bygga ut, kostnad?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    bygga ut, kostnad?

    vi funderar på att bygga ut 21 kvm, det blir bara två sovrum till, inte toa eller sånt. vad kostar det om man tar in firma och vad kostar det om man gör det själv?
    vad kostar bygglovshandlingar?
    vi kan göra allt utan gjuta bottenplattan tror jag, men är det inte svindyrt vore det skönt att ta hit hantverkare att göra det...nån som vet?
  2. 1
    bygga ut, kostnad? vi funderar på att bygga ut 21 kvm, det blir bara två sovrum till, inte toa eller sånt. vad kostar det om man tar in firma och vad kostar det om man gör det själv?
    vad kostar bygglovshandlingar?
    vi kan göra allt utan gjuta bottenplattan tror jag, men är det inte svindyrt vore det skönt att ta hit hantverkare att göra det...nån som vet?
  3. Camelia
    #2

    Grovt räknat säger man att

    Det med hantverkare kostar från 10 000 till 20 000 per kvadrat, beroende på var i landet man bor, hur exklusiva material man vill ha osv.
  4. 2
    Grovt räknat säger man att Det med hantverkare kostar från 10 000 till 20 000 per kvadrat, beroende på var i landet man bor, hur exklusiva material man vill ha osv.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    aha

    tack för svaret, då får vi nog bygga det med själva.
    Vi har renoverat hela huset själva i två års tid så visst hade det varit skönt med hantverkare, men vitjänar nog ganska mkt på att göra det själva. sambon är snickare som hans far med, o min far elektriker och vaktmästare, så vi är ju händiga, ska räkna på vad det kan kosta om vi bygger lösvirke o gör allt själva då..
  6. 3
    aha tack för svaret, då får vi nog bygga det med själva.
    Vi har renoverat hela huset själva i två års tid så visst hade det varit skönt med hantverkare, men vitjänar nog ganska mkt på att göra det själva. sambon är snickare som hans far med, o min far elektriker och vaktmästare, så vi är ju händiga, ska räkna på vad det kan kosta om vi bygger lösvirke o gör allt själva då..

Liknande trådar

  1. Bygga nytt hus, kostnad?
    By mariamed4 in forum Hem & fritid
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 18:55
  2. Bygga badrum - kostnad
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 21:11
  3. Kostnad bygga garage?
    By singoalla in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 10:15
  4. Bygga ut kostnad?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 10:48
  5. Bygga ut - kostnad
    By Lina och Patrik in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar