Sista jobbardagen..*långt igen*
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Sista jobbardagen..*långt igen*

    på en månad. När jag körde hem så kände jag verkligen hur skönt det ska bli att slippa sätta sig i silverblixten varje vardag kl. 5.50 för att susa iväg!

    Ungarna tog det bra att jag skulle vara borta - fast de kom med söta idéer om att jag skulle flytta, de skulle inreda ladan på skolgården åt mig och Stefan och vi skulle få pengarna de jobbat ihop till skolresan ;) Jag var stressad över vem som skulle vikariera för mig under tre veckor, men jag hade tur: min vän Erika (smed men behöver extrainkomster) tar på sig jobbet och då kan jag vara lugn. Hon har bra hand med ungarna trots att hon inte har pedagogisk utbildningen. däremot har hon full skolgång i Waldorf och är väldigt kreativ..

    Nåväl, Katarina som jobbar på fritids kommer in personalrummet och frågar hur det är med mig - om jag blev sjukskriven etc etc Så säger hon: ja, du är ju inte är på måndag så jag får väl säga det till dig nu: Andreas ska få ett syskon så jag tänker inte heller jobba så länge till! Va!? syns inte ett dugg...Då kommer praktchocken: hon ska ha 23 juli - en vecka efter mig!!! Och jag som är stor som en friggebod. Tydligen hade det varit lite problem, så hon ville vänta till ul:et och det såg bra ut, så nu skulle hon tala om för resten av arbetslaget. Jätteskoj! Synd att vi inte bor på samma ställe, så vi kunde ha raceat barnvagnarna tillsammans ;)

    Sa att jag kände lite dåligt samvete eftersom så mycket cirkulerat runt min graviditet och mina fogar och så går hon och är lika gravid som jag! Snopet på ett roligt sätt..

    Annars florerar det en förkylning här hemma (Stefan) och magsjuka på dagis så vi får väl se vad det blir av det ;)

    kram!
  2. 1
    Sista jobbardagen..*långt igen* på en månad. När jag körde hem så kände jag verkligen hur skönt det ska bli att slippa sätta sig i silverblixten varje vardag kl. 5.50 för att susa iväg!

    Ungarna tog det bra att jag skulle vara borta - fast de kom med söta idéer om att jag skulle flytta, de skulle inreda ladan på skolgården åt mig och Stefan och vi skulle få pengarna de jobbat ihop till skolresan ;) Jag var stressad över vem som skulle vikariera för mig under tre veckor, men jag hade tur: min vän Erika (smed men behöver extrainkomster) tar på sig jobbet och då kan jag vara lugn. Hon har bra hand med ungarna trots att hon inte har pedagogisk utbildningen. däremot har hon full skolgång i Waldorf och är väldigt kreativ..

    Nåväl, Katarina som jobbar på fritids kommer in personalrummet och frågar hur det är med mig - om jag blev sjukskriven etc etc Så säger hon: ja, du är ju inte är på måndag så jag får väl säga det till dig nu: Andreas ska få ett syskon så jag tänker inte heller jobba så länge till! Va!? syns inte ett dugg...Då kommer praktchocken: hon ska ha 23 juli - en vecka efter mig!!! Och jag som är stor som en friggebod. Tydligen hade det varit lite problem, så hon ville vänta till ul:et och det såg bra ut, så nu skulle hon tala om för resten av arbetslaget. Jätteskoj! Synd att vi inte bor på samma ställe, så vi kunde ha raceat barnvagnarna tillsammans ;)

    Sa att jag kände lite dåligt samvete eftersom så mycket cirkulerat runt min graviditet och mina fogar och så går hon och är lika gravid som jag! Snopet på ett roligt sätt..

    Annars florerar det en förkylning här hemma (Stefan) och magsjuka på dagis så vi får väl se vad det blir av det ;)

    kram!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    skönt att du e ledig nu.

    försöka att inte tänka för mycket på jobbet. De klarar sig!

    Kramis
  4. 2
    skönt att du e ledig nu. försöka att inte tänka för mycket på jobbet. De klarar sig!

    Kramis
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Vad skönt

    att du får vara hemma nu! Tänk inte på jobbet, försök att bara slappa.
    kram
  6. 3
    Vad skönt att du får vara hemma nu! Tänk inte på jobbet, försök att bara slappa.
    kram
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Ta det lugnt nu!

    Skönt att barnen tog det bra och att du fått en bra vikarie. Hur gamla är din \"barn\"?
    Kram
  8. 4
    Ta det lugnt nu! Skönt att barnen tog det bra och att du fått en bra vikarie. Hur gamla är din \"barn\"?
    Kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    De går i..

    4,5,6 och är fortfarande lite gosiga :)
  10. 5
    De går i.. 4,5,6 och är fortfarande lite gosiga :)

Liknande trådar

  1. 1a jobbardagen på intåg :S
    By jennyhelmersson in forum _1005 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 08:53
  2. 1a jobbardagen på intåg :S
    By jennyhelmersson in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 10:33
  3. Första jobbardagen...
    By mamzen64 in forum Känsliga snack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 10:02
  4. sista jobbardagen imorgon
    By bullen71 in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 08:46
  5. Första jobbardagen
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 08:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar