blir tokig
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    blir tokig

    Det spänner i brösten, mest i det vänstra, jag är trött, yr och mår dåligt till och från. Jag borde ju inte kunna vara gravid. Om allting stämmer så har jag ägglossning nu i veckan. Det här kan ju vara tecken på ägglossning förstås. Men jag började känna så här innan helgen och började då testa med ägglossninsstickorna och de har inte gett något utslag än.

    Det finns en minimal chans att jag redan ska kunna vara gravid. Jag tog ut spiralen en måndag började blöda lite tisdag, det avtog till kvällen och då myste vi, sen på onsdag morgon började jag blöda igen och blödde sen i fem dagar som jag brukar. Jag har helt avfärdat möjligheten att det ska ha hunnit bli någonting den gången. Men ju mer jag känner mig så här konstig dessto mer tänker jag på det.

    Vi gick en promenad igår och då var vi in på apoteket. Båda två helt bestämda att reda ut det hela och köpa ett gravtest. Men ingen av oss hade tagit med börsen så vi fick gå tillbaka.

    Ville bara beklaga mig lite.
  2. 1
    blir tokig Det spänner i brösten, mest i det vänstra, jag är trött, yr och mår dåligt till och från. Jag borde ju inte kunna vara gravid. Om allting stämmer så har jag ägglossning nu i veckan. Det här kan ju vara tecken på ägglossning förstås. Men jag började känna så här innan helgen och började då testa med ägglossninsstickorna och de har inte gett något utslag än.

    Det finns en minimal chans att jag redan ska kunna vara gravid. Jag tog ut spiralen en måndag började blöda lite tisdag, det avtog till kvällen och då myste vi, sen på onsdag morgon började jag blöda igen och blödde sen i fem dagar som jag brukar. Jag har helt avfärdat möjligheten att det ska ha hunnit bli någonting den gången. Men ju mer jag känner mig så här konstig dessto mer tänker jag på det.

    Vi gick en promenad igår och då var vi in på apoteket. Båda två helt bestämda att reda ut det hela och köpa ett gravtest. Men ingen av oss hade tagit med börsen så vi fick gå tillbaka.

    Ville bara beklaga mig lite.
  3. mamma igen?
    #2

    AAAh!

    Att du kan vänta! Jga testar hysteriskt (3 ggr de senaste 2 dgr)inte för att det hjälper men jag är nog sådan som person. Gjorde likadant när jag testade + för mitt första barn. Då var det dock starkare + (se inlägg nedan om det nuvarande).
    Beudrar er som har tålamodet att inte direkt springa/åka till närmaste jourapotek och köpa hela lagret av gravtest... Känner mig som ett nervvrak när jag skriver detta:-)
    Hoppas att det är något så att du slipper väntan. Har själv varit utan spiral i 9 mån (snart 10) inte kul. Håller tummar och tår för er.
  4. 2
    AAAh! Att du kan vänta! Jga testar hysteriskt (3 ggr de senaste 2 dgr)inte för att det hjälper men jag är nog sådan som person. Gjorde likadant när jag testade + för mitt första barn. Då var det dock starkare + (se inlägg nedan om det nuvarande).
    Beudrar er som har tålamodet att inte direkt springa/åka till närmaste jourapotek och köpa hela lagret av gravtest... Känner mig som ett nervvrak när jag skriver detta:-)
    Hoppas att det är något så att du slipper väntan. Har själv varit utan spiral i 9 mån (snart 10) inte kul. Håller tummar och tår för er.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    är väl rädd

    att det ska vara negativt och så går man och bygger upp sig och hoppas. Men otroligt sugen är jag på att testa det måste jag medge. Speciellt när ägglossningstesten visar negativt hela tiden. Man har ju inget ägglossningshormon om man är gravid...

    Jag kanske hinner slinka in på apotket på vägen till gymmet. Sen får jag och sambon ta mod till oss tillsammans ikväll. Jag är nyfiken och nervös så det räcker och blir över. Det kanske är lite väl mycket att hoppas på men man vet ju aldrig förrän man testat...
  6. 3
    är väl rädd att det ska vara negativt och så går man och bygger upp sig och hoppas. Men otroligt sugen är jag på att testa det måste jag medge. Speciellt när ägglossningstesten visar negativt hela tiden. Man har ju inget ägglossningshormon om man är gravid...

    Jag kanske hinner slinka in på apotket på vägen till gymmet. Sen får jag och sambon ta mod till oss tillsammans ikväll. Jag är nyfiken och nervös så det räcker och blir över. Det kanske är lite väl mycket att hoppas på men man vet ju aldrig förrän man testat...
  7. mamma igen?
    #4

    Jag ...

    hoppas verkligen att ni lyckas. Jag vill inte heller bli besviken men resonerar som så att det är bättre att veta tidigt innan man hinner bygga upp alla förväntninar. Jag är lite extrem tror jag ,planerar liksom hela kittet med FP-uttag ända fram till dagis osv på en gång. Alla är vi olika. Som sagt jag önskar att jag inte var så ivrig i allt. Det har ju inte hjälpt mig (har testat 3 ggr men fortfarande oviss...)
    Kram
  8. 4
    Jag ... hoppas verkligen att ni lyckas. Jag vill inte heller bli besviken men resonerar som så att det är bättre att veta tidigt innan man hinner bygga upp alla förväntninar. Jag är lite extrem tror jag ,planerar liksom hela kittet med FP-uttag ända fram till dagis osv på en gång. Alla är vi olika. Som sagt jag önskar att jag inte var så ivrig i allt. Det har ju inte hjälpt mig (har testat 3 ggr men fortfarande oviss...)
    Kram
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    egentligen

    så resonerar jag som du. Jag vet bara inte vad som händer blir så feg när jag står på apoteket och ska till att köpa. Var in där idag på väg till gymmet men det var så mycket folk där att det inte blev av. Bor i en liten stad och med det jobb jag har är det många som känner till mig, vill inte att det kommer ut än, innan jag ens vet om jag har en liten inneboende eller inte. Ska nog försöka imorgon igen, speciellt som ytterligare ett ägglossningstest visade negativt.
  10. 5
    egentligen så resonerar jag som du. Jag vet bara inte vad som händer blir så feg när jag står på apoteket och ska till att köpa. Var in där idag på väg till gymmet men det var så mycket folk där att det inte blev av. Bor i en liten stad och med det jobb jag har är det många som känner till mig, vill inte att det kommer ut än, innan jag ens vet om jag har en liten inneboende eller inte. Ska nog försöka imorgon igen, speciellt som ytterligare ett ägglossningstest visade negativt.
  11. mamma igen?
    #6

    Ler åt dig!

    Det är verkligen jättejobbigt när man är inne på apoteket och ska köpa. Man vill ju så gärna ha testet men samtidigt är man så orolig att det ska komma någon som man känner eller någon som känner någon annan osv. Värst tycker jag att det är då man måste \"beställa\" över disk och att de måste gå och hämta. Det känns som en expediten liksom viftar med testet så att ALLA kan se det (självklart är det inte så men känslan är så ändå). Jag askulle vilja att de smög ner det i en påse redan vid lådan och att man fick det levererat så i kassan. Kanske ska föreslå det till apotekens riksförbund (om det finns ett sådant) ;-).
    Kram och lycka till!
  12. 6
    Ler åt dig! Det är verkligen jättejobbigt när man är inne på apoteket och ska köpa. Man vill ju så gärna ha testet men samtidigt är man så orolig att det ska komma någon som man känner eller någon som känner någon annan osv. Värst tycker jag att det är då man måste \"beställa\" över disk och att de måste gå och hämta. Det känns som en expediten liksom viftar med testet så att ALLA kan se det (självklart är det inte så men känslan är så ändå). Jag askulle vilja att de smög ner det i en påse redan vid lådan och att man fick det levererat så i kassan. Kanske ska föreslå det till apotekens riksförbund (om det finns ett sådant) ;-).
    Kram och lycka till!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    bra förslag

    tycker jag. De kanske har en förslagslåda på apotekets hemsida eller något ;-)
  14. 7
    bra förslag tycker jag. De kanske har en förslagslåda på apotekets hemsida eller något ;-)

Liknande trådar

  1. Blir tokig
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 09:55
  2. Jag blir tokig???!!???
    By sosivov in forum Mat & dryck
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 22:15
  3. Jag blir tokig!
    By pööö in forum Tonåringar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 13:52
  4. TOKIG jag blir TOKIG
    By sofia_72 in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 16:03
  5. jag blir tokig
    By Isabella o Alva in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 13:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar