Hur få bort morotsfläckar?
_05 Höstbarn
  1. Kerstin & Linus 050912
    #1

    Hur få bort morotsfläckar?

    Varför är det morötter i varenda barnmatsburk? =)
    Nu såg jag att 3 bodys + ett antal IKEA-haklappar har fina orange fläckar även efter att jag tvättat dem. Har nån nåt bra mirakeltips mot just morotsfläckar?
  2. 1
    Hur få bort morotsfläckar? Varför är det morötter i varenda barnmatsburk? =)
    Nu såg jag att 3 bodys + ett antal IKEA-haklappar har fina orange fläckar även efter att jag tvättat dem. Har nån nåt bra mirakeltips mot just morotsfläckar?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Är de vita

    så klorin... annars vet jag inte.
  4. 2
    Är de vita så klorin... annars vet jag inte.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Ta Bort..

    och 60 grader i maskin brukar funka ganska bra.

    Kram, Sanna
  6. 3
    Ta Bort.. och 60 grader i maskin brukar funka ganska bra.

    Kram, Sanna
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    Hej!

    Min lilla kräktes nyligen upp en halv burk morotspuré på nya popbodyn. Blev -lite- ledsen, men använde fl Vanish slängde den i tvätten. Dock försvann det inte riktigt.
    Då fick jag tipset attlägga det i blöt med pulver vanish. Det låg där ca 1.5 dygn sen var det helt borta!!

    Lycka till!
  8. 4
    Hej! Min lilla kräktes nyligen upp en halv burk morotspuré på nya popbodyn. Blev -lite- ledsen, men använde fl Vanish slängde den i tvätten. Dock försvann det inte riktigt.
    Då fick jag tipset attlägga det i blöt med pulver vanish. Det låg där ca 1.5 dygn sen var det helt borta!!

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5

    jag veeet...urtråkigt är det

    har fördärvat många bodys tyvärr :-(
  10. 5
    jag veeet...urtråkigt är det har fördärvat många bodys tyvärr :-(
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    funkade inte här :-/ *imt*

    vvv
  12. 6
    funkade inte här :-/ *imt* vvv
  13. Kerstin & Linus 050912
    #7

    Tyvärr inte...

    jo haklapparna är ju vita, fast det gör ju egentligen inget att det är fläckar på dem =) Däremot lite trist när det är på bodys.
  14. 7
    Tyvärr inte... jo haklapparna är ju vita, fast det gör ju egentligen inget att det är fläckar på dem =) Däremot lite trist när det är på bodys.
  15. Kerstin & Linus 050912
    #8

    Ska inhandla...

    lite vanish då kanske. Trist när det kommer på kläderna.
  16. 8
    Ska inhandla... lite vanish då kanske. Trist när det kommer på kläderna.
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9

    Men det här som

    heter vanisch eller nått då. Rosa förpakningar, det kanske man kan testa?
  18. 9
    Men det här som heter vanisch eller nått då. Rosa förpakningar, det kanske man kan testa?
  19. Cecilia
    #10

    När jag frågade

    på barnkläder fick jag \"varning\" om att det hänt någon att färgade textilier blekts ojämt.

    Läs mer på barnklädessnack om du vill!
  20. 10
    När jag frågade på barnkläder fick jag \"varning\" om att det hänt någon att färgade textilier blekts ojämt.

    Läs mer på barnklädessnack om du vill!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    funka med yes kanske?

    eller villket jäkla diskmedel som helst.. gno in det i flcäken helst INNAN du tvättar.. så ska det gå bort.. har funkat på tomat blåbär osv här innan har dock inte testat morotsfläckar ännu... du gnor altså in fläcken med en klick diskmedel ordentligt sedan hiva i maskin och tvätta
  22. 11
    funka med yes kanske? eller villket jäkla diskmedel som helst.. gno in det i flcäken helst INNAN du tvättar.. så ska det gå bort.. har funkat på tomat blåbär osv här innan har dock inte testat morotsfläckar ännu... du gnor altså in fläcken med en klick diskmedel ordentligt sedan hiva i maskin och tvätta
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12

    jag har oxå fläckar..

    har testat med vanish, galltvål och till slut tror jag (det var min mamma som fixade) vi använde typ nått klorin aktigt som blekte bort fläcken.. den försvann inte helt men nästan.. den ena bodyn var vit så på den gjorde det inget men den andra var rosa randig å den har blivit lite ljusare i ränderna.. Nu för tiden har jag köpt ett förkläde på barnvagnsaffären som täcker hela magen och en bit ner på bena.. allt för att skona kläder..
  24. 12
    jag har oxå fläckar.. har testat med vanish, galltvål och till slut tror jag (det var min mamma som fixade) vi använde typ nått klorin aktigt som blekte bort fläcken.. den försvann inte helt men nästan.. den ena bodyn var vit så på den gjorde det inget men den andra var rosa randig å den har blivit lite ljusare i ränderna.. Nu för tiden har jag köpt ett förkläde på barnvagnsaffären som täcker hela magen och en bit ner på bena.. allt för att skona kläder..
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13

    Prova galltvål

    har aldrig provat själv, men det ska tydligen göra underverk på fläckar.

    Finns bl a att köpa på Duka.
  26. 13
    Prova galltvål har aldrig provat själv, men det ska tydligen göra underverk på fläckar.

    Finns bl a att köpa på Duka.
  27. Kerstin & Linus 050912
    #14

    Funkade inte...

    YES brukar annars vara universalmedlet här, tom på sambons oljiga arbetskläder =)
  28. 14
    Funkade inte... YES brukar annars vara universalmedlet här, tom på sambons oljiga arbetskläder =)
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15

    Citrontvål?

    Jag har inte provat citrontvål på just morotsfläckar, men det fungerar på blåbär, jordgubbe, körsbär och andra bärfläckar som är väldigt svåra. Det kan kanske vara värt ett försök.
  30. 15
    Citrontvål? Jag har inte provat citrontvål på just morotsfläckar, men det fungerar på blåbär, jordgubbe, körsbär och andra bärfläckar som är väldigt svåra. Det kan kanske vara värt ett försök.

Liknande trådar

  1. Vill bort bort bort..
    By LiZ. in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 13:56
  2. Ge bort en get
    By mia_da in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 17:50
  3. Ge bort en get!
    By BigFatMama in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:44
  4. Hur var det nu med morotsfläckar...
    By maria_th in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 11:07
  5. Hur får man bort...
    By Mamijo in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 15:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar