Är jag godtrogen?
Pappasnack
  1. Kvinna som hoppas på svar
    #1

    Är jag godtrogen?

    Min tvillingsyrra tycker det.Tänkte fråga på Fråga mammor men så upptäckte jag den här sidan.Och vad kan vara enklare att fråga än er män-om hur ni tänker? Nu vill jag inte dra er alla över samma kam-tro inte det.
    Ser att ni ju diskuterat saker här som lite liknar mitt eget dilemma.
    Är gift och flerbarnsmamma,maken arbetar mycket ,ligger borta på jobb i Norge mycket ofta.Jag har själv en rel.låg inkomst så pengarna behövs.Det förstår jag \"med hjärnan\".
    Ändå _känner_jag mig försummad och ensam mitt i kaoset bland barn och att fixa allt själv.
    Min man tror att allt är bra bara vi har sex då han kommer hem ,medan jag saknar \"pratet\" så himla mycket.
    Så vi har sex men hinner verkligen aldrig prata.Men det är sant att jag älskar honom!

    Så det klassiska (pinsamt) problemet.Skäms nu.
    Har gått hos en man och fått behandling för en sak,han har en egen praktik med många anställda och är mycket duktig i sitt yrke.Har bara hört gott om honom ,aldrig några rykten eller så.

    Han har visat ett visst intresse för mig och först tyckte jag det var jobbigt men nu har jag fallit för hans artighet,hans komplimanger och framför allt hans otroliga \"snällhet\". (
    Men nej,jag känner ju honom inte på riktigt så att säga.)
    Han har nu sagt,efter att behandligstiden börjar ta slut,att han gillar mig och skulle vilja träffa mig bara en enda gång och _prata_.
    Han är förresten gift sedan massor av år och säkert är han 15 år äldre än mig.

    Han har bedyrat att han bara vill prata,och att jag inte behöver vara orolig.
    Och ja,det är fel men jag är nyfiken på honom.Har aldrig varit otrogen eller haft tankar på det.är dessutom livrädd för sådant som tex hiv ,som man ju hör att folk drabbas av.
    Jag tror på att han bara vill prata,men samtidigt har jag märkt hans blickar på tex brösten,men det kanske är sådant som män automatiskt tittar på?? Om man läser längre ner här.

    Han verkar så snäll och gullig och ja,jag är smickrad av hans komplimanger.Han verkar vara vänligheten själv.

    Vågar jag prata med honom eller är det dumt? Är det jag som är godtrogen eller??
  2. 1
    Är jag godtrogen? Min tvillingsyrra tycker det.Tänkte fråga på Fråga mammor men så upptäckte jag den här sidan.Och vad kan vara enklare att fråga än er män-om hur ni tänker? Nu vill jag inte dra er alla över samma kam-tro inte det.
    Ser att ni ju diskuterat saker här som lite liknar mitt eget dilemma.
    Är gift och flerbarnsmamma,maken arbetar mycket ,ligger borta på jobb i Norge mycket ofta.Jag har själv en rel.låg inkomst så pengarna behövs.Det förstår jag \"med hjärnan\".
    Ändå _känner_jag mig försummad och ensam mitt i kaoset bland barn och att fixa allt själv.
    Min man tror att allt är bra bara vi har sex då han kommer hem ,medan jag saknar \"pratet\" så himla mycket.
    Så vi har sex men hinner verkligen aldrig prata.Men det är sant att jag älskar honom!

    Så det klassiska (pinsamt) problemet.Skäms nu.
    Har gått hos en man och fått behandling för en sak,han har en egen praktik med många anställda och är mycket duktig i sitt yrke.Har bara hört gott om honom ,aldrig några rykten eller så.

    Han har visat ett visst intresse för mig och först tyckte jag det var jobbigt men nu har jag fallit för hans artighet,hans komplimanger och framför allt hans otroliga \"snällhet\". (
    Men nej,jag känner ju honom inte på riktigt så att säga.)
    Han har nu sagt,efter att behandligstiden börjar ta slut,att han gillar mig och skulle vilja träffa mig bara en enda gång och _prata_.
    Han är förresten gift sedan massor av år och säkert är han 15 år äldre än mig.

    Han har bedyrat att han bara vill prata,och att jag inte behöver vara orolig.
    Och ja,det är fel men jag är nyfiken på honom.Har aldrig varit otrogen eller haft tankar på det.är dessutom livrädd för sådant som tex hiv ,som man ju hör att folk drabbas av.
    Jag tror på att han bara vill prata,men samtidigt har jag märkt hans blickar på tex brösten,men det kanske är sådant som män automatiskt tittar på?? Om man läser längre ner här.

    Han verkar så snäll och gullig och ja,jag är smickrad av hans komplimanger.Han verkar vara vänligheten själv.

    Vågar jag prata med honom eller är det dumt? Är det jag som är godtrogen eller??
  3. .
    #2

    Nej du är inte godtrogen.

    Det tycker inte JAG i alla fall.
    Däremot ska du vara MYCKET försiktig.
    Du är i ett skede i livet där du behöver närhet, uppmärksamhet, dialog.
    Skaffa inte det någon annan stans, just nu.
    Försök få igång det med din man först. Gör ett ordentligt försök.
    Exempelvis kan du väl hoppa sexet när ni ses nästa gång, bara så du får en chans att ha det andra (närheten) med honom.
    Du måste öppna dialogen med din man, inte med den andra mannen (som jag f.ö. tycker uppför sig ruskigt oetiskt).
    Skulle det inte funka så får ni väl börja prata separation eller nått.
    .
    Men en sak i taget.
  4. 2
    Nej du är inte godtrogen. Det tycker inte JAG i alla fall.
    Däremot ska du vara MYCKET försiktig.
    Du är i ett skede i livet där du behöver närhet, uppmärksamhet, dialog.
    Skaffa inte det någon annan stans, just nu.
    Försök få igång det med din man först. Gör ett ordentligt försök.
    Exempelvis kan du väl hoppa sexet när ni ses nästa gång, bara så du får en chans att ha det andra (närheten) med honom.
    Du måste öppna dialogen med din man, inte med den andra mannen (som jag f.ö. tycker uppför sig ruskigt oetiskt).
    Skulle det inte funka så får ni väl börja prata separation eller nått.
    .
    Men en sak i taget.
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3

    Och detta skrev jag..

    ..men jag trasslade lite med tangenterna så det gick iväg anonymt..
  6. 3
    Och detta skrev jag.. ..men jag trasslade lite med tangenterna så det gick iväg anonymt..
  7. Kvinna som hoppas på svar
    #4

    Tack..

    för dina råd.Men det här med att hoppa sexet.DET skulle aldrig gå,kan jag säga.För så fort jag kramar om mannen så tänder han ju till och vill..
    Hur gör man för att pussas o kramas utan att det leder till sex? Att få mannen att förstå skillnaden menar jag??
  8. 4
    Tack.. för dina råd.Men det här med att hoppa sexet.DET skulle aldrig gå,kan jag säga.För så fort jag kramar om mannen så tänder han ju till och vill..
    Hur gör man för att pussas o kramas utan att det leder till sex? Att få mannen att förstå skillnaden menar jag??
  9. Medlem sedan
    May 1999
    #5

    Man säjer det till honom.

    Att man kanske vill ha det andra oxå.
    Tänder DU när du pussar & kramar mannen, eller ligger du med honom för husfridens skull?
    Är du rädd att han ska vara otrogen om du inte har sex med honom?
  10. 5
    Man säjer det till honom. Att man kanske vill ha det andra oxå.
    Tänder DU när du pussar & kramar mannen, eller ligger du med honom för husfridens skull?
    Är du rädd att han ska vara otrogen om du inte har sex med honom?
  11. Kvinna som hoppas på svar
    #6

    Jag ..

    har legat med honom ibland för husfridens skull-ja.Han blir så otroligt SUR annars.Det är som om han inte kan fungera,i vardagen utan sex.Medan jag verkar vara tvärtom,funkar inte om jag inte får uppmuntran och kärlek,närhet som inte måste leda till sex.
    Jag har velat vänta och själv ta initiativet men det är alltid han som inte kan vänta.

    Men ja,jag tänder ofta själv på närhet,men som sagt,skulle vilja ta initiativet någon gång.

    Jag längtar efter att bara ligga intill honom,känna hudkontakt,vara naken men inte behöva ha sex för det!!

    Vad jag absolut inte är orolig för är att han skulle vara otrogen.Han har aldrig någonsin varit flörtig,inte ens som rejält full,de gånger det hänt.
    Kanske jag låter naiv,men vad jag verkligen känner mig säker på,är hans kärlek. Även om han inte visar tillräckligt mycket uppmärksamhet alltid utan tar mig för given,han är inte ens svartsjuk..och det är väl bra.Han har ju aldrig haft orsak att vara det heller.Han jobbar på,drar in pengar,tycker vi har det bra.
  12. 6
    Jag .. har legat med honom ibland för husfridens skull-ja.Han blir så otroligt SUR annars.Det är som om han inte kan fungera,i vardagen utan sex.Medan jag verkar vara tvärtom,funkar inte om jag inte får uppmuntran och kärlek,närhet som inte måste leda till sex.
    Jag har velat vänta och själv ta initiativet men det är alltid han som inte kan vänta.

    Men ja,jag tänder ofta själv på närhet,men som sagt,skulle vilja ta initiativet någon gång.

    Jag längtar efter att bara ligga intill honom,känna hudkontakt,vara naken men inte behöva ha sex för det!!

    Vad jag absolut inte är orolig för är att han skulle vara otrogen.Han har aldrig någonsin varit flörtig,inte ens som rejält full,de gånger det hänt.
    Kanske jag låter naiv,men vad jag verkligen känner mig säker på,är hans kärlek. Även om han inte visar tillräckligt mycket uppmärksamhet alltid utan tar mig för given,han är inte ens svartsjuk..och det är väl bra.Han har ju aldrig haft orsak att vara det heller.Han jobbar på,drar in pengar,tycker vi har det bra.
  13. Medlem sedan
    May 1999
    #7

    Jaadu.

    Det där med att män blir sura om dom inte \"får\" sex är ju en evig följetong. Som om sex bara vore fysiskt... men då får han väl onanera då!!!
    Det är så typiskt, att många män inte låter sina kvinnor vara med i upptrappningen till älskogen, utan ska \"tvinga sig på....\". Hör det \"hela tiden\".
    .
    Nej, du låter inte naiv. Som du har det ska det vara. Man SKA vara trygg i sitt förhållande och i sin kärlek. Fortsätt så, och jag hoppas verkligen inte att jag sått ett ont frö i dig.
    .
    Men detta med sexet måste du lösa. Ligga och bara kela är ju jätteviktigt.
    Men blir han sur om du tar upp det, så beror det kanske på HANS osäkerhet.
    HAN kan ju få för sig att du inte vill ha honom... farliga sakter.
    .
    MEN... bara att du tänker som du gör är allvarligt. Inte detta med den där andra mannen, men att du inte har det bra egentligen...
  14. 7
    Jaadu. Det där med att män blir sura om dom inte \"får\" sex är ju en evig följetong. Som om sex bara vore fysiskt... men då får han väl onanera då!!!
    Det är så typiskt, att många män inte låter sina kvinnor vara med i upptrappningen till älskogen, utan ska \"tvinga sig på....\". Hör det \"hela tiden\".
    .
    Nej, du låter inte naiv. Som du har det ska det vara. Man SKA vara trygg i sitt förhållande och i sin kärlek. Fortsätt så, och jag hoppas verkligen inte att jag sått ett ont frö i dig.
    .
    Men detta med sexet måste du lösa. Ligga och bara kela är ju jätteviktigt.
    Men blir han sur om du tar upp det, så beror det kanske på HANS osäkerhet.
    HAN kan ju få för sig att du inte vill ha honom... farliga sakter.
    .
    MEN... bara att du tänker som du gör är allvarligt. Inte detta med den där andra mannen, men att du inte har det bra egentligen...
  15. Kvinna som hoppas på svar
    #8

    Det blir säkert ett missförstånd..

    han känner sig oälskad om han inte får ligga med mig.Och jag gör det när han inte visar enbart ömhet.
    Ja,svårt det här..Innerst inne är jag också fundersam,om den här andra mannen som visar sånt intresse-kanske trots allt _är_ ute efter sex?Vad tror du,du verkar så klok??Du ser ju t om _ut_ som en \"rådgivare\" där du sitter på bilden med telefonen i näven.

  16. 8
    Det blir säkert ett missförstånd.. han känner sig oälskad om han inte får ligga med mig.Och jag gör det när han inte visar enbart ömhet.
    Ja,svårt det här..Innerst inne är jag också fundersam,om den här andra mannen som visar sånt intresse-kanske trots allt _är_ ute efter sex?Vad tror du,du verkar så klok??Du ser ju t om _ut_ som en \"rådgivare\" där du sitter på bilden med telefonen i näven.

  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9

    Nej, inte rådgivare..

    ...bara datatekniker.
    Och jag säjer såhär:
    Vad den där mannen än är ute efter så bör du hålla dig långt borta från honom just nu.
    Han KAN ju ge dig saker du saknar i livet, men det är fel person.
    Och återigen; han uppför sig oetiskt. Man SKA inte träffa folk man har hand om proffesionellt på privat basis. Då utnyttjar man sin situation.
    .
    Är han ute efter sex... ja, då kommer du att märka det för sent.
    Är han bara någon som vill prata, som du kan öppna dig mot, luta dig mot kommer det kanske att leda till sexx... och det kommer du oxå att märka för sent.
  18. 9
    Nej, inte rådgivare.. ...bara datatekniker.
    Och jag säjer såhär:
    Vad den där mannen än är ute efter så bör du hålla dig långt borta från honom just nu.
    Han KAN ju ge dig saker du saknar i livet, men det är fel person.
    Och återigen; han uppför sig oetiskt. Man SKA inte träffa folk man har hand om proffesionellt på privat basis. Då utnyttjar man sin situation.
    .
    Är han ute efter sex... ja, då kommer du att märka det för sent.
    Är han bara någon som vill prata, som du kan öppna dig mot, luta dig mot kommer det kanske att leda till sexx... och det kommer du oxå att märka för sent.
  19. Kvinna som hoppas på svar
    #10

    Okej..

    jag förstår hur du menar.Men håller inte med om att jag kommer att märka om han är ute efter sex,för sent.Det går ju alltid att stoppa,sexet alltså.Ingen kan ju tvinga någon,eller hur?
    Ja,det är förmodligen oetiskt att göra som han har gjort,för den delen.Kan bara tillägga att jag _inte_ varit avklädd eller så,under dessa behandlingar.
  20. 10
    Okej.. jag förstår hur du menar.Men håller inte med om att jag kommer att märka om han är ute efter sex,för sent.Det går ju alltid att stoppa,sexet alltså.Ingen kan ju tvinga någon,eller hur?
    Ja,det är förmodligen oetiskt att göra som han har gjort,för den delen.Kan bara tillägga att jag _inte_ varit avklädd eller så,under dessa behandlingar.
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11

    Nej inte tvinga.

    Jag menar inte så. Mer att en situation leder till en annan och så blir det små-små rörelser mot något som man skulle reagera kraftfullt mot om man tog det i ett steg.
    Nåväl, du har ju garden uppe, så \'go for it\'
  22. 11
    Nej inte tvinga. Jag menar inte så. Mer att en situation leder till en annan och så blir det små-små rörelser mot något som man skulle reagera kraftfullt mot om man tog det i ett steg.
    Nåväl, du har ju garden uppe, så \'go for it\'
  23. Kvinna som ..
    #12

    Nej,du har varnat mig..

    nu och jag har tänkt klarare,känns det som.Många skulle kunna bli drabbade om det hände något.Har en m stor barnaskara själv med maken,och den andra mannen har både barn och barnbarn.Hjälp,vilken skandal det skulle kunna bli.Skulle ångra mig..
  24. 12
    Nej,du har varnat mig.. nu och jag har tänkt klarare,känns det som.Många skulle kunna bli drabbade om det hände något.Har en m stor barnaskara själv med maken,och den andra mannen har både barn och barnbarn.Hjälp,vilken skandal det skulle kunna bli.Skulle ångra mig..
  25. Medlem sedan
    May 1999
    #13

    Men...

    ...glöm inte bort nu att du ju inte heller kan fortsätta att ha det som du har det.
    OK?
  26. 13
    Men... ...glöm inte bort nu att du ju inte heller kan fortsätta att ha det som du har det.
    OK?
  27. Kvinna som ..
    #14

    Ja..

    naturligtvis.Ska prata allvar med mannen.Men har nån sorts löjlig stolthet också..jag vill att han själv ska förstå att jag vill ha massor av kramar,pussar,osv.Inte bara innan sex.Och visst,jag får det också.Men inte tillräckligt..Jag vill att han ska vara \"tankeläsare\" men det är han ju inte..Tack igen,du verkar så snäll!
  28. 14
    Ja.. naturligtvis.Ska prata allvar med mannen.Men har nån sorts löjlig stolthet också..jag vill att han själv ska förstå att jag vill ha massor av kramar,pussar,osv.Inte bara innan sex.Och visst,jag får det också.Men inte tillräckligt..Jag vill att han ska vara \"tankeläsare\" men det är han ju inte..Tack igen,du verkar så snäll!
  29. Medlem sedan
    May 1999
    #15

    Sorry, \"kvinna..\"

    Om du tror att han kommer att fatta detta av sig själv... glöm det.
    Och det är INTE typisk manligt... detta att inte märka om man inte skriver på näsan..

    Lycka till, kompis!
  30. 15
    Sorry, \"kvinna..\" Om du tror att han kommer att fatta detta av sig själv... glöm det.
    Och det är INTE typisk manligt... detta att inte märka om man inte skriver på näsan..

    Lycka till, kompis!
  31. Kvinna som ..
    #16

    Ett inlägg till då..

    vad säger du?? ÄR det inte typiskt manligt? Det trodde faktiskt jag! Har ju haft förhållanden innan jag gifte mig..det var samma där. Har en känsla av att män ibland har svårt att läsa av sin kvinna!
  32. 16
    Ett inlägg till då.. vad säger du?? ÄR det inte typiskt manligt? Det trodde faktiskt jag! Har ju haft förhållanden innan jag gifte mig..det var samma där. Har en känsla av att män ibland har svårt att läsa av sin kvinna!
  33. Medlem sedan
    May 1999
    #17

    I så fall..

    ..var jag gift med en man.. :-(
  34. 17
    I så fall.. ..var jag gift med en man.. :-(
  35. Medlem sedan
    May 1999
    #18

    Man allvarligt...

    ...du har säkert rätt.
    Bara så svårt för mig att veta, ety jag aldrig varit ihop med någon man.. ;-)
  36. 18
    Man allvarligt... ...du har säkert rätt.
    Bara så svårt för mig att veta, ety jag aldrig varit ihop med någon man.. ;-)
  37. Kvinna som..
    #19

    Jag har hört att..

    mina väninnor klagar mycket över det.Att det känns som om de lever på skilda planeter. De tolkar varandra så fel hela tiden,och jag känner igen det..tror det är rätt så vanligt.
  38. 19
    Jag har hört att.. mina väninnor klagar mycket över det.Att det känns som om de lever på skilda planeter. De tolkar varandra så fel hela tiden,och jag känner igen det..tror det är rätt så vanligt.
  39. Medlem sedan
    May 1999
    #20

    Jo...

    ...du har såklart rätt.
    Det är ju en generalisering som stämmer ganska bra, tyvärr.
    Vi män lunkar på och inbillar oss att allt är bra så länge inget annat sägs.
    Ett exempel på det är en vän till migs man som aldrig sa: jag älskar dig till henne.
    Hon ville ju höra det ibland, och när hon tog upp det fick hon till svar:
    Jag sa det på bröllopet och blir det någon ändring så meddelar jag detta.
    .
    Nu är ju inte JAG sån (inbillar jag mig) men det kanske bara är jag som inte heller ser med mina ögon hårt stängda.
    Dystra tanke.... nu blev jag lite orolig....
  40. 20
    Jo... ...du har såklart rätt.
    Det är ju en generalisering som stämmer ganska bra, tyvärr.
    Vi män lunkar på och inbillar oss att allt är bra så länge inget annat sägs.
    Ett exempel på det är en vän till migs man som aldrig sa: jag älskar dig till henne.
    Hon ville ju höra det ibland, och när hon tog upp det fick hon till svar:
    Jag sa det på bröllopet och blir det någon ändring så meddelar jag detta.
    .
    Nu är ju inte JAG sån (inbillar jag mig) men det kanske bara är jag som inte heller ser med mina ögon hårt stängda.
    Dystra tanke.... nu blev jag lite orolig....
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag är en godtrogen människa
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 17:59
  2. Är jag bara naiv och godtrogen
    By olustig in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 13:04
  3. Är jag för godtrogen?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 12:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar