Fråga han säkert vart uppe förut..
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Fråga han säkert vart uppe förut..

    Men ni som planerar ännu ett barn.. när ska ni sätta igång?
    Jag är sååå sugen på en till, men är nog inte redo ännu. Men en så tuff start som vi hade med Leo behöver han nog vara lite mer självgående innan jag vågar mig på en till om det blir en liknande start.
    Så jag funderar på att \"börja\" på sensommaren 2007.. då blir Leo runt 3 när ett syskon kommer.

    Hur tänker ni?
  2. 1
    Fråga han säkert vart uppe förut.. Men ni som planerar ännu ett barn.. när ska ni sätta igång?
    Jag är sååå sugen på en till, men är nog inte redo ännu. Men en så tuff start som vi hade med Leo behöver han nog vara lite mer självgående innan jag vågar mig på en till om det blir en liknande start.
    Så jag funderar på att \"börja\" på sensommaren 2007.. då blir Leo runt 3 när ett syskon kommer.

    Hur tänker ni?
  3. Jenny med Gurra & Ville
    #2

    Jag...

    ...vill ha en till!!! Gustav är 3 år och 2 månader, och lille Vilmer är 1 år den 20/3.

    Men jag inser att det kanske hade varit lite för jobbigt (vill gärna jobba ett par år nu innan man kanske blir mammaledig igen, känns som att jag behöver det).

    Kanske när Vilmer börjat skolan (då är jag 33, är det för sent...?).

    Då är ju Gustav 9 och Vilmer 6, DÅ hade jag velat ha en liten \"sladdis\"!

    Kan ju tillägga att min sambo INTE ALLS vill ha fler barn, så jag får nog köra med stenhård övertalning om det ska gå vägen! :)
  4. 2
    Jag... ...vill ha en till!!! Gustav är 3 år och 2 månader, och lille Vilmer är 1 år den 20/3.

    Men jag inser att det kanske hade varit lite för jobbigt (vill gärna jobba ett par år nu innan man kanske blir mammaledig igen, känns som att jag behöver det).

    Kanske när Vilmer börjat skolan (då är jag 33, är det för sent...?).

    Då är ju Gustav 9 och Vilmer 6, DÅ hade jag velat ha en liten \"sladdis\"!

    Kan ju tillägga att min sambo INTE ALLS vill ha fler barn, så jag får nog köra med stenhård övertalning om det ska gå vägen! :)
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    jag tror starkt på

    sladdisar. Är själv en med 18 år mellan mig o min syster.
    Tror det kan vara mysigt.

    Tror nog att jag ska satsa på en sladdis när Leos framtida syskon är lite äldre.
  6. 3
    jag tror starkt på sladdisar. Är själv en med 18 år mellan mig o min syster.
    Tror det kan vara mysigt.

    Tror nog att jag ska satsa på en sladdis när Leos framtida syskon är lite äldre.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4

    Tänker samma

    som du, med 3 år emellan! För barnens skull är det säkert kul att det är tätare mellan men jag skulle helt enkelt inte orka vara en bra mamma med 2 småttisar och jag vill inte göra något halvdant. Tyckte det var helt underbart första tiden med Milva att bara sitta o amma och bara vara, hade inte klarat att ha en 2 åring samtidigt. En 3 åring är ju inte direkt självständig men är kanske hos kompisar o leker ibland eller sticker iväg med pappa, så jag får vara i min lilla bäbisbubbla ibland åtminstonde. Helst hade jag haft 4 år mellan men vi vill ha 3 barn innan jag är 35 och tiden tickar på. En annan stor orsak till att jag vill vänta till nästa år med att börja försöka är att jag vill ha ett år på mig då jag inte är gravid eller ammar! Kram Karin.
  8. 4
    Tänker samma som du, med 3 år emellan! För barnens skull är det säkert kul att det är tätare mellan men jag skulle helt enkelt inte orka vara en bra mamma med 2 småttisar och jag vill inte göra något halvdant. Tyckte det var helt underbart första tiden med Milva att bara sitta o amma och bara vara, hade inte klarat att ha en 2 åring samtidigt. En 3 åring är ju inte direkt självständig men är kanske hos kompisar o leker ibland eller sticker iväg med pappa, så jag får vara i min lilla bäbisbubbla ibland åtminstonde. Helst hade jag haft 4 år mellan men vi vill ha 3 barn innan jag är 35 och tiden tickar på. En annan stor orsak till att jag vill vänta till nästa år med att börja försöka är att jag vill ha ett år på mig då jag inte är gravid eller ammar! Kram Karin.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    Bra ålder!

    3 år för en pojke är en bra ålder att bli storebror i. Om vi talar psykologi och mognad så är flickor redo att få syskon tidigare än pojkar (som har stort behov av mamma längre). Barn som får syskon före 2 års ålder (pojkar före 3) kallas pseudotvillingar för att de har lika stort behov av sin mamma.
    Gustav blev storebror vid drygt två och det har gått bra, men det första halvåret var det tydligt att han hade stort behov av mig.
    Självklart går det bra ändå och ju närmre barnen är varandra i ålder desto större möjlighet har de ju att leka längre fram.
    men det går nog väldigt smidigt den första tiden om barnet är lite äldre än vad Gustav var. Blöjan kanske är borta, han kan klä på/av sig själv, etc.
    Här är vi nöjda med våra två ;-)
  10. 5
    Bra ålder! 3 år för en pojke är en bra ålder att bli storebror i. Om vi talar psykologi och mognad så är flickor redo att få syskon tidigare än pojkar (som har stort behov av mamma längre). Barn som får syskon före 2 års ålder (pojkar före 3) kallas pseudotvillingar för att de har lika stort behov av sin mamma.
    Gustav blev storebror vid drygt två och det har gått bra, men det första halvåret var det tydligt att han hade stort behov av mig.
    Självklart går det bra ändå och ju närmre barnen är varandra i ålder desto större möjlighet har de ju att leka längre fram.
    men det går nog väldigt smidigt den första tiden om barnet är lite äldre än vad Gustav var. Blöjan kanske är borta, han kan klä på/av sig själv, etc.
    Här är vi nöjda med våra två ;-)
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    Glömde

    enda anledningen till att vi fick barnen tätt var fk:s dumma regler...
  12. 6
    Glömde enda anledningen till att vi fick barnen tätt var fk:s dumma regler...
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7

    vi vill gärna ha syskon

    jag vill antingen har tättisar eller flera år emellan och det känns som om \"tättis-tåget\" har gått, så vi önskar syskon när juli blir 4 ungefär. jag vill gärna att hon går helt (dvs inte vagn etc) har slutat med blöjor och att hon är så stor att hon förstår varför mamma är trött och grinig etc. Sen vill jag gärna ha ett fast jobb till nästa gång.

    så för att göra en lång historia kort: plocka ut spiralen 2008 och därefter kanske 2 tättisar?
  14. 7
    vi vill gärna ha syskon jag vill antingen har tättisar eller flera år emellan och det känns som om \"tättis-tåget\" har gått, så vi önskar syskon när juli blir 4 ungefär. jag vill gärna att hon går helt (dvs inte vagn etc) har slutat med blöjor och att hon är så stor att hon förstår varför mamma är trött och grinig etc. Sen vill jag gärna ha ett fast jobb till nästa gång.

    så för att göra en lång historia kort: plocka ut spiralen 2008 och därefter kanske 2 tättisar?
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Vilken åldersskillnad...

    det blir tror jag kvittar. Det handlar mer om personlighet hur mycket utbyte barnen har av varandra. Själv hade jag en dröm om barn rätt tätt...men så blev det inte eftersom det tog 17 månadre innan det tog sig. Jag har nu nästan 3 1/2 år mellan barnen och det är fantastiskt. De har enormt utbyte av varandra och hittills har jag inte sätt tillstymmelsen till svartsjuka. Jeanna är nästan självgående (mat, kläder osv osv) så jag har kunnat ägna mig till 100% åt Botvid. Istället har jag en liten hjälpmamma som håller ett vakande öga över Botvid, leker med honom i timmar och älskar att gosa med honom. Ja, så långt mellan barnen är ingen nackdel!
  16. 8
    Vilken åldersskillnad... det blir tror jag kvittar. Det handlar mer om personlighet hur mycket utbyte barnen har av varandra. Själv hade jag en dröm om barn rätt tätt...men så blev det inte eftersom det tog 17 månadre innan det tog sig. Jag har nu nästan 3 1/2 år mellan barnen och det är fantastiskt. De har enormt utbyte av varandra och hittills har jag inte sätt tillstymmelsen till svartsjuka. Jeanna är nästan självgående (mat, kläder osv osv) så jag har kunnat ägna mig till 100% åt Botvid. Istället har jag en liten hjälpmamma som håller ett vakande öga över Botvid, leker med honom i timmar och älskar att gosa med honom. Ja, så långt mellan barnen är ingen nackdel!
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9

    Vänta hallå...

    läser jag rätt att du är lillasyster och har en 18 år äldra syster???? Om det är så så blir jag så himla glad. Är själv lillasyster och har en 20 år äldre syster. Har liksom aldrig träffat en superlillasyster tidigare :)
  18. 9
    Vänta hallå... läser jag rätt att du är lillasyster och har en 18 år äldra syster???? Om det är så så blir jag så himla glad. Är själv lillasyster och har en 20 år äldre syster. Har liksom aldrig träffat en superlillasyster tidigare :)
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    Vill gärna ha minst tre år

    Jag vill gärna ha minst tre år emellan barnen av ungefär samma skäl som du. Men eftersom jag ju är lastgammal *s* misstänker jag att det inte behöver gå sådär jättelätt att få till, så vi får nog dra igång verkstan om ett år eller så. Måste bara få klart för mig hur fk:s regler egentligen funkar. Hur länge måste man egentligen jobba heltid för att få upp sin sgi???
  20. 10
    Vill gärna ha minst tre år Jag vill gärna ha minst tre år emellan barnen av ungefär samma skäl som du. Men eftersom jag ju är lastgammal *s* misstänker jag att det inte behöver gå sådär jättelätt att få till, så vi får nog dra igång verkstan om ett år eller så. Måste bara få klart för mig hur fk:s regler egentligen funkar. Hur länge måste man egentligen jobba heltid för att få upp sin sgi???
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11

    6 månader...

    heltid för sgi, annars gäller det att få barn inom 2 1/2 år.
  22. 11
    6 månader... heltid för sgi, annars gäller det att få barn inom 2 1/2 år.
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    Ok, tack!

    men _när_? Räcker det att man går upp på heltid när man vet att man är gravid och därefter jobbar 6 mån?
  24. 12
    Ok, tack! men _när_? Räcker det att man går upp på heltid när man vet att man är gravid och därefter jobbar 6 mån?
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13

    Ja, det räcker! imt

  26. 13
    Ja, det räcker! imt
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    Ev syskon innan fyllda tre år

    Annars blir det inga här. Jag vill inte ha en sladdis, då jag har dålig erfarenhet av sådana och gärna vill ha undan bebis/blöjperioden av mitt liv på ett effektivt sätt.
    Men det handlar så mkt om personlighet hos barn och en själv. Just nu är min store kille behov av mig lite mer vilket känns att det är fel att bli gravid just nu, plus att jag är tämligen osugen än. Vid denna tid med Ludvig så skrek hela kroppen efter syskon....
    Sååååå om det ska bli nåt så får väl verkstaden öppna mot sommaren och den stängs sommaren 2008.
  28. 14
    Ev syskon innan fyllda tre år Annars blir det inga här. Jag vill inte ha en sladdis, då jag har dålig erfarenhet av sådana och gärna vill ha undan bebis/blöjperioden av mitt liv på ett effektivt sätt.
    Men det handlar så mkt om personlighet hos barn och en själv. Just nu är min store kille behov av mig lite mer vilket känns att det är fel att bli gravid just nu, plus att jag är tämligen osugen än. Vid denna tid med Ludvig så skrek hela kroppen efter syskon....
    Sååååå om det ska bli nåt så får väl verkstaden öppna mot sommaren och den stängs sommaren 2008.
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15

    Jupp...

    bara du orkar jobba 6 månader som gravid så är det ok :)
  30. 15
    Jupp... bara du orkar jobba 6 månader som gravid så är det ok :)
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16

    Inga planer ännu

    Men skulle vi bli sugna på en till så tror jag att vi satsar på 2008... Lucas och Isabelle är så täta så jag skulle vilja ha lite längre mellan för att orka med dem allihopa i sådanafall.. men vi får se om det blir fler...?
  32. 16
    Inga planer ännu Men skulle vi bli sugna på en till så tror jag att vi satsar på 2008... Lucas och Isabelle är så täta så jag skulle vilja ha lite längre mellan för att orka med dem allihopa i sådanafall.. men vi får se om det blir fler...?
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    Ja, och...

    det räcker att din avsikt är att jobba sex månader. Om det sedan inträffar något oplanerat som gör att du måste gå ned i arbetstid, tex sjukskrivning, så går man på din avsikt från början. Samma sak gäller om man tex blir uppsagd eller plötsligt får minskad tjänst.
  34. 17
    Ja, och... det räcker att din avsikt är att jobba sex månader. Om det sedan inträffar något oplanerat som gör att du måste gå ned i arbetstid, tex sjukskrivning, så går man på din avsikt från början. Samma sak gäller om man tex blir uppsagd eller plötsligt får minskad tjänst.
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18

    Mina tankar kring detta *obs långt*

    Jag har två år exakt mellan mina barn och det har stundtals varit jobbigt (bl.a för att storayster varit o är ganska svartsjuk av sig) men nu så är det jättelyckat då de har väldigt roligt ihop och förhoppningsvis kommer ha det i framtiden också.

    Däremot kan jag tänka ibland att vi kanske skulle haft ÄNNU tätare mellan barnen. Sisådär 18 månader kanske. Jag som hade två år mellan mina behövde ju ändå en syskonvagn, hade två blöjbarn ibörjan osv osv. Plus att en två åring är mer medveten & visar svartsjuka mer handgripligt än en 1,5åring inbillar jag mig..

    Har en arbetskompis som har 1,5år mellan sina barn och han sa att för 1,5åringen hade bebisen lika gärna kunnat vara en säck potatis som mamma och pappa bar runt på. Svartsjukan i deras fall artade sig mer som att den store blev mer \"bebis\" och klängig. Vilket min två-åring OCKSÅ blev plus den handgripliga svartsjukan..

    Fast sen är Matilda så självklar för Linnea nu, hon har inget minne av tiden innan Matilda kom. När vi ex. ser på kort mm där inte Matilda fanns så är det konstigt tycker Linnea.

    Men, att skaffa barn med 2,5 - 3års mellanrum tror jag personligen är ännu värre av andra orsaker. Bl.a att barnet då går igenom trots-ålders fasen vilket är en av de största & känsligaste faserna en människa går igenom (har jag läst!). Hade varit en mardröm om vi fått lillasyskonet nu tror jag. Tänk om Linnea varit mer utstuderat svartsjuk mot en bebis isåfall (menar inte att hon är ett monster även om det låter så, men ni fattar förhoppningsvis!). Nu kan Matilda säga ifrån mera och är säkert roligare att leka och skoja med än hon var som bebis. Tror det är därför svartsjukan avtagit.

    Jag var själv 3,5år när min lillasyster Melina föddes och det minns jag faktiskt som ett trauma. Hon kom liksom och förstörde hela min lilla värld minns jag :) (min mamma har också sagt att det var jättejobbigt, det där med att vara syskonsvartsjuk har antagligen Linnea fått från mig *L*). Älskar min syster jättemycket förstås & har bra kontakt idag, men kommer inte ihåg att vi lekte så mycket ihop som små eller hade så mycket gemensamt. Lite för stor åldersskillnad för det tror jag... eller att vi var så olika.. *funderar*

    Oj, det här blev långt och virrigt. Men frågar någon mig, med de erfarenheter och infallsvinklar jag har, så tycker jag att antingen skaffar man syskon innan två års ålder eller efter 4år.. Alltså undviker de turbulenta trotsålders-åren mellan 2,5år-3,5år. Om man nu kan planera förstås ;-)

    Viktigt dock att påpeka att detta är vad JAG tycker och jag vet ju att alla barn är olika..

    Här kommer det tveksamt bli något mer barn. Dels för att jag inte orkar med en tät graviditet till och sen för att ifall jag väntar ca 4-5år så blir ju det barnet \"ensamt\" lite, då måste man ju kanske skaffa TVÅ barn till. Äsch, jag vet, knäppt att tänka så kanske...

    Intressant detta ämne och kul att läsa allas svar och tankar kring det!
  36. 18
    Mina tankar kring detta *obs långt* Jag har två år exakt mellan mina barn och det har stundtals varit jobbigt (bl.a för att storayster varit o är ganska svartsjuk av sig) men nu så är det jättelyckat då de har väldigt roligt ihop och förhoppningsvis kommer ha det i framtiden också.

    Däremot kan jag tänka ibland att vi kanske skulle haft ÄNNU tätare mellan barnen. Sisådär 18 månader kanske. Jag som hade två år mellan mina behövde ju ändå en syskonvagn, hade två blöjbarn ibörjan osv osv. Plus att en två åring är mer medveten & visar svartsjuka mer handgripligt än en 1,5åring inbillar jag mig..

    Har en arbetskompis som har 1,5år mellan sina barn och han sa att för 1,5åringen hade bebisen lika gärna kunnat vara en säck potatis som mamma och pappa bar runt på. Svartsjukan i deras fall artade sig mer som att den store blev mer \"bebis\" och klängig. Vilket min två-åring OCKSÅ blev plus den handgripliga svartsjukan..

    Fast sen är Matilda så självklar för Linnea nu, hon har inget minne av tiden innan Matilda kom. När vi ex. ser på kort mm där inte Matilda fanns så är det konstigt tycker Linnea.

    Men, att skaffa barn med 2,5 - 3års mellanrum tror jag personligen är ännu värre av andra orsaker. Bl.a att barnet då går igenom trots-ålders fasen vilket är en av de största & känsligaste faserna en människa går igenom (har jag läst!). Hade varit en mardröm om vi fått lillasyskonet nu tror jag. Tänk om Linnea varit mer utstuderat svartsjuk mot en bebis isåfall (menar inte att hon är ett monster även om det låter så, men ni fattar förhoppningsvis!). Nu kan Matilda säga ifrån mera och är säkert roligare att leka och skoja med än hon var som bebis. Tror det är därför svartsjukan avtagit.

    Jag var själv 3,5år när min lillasyster Melina föddes och det minns jag faktiskt som ett trauma. Hon kom liksom och förstörde hela min lilla värld minns jag :) (min mamma har också sagt att det var jättejobbigt, det där med att vara syskonsvartsjuk har antagligen Linnea fått från mig *L*). Älskar min syster jättemycket förstås & har bra kontakt idag, men kommer inte ihåg att vi lekte så mycket ihop som små eller hade så mycket gemensamt. Lite för stor åldersskillnad för det tror jag... eller att vi var så olika.. *funderar*

    Oj, det här blev långt och virrigt. Men frågar någon mig, med de erfarenheter och infallsvinklar jag har, så tycker jag att antingen skaffar man syskon innan två års ålder eller efter 4år.. Alltså undviker de turbulenta trotsålders-åren mellan 2,5år-3,5år. Om man nu kan planera förstås ;-)

    Viktigt dock att påpeka att detta är vad JAG tycker och jag vet ju att alla barn är olika..

    Här kommer det tveksamt bli något mer barn. Dels för att jag inte orkar med en tät graviditet till och sen för att ifall jag väntar ca 4-5år så blir ju det barnet \"ensamt\" lite, då måste man ju kanske skaffa TVÅ barn till. Äsch, jag vet, knäppt att tänka så kanske...

    Intressant detta ämne och kul att läsa allas svar och tankar kring det!
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19

    Har redan startat


    Vi vill ju hemskt gärna ha 2 barn och Roger är dessutom ensambarn och vill absolut att Elric ska ha ett syskon så här är vi inne på 3 månaden av bebisverkstad, fast vi är väl lite lätt negativa, Elric tog ju 8 år + 3 IVF:er på sig så vi vet att det inte är sådär jättestor chans att det kommer att funka på egen hand igen men det är ju rätt kul att öva om inte annat ;)

    Dock har vi satt en tidsgräns till 2009, då blir jag 32 och då hoppar vi på IVF tåget igen. Och funkar det inte så funkar det inte, vi är så tacksamma att vi ändå har fått Elric.

    Så jag tänker inte nåt alls på ev ålderskillnad, hade jag dock fått bestämma själv så hade jag gärna haft ca 3 år mellan dom då jag tycker att det verkar som en rätt lagom ålder.

    kram
  38. 19
    Har redan startat
    Vi vill ju hemskt gärna ha 2 barn och Roger är dessutom ensambarn och vill absolut att Elric ska ha ett syskon så här är vi inne på 3 månaden av bebisverkstad, fast vi är väl lite lätt negativa, Elric tog ju 8 år + 3 IVF:er på sig så vi vet att det inte är sådär jättestor chans att det kommer att funka på egen hand igen men det är ju rätt kul att öva om inte annat ;)

    Dock har vi satt en tidsgräns till 2009, då blir jag 32 och då hoppar vi på IVF tåget igen. Och funkar det inte så funkar det inte, vi är så tacksamma att vi ändå har fått Elric.

    Så jag tänker inte nåt alls på ev ålderskillnad, hade jag dock fått bestämma själv så hade jag gärna haft ca 3 år mellan dom då jag tycker att det verkar som en rätt lagom ålder.

    kram
  39. Medlem sedan
    Jan 2005
    #20

    Inga syskon nu....

    men när vi planerade Tage, så pratade vi om 3,5-4 år emellan..
    Tindra var 3 år och 7 månader när Tage kom.
    För oss har det varit det absolut bästa tidsintervallen. Tindra var torr och hyffsat självgående, och så kunde hon vara med om vad som hände i graviditeten. Det tyckte jag var jättemysigt. Låna böcker på biblan, lyssna på hjärtljud, bocka av i almenackan allt eftersom veckorna gick..
    Dom leker jättefint ihop, samtidigt som Tindra har sina kompisar och dagis..Och när hon är där så susar jag runt på mina små mammamoln och bara gullar med lilleman precis som jag gjorde med henne när hon var liten. Känns skönt att faktiskt HA TID TILL DET.

    Jag tror där finns både för och nackdelar antingen man väntar eller kör på en tätis
    Tror man får känna sig för vad som kan funka för en själv och sin familj och köra på det!

    Lycka till!!
  40. 20
    Inga syskon nu.... men när vi planerade Tage, så pratade vi om 3,5-4 år emellan..
    Tindra var 3 år och 7 månader när Tage kom.
    För oss har det varit det absolut bästa tidsintervallen. Tindra var torr och hyffsat självgående, och så kunde hon vara med om vad som hände i graviditeten. Det tyckte jag var jättemysigt. Låna böcker på biblan, lyssna på hjärtljud, bocka av i almenackan allt eftersom veckorna gick..
    Dom leker jättefint ihop, samtidigt som Tindra har sina kompisar och dagis..Och när hon är där så susar jag runt på mina små mammamoln och bara gullar med lilleman precis som jag gjorde med henne när hon var liten. Känns skönt att faktiskt HA TID TILL DET.

    Jag tror där finns både för och nackdelar antingen man väntar eller kör på en tätis
    Tror man får känna sig för vad som kan funka för en själv och sin familj och köra på det!

    Lycka till!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ni har säkert läst den förut
    By Anna m V & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 12:03
  2. Ämnet har säkert varit uppe förut MEN
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 19:31
  3. Frågan har säkert vart uppe
    By Ballerina in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 11:31
  4. Frågan har säkert varit uppe förut
    By Arbetslösa mamman in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 16:16
  5. Frågan har säkert varit uppe förut
    By Moonbeam in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 08:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar