bästa tips att ta med
Resesnack
  1. Mizen_m_två
    #1

    bästa tips att ta med

    Vi åker snart till Lanzarote (2 veckor) hela familjen; dvs två vuxna, en pojke som snart är 3 år och en flicka som är 8 mån. Vad är era bästa tips på saker att ta med för att hela resan (alltså både flyget och vistelsen på Lanzarote) ska bli så bra som möjligt?
  2. 1
    bästa tips att ta med Vi åker snart till Lanzarote (2 veckor) hela familjen; dvs två vuxna, en pojke som snart är 3 år och en flicka som är 8 mån. Vad är era bästa tips på saker att ta med för att hela resan (alltså både flyget och vistelsen på Lanzarote) ska bli så bra som möjligt?
  3. mammis
    #2

    När mina barn var i den åldern

    så köpte jag små saker och slog in i roliga paket; en pixi-bok, en pek-bok, tablettask, nån liten småpysslig leksak(en ny liten bil/traktor till 3-åringen) som de får lite då och då under resans gång. Det blev jättebra på flyget, det hann aldrig bli tråkigt. Ha så trevligt.
  4. 2
    När mina barn var i den åldern så köpte jag små saker och slog in i roliga paket; en pixi-bok, en pek-bok, tablettask, nån liten småpysslig leksak(en ny liten bil/traktor till 3-åringen) som de får lite då och då under resans gång. Det blev jättebra på flyget, det hann aldrig bli tråkigt. Ha så trevligt.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3

    hmm, får man fråga?

    vart på lanzarote ni ska och när?
    Vi åker nämligen till lanzarote snart med en 3 årig son och en 1,5 årig dotter. Håller på att packa för fullt, tar inte med så mkt... några böcker, några spadar och sandleksaker, lite \"mutgodis\" till flygresan, köper ev. någon ny liten leksak var som de får på flyget. Hade funderingar på en portabel dvd men vi hoppar nog över det, de har så olika filmsmak så vi hade behövt 2 i sånna fall :-). Annars är det bara välling, nappflaskor, en haklapp och pipmugg kanske, blöjor köper vi nog därnere fast jag hört att det ska vara dyrt.
  6. 3
    hmm, får man fråga? vart på lanzarote ni ska och när?
    Vi åker nämligen till lanzarote snart med en 3 årig son och en 1,5 årig dotter. Håller på att packa för fullt, tar inte med så mkt... några böcker, några spadar och sandleksaker, lite \"mutgodis\" till flygresan, köper ev. någon ny liten leksak var som de får på flyget. Hade funderingar på en portabel dvd men vi hoppar nog över det, de har så olika filmsmak så vi hade behövt 2 i sånna fall :-). Annars är det bara välling, nappflaskor, en haklapp och pipmugg kanske, blöjor köper vi nog därnere fast jag hört att det ska vara dyrt.
  7. Morran m.tre + bf 4/10
    #4

    Kan inte du skriva sen

    När ni kommer hem hur ni haft det? Om det varit varmt eller ej.
    Vi velar nämligen hur vi ska göra vintern 06/07, funderar på en två veckors charter men är rädda för att det inte ska vara varmt och skönt.
  8. 4
    Kan inte du skriva sen När ni kommer hem hur ni haft det? Om det varit varmt eller ej.
    Vi velar nämligen hur vi ska göra vintern 06/07, funderar på en två veckors charter men är rädda för att det inte ska vara varmt och skönt.
  9. M
    #5

    Vi också!

    Bor ni på Sol Morromar så kanske vi ses! :-)
    Men vår kille är fem år, så packningen blir lite annorlunda - vi tar med bilstol, våtdräkt (kort och lång ärm), uppblåsbara vattenleksaker, kanske några sandleksaker, armpuffar att simma med, massor av solskyddskräm och solskyddskläder, allergimediciner, och vindtäta jackor, varma tröjor till kvällarna.
  10. 5
    Vi också! Bor ni på Sol Morromar så kanske vi ses! :-)
    Men vår kille är fem år, så packningen blir lite annorlunda - vi tar med bilstol, våtdräkt (kort och lång ärm), uppblåsbara vattenleksaker, kanske några sandleksaker, armpuffar att simma med, massor av solskyddskräm och solskyddskläder, allergimediciner, och vindtäta jackor, varma tröjor till kvällarna.
  11. anckis
    #6

    Bilstol

    hyrde vi på plats på Lanzarote till vår tjej som är 5 år. Inga problem! Den skulle jag inte släpa på.
  12. 6
    Bilstol hyrde vi på plats på Lanzarote till vår tjej som är 5 år. Inga problem! Den skulle jag inte släpa på.
  13. Ilse m E 0108, L 0404
    #7

    Morromar är helt underbart!

    Vi var där i mitten av december och stormtrivdes!
    Personalen är jättetrevlig och de har en kille som leker med barnen på dagarna. Min dotter (4 år) blev alldelles kär i honom och har fortfarande inte slutat prata om honom! Han hade disco och ansiktsmålning, bowling m.m. Jättekul saker för barnen.

    Det ni ska tänka på om ni ska bo där är att det är en bit att gå till stranden, så ta med bra strandväskor / vagn. Sanden är dessutom av modell klister, så vi trivdes bäst vid poolen (inte så konstigt i december kanske...)
    Om ni ska på utflykt till lavafälten så ta med riktiga skor, gruset där är vasst.
    Bilstol hyrde vi när vi hyrde bil, den var helt OK, så det behöver ni inte släpa med. Det är lätt att köra på Lanzarote och bra vägar.
    Eftersom mina barn är lite kräsna med maten hade jag stekt pannkakor som jag tog med på flyget.

    Är så avis på er som får åka dit! Längtar verkligen tillbaka och håller på att spara pengar till en ny resa nästa december.
    Trevlig resa!
  14. 7
    Morromar är helt underbart! Vi var där i mitten av december och stormtrivdes!
    Personalen är jättetrevlig och de har en kille som leker med barnen på dagarna. Min dotter (4 år) blev alldelles kär i honom och har fortfarande inte slutat prata om honom! Han hade disco och ansiktsmålning, bowling m.m. Jättekul saker för barnen.

    Det ni ska tänka på om ni ska bo där är att det är en bit att gå till stranden, så ta med bra strandväskor / vagn. Sanden är dessutom av modell klister, så vi trivdes bäst vid poolen (inte så konstigt i december kanske...)
    Om ni ska på utflykt till lavafälten så ta med riktiga skor, gruset där är vasst.
    Bilstol hyrde vi när vi hyrde bil, den var helt OK, så det behöver ni inte släpa med. Det är lätt att köra på Lanzarote och bra vägar.
    Eftersom mina barn är lite kräsna med maten hade jag stekt pannkakor som jag tog med på flyget.

    Är så avis på er som får åka dit! Längtar verkligen tillbaka och håller på att spara pengar till en ny resa nästa december.
    Trevlig resa!
  15. Ilse m E 0108, L 0404
    #8

    Var där i december

    och det var inte så jättevarmt. Inte så man frös, vädret var fint hela veckan med mycket sol, men nog behövde man en tröja och jacka på kvällen. Jag frös dessutom om nätterna, så en pyjamas är inte helt fel.
  16. 8
    Var där i december och det var inte så jättevarmt. Inte så man frös, vädret var fint hela veckan med mycket sol, men nog behövde man en tröja och jacka på kvällen. Jag frös dessutom om nätterna, så en pyjamas är inte helt fel.
  17. Ilse m E 0108, L 0404
    #9

    Använder ni spjälsäng?

    Ta i sånna fall med spjälskydd, för det fanns inte på \"vårt\" hotell. Vi hade med blöjor och välling hemifrån. Blöjor fanns där (pampers) såg jag i affären, vet dock inte vad de kostade.
    Nässpray är bra att ha med om barnen blir förkylda, annars kan de få väldigt ont i öronen på flyget.
    Vi hade faktist med flytvästar till våra små, eftersom vi skulle på båtutflykt, men det kan jag säga att vi var väldigt ensamma om att ha ;-)
  18. 9
    Använder ni spjälsäng? Ta i sånna fall med spjälskydd, för det fanns inte på \"vårt\" hotell. Vi hade med blöjor och välling hemifrån. Blöjor fanns där (pampers) såg jag i affären, vet dock inte vad de kostade.
    Nässpray är bra att ha med om barnen blir förkylda, annars kan de få väldigt ont i öronen på flyget.
    Vi hade faktist med flytvästar till våra små, eftersom vi skulle på båtutflykt, men det kan jag säga att vi var väldigt ensamma om att ha ;-)
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10

    Jag har frågat efter bakåtvänd

    bilstol upp till 20 kilo, men inte fått nåt positivt svar...
    Apollo använder Hertz... minns du vad ni hyrde från för firma??
  20. 10
    Jag har frågat efter bakåtvänd bilstol upp till 20 kilo, men inte fått nåt positivt svar...
    Apollo använder Hertz... minns du vad ni hyrde från för firma??
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11

    Bakåtvänd bilstol - fanns det?

    Minns du i såfall vilken firma det var som hade det (för Hertz verkar alltså inte ha det)??
    Tack för de andra tipsen - ja, jag har lite svårt att gå så jag är rädd att det känns långt att gå ner till stranden..
    Men ni blev inte störda av flygplanen som startar/landar?
    Härligt att barnaktiviteterna var bra, dom hoppas jag mycket på!
  22. 11
    Bakåtvänd bilstol - fanns det? Minns du i såfall vilken firma det var som hade det (för Hertz verkar alltså inte ha det)??
    Tack för de andra tipsen - ja, jag har lite svårt att gå så jag är rädd att det känns långt att gå ner till stranden..
    Men ni blev inte störda av flygplanen som startar/landar?
    Härligt att barnaktiviteterna var bra, dom hoppas jag mycket på!
  23. Ilse m E 0108, L 0404
    #12

    Tyvärr..

    bilbarnstolen var framåtvänd. Vi försökte få en bakåtvänd, men det fanns inte.
    Visst hörde och såg man flygplanen tydligt (till vår sons stora förtjusning), men jag tyckte inte att det störde. De flög inte på natten, däremot kom de ganska tätt på morgonen när vi åt frukost på balkongen. Beror nog på hur lättstörd man är...
  24. 12
    Tyvärr.. bilbarnstolen var framåtvänd. Vi försökte få en bakåtvänd, men det fanns inte.
    Visst hörde och såg man flygplanen tydligt (till vår sons stora förtjusning), men jag tyckte inte att det störde. De flög inte på natten, däremot kom de ganska tätt på morgonen när vi åt frukost på balkongen. Beror nog på hur lättstörd man är...
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13

    Nä, jag tror inte det stör så

    mycket, huvudsaken är ju att det är lugnt när man ska sova.
    Och en framåtvänd använder vi helst inte (eftersom jag går skadad fortfarande efter en trafikolycka där sonen klarade sig antagligen enbart tack vare sin bilstol, så han ska få sitta i den bakåtvända tills den är urväxt)
    Tack för svar igen!
  26. 13
    Nä, jag tror inte det stör så mycket, huvudsaken är ju att det är lugnt när man ska sova.
    Och en framåtvänd använder vi helst inte (eftersom jag går skadad fortfarande efter en trafikolycka där sonen klarade sig antagligen enbart tack vare sin bilstol, så han ska få sitta i den bakåtvända tills den är urväxt)
    Tack för svar igen!
  27. Mizen_m_två
    #14

    :-)

    Vi ska till Puerto del Carmen, åker på fredag. Ska bo på Cinco Plazas. Ni då, om jag får fråga? Sambon har förresten fixat en psp som han försöker lägga in barnfilmer på just nu, till flygresan!
  28. 14
    :-) Vi ska till Puerto del Carmen, åker på fredag. Ska bo på Cinco Plazas. Ni då, om jag får fråga? Sambon har förresten fixat en psp som han försöker lägga in barnfilmer på just nu, till flygresan!
  29. Mizen_m_två
    #15

    Vad bra

    funderar på att ta en tur imorgon och fixa lite småsaker, tack för tipset!
  30. 15
    Vad bra funderar på att ta en tur imorgon och fixa lite småsaker, tack för tipset!
  31. Mizen_m_två
    #16

    Det kan jag

    Visst kan jag göra det. Fick förresten en rapport från Gran Canaria idag. Det var en familj som nyligen var där. Mamman sa att det var varmt, ca 25 grader på dagen. Däremot kan det vara kallt och blåsigt på kvällarna.
  32. 16
    Det kan jag Visst kan jag göra det. Fick förresten en rapport från Gran Canaria idag. Det var en familj som nyligen var där. Mamman sa att det var varmt, ca 25 grader på dagen. Däremot kan det vara kallt och blåsigt på kvällarna.
  33. Mizen_m_två
    #17

    tack

    en del av det du räknade upp tar vi också med. Vi ska bo på cinco plazas, så inte samma ställe tyvärr...
  34. 17
    tack en del av det du räknade upp tar vi också med. Vi ska bo på cinco plazas, så inte samma ställe tyvärr...
  35. Mizen_m_två
    #18

    aha

    spjälskydd, det ska jag skriva upp, har bokat spjälsäng där så tack för tipset!
  36. 18
    aha spjälskydd, det ska jag skriva upp, har bokat spjälsäng där så tack för tipset!
  37. Mizen_m_två
    #19

    Tillägg

    Jag återkommer med rapport i påskveckan, så håll utkik! :-)
  38. 19
    Tillägg Jag återkommer med rapport i påskveckan, så håll utkik! :-)
  39. hanna8
    #20

    Varma kläder :)

    Nämen allvarligt, det kan bli kallt på kvällarna och inomhus finns ingen värme plus att det är stengolv och inte direkt ombonat. Har varit på Lanzarote två vintrar i rad, senast på Cinco Plazas i julas, och röstar definitivt för fleecetröjor, varma pyjamaser, sockar, långkalsonger och dylikt. Det är ju förhoppningsvis lite varmare ute nu, men inte inomhus.

    Annars är Cinco Plazas ett fint och fräscht ställe, rymliga lägenheter som nyligen är renoverade. Fina poolområden, några hundra meter ner till den långa stranden - och stranden är ändå det viktigaste, tycker jag.

    Trevlig resa!
  40. 20
    Varma kläder :) Nämen allvarligt, det kan bli kallt på kvällarna och inomhus finns ingen värme plus att det är stengolv och inte direkt ombonat. Har varit på Lanzarote två vintrar i rad, senast på Cinco Plazas i julas, och röstar definitivt för fleecetröjor, varma pyjamaser, sockar, långkalsonger och dylikt. Det är ju förhoppningsvis lite varmare ute nu, men inte inomhus.

    Annars är Cinco Plazas ett fint och fräscht ställe, rymliga lägenheter som nyligen är renoverade. Fina poolområden, några hundra meter ner till den långa stranden - och stranden är ändå det viktigaste, tycker jag.

    Trevlig resa!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Era bästa tips?!
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 13:59
  2. Ge mig era bästa tips,
    By viven in forum Autismspektrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 21:00
  3. Era bästa tips!
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 10:37
  4. Era bästa tips!
    By LottaL_ in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 12:11
  5. vad är ert bästa tips
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar