Hur är det med talet för era små?
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Hur är det med talet för era små?

    Evelina pratar inte så mycket ännu, hon kan mycket men talar inte själv. Bara när man frågar henne och då kan hon riktigt mycket
  2. 1
    Hur är det med talet för era små? Evelina pratar inte så mycket ännu, hon kan mycket men talar inte själv. Bara när man frågar henne och då kan hon riktigt mycket
  3. Tobias mamma
    #2

    Obefintligt....

    Vi kommer att få en specialpedagog inkopplad på dagis här framöver.
  4. 2
    Obefintligt.... Vi kommer att få en specialpedagog inkopplad på dagis här framöver.
  5. Helena med Evelina
    #3

    vi har varit hos logoped men hon

    kunde inte göra så mycket utom att ge oss tips på hur vi kan prata med henne, läsa mycket för henne. På dagis tycker de inte att hon är ovanligt sen med talet så vi får väl hoppas på att de har rätt.
  6. 3
    vi har varit hos logoped men hon kunde inte göra så mycket utom att ge oss tips på hur vi kan prata med henne, läsa mycket för henne. På dagis tycker de inte att hon är ovanligt sen med talet så vi får väl hoppas på att de har rätt.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Pratar mycket

    Men på sitt eget språk, mycket bla-bla-bla blandat med ett och annat riktigt ord. Fattar inte alls vad hon vill ibland!
  8. 4
    Pratar mycket Men på sitt eget språk, mycket bla-bla-bla blandat med ett och annat riktigt ord. Fattar inte alls vad hon vill ibland!
  9. lilla_fisk
    #5

    Olle pratar tydligt

    och har massor med ord. Tre-fyraordsmeningar är vanligt förekommande och jag tycker ibland att han pratar tydligare än Egon som är 16 månader äldre.
    Deras dagis har speciell inriktning på språket och det tror jag har gertt mycket.
    Samt att Egon så klart lär lillebror ett och annat.
  10. 5
    Olle pratar tydligt och har massor med ord. Tre-fyraordsmeningar är vanligt förekommande och jag tycker ibland att han pratar tydligare än Egon som är 16 månader äldre.
    Deras dagis har speciell inriktning på språket och det tror jag har gertt mycket.
    Samt att Egon så klart lär lillebror ett och annat.
  11. Nilla
    #6

    Redan

    tycker det låter tidigt?
  12. 6
    Redan tycker det låter tidigt?
  13. Tobias mamma
    #7

    Det är dagis själva

    som tagit upp det och vi tycker det är bra att fånga upp det redan nu.
  14. 7
    Det är dagis själva som tagit upp det och vi tycker det är bra att fånga upp det redan nu.
  15. Erikas mamma/delfeye
    #8

    Är ju aldrig tyst *l*

    Sen med talet var hon...tyckte en del, men jag tänkte att det kommer när det kommer. Nu bubblar hon enormt. Härmar oss och talar 3-4 ord i meningar! Men inte tydligt utan fortfarande en del \"slarv\" med avstavningar och en del bokstäver är ju rätt jobbiga att få med när man ska hinna bubbla på så mycket...*ler*
  16. 8
    Är ju aldrig tyst *l* Sen med talet var hon...tyckte en del, men jag tänkte att det kommer när det kommer. Nu bubblar hon enormt. Härmar oss och talar 3-4 ord i meningar! Men inte tydligt utan fortfarande en del \"slarv\" med avstavningar och en del bokstäver är ju rätt jobbiga att få med när man ska hinna bubbla på så mycket...*ler*
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    Babblar på här..

    ..hon pratar _mycket_ och låååånga meningar.. sen kanske inte alla (utom familjen) riktigt förstår vad hon säger alltid.. men jag tycker det är hyfsat tydligt iallafall.

    Läs mycket böcker, prata själv mycket medans du gör grejer.. när du står och lagar mat tex och hon är bredvid, prata hela tiden om vad du gör etc
    Det kommer efter ett tag ska du se.
  18. 9
    Babblar på här.. ..hon pratar _mycket_ och låååånga meningar.. sen kanske inte alla (utom familjen) riktigt förstår vad hon säger alltid.. men jag tycker det är hyfsat tydligt iallafall.

    Läs mycket böcker, prata själv mycket medans du gör grejer.. när du står och lagar mat tex och hon är bredvid, prata hela tiden om vad du gör etc
    Det kommer efter ett tag ska du se.

Liknande trådar

  1. 80-talet på väg?
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 18:18
  2. Sen med talet
    By Lotta med Viktor03+L06 in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 19:16
  3. det här med talet
    By jane1979 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 09:47
  4. Sen med talet
    By Pallasita in forum Ur barnamun
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 10:59
  5. Talet
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 09:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar