bra salva? mot
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    bra salva? mot

    eksem eller rött eller vad man nu ska kalla det. bakom öron i armhålor. när Amanda var midre hade hon i halsvecket likadant- men det ät tack o lov helt bra.

    har prövat en hel del. inget hjälper helt.
    tips?
  2. 1
    bra salva? mot eksem eller rött eller vad man nu ska kalla det. bakom öron i armhålor. när Amanda var midre hade hon i halsvecket likadant- men det ät tack o lov helt bra.

    har prövat en hel del. inget hjälper helt.
    tips?
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2

    I knävecken

    har min ena son. Det enda som hjälper då det blir riktigt rött är att smörja med hydrokortisonkräm morgon och kväll i några dagar. Sedan hålla det mjukt hela tiden genom att smörja smörja smörja med mjukgörande. Miniderm eller ACO Mjukgörande hudkräm kör vi med. Tyvärr kommer det tillbaka hela tiden i knävecken på honom.
  4. 2
    I knävecken har min ena son. Det enda som hjälper då det blir riktigt rött är att smörja med hydrokortisonkräm morgon och kväll i några dagar. Sedan hålla det mjukt hela tiden genom att smörja smörja smörja med mjukgörande. Miniderm eller ACO Mjukgörande hudkräm kör vi med. Tyvärr kommer det tillbaka hela tiden i knävecken på honom.
  5. rumpnissens mamma
    #3

    torka ut det

    brukar vara det bästa iallefall här hemma.
    tvätta ordentligt ofta och sedan på med puder....är mitt råd om det inte hjälper så är det bara kortison från läkaren som brukar fungera inte de receptfria

    kram
  6. 3
    torka ut det brukar vara det bästa iallefall här hemma.
    tvätta ordentligt ofta och sedan på med puder....är mitt råd om det inte hjälper så är det bara kortison från läkaren som brukar fungera inte de receptfria

    kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    så har jag gjort

    men det hjälper inte. får man alltså använda kortison till så små.
    vilken sort? har flera olika receptbelagda hemma till största barnet som är allergisk o har exem. fast han fick exem mycket senare
  8. 4
    så har jag gjort men det hjälper inte. får man alltså använda kortison till så små.
    vilken sort? har flera olika receptbelagda hemma till största barnet som är allergisk o har exem. fast han fick exem mycket senare
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    kortison har jag inte prövat

    har du kollat att det är ok på en bebis? isåfall ska jag pröva det.
  10. 5
    kortison har jag inte prövat har du kollat att det är ok på en bebis? isåfall ska jag pröva det.
  11. rumpnissens mamma
    #6

    japp

    men använd inte mer än så många dagar som står på paketet.
    det var okey enligt våran läkare att använda dem ...stora bruden var bara 3 månader när vi fick dem utskrivna
  12. 6
    japp men använd inte mer än så många dagar som står på paketet.
    det var okey enligt våran läkare att använda dem ...stora bruden var bara 3 månader när vi fick dem utskrivna
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7

    Ja vi fick det från BVC

    Du kan köpa hydrokortison receptfritt på Apoteket. BVC rekommenderade det så då borde det vara ok!
  14. 7
    Ja vi fick det från BVC Du kan köpa hydrokortison receptfritt på Apoteket. BVC rekommenderade det så då borde det vara ok!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Om det kommer tillbaka

    hela tiden måste ni smörja 2 ggr/ dag i minst två veckor och sedan sakta trappa ner.
    Om man inte trappar ner så kommer det bara tillbaka snabbt som ögat.
    Kan ju komma tillbaka ändå men det brukar ta betydligt längre tid..
    Här måste vi tyvärr smörja J 2 ggr/ vecka jämt... *suck*
  16. 8
    Om det kommer tillbaka hela tiden måste ni smörja 2 ggr/ dag i minst två veckor och sedan sakta trappa ner.
    Om man inte trappar ner så kommer det bara tillbaka snabbt som ögat.
    Kan ju komma tillbaka ändå men det brukar ta betydligt längre tid..
    Här måste vi tyvärr smörja J 2 ggr/ vecka jämt... *suck*
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9

    Ojdå!

    Får man smörja med kortisonen hela tiden? Kanske måste fråga om det där på vårt nya BVC, vårat gamla var ju inget vidare. Tack för tipset! Är det Ellen du smörjer? Var har hon sina eksem?
  18. 9
    Ojdå! Får man smörja med kortisonen hela tiden? Kanske måste fråga om det där på vårt nya BVC, vårat gamla var ju inget vidare. Tack för tipset! Är det Ellen du smörjer? Var har hon sina eksem?
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Smörjer båda

    Jeper har det värst med sina armar och ben (atopisk eksem)samt bakom öronen.
    Ellen har på händer och bakom öron.

    Kortison är inte så \"farligt\" som de trodde förut.

    Intensivbehandling med långsam nedtrappning är en mer långvarig lösning.
    Ja, kolla med BVC för det vore bra om ni kan göra så för då kanske ni slipper längre fram!!

    Kram!!
  20. 10
    Smörjer båda Jeper har det värst med sina armar och ben (atopisk eksem)samt bakom öronen.
    Ellen har på händer och bakom öron.

    Kortison är inte så \"farligt\" som de trodde förut.

    Intensivbehandling med långsam nedtrappning är en mer långvarig lösning.
    Ja, kolla med BVC för det vore bra om ni kan göra så för då kanske ni slipper längre fram!!

    Kram!!

Liknande trådar

  1. Smärtlindrande salva...??
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 08:26
  2. 247.50 kostade min salva
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 19:22
  3. Kan man ta salva mot munherpes?
    By läppen in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 09:23
  4. salva?
    By molima in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 20:49
  5. Salva mot
    By Bullen m Frida in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 10:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar