Hårda träningsprogram
Träning
  1. Medlem sedan
    Feb 1998
    #1

    Hårda träningsprogram

    Ni som kör med tufft träningschema hela veckan, känner ni aldrig att ni behöver dra ner?

    De sista veckorna har jag tisdags-gymmet och ser helt plötsligt bättre resultat, plus att jag har en kropp som inte ständigt är trött. Ändå kör jag inte överdrivet i vanliga fall heller.

    Måndag: Rider
    Tisdag: Gym + stallet (mycket kånkande på vatten och hö)
    Torsdag: Gym
    Söndag: Agilityträning med hunden (jag hoppar inte men kutar runt som en tätting)

    Däremellan lallar jag ju runt en del med hunden, både på väg och i skog.

    Ibland tror jag att man glömmer bort vardagsmotionen och hur viktig den är.
  2. 1
    Hårda träningsprogram Ni som kör med tufft träningschema hela veckan, känner ni aldrig att ni behöver dra ner?

    De sista veckorna har jag tisdags-gymmet och ser helt plötsligt bättre resultat, plus att jag har en kropp som inte ständigt är trött. Ändå kör jag inte överdrivet i vanliga fall heller.

    Måndag: Rider
    Tisdag: Gym + stallet (mycket kånkande på vatten och hö)
    Torsdag: Gym
    Söndag: Agilityträning med hunden (jag hoppar inte men kutar runt som en tätting)

    Däremellan lallar jag ju runt en del med hunden, både på väg och i skog.

    Ibland tror jag att man glömmer bort vardagsmotionen och hur viktig den är.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Jo ibland

    Jag tränar rätt hårt och tog ganska nyligen en lugnare vecka för jag kände att jag behövde det. Annars tycker jag ju att all träning är så kul att jag inte gärna vill vara utan den. Så här ser min träningsvecka ut:

    Måndag: Styrka armar/bröst + ev 20 min intervall på nån konditionsmaskin.
    Tisdag: Thaiboxning 75 min
    Onsdag: Styrka ben + 60 min Box
    Torsdag: Thaiboxning 75 min
    Fredag: vila
    Lördag: Styrka mage/rygg + 60 min Body Combat
    Söndag: Vila, alt kvällspromenad, alt stavgång
  4. 2
    Jo ibland Jag tränar rätt hårt och tog ganska nyligen en lugnare vecka för jag kände att jag behövde det. Annars tycker jag ju att all träning är så kul att jag inte gärna vill vara utan den. Så här ser min träningsvecka ut:

    Måndag: Styrka armar/bröst + ev 20 min intervall på nån konditionsmaskin.
    Tisdag: Thaiboxning 75 min
    Onsdag: Styrka ben + 60 min Box
    Torsdag: Thaiboxning 75 min
    Fredag: vila
    Lördag: Styrka mage/rygg + 60 min Body Combat
    Söndag: Vila, alt kvällspromenad, alt stavgång
  5. Medlem sedan
    Feb 1998
    #3

    Men ...

    det räcker ju inte med att ha roligt, man ska ju orka också.
    Det är klart, jag har funderat lite på om kanske har lagt lite fel också. Menar när det börjar bli träningsvärk på tisdagen efter ridningen blir det ju rätt mycket att både köra på med styrka och sedan stallet på kvällen. För man får träningsvärk när man rider, hade i triceps efter hopplektionen. Man måste ju hålla fast sig *ler*

    Den här sommaren ska jag jobba ute, från morgon till kväll. Har fått en säsongsanställning som parkarbetare. Tror jag är rätt slut, särskilt efter första veckan.
  6. 3
    Men ... det räcker ju inte med att ha roligt, man ska ju orka också.
    Det är klart, jag har funderat lite på om kanske har lagt lite fel också. Menar när det börjar bli träningsvärk på tisdagen efter ridningen blir det ju rätt mycket att både köra på med styrka och sedan stallet på kvällen. För man får träningsvärk när man rider, hade i triceps efter hopplektionen. Man måste ju hålla fast sig *ler*

    Den här sommaren ska jag jobba ute, från morgon till kväll. Har fått en säsongsanställning som parkarbetare. Tror jag är rätt slut, särskilt efter första veckan.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Jag vilar när kroppen vill det

    Jag känner efter innan varje pass om jag kommer orka eller inte. Visst har det hänt att jag kört ändå men då har det varit något speciell, release, gästinstruktör eller liknande. Oftast brukar jag ta en promenad de dagar som det inte blir något pass, mest för att komma ut och få lite frisk luft.

    Just nu ser mitt schema ut så här:
    Må: Body&Mind (Bodycombat och bodybalance i 75 minuter totalt)
    Ti: Powerstrike Impact (60 min) och sen magdans 90 min.
    On: Styrketräning hela kroppen
    To: Bodycombat (60 min)
    Fr: Vila eller bodybalance om jag skippat något tidigare i veckan.
    Lö: Styrketräning hela kroppen
    Sö: Powerstrike impact (60 min)
  8. 4
    Jag vilar när kroppen vill det Jag känner efter innan varje pass om jag kommer orka eller inte. Visst har det hänt att jag kört ändå men då har det varit något speciell, release, gästinstruktör eller liknande. Oftast brukar jag ta en promenad de dagar som det inte blir något pass, mest för att komma ut och få lite frisk luft.

    Just nu ser mitt schema ut så här:
    Må: Body&Mind (Bodycombat och bodybalance i 75 minuter totalt)
    Ti: Powerstrike Impact (60 min) och sen magdans 90 min.
    On: Styrketräning hela kroppen
    To: Bodycombat (60 min)
    Fr: Vila eller bodybalance om jag skippat något tidigare i veckan.
    Lö: Styrketräning hela kroppen
    Sö: Powerstrike impact (60 min)
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5

    Jo...

    Om jag känner mig övertränad brukarjag pausa.
  10. 5
    Jo... Om jag känner mig övertränad brukarjag pausa.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Klart man ska orka

    Om jag inte kände att jag orkade, så skulle jag ju inte träna så mycket. Visst är jag lite mör på torsdag kväll när jag tränat 4 dagar på raken. Då tar jag mig ett skönt varmt bad, och så är fredagen vilodag. Sen kör jag på lördagen igen och tar det lugnt på söndagen. Har funkat bra hittills.
  12. 6
    Klart man ska orka Om jag inte kände att jag orkade, så skulle jag ju inte träna så mycket. Visst är jag lite mör på torsdag kväll när jag tränat 4 dagar på raken. Då tar jag mig ett skönt varmt bad, och så är fredagen vilodag. Sen kör jag på lördagen igen och tar det lugnt på söndagen. Har funkat bra hittills.
  13. o
    #7

    det kan mkt väl gå åt

    fantaism-hållet, människor som haft problem m övervikt t x kan helt frenetiskt börja träna, det finns lixom ingen balans, antingen eller.
    Nu menar jag inte ngn speciell alls, utan delar med mig av det jag ser/möter varje dag.
  14. 7
    det kan mkt väl gå åt fantaism-hållet, människor som haft problem m övervikt t x kan helt frenetiskt börja träna, det finns lixom ingen balans, antingen eller.
    Nu menar jag inte ngn speciell alls, utan delar med mig av det jag ser/möter varje dag.
  15. o
    #8

    ..o så stavar jag

    o byter om orden hit o dit,sorry!
  16. 8
    ..o så stavar jag o byter om orden hit o dit,sorry!
  17. Bella
    #9

    hinner

    dina muskler vila så dom har möjlighet att växa? låter som ett hårt träningsschema.
  18. 9
    hinner dina muskler vila så dom har möjlighet att växa? låter som ett hårt träningsschema.
  19. Medlem sedan
    Feb 1998
    #10

    Ja, ditt

    schema är inget jag ens strävar efter. Vill gärna ha lite kväll hemma också och bara göra ingenting.

    Tänk skulle sjukgymnasten säga samma sak till dig som hon sa till mig. \"Men du får acceptera att du har en kronisk sjukdom och det räcker med 2 promenader x 30 min för att astam ska hållas bättre\"
  20. 10
    Ja, ditt schema är inget jag ens strävar efter. Vill gärna ha lite kväll hemma också och bara göra ingenting.

    Tänk skulle sjukgymnasten säga samma sak till dig som hon sa till mig. \"Men du får acceptera att du har en kronisk sjukdom och det räcker med 2 promenader x 30 min för att astam ska hållas bättre\"
  21. Medlem sedan
    Feb 1998
    #11

    Fast jag

    vet inte om jag känner mig övertränar, känner bara att det blir för mycket helt enkelt.
  22. 11
    Fast jag vet inte om jag känner mig övertränar, känner bara att det blir för mycket helt enkelt.
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12

    Jo...

    ... jag brukar ta en lugnare vecka mellan varven. Oftast sker det av sig självt då det kan vara en peak i plugget/jobbet, ond hals, sjukt barn eller något annat som hindrar hårdträning.

    Sedan lyssnar jag noga på kroppen, känns den trött så hoppar jag träningen/eller kör någon lugnare form/lugnare tempo.

    Sedan har jag medvetet strukit styrketräningen på gymmaskinerna vilket gör att jag får mer tid/energi till annan träning.
  24. 12
    Jo... ... jag brukar ta en lugnare vecka mellan varven. Oftast sker det av sig självt då det kan vara en peak i plugget/jobbet, ond hals, sjukt barn eller något annat som hindrar hårdträning.

    Sedan lyssnar jag noga på kroppen, känns den trött så hoppar jag träningen/eller kör någon lugnare form/lugnare tempo.

    Sedan har jag medvetet strukit styrketräningen på gymmaskinerna vilket gör att jag får mer tid/energi till annan träning.
  25. Medlem sedan
    Feb 1998
    #13

    Tror dig absolut

    tränar för att man SKA träna och kanske också gärna vill vara värre än någon annan. Alltså, kanske inte mer vältränad utan också speckade scheman.

    Efter lite funderingar undrar jag om det inte skulle vara bättre för mig att flytta tisdag-träningen till lördag istället. Jag vet inte. Man måste ju vara snäll mot sig själv också och jag kan INTE säga att jag tränar gym för att det är roligt. Däremot är allt det andra jag gör både roligt och bra för min själ.
  26. 13
    Tror dig absolut tränar för att man SKA träna och kanske också gärna vill vara värre än någon annan. Alltså, kanske inte mer vältränad utan också speckade scheman.

    Efter lite funderingar undrar jag om det inte skulle vara bättre för mig att flytta tisdag-träningen till lördag istället. Jag vet inte. Man måste ju vara snäll mot sig själv också och jag kan INTE säga att jag tränar gym för att det är roligt. Däremot är allt det andra jag gör både roligt och bra för min själ.
  27. Medlem sedan
    Feb 1998
    #14

    Ja, det gäller

    att välja.

  28. 14
    Ja, det gäller att välja.

  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15

    Det kan jag också...

    ... känna; att jag vill ha plats för mer än \"bara\" skola/jobb, träning och familj. Vänner och bara vara-tid. Och det är inte alltid det lättaste om.

    Jag har tur som pluggar, vilket gör att jag kan sköta en del av min träning på dagtid. Och att jag lagt ner gymandet känns befriande.

    Så jag förstår dina tankegångar och jag tror det är lätt att dras med och tappa distansen till vad som är \"sund\" träning.
  30. 15
    Det kan jag också... ... känna; att jag vill ha plats för mer än \"bara\" skola/jobb, träning och familj. Vänner och bara vara-tid. Och det är inte alltid det lättaste om.

    Jag har tur som pluggar, vilket gör att jag kan sköta en del av min träning på dagtid. Och att jag lagt ner gymandet känns befriande.

    Så jag förstår dina tankegångar och jag tror det är lätt att dras med och tappa distansen till vad som är \"sund\" träning.
  31. Medlem sedan
    Feb 1998
    #16

    Jag har

    varit arbetslös från och till och har också kunnat träna på fm då det heller inte är så mycket folk.

    Mitt störta problem är migränen efter hård fysisk ansträning. Trodde jag skulle slippa det efter ridlektionerna men inte, tufft att rida *ler*
  32. 16
    Jag har varit arbetslös från och till och har också kunnat träna på fm då det heller inte är så mycket folk.

    Mitt störta problem är migränen efter hård fysisk ansträning. Trodde jag skulle slippa det efter ridlektionerna men inte, tufft att rida *ler*
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17

    jodå....

    är återigen inne i en period där jag endast tränar 2 ggr i veckan - och psykiskt mår jag bättre av det - även om jag förstår att kroppen skulle må lite bättre och tröttheten inte vara så påtaglig.... visst - lilla bilringen jag just nu har är väl inte toppen heller - men just nu prioriterar jag mina barn - läxläsning och att bara få vara med dem... visst - i perioder funkar det att morgonträna (dock inte just nu då maken och jag måste samåka) och jag är inte heller främmande för att sticka iväg rätt sent på kvällen och träna - men då är det ibland jobb, ibland fotbollsmöten (ledare där) mm mm mm. Tänker som så att man kan inte alltid göra allt:-)
    Py
  34. 17
    jodå.... är återigen inne i en period där jag endast tränar 2 ggr i veckan - och psykiskt mår jag bättre av det - även om jag förstår att kroppen skulle må lite bättre och tröttheten inte vara så påtaglig.... visst - lilla bilringen jag just nu har är väl inte toppen heller - men just nu prioriterar jag mina barn - läxläsning och att bara få vara med dem... visst - i perioder funkar det att morgonträna (dock inte just nu då maken och jag måste samåka) och jag är inte heller främmande för att sticka iväg rätt sent på kvällen och träna - men då är det ibland jobb, ibland fotbollsmöten (ledare där) mm mm mm. Tänker som så att man kan inte alltid göra allt:-)
    Py
  35. Medlem sedan
    Feb 1998
    #18

    Fast jag tror

    inte att kroppen mår bättre av mer träning.

    Jag tror att det mycket är psykiskt att vi måste träna så mycket som möjligt för att må bra.
  36. 18
    Fast jag tror inte att kroppen mår bättre av mer träning.

    Jag tror att det mycket är psykiskt att vi måste träna så mycket som möjligt för att må bra.
  37. Elsa
    #19

    men vad säger familjen??

    Eller tränar du på dagtid? Jag tycker det knorras en del från barnen och mannen om jag är borta varje kväll och tränar. Jag tränar 3-4ggr i veckan och försöker välja pass tidigt på morgonen eller sent på kvällen när barnen ligger i säng. Hur får du iohop det??
  38. 19
    men vad säger familjen?? Eller tränar du på dagtid? Jag tycker det knorras en del från barnen och mannen om jag är borta varje kväll och tränar. Jag tränar 3-4ggr i veckan och försöker välja pass tidigt på morgonen eller sent på kvällen när barnen ligger i säng. Hur får du iohop det??
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20

    Blandat

    Jag tränar ffa tidiga kvällar efter jobbet, så jag är hemma mellan 18 och 19 tisdag-torsdag. På måndag jobbar jag bara halv dag så då kan jag träna tidigt på em och sedan hämta lillen på dagis. Och så har jag en mycket snäll och förstående make!
  40. 20
    Blandat Jag tränar ffa tidiga kvällar efter jobbet, så jag är hemma mellan 18 och 19 tisdag-torsdag. På måndag jobbar jag bara halv dag så då kan jag träna tidigt på em och sedan hämta lillen på dagis. Och så har jag en mycket snäll och förstående make!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sjukgymn. träningsprogram
    By micra in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 12:53
  2. Munmotoriskt träningsprogram
    By AnnaHelena70 in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 17:21
  3. Träningsprogram för studsmatta?
    By pallella in forum Träning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 22:38
  4. Nytt träningsprogram...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 07:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar