Hur duschar ni?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Hur duschar ni?

    Jag vill gärna ta en dusch på förmiddagen och hittills har Greta antingen suttit i babysittern eller varit med mig i duschen. Men babysitterna börjar kännas farlig och jag vill inte att min lilla torris ska duscha varje dag, så frågan är hur man ska göra.

    Har ni några bra tips på vad man gör med sin ettåring medan man står i duschen? (vi har bara draperi, kan tilläggas)
  2. 1
    Hur duschar ni? Jag vill gärna ta en dusch på förmiddagen och hittills har Greta antingen suttit i babysittern eller varit med mig i duschen. Men babysitterna börjar kännas farlig och jag vill inte att min lilla torris ska duscha varje dag, så frågan är hur man ska göra.

    Har ni några bra tips på vad man gör med sin ettåring medan man står i duschen? (vi har bara draperi, kan tilläggas)
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    När hon sover?

    Om hon tar en förmiddagslur kanske det passar bra då, men annars är det ju svårare. Du får helt enkelt gå upp innan henne och ta en dusch då, eller duscha innan du lägger dig på kvällen.

    Jag brukar duscha på morgonen/fm, men är Stella vaken duschar jag i badkaret och då får hon härja fritt i badrummet under tiden ;-) Roligast är att springa från sida till sida av duschdraperiet, kika in och säga \"tittuuuuuuuuuuu\" :-)
  4. 2
    När hon sover? Om hon tar en förmiddagslur kanske det passar bra då, men annars är det ju svårare. Du får helt enkelt gå upp innan henne och ta en dusch då, eller duscha innan du lägger dig på kvällen.

    Jag brukar duscha på morgonen/fm, men är Stella vaken duschar jag i badkaret och då får hon härja fritt i badrummet under tiden ;-) Roligast är att springa från sida till sida av duschdraperiet, kika in och säga \"tittuuuuuuuuuuu\" :-)
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Oftast när dom sover

    Annamrs så brukar barnen få vara med i badrummet (men vi har badkar) och typ greja med lego eller plastdjuren. Sedan har ju så lyxigt att jag kan dumpa barnen på min sambo som jobbar hemma.
    Men tips då: Spjälsängen? Fyll den med roligheter och ta en dusch med öppen dörr. Eller sätt henne utanför med massa plastburkar som hon kan sortera och banka med. Sånt är poppis härhemma. Får man dessutom ha visparna är lyckan total
  6. 3
    Oftast när dom sover Annamrs så brukar barnen få vara med i badrummet (men vi har badkar) och typ greja med lego eller plastdjuren. Sedan har ju så lyxigt att jag kan dumpa barnen på min sambo som jobbar hemma.
    Men tips då: Spjälsängen? Fyll den med roligheter och ta en dusch med öppen dörr. Eller sätt henne utanför med massa plastburkar som hon kan sortera och banka med. Sånt är poppis härhemma. Får man dessutom ha visparna är lyckan total
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Vi har duschkabin

    så Marcus brukar sitta på golvet utanför. Nu har han börjat röra på sig så mycket att det nog snart blir dags att göra som med syrran... Jag sätter upp resesängen och har den som en lekhage den korta stund jag är i duschen, eller om jag behöver göra något viktigt en kort stund. Det gick jättebra med Selma i alla fall.

    Jag vet att lekhagar inte rekommenderas i Sverige, men jag tycker inte det är någon fara en kortare stund. Mycket säkrare för barnen att vara någonstans där de inte kan göra sig illa, och jag får ta min dusch utan att vara orolig.
  8. 4
    Vi har duschkabin så Marcus brukar sitta på golvet utanför. Nu har han börjat röra på sig så mycket att det nog snart blir dags att göra som med syrran... Jag sätter upp resesängen och har den som en lekhage den korta stund jag är i duschen, eller om jag behöver göra något viktigt en kort stund. Det gick jättebra med Selma i alla fall.

    Jag vet att lekhagar inte rekommenderas i Sverige, men jag tycker inte det är någon fara en kortare stund. Mycket säkrare för barnen att vara någonstans där de inte kan göra sig illa, och jag får ta min dusch utan att vara orolig.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Badkaret, ja

    Det kan ju vara en lösning. Vi har också badkar men det funkar inget vidare att sätta upp draperi där. Men jag skulle ju kunna duscha lite försiktigt... I badrummet är det hyfsat barnsäkert också.

  10. 5
    Badkaret, ja Det kan ju vara en lösning. Vi har också badkar men det funkar inget vidare att sätta upp draperi där. Men jag skulle ju kunna duscha lite försiktigt... I badrummet är det hyfsat barnsäkert också.

  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Sängen

    Spjälisen kan nog vara bra även när hon är vaken, det har du rätt i. Hennes rum är på övervåningen så vi är inte där så mycket på dagarna ännu eftersom jag mest stökar i köket och så. Men det borde ju gå bra, hon gillar ju att att pyssla med nappar och filt när hon har vaknat på morgonen.
  12. 6
    Sängen Spjälisen kan nog vara bra även när hon är vaken, det har du rätt i. Hennes rum är på övervåningen så vi är inte där så mycket på dagarna ännu eftersom jag mest stökar i köket och så. Men det borde ju gå bra, hon gillar ju att att pyssla med nappar och filt när hon har vaknat på morgonen.
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Måste nog skaffa

    Vi måste nog skaffa en resesäng inser jag! Som jag skrev till Åsa ovan har vi Gretas rum och säng på övervåningen men det vore ju smidigt att ha en resesäng här nere. Vi har klarat oss utan eftersom båda våra föräldrar har spjälsängar hemma men snart vill man väl åka iväg och sova någon annanstans också!
  14. 7
    Måste nog skaffa Vi måste nog skaffa en resesäng inser jag! Som jag skrev till Åsa ovan har vi Gretas rum och säng på övervåningen men det vore ju smidigt att ha en resesäng här nere. Vi har klarat oss utan eftersom båda våra föräldrar har spjälsängar hemma men snart vill man väl åka iväg och sova någon annanstans också!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Antingen

    Antingen när hon sover eller så stänger jag dörren så får hon knata omkring i badrummet medan jag duschar och pilla med vad hon vill pilla på, det är aldrig några problem
  16. 8
    Antingen Antingen när hon sover eller så stänger jag dörren så får hon knata omkring i badrummet medan jag duschar och pilla med vad hon vill pilla på, det är aldrig några problem
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9

    inte alls ;-)

    inte alls när det bara är vi hemma. jag duschar på kvällen när julis pappa är hemma. duschar jag på dagen får juli följa med in i duschen, eller leka med något utanför duschen i badrummet medan jag blaskar av mig.

    juli är också en riktig torris, så vi är ganska försiktiga med bad för henne och smörjer alltid ordentligt efteråt.
  18. 9
    inte alls ;-) inte alls när det bara är vi hemma. jag duschar på kvällen när julis pappa är hemma. duschar jag på dagen får juli följa med in i duschen, eller leka med något utanför duschen i badrummet medan jag blaskar av mig.

    juli är också en riktig torris, så vi är ganska försiktiga med bad för henne och smörjer alltid ordentligt efteråt.
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Hon får röja!

    Jag duschar oftast på förmiddagarna och då är Hanna med mig i badrummet. Hon brukar mest stå och hänga vid badkarskanten och banka, eller försöka ta tag i duschslangen =)

    Annars kryper hon mest runt och river ut handdukar, blöjor eller nåt annat roligt på golvet *s*
    Jag försöker ta med leksaker in till henne som hon kan sysselsätta sig med, men de bryr hon sig oftast inte om.

    Personligen så gillar jag inte att duscha när Hanna sover. Dels för att jag kanske inte hör om hon skulle vakna och dels för att hon oftast sover utomhus och då har jag ytterdörren öppen. Det kan ju komma nån Hannibal eller något och rycka undan duschdraperiet ;-)
  20. 10
    Hon får röja! Jag duschar oftast på förmiddagarna och då är Hanna med mig i badrummet. Hon brukar mest stå och hänga vid badkarskanten och banka, eller försöka ta tag i duschslangen =)

    Annars kryper hon mest runt och river ut handdukar, blöjor eller nåt annat roligt på golvet *s*
    Jag försöker ta med leksaker in till henne som hon kan sysselsätta sig med, men de bryr hon sig oftast inte om.

    Personligen så gillar jag inte att duscha när Hanna sover. Dels för att jag kanske inte hör om hon skulle vakna och dels för att hon oftast sover utomhus och då har jag ytterdörren öppen. Det kan ju komma nån Hannibal eller något och rycka undan duschdraperiet ;-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11

    Jag badar!

    Med Tagelitomannen som publik! Han står och håller sig i kanten och kikar ner på mig där jag ligger..
    När han till slut tröttnar härjar han runt bland badrumsattiraljerna,, tandkrämstuber och rollonburkar!
    Funkar kanon!
  22. 11
    Jag badar! Med Tagelitomannen som publik! Han står och håller sig i kanten och kikar ner på mig där jag ligger..
    När han till slut tröttnar härjar han runt bland badrumsattiraljerna,, tandkrämstuber och rollonburkar!
    Funkar kanon!
  23. Medlem sedan
    Mar 2005
    #12

    Dushar på eftermiddagen..

    ibland sätter jag Alfred i matstolen, sätter på kranen och så får han leka med vattnet...då hinner man ta en snabbdusch....
  24. 12
    Dushar på eftermiddagen.. ibland sätter jag Alfred i matstolen, sätter på kranen och så får han leka med vattnet...då hinner man ta en snabbdusch....
  25. Anette
    #13

    Varför?

    rekomenderars inte lekhagar i Sverige?
  26. 13
    Varför? rekomenderars inte lekhagar i Sverige?
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14

    De står vid badkaret...

    ... och tittar på, vanligtvis gnagandes på kanten :)

    Fast helst badar jag på kvällstid, länge och varmt...
  28. 14
    De står vid badkaret... ... och tittar på, vanligtvis gnagandes på kanten :)

    Fast helst badar jag på kvällstid, länge och varmt...
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    Äsch!

    Det handlar väl om att man inte tycker att barnen ska \"spärras in\" för föräldrarnas bekvämlighets skull. Men ibland kan det nog vara rätt så praktiskt!
  30. 15
    Äsch! Det handlar väl om att man inte tycker att barnen ska \"spärras in\" för föräldrarnas bekvämlighets skull. Men ibland kan det nog vara rätt så praktiskt!
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #16

    på morgonen

    innan J går till dagis med Ellen så passar jag på att duscha. Ibland blir det också ett lyxigt kvällsbad.

    Det funkar inte att ha Dexter hängande utanför badkaret för han blir så arg över att inte få vara med.

    Essbe, babysitter??? Menar du att din fortfarande sitter i en sån. Dexter slutade säkert vid för ett halvår sedan, minst! Men han var aldrig road av den heller tyvärr min lille kräsne prins.

    M
  32. 16
    på morgonen innan J går till dagis med Ellen så passar jag på att duscha. Ibland blir det också ett lyxigt kvällsbad.

    Det funkar inte att ha Dexter hängande utanför badkaret för han blir så arg över att inte få vara med.

    Essbe, babysitter??? Menar du att din fortfarande sitter i en sån. Dexter slutade säkert vid för ett halvår sedan, minst! Men han var aldrig road av den heller tyvärr min lille kräsne prins.

    M
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17

    hehe

    i badkaret...
    Jag brukar passa på när Leo sover i vagnen på förmiddags vilan.
    Har duschat med honom brevid badkaret några enstaka gånger, men han tömmer helst blöjhinken o tuggar på blöjorna. Så det undviks om det går..
  34. 17
    hehe i badkaret...
    Jag brukar passa på när Leo sover i vagnen på förmiddags vilan.
    Har duschat med honom brevid badkaret några enstaka gånger, men han tömmer helst blöjhinken o tuggar på blöjorna. Så det undviks om det går..
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18

    finns ju att köpa

    på babyland m.m.
  36. 18
    finns ju att köpa på babyland m.m.
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19

    Om jag duschar på morron/fm

    så får hon sitta i badrummet utanför duschkabinen och slamra med kastruller mm, visst är det lite gnäll ibland, men det funkar:)

    Förut hade vi babysitter, men den ställde vi undan före jul nån gång:)

    Försöker duscha på kvällen(tycker det är skönast) och om hon vaknar får sambon ta henne.
  38. 19
    Om jag duschar på morron/fm så får hon sitta i badrummet utanför duschkabinen och slamra med kastruller mm, visst är det lite gnäll ibland, men det funkar:)

    Förut hade vi babysitter, men den ställde vi undan före jul nån gång:)

    Försöker duscha på kvällen(tycker det är skönast) och om hon vaknar får sambon ta henne.
  39. Medlem sedan
    Sep 2002
    #20

    Inga problem alls här!

    Eskil leker med sina leksaker i vardagsrummet och jag duschar. simple as that!

    Jag duschar varje morgon och är oftast själv med dom små men har aldrig någonsin sett det som ett problem

    /mie
  40. 20
    Inga problem alls här! Eskil leker med sina leksaker i vardagsrummet och jag duschar. simple as that!

    Jag duschar varje morgon och är oftast själv med dom små men har aldrig någonsin sett det som ett problem

    /mie
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Går och duschar nu
    By Frolic in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 20:17
  2. Nu går jag och duschar
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 21:56
  3. Ni som duschar med era små
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 11:33
  4. Om jag går och duschar nu
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 09:35
  5. Går & duschar nu
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 22:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar