Smittar lunginflammation??
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Smittar lunginflammation??

    Kom på att jag ska iväg i morgon och undrar om LI smittar? Jag vill ju inte smitta någon... Hoppas inte det gör det. Nån som vet?
  2. 1
    Smittar lunginflammation?? Kom på att jag ska iväg i morgon och undrar om LI smittar? Jag vill ju inte smitta någon... Hoppas inte det gör det. Nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Fått svar själv

    Det smittar inte för det är en bakterie och bakterier smittar inte. Bara virus smittar. :-)
  4. 2
    Fått svar själv Det smittar inte för det är en bakterie och bakterier smittar inte. Bara virus smittar. :-)
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Är det så?

    Smittar inte bakterier? Det trodde jag.
  6. 3
    Är det så? Smittar inte bakterier? Det trodde jag.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Fick det svaret

    men jag vet inte. Men jag litar på det. :-)
  8. 4
    Fick det svaret men jag vet inte. Men jag litar på det. :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Eller?

    Nu blev jag osäker. Hittade detta på internet:

    \"Virus och bakterier sprids på i stort sett samma sätt. En förkyld arbetskamrat kan sprida en smitta genom att hosta och nysa på omgivningen, genom att hälsa med en hand full av smittsamma bakterier eller virus eller genom att lämna efter sig mikroorganismer på de saker hon/han rört vid.\"
  10. 5
    Eller? Nu blev jag osäker. Hittade detta på internet:

    \"Virus och bakterier sprids på i stort sett samma sätt. En förkyld arbetskamrat kan sprida en smitta genom att hosta och nysa på omgivningen, genom att hälsa med en hand full av smittsamma bakterier eller virus eller genom att lämna efter sig mikroorganismer på de saker hon/han rört vid.\"
  11. Kattiz
    #6

    Kan ingen

    lova alls. Beror helt på vilken typ av bakterie som orsakat lunginflammationen.
  12. 6
    Kan ingen lova alls. Beror helt på vilken typ av bakterie som orsakat lunginflammationen.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Ok tack

    hur vet man vilken typ man har?
  14. 7
    Ok tack hur vet man vilken typ man har?
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8

    Hade själv epidemisk LI...

    som barn. Den smittade väldigt lätt (smittades själv av bästisens brorsa) och var orsakad av bakterier. Beror nog på vilken bakterie det är om det är smittsamt eller ej. Oavsett så kanske du borde ta det lite lugnt imorgon och låta penicillinet verka innan du ger dig ut bland folk. Både för din egen och andras skull.

    Hoppas du snart mår bättre! Kramis!
  16. 8
    Hade själv epidemisk LI... som barn. Den smittade väldigt lätt (smittades själv av bästisens brorsa) och var orsakad av bakterier. Beror nog på vilken bakterie det är om det är smittsamt eller ej. Oavsett så kanske du borde ta det lite lugnt imorgon och låta penicillinet verka innan du ger dig ut bland folk. Både för din egen och andras skull.

    Hoppas du snart mår bättre! Kramis!

Liknande trådar

  1. smittar lunginflammation?
    By cittrah in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 23:11
  2. *smittar mys*...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 23:00
  3. smittar hon??
    By Plutt i april in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 21:10
  4. Smittar lunginflammation..??
    By Nett@n in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 14:47
  5. Lunginflammation - smittar?
    By emalin in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 07:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar