Vänta i evigheter är ej kul
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Vänta i evigheter är ej kul

    nu börjar jag att lessna och ge upp,det blev klart med avlastning före sem 05 och lyckan var stor då.Nu känner jag mig bara sliten och sviken hur länge ska man behöva vänta?Vi har ju haft det förut och jag tog bort det för jag ville byta plats,Tussan var hos Mormor tidigare men det fungerade inte så bra,ska jag straffas nu för att jag vill ha en utomstående avlastning eller.Jag har ringt massor oc stötit på men det verkar inte finnas en enda som skulle kunna ha våran Tussa.Hennes store bror vill att hon flyttar och jag förstår det för hon är tuff mot honom och det är svårt att få egen tid med han när hon är hemma.Ibland önskar jag att man kunde klona sig till minst fyra för att hinna vara med överallt.Utmattade gnällrader men det var rart att skriva dom.
  2. 1
    Vänta i evigheter är ej kul nu börjar jag att lessna och ge upp,det blev klart med avlastning före sem 05 och lyckan var stor då.Nu känner jag mig bara sliten och sviken hur länge ska man behöva vänta?Vi har ju haft det förut och jag tog bort det för jag ville byta plats,Tussan var hos Mormor tidigare men det fungerade inte så bra,ska jag straffas nu för att jag vill ha en utomstående avlastning eller.Jag har ringt massor oc stötit på men det verkar inte finnas en enda som skulle kunna ha våran Tussa.Hennes store bror vill att hon flyttar och jag förstår det för hon är tuff mot honom och det är svårt att få egen tid med han när hon är hemma.Ibland önskar jag att man kunde klona sig till minst fyra för att hinna vara med överallt.Utmattade gnällrader men det var rart att skriva dom.
  3. Malin med tre
    #2

    privata alternativ

    Vi väntade också jättelänge på att kommunen skulle hitta någon som kunde hämta sonen och vara med honom två gånger i veckan. Sen fick vi av en annan mamam veta att man, åtminstone här i Sthlm, har rätt att välja privata alternativ (som kommunen betalar till), vilket vår stadsdelsnämnd inte hade upplyst om. Via detta privata företag (Care allomsorg heter det vi jobbar med) fick vi snabbt hjälp som fungerat jättebra.
  4. 2
    privata alternativ Vi väntade också jättelänge på att kommunen skulle hitta någon som kunde hämta sonen och vara med honom två gånger i veckan. Sen fick vi av en annan mamam veta att man, åtminstone här i Sthlm, har rätt att välja privata alternativ (som kommunen betalar till), vilket vår stadsdelsnämnd inte hade upplyst om. Via detta privata företag (Care allomsorg heter det vi jobbar med) fick vi snabbt hjälp som fungerat jättebra.
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3

    Tussan fyller 5 i Maj

    Och har haft 2 helger i mån i annan familj det var toppen men fungerade inte i längden,dom ena var goda vänner och den andra var mormor.Men nu börjar jag bli galen på att vänta,det blir så svårt att hinna med hennes bror på ett rättvist sätt.Vet inte om det finns kortids ska kolla det.Tackar för ditt svar.
  6. 3
    Tussan fyller 5 i Maj Och har haft 2 helger i mån i annan familj det var toppen men fungerade inte i längden,dom ena var goda vänner och den andra var mormor.Men nu börjar jag bli galen på att vänta,det blir så svårt att hinna med hennes bror på ett rättvist sätt.Vet inte om det finns kortids ska kolla det.Tackar för ditt svar.

Liknande trådar

  1. Angående Vänta och Vänta Mera ;-)
    By Annika60 in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 06:50
  2. Vänta barn/ Vänta missfall
    By Zulu Flower in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 21:08
  3. Evigheter sen....
    By Teckna in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 17:26
  4. Evigheter sen...
    By Xenia in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 10:18
  5. Att vänta eller inte vänta...
    By Kanin in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 17:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar