Sova på dagen?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Sova på dagen?

    Jisses vad tiden rinner iväg från mig, jag har inte haft en minut eller ork över om jag haft den där minuten att ens kolla läget här på aff, och så svårt det blir att hänga med om man inte går in en gång om dagen iaf!

    Men till saken, min lilla \"Himla\" (som treårige kusinen fick namnet Wilma till...=9) är pigg och glad hela dagen lång och sover knappt en blund från det att hon vaknar på morronen. Hon somnar mellan 21 och 22 och sover hela natten oftast, till 6-7 på morronen. Vilket ju är toppen, men, hon sover knappt nånting på dagtid, vilkte gör att jag känner mig helt låst vid henne hela tiden, jag går ut och går minst en timme varje dag, och hon kan somna i vagnen så länge den rörs, men efter en halvtimme är hon ändå ofta klarvaken! Försökt lägga henne ute i vagnen att sova, påbylsad så att hon inte ska få kallt men ej heller för varmt förstås, men det går icket!
    Ibland somnar hon på bröstet(hon är f.ö flaskbarn) och jag lägger henne antingen i sängen eller i vagnen inne, men icket..Klarvaken och skriker efter två minuter!
    Jag fösöker \"vagna\" henne till sömns, hon får napp, men hon spottar oftas bara ut den hela tiden.

    Jag begriper inte hur jag ska få henne att sova ett längre pass på dagen så att jag kan känna att jag får liiite tid att rå om mig själv? Hon är ju nu två och en halv månad och har sovit sammanhängande om nätterna nästan från 1 och en halv månads ålder, och tidigare också sovit pass på dagtid, men sista veckorna har det varit tunnsått med de passen om hon inte åkt bil eller varit supertrött.
    Grejen är ju att jag märker att hon blir trött och behöver sova, men det går inte att få henne till nån ro?
    Någon som har erfarenhet av detta och kan ge några tips?

  2. 1
    Sova på dagen? Jisses vad tiden rinner iväg från mig, jag har inte haft en minut eller ork över om jag haft den där minuten att ens kolla läget här på aff, och så svårt det blir att hänga med om man inte går in en gång om dagen iaf!

    Men till saken, min lilla \"Himla\" (som treårige kusinen fick namnet Wilma till...=9) är pigg och glad hela dagen lång och sover knappt en blund från det att hon vaknar på morronen. Hon somnar mellan 21 och 22 och sover hela natten oftast, till 6-7 på morronen. Vilket ju är toppen, men, hon sover knappt nånting på dagtid, vilkte gör att jag känner mig helt låst vid henne hela tiden, jag går ut och går minst en timme varje dag, och hon kan somna i vagnen så länge den rörs, men efter en halvtimme är hon ändå ofta klarvaken! Försökt lägga henne ute i vagnen att sova, påbylsad så att hon inte ska få kallt men ej heller för varmt förstås, men det går icket!
    Ibland somnar hon på bröstet(hon är f.ö flaskbarn) och jag lägger henne antingen i sängen eller i vagnen inne, men icket..Klarvaken och skriker efter två minuter!
    Jag fösöker \"vagna\" henne till sömns, hon får napp, men hon spottar oftas bara ut den hela tiden.

    Jag begriper inte hur jag ska få henne att sova ett längre pass på dagen så att jag kan känna att jag får liiite tid att rå om mig själv? Hon är ju nu två och en halv månad och har sovit sammanhängande om nätterna nästan från 1 och en halv månads ålder, och tidigare också sovit pass på dagtid, men sista veckorna har det varit tunnsått med de passen om hon inte åkt bil eller varit supertrött.
    Grejen är ju att jag märker att hon blir trött och behöver sova, men det går inte att få henne till nån ro?
    Någon som har erfarenhet av detta och kan ge några tips?

  3. Zasa & Rebecka
    #2

    bärsjal ...

    min lilla somnar i bärsjalen mellan 8-10 på morgornarna. Det är lite svårt att peta i sig frukost med henne på magen, men man har ju händerna fria i varje fall - ringer i telefonen, skriver på internet osv! Bärsele funkar nog också. Grejen är att om jag lägger henne är hon som du beskriver - klarvaken på 2 minuter ! Nu ska jag sätta henne i bilbarnstolen för att gå ner och duscha :-)
  4. 2
    bärsjal ... min lilla somnar i bärsjalen mellan 8-10 på morgornarna. Det är lite svårt att peta i sig frukost med henne på magen, men man har ju händerna fria i varje fall - ringer i telefonen, skriver på internet osv! Bärsele funkar nog också. Grejen är att om jag lägger henne är hon som du beskriver - klarvaken på 2 minuter ! Nu ska jag sätta henne i bilbarnstolen för att gå ner och duscha :-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Tack,

    jag ska skaffa en sån och prova!
  6. 3
    Tack, jag ska skaffa en sån och prova!

Liknande trådar

  1. Sova på dagen
    By Fru Wignäs in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 22:33
  2. Sova på dagen
    By Oneneo in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 12:54
  3. Sova på dagen
    By numfar in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 08:30
  4. Sova på dagen?
    By Elsasmamma m Lukas 18/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 20:26
  5. Sova på dagen
    By Lollipop m Ludvig 4/11 in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 13:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar