor m.m och det kräks han av.
    så det hade varit riktigt svårt med en teve här....
    speciellt med då barnen occuperar den ena oxå.
  24. 12
    oj det hade inte funkat här *s*

    jag och sambon tittar inte på samma program liksom...vi är som natt och dag vad gäller sånt...
    han tittar mycket på sport och jag kräks på allt vad sport heter. Jag t ittar mycke tpå dokusåpor m.m och det kräks han av.
    så det hade varit riktigt svårt med en teve här....
    speciellt med då barnen occuperar den ena oxå.
  25. Medlem sedan
    Nov 2004
    #13

    Tova ska ha...

    Men inte Viggo, han är för liten tycker jag.

    Tova har redan dator på rummet men ska även få en tv, dvd/video längre fram.

    Har ju ingen 4 åring..men svarade ändå när jag ändå tittade förbi ;-)
  26. 13
    Tova ska ha... Men inte Viggo, han är för liten tycker jag.

    Tova har redan dator på rummet men ska även få en tv, dvd/video längre fram.

    Har ju ingen 4 åring..men svarade ändå när jag ändå tittade förbi ;-)
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Absolut inte..

    .. inte ens storebror får ha det!
    Tv tittande är inget som prioriteras här hemma (inget sagt att det gör det bara för att man har tv på rummet men., vi vill liksom inte uppmuntra till att titta på tv..)

    Vill de titta på tv så är det tv i v-r där nere som gäller (och då har man ju uppsikt över på _vad_ de tittar på också, för här hemma så får se bara se på barnprogram på 1 och 4.an och barnkanalen)
    V-r där uppe har också en tv, som bara fungerar när man kollar på video.
    /Pillan
  28. 14
    Absolut inte.. .. inte ens storebror får ha det!
    Tv tittande är inget som prioriteras här hemma (inget sagt att det gör det bara för att man har tv på rummet men., vi vill liksom inte uppmuntra till att titta på tv..)

    Vill de titta på tv så är det tv i v-r där nere som gäller (och då har man ju uppsikt över på _vad_ de tittar på också, för här hemma så får se bara se på barnprogram på 1 och 4.an och barnkanalen)
    V-r där uppe har också en tv, som bara fungerar när man kollar på video.
    /Pillan
  29. Pillan
    #15

    Jag tror..

    .. inte att många tycker att det är _hemskt_ att barnen ser på tv, men om jag går till mig själv så diskuterar jag så här:

    Tv tittande i sig är inte _fel_, men det beror på hur det används! Jag ser hellre att mina barn leker kreativa lekar och aktivt deltar framför att sitter och bara matas in med intryck från tv´n. Att sedan börja dagen en stund framför tv´n (iaf om man vaknar i ottan som alltid mina barn gör! Sovmornar efter 7.00 existerar inte i detta huset, det är runt 6.00 som gäller sju dagar i veckan!) och en stund på kvällen innan sängdags, det gör även vi! Men de får inte slå på tv´n när de vill under dagen! De är ju \"hemma\" barn än så länge, alltså ingen förskola.

    Är dock inte fanatsik med våra regler, självklart får de titta på dagen när de är sjuka och vid undantag (även om de är sällsynta) men jag vill inte att ska välja tv´n före leken! Visst, bra tv lär barnen saker (medan många program på tv är direkt värdelösa och många enbart för nöjes skull) men får jag välja så vill jag hellre att mina barn ska leka än titta på tv!

    Att vi vuxna sedan inte är särskilt mkt för tv tittande bidrar säkert också! Här ses inte mkt på tv´n alls! Kommer jag ihåg så ser jag gärna CSI på Måndagar och Lördagar, men jag får vara glad om jag kommer ihåg det en gång i veckan.
    Dokusåpor och dyl tilltalar mig inte alls, och jag blir nästan lite rädd när jag hör barnen på jobbet pratar om att de ser BB osv.. för _det_ är absolut inget som ger barnen (eller vuxna heller för den delen..) något bra med sig..

    Alla gör som de vill, och jag talar enbart ur mina åsikter här!
    /Pillan
  30. 15
    Jag tror.. .. inte att många tycker att det är _hemskt_ att barnen ser på tv, men om jag går till mig själv så diskuterar jag så här:

    Tv tittande i sig är inte _fel_, men det beror på hur det används! Jag ser hellre att mina barn leker kreativa lekar och aktivt deltar framför att sitter och bara matas in med intryck från tv´n. Att sedan börja dagen en stund framför tv´n (iaf om man vaknar i ottan som alltid mina barn gör! Sovmornar efter 7.00 existerar inte i detta huset, det är runt 6.00 som gäller sju dagar i veckan!) och en stund på kvällen innan sängdags, det gör även vi! Men de får inte slå på tv´n när de vill under dagen! De är ju \"hemma\" barn än så länge, alltså ingen förskola.

    Är dock inte fanatsik med våra regler, självklart får de titta på dagen när de är sjuka och vid undantag (även om de är sällsynta) men jag vill inte att ska välja tv´n före leken! Visst, bra tv lär barnen saker (medan många program på tv är direkt värdelösa och många enbart för nöjes skull) men får jag välja så vill jag hellre att mina barn ska leka än titta på tv!

    Att vi vuxna sedan inte är särskilt mkt för tv tittande bidrar säkert också! Här ses inte mkt på tv´n alls! Kommer jag ihåg så ser jag gärna CSI på Måndagar och Lördagar, men jag får vara glad om jag kommer ihåg det en gång i veckan.
    Dokusåpor och dyl tilltalar mig inte alls, och jag blir nästan lite rädd när jag hör barnen på jobbet pratar om att de ser BB osv.. för _det_ är absolut inget som ger barnen (eller vuxna heller för den delen..) något bra med sig..

    Alla gör som de vill, och jag talar enbart ur mina åsikter här!
    /Pillan
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Inte än

    Men vi funderar på det. Ser inga problem med det, så länge hon inte fastnar framför den.
  32. 16
    Inte än Men vi funderar på det. Ser inga problem med det, så länge hon inte fastnar framför den.
  33. Nette m. E o G
    #17

    Inte tv

    men faktiskt dator och det är enbart för att skona våran egen :-) På den spelar hon pedagogiska spel någon gång då och då (kanske en gång i veckan _max_) och det är givetvis vi som sätter igång den osv. Eftersom den används så lite så funderar vi på att sätta in den i mitt arbetsrum istället.
  34. 17
    Inte tv men faktiskt dator och det är enbart för att skona våran egen :-) På den spelar hon pedagogiska spel någon gång då och då (kanske en gång i veckan _max_) och det är givetvis vi som sätter igång den osv. Eftersom den används så lite så funderar vi på att sätta in den i mitt arbetsrum istället.
  35. Medlem sedan
    Aug 1999
    #18

    Visste att ...

    moraltanten skulle dyka in, se de som barnvakt om du vill för oss passar de aldeles utmärkt!

    Vi har 5 tv och 3 datorer...*S* i en fyra på 105kvm
  36. 18
    Visste att ... moraltanten skulle dyka in, se de som barnvakt om du vill för oss passar de aldeles utmärkt!

    Vi har 5 tv och 3 datorer...*S* i en fyra på 105kvm
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19

    alltså mina ungar

    blir helt galna utan teve...de springer efter mig och drar i mig hela tiden..får inte vara ifred ens på toaletten...de bråkar, gapar och skriker med varandra i brist på nåt att göra.
    så därav får de titta på teve dagtid så jag får lite tid för mig själv. Orkar inte ha dem på mig hela tiden liksom.
    Men jag försöker roa dem emellanåt..fr.om idag ska jag tex börja med lite gympa/workout hemma...barnen dansade, sprang och skuttade med mig en hel halvtimme :-)...så motion kommer de få om de hänger på mig sådär varje dag.

    Mina går iofs på dagis 08.30-11.30...så de sitter ju inte framför teven hela dagen..men efter dagis sitter de ofta där nån timme...och leker/bråkar lite emellanåt.

    Tova leker inte ofta med sig själv tyvärr...hon vill bara leka med kompisar och alla är ju på dagis så hon blir rätt rastlös..
    Viggo däremot pysslar gärna för sig själv med lera, lego och pussel..eller med sin brio tågbana...
    Så det är väl mest Tova som stirrar blint på teven i flera timmar...
  38. 19
    alltså mina ungar blir helt galna utan teve...de springer efter mig och drar i mig hela tiden..får inte vara ifred ens på toaletten...de bråkar, gapar och skriker med varandra i brist på nåt att göra.
    så därav får de titta på teve dagtid så jag får lite tid för mig själv. Orkar inte ha dem på mig hela tiden liksom.
    Men jag försöker roa dem emellanåt..fr.om idag ska jag tex börja med lite gympa/workout hemma...barnen dansade, sprang och skuttade med mig en hel halvtimme :-)...så motion kommer de få om de hänger på mig sådär varje dag.

    Mina går iofs på dagis 08.30-11.30...så de sitter ju inte framför teven hela dagen..men efter dagis sitter de ofta där nån timme...och leker/bråkar lite emellanåt.

    Tova leker inte ofta med sig själv tyvärr...hon vill bara leka med kompisar och alla är ju på dagis så hon blir rätt rastlös..
    Viggo däremot pysslar gärna för sig själv med lera, lego och pussel..eller med sin brio tågbana...
    Så det är väl mest Tova som stirrar blint på teven i flera timmar...
  39. Medlem sedan
    Nov 2004
    #20

    whii...där ligger vi i lä :-)

    3 datorer och 2 tv har vi i vårt stora hus...men snart blir det 3 tv när Tova får en på sitt rum
  40. 20
    whii...där ligger vi i lä :-) 3 datorer och 2 tv har vi i vårt stora hus...men snart blir det 3 tv när Tova får en på sitt rum
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Läste nedan
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 20:47
  2. Läste nedan
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 17:50
  3. Läste nedan
    By vittosvart in forum Föräldraskap
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 19:23
  4. läste nedan om att..
    By Ellen _ _ _ in forum Sex & erotik
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 20:55
  5. Läste här nedan om
    By jenni66 in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 18:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar