Lite uppdatering ladies?
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Lite uppdatering ladies?

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -
    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -
    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -
    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -
    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -
    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -
    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -
    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -
  2. 1
    Lite uppdatering ladies? 1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -
    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -
    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -
    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -
    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -
    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -
    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -
    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -
  3. madde m 3
    #2

    casper svar

    )Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?

    * han väger 9420 eller sist ska på måndag igen 72 lång

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?

    * ska vi på 4 april tror jag det va

    3)Hur är det med ordkunskapen?

    * endast 3 ord

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?

    * retas med storasyster

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?

    * går hemma

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?

    * e i regel på dagis mellan 9-15

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?

    * äter helst själv, pippmugg ingen potta här inte

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    *envis som bara den är han
  4. 2
    casper svar )Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?

    * han väger 9420 eller sist ska på måndag igen 72 lång

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?

    * ska vi på 4 april tror jag det va

    3)Hur är det med ordkunskapen?

    * endast 3 ord

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?

    * retas med storasyster

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?

    * går hemma

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?

    * e i regel på dagis mellan 9-15

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?

    * äter helst själv, pippmugg ingen potta här inte

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    *envis som bara den är han
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Nettis hakar på.

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    - hon va 78,6 cm o vägde 10,9 kg den 2 mars.

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    - gick smidigt och bra, lekte med storasyster nästan hela tiden.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    - Nu kommer det tvåordsmeningar hela tiden, bubblar fram nya ord varje dag.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    - Just nu är docksulkyn det roligaste, köpte varsin paraplyvariant nu här i veckan o Kajsa älskar att köra sin \"gocka\" i vagnen. Inne leks det med byggklossar, bilar, alla plastburkar man kan komma åt och liknande i vårt just nu luckfria kök.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    - jag är hemma, arbetslös.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    - 8,30-11,30 är det dagis sen blir det hem o äta o därefter kan dagen se ut lite hur som helst. Vi kan hamna hos min farmor ena dagen vara hemma nästa för att dagen efter åka till stan. Beror helt på väder, humör osv.

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    - Hon äter mestadels själv, dricker ur pipmugg och både kissar o bajsar på toaletten när det behagar damen.
    Visar rätt så ofta att hon vill kissa numera, har nog förstått sambandet varför det är \"bött\" i blöjan ibland.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    - Dr Jekyl & Mr Hyde tycker jag just nu. Ena stunden är hon strålande och tindrar med ögonen för att i nästa stund sitta o nypa mig och säga \"AJ\" själv.
    Kajsa är en väldigt bestämd liten dam, får hon inte som hon vill så försöker hon att grina sig till att få som hon vill, försöka går ju alltid.

    /Nettis
  6. 3
    Nettis hakar på. 1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    - hon va 78,6 cm o vägde 10,9 kg den 2 mars.

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    - gick smidigt och bra, lekte med storasyster nästan hela tiden.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    - Nu kommer det tvåordsmeningar hela tiden, bubblar fram nya ord varje dag.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    - Just nu är docksulkyn det roligaste, köpte varsin paraplyvariant nu här i veckan o Kajsa älskar att köra sin \"gocka\" i vagnen. Inne leks det med byggklossar, bilar, alla plastburkar man kan komma åt och liknande i vårt just nu luckfria kök.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    - jag är hemma, arbetslös.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    - 8,30-11,30 är det dagis sen blir det hem o äta o därefter kan dagen se ut lite hur som helst. Vi kan hamna hos min farmor ena dagen vara hemma nästa för att dagen efter åka till stan. Beror helt på väder, humör osv.

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    - Hon äter mestadels själv, dricker ur pipmugg och både kissar o bajsar på toaletten när det behagar damen.
    Visar rätt så ofta att hon vill kissa numera, har nog förstått sambandet varför det är \"bött\" i blöjan ibland.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    - Dr Jekyl & Mr Hyde tycker jag just nu. Ena stunden är hon strålande och tindrar med ögonen för att i nästa stund sitta o nypa mig och säga \"AJ\" själv.
    Kajsa är en väldigt bestämd liten dam, får hon inte som hon vill så försöker hon att grina sig till att få som hon vill, försöka går ju alltid.

    /Nettis
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Alicas rapport :)

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -82cm och 11500g
    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Det gick så bra så. Men Alicia var inte överens med sköterskan om att hon skulle mätas... inte poppis, men efteråt så sa hon i alla fall att tanten var snäll så jag antar att hon glömde bort gråtstunden :)
    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -Extre bra måste jag säga. Hon pladdrar som aldrig förr. Mest lösa ord som hon rabblar i en rad för att förklara. Just nu jobbar hon på att lära sig skillnaden mellan Min och mammas och pappas t.ex.
    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Bada i badhuset med mormor varje onsdag är en klar favorit som hon tjatar om hela veckan.
    -Titta på Astrid Lindgrens filmer (Just nu Emil, Ronja och Kajsa Kavat). Hon får dock bara titta någon timme på morgonen och någon på kvällen.
    -Laga soppa i sitt kök.
    -Att ngn ska läsa böcker.
    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Jag pluggar
    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -Hemma med morfar eller mormor
    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter själv jämt och dricker ur glas till maten, annars pipmugg. Pottan sitter hon på ibland och gör kissljud men det brukar inte komma något :)
    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Hon är envis som synden och testar oss jämt. Är glad i stort sett jämt, men när hon väl blir arg så blir rent ut sagt asförbannad och slänger saker kring sig
    :( Men som sagt, det är ytterst sällan hon inte är glad faktiskt. Hon är väldigt social och pratar med allt och alla. Hon lever i böckernas värld och vi läser nog en 5-6 hela böcker om dagen här. Hon sitter som klistrad och lyssnar :)
  8. 4
    Alicas rapport :) 1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -82cm och 11500g
    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Det gick så bra så. Men Alicia var inte överens med sköterskan om att hon skulle mätas... inte poppis, men efteråt så sa hon i alla fall att tanten var snäll så jag antar att hon glömde bort gråtstunden :)
    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -Extre bra måste jag säga. Hon pladdrar som aldrig förr. Mest lösa ord som hon rabblar i en rad för att förklara. Just nu jobbar hon på att lära sig skillnaden mellan Min och mammas och pappas t.ex.
    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Bada i badhuset med mormor varje onsdag är en klar favorit som hon tjatar om hela veckan.
    -Titta på Astrid Lindgrens filmer (Just nu Emil, Ronja och Kajsa Kavat). Hon får dock bara titta någon timme på morgonen och någon på kvällen.
    -Laga soppa i sitt kök.
    -Att ngn ska läsa böcker.
    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Jag pluggar
    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -Hemma med morfar eller mormor
    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter själv jämt och dricker ur glas till maten, annars pipmugg. Pottan sitter hon på ibland och gör kissljud men det brukar inte komma något :)
    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Hon är envis som synden och testar oss jämt. Är glad i stort sett jämt, men när hon väl blir arg så blir rent ut sagt asförbannad och slänger saker kring sig
    :( Men som sagt, det är ytterst sällan hon inte är glad faktiskt. Hon är väldigt social och pratar med allt och alla. Hon lever i böckernas värld och vi läser nog en 5-6 hela böcker om dagen här. Hon sitter som klistrad och lyssnar :)
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    så du har en envis rackare du med

    Vilka tre ord är det han säger då? Är du arbetssökande nu eller vad har du tänkt att hitta på i framtiden?
  10. 5
    så du har en envis rackare du med Vilka tre ord är det han säger då? Är du arbetssökande nu eller vad har du tänkt att hitta på i framtiden?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Tidig trotsålder?

    Jag trodde inte trotsåldrarna skulle börja redan nu,. men såväl Kajsa som Alicia uppvisar ju tydliga tecken på det :s Längtar faktiskt till Alicia vill gå på pottan, ska bli så skönt att slippa lägga pengar på blöjor. Vad duktig Kajsa är som går på toaletten! Men du, går hon på toaletten som i toaletten eller på pottan? Säger hon till när dte är dags och ni snabbar er att slita av kläder och blöja elelr är det mer under kanske blöjbyte och så där?
  12. 6
    Tidig trotsålder? Jag trodde inte trotsåldrarna skulle börja redan nu,. men såväl Kajsa som Alicia uppvisar ju tydliga tecken på det :s Längtar faktiskt till Alicia vill gå på pottan, ska bli så skönt att slippa lägga pengar på blöjor. Vad duktig Kajsa är som går på toaletten! Men du, går hon på toaletten som i toaletten eller på pottan? Säger hon till när dte är dags och ni snabbar er att slita av kläder och blöja elelr är det mer under kanske blöjbyte och så där?
  13. IkaAmsterdam
    #7

    Tilda

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    Vet inte men gissar runt 80 cm och 10 kg

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    Finns ingen sådan här - men 14 månaderskontrollen gick bra :-)

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    Mycket god! Just nu skrattar vi ofta åt hennes svensk-engelska blandningar som shoesar för skor och nappa för blöja

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    Läsa böcker vinner överlägset!

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    Har precis börjat jobba 60%

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    Inskolning på dagis pågår

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    Äter och dricker helt själv med vanligt porslin och glas. Ngn potta har vi inte tagit fram än men tänkte börja med trosor i blöjan strax så att hon känner vad hon gör.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    Färgstark, envis, glad, självständig, äventyrslysten bokorm!
  14. 7
    Tilda 1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    Vet inte men gissar runt 80 cm och 10 kg

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    Finns ingen sådan här - men 14 månaderskontrollen gick bra :-)

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    Mycket god! Just nu skrattar vi ofta åt hennes svensk-engelska blandningar som shoesar för skor och nappa för blöja

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    Läsa böcker vinner överlägset!

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    Har precis börjat jobba 60%

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    Inskolning på dagis pågår

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    Äter och dricker helt själv med vanligt porslin och glas. Ngn potta har vi inte tagit fram än men tänkte börja med trosor i blöjan strax så att hon känner vad hon gör.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    Färgstark, envis, glad, självständig, äventyrslysten bokorm!
  15. IkaAmsterdam
    #8

    Jodå

    nu börjar den och sen slutar den aldrig! :-)

    Nä men ärligt talat var min äldste som värst mellan 1½ och 2 sedan lugnade det ner sig fram till 2½ ungefär. Så det går i vågor! :-)
  16. 8
    Jodå nu börjar den och sen slutar den aldrig! :-)

    Nä men ärligt talat var min äldste som värst mellan 1½ och 2 sedan lugnade det ner sig fram till 2½ ungefär. Så det går i vågor! :-)
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9

    Åååh enkät:)

    Hej Cami vad kul att se dig här och tack för att du drar igång lite när du är här. Du är ju ordentlig så jag tror helt enkelt du tar pluggandet på stor allvar och det kommer visa sig sen:)
    Here are the results of the life of Frances from the mother-\"jury\":

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -vikt: 12,0 längd 82 cm

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Förutom att hon vägrade att klä av sig och vägrade sprutan så gick allt bra hon fick en mvg-stämpel i rumpan;)

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    - Hon är väl uppe i 50+ i ordkunskap.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Det är fortfarande att leka med bebisdockan, fisherpricegubbar med buss och diverse tillbehör.
    Gå ut med hunden(tygtax) och barnvagnen samtidigt, skjuta mamma i lära-gå-vagnen, och så detta med att producera, skådespela filmer med sig själv och sedan titta på dem...

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    - Still hemma med Frances

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    - Hemma med mig, öppna förskolan, prommar osv

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter helt själv, dricker ur glas och har precis börjat ta av sig blöjan, slänga den i blöjhinken och sedan sitta på toan och klämma... Men i veckan ska vi inhandla potta, det har ej blivit av.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    - En riktig teaterapa, pajas, solstråle, gosig och kramig och bestämt och så älsklig så man smäller av, hehe
  18. 9
    Åååh enkät:) Hej Cami vad kul att se dig här och tack för att du drar igång lite när du är här. Du är ju ordentlig så jag tror helt enkelt du tar pluggandet på stor allvar och det kommer visa sig sen:)
    Here are the results of the life of Frances from the mother-\"jury\":

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -vikt: 12,0 längd 82 cm

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Förutom att hon vägrade att klä av sig och vägrade sprutan så gick allt bra hon fick en mvg-stämpel i rumpan;)

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    - Hon är väl uppe i 50+ i ordkunskap.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Det är fortfarande att leka med bebisdockan, fisherpricegubbar med buss och diverse tillbehör.
    Gå ut med hunden(tygtax) och barnvagnen samtidigt, skjuta mamma i lära-gå-vagnen, och så detta med att producera, skådespela filmer med sig själv och sedan titta på dem...

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    - Still hemma med Frances

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    - Hemma med mig, öppna förskolan, prommar osv

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter helt själv, dricker ur glas och har precis börjat ta av sig blöjan, slänga den i blöjhinken och sedan sitta på toan och klämma... Men i veckan ska vi inhandla potta, det har ej blivit av.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    - En riktig teaterapa, pajas, solstråle, gosig och kramig och bestämt och så älsklig så man smäller av, hehe
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    Ps...

    Eller MVG fick hon ju inte eftersom bvc-tanten tyckte vi skulle kolla upp vikten igen eftersom hon inte längre följer sin kurva... Men det är ingen fara, hon är still så gossig och har kvar de gosiga låren osv.
    Så jag är inte orolig som sagt:)
  20. 10
    Ps... Eller MVG fick hon ju inte eftersom bvc-tanten tyckte vi skulle kolla upp vikten igen eftersom hon inte längre följer sin kurva... Men det är ingen fara, hon är still så gossig och har kvar de gosiga låren osv.
    Så jag är inte orolig som sagt:)
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Idas svar.

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Vet inte. Tror 12kg och runt 78cm. (kort och tjock:))

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Oj, ja just det. Det måste jag ju boka en tid till.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -Massor av ord. Men endast en tvåordmening- \"Hejja Ida\".

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Klättra upp på köksbordet och hänga i lampan. Kasta saker i toaletten. Dra brorsan i håret, dra ur växterna ur brorsans akvarie (med lite hjälp) Stänga av datorn, Lugna stunder är det Teletubbies som gäller.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Jobbar.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -Hemma med pappa, men börjar dagis den 3/4

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter själv, använder droppfri pipmugg. Sitter inte på pottan. Anser inte att det är nån brådska.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Hon är smart. Hon vet precis hur hon ska göra för att både göra oss arga och sedan charma oss. Hon är lite lurig. Och världens sötaste naturligtvis. ;)
  22. 11
    Idas svar. 1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Vet inte. Tror 12kg och runt 78cm. (kort och tjock:))

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Oj, ja just det. Det måste jag ju boka en tid till.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -Massor av ord. Men endast en tvåordmening- \"Hejja Ida\".

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Klättra upp på köksbordet och hänga i lampan. Kasta saker i toaletten. Dra brorsan i håret, dra ur växterna ur brorsans akvarie (med lite hjälp) Stänga av datorn, Lugna stunder är det Teletubbies som gäller.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Jobbar.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -Hemma med pappa, men börjar dagis den 3/4

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter själv, använder droppfri pipmugg. Sitter inte på pottan. Anser inte att det är nån brådska.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Hon är smart. Hon vet precis hur hon ska göra för att både göra oss arga och sedan charma oss. Hon är lite lurig. Och världens sötaste naturligtvis. ;)
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12

    Nathalies utveckling!

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Exakt längd har vi inte eftersom vi fått avboka bvc-kontroll pga sjukdom. Tror hon är 83cm och väger ca 11800g.

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Har ej varit där men tror hon kommer klara den galant.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -Bra, hon förstår i princip allt vi säger och kan uttrycka sig med 4-ords-meningar så vi hajar.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Fortfarande älskar hon att upptäcka ochutforska. Går i lådor och plockar ut o in grejer, hon älskar att rota i våra necessärer. Hon gillar också att vara ute o gunga.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Jobbar 75% och pluggar på distans.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -Dagis ca 6-7timmar om dagen.

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter själv, dricker ur vanligt glas, sitter på pottan men det händer inte mycket =)

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Bestämd, envis, social, glad och helt underbar princessa!
  24. 12
    Nathalies utveckling! 1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Exakt längd har vi inte eftersom vi fått avboka bvc-kontroll pga sjukdom. Tror hon är 83cm och väger ca 11800g.

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Har ej varit där men tror hon kommer klara den galant.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -Bra, hon förstår i princip allt vi säger och kan uttrycka sig med 4-ords-meningar så vi hajar.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Fortfarande älskar hon att upptäcka ochutforska. Går i lådor och plockar ut o in grejer, hon älskar att rota i våra necessärer. Hon gillar också att vara ute o gunga.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Jobbar 75% och pluggar på distans.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -Dagis ca 6-7timmar om dagen.

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter själv, dricker ur vanligt glas, sitter på pottan men det händer inte mycket =)

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Bestämd, envis, social, glad och helt underbar princessa!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Villesvar:

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Vet inte riktigt men kanske 83-86 cm nånstans och ca 13 kg?

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Har inte varit ännu.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -sådär ;) lampa, mamma, pappa, vatten, ha, titta, bil, lastbil, råttan, Maja, Sedan viftas det och gestikuleras :) Han vet hur kossan, hästen, katten och hunden låter också.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Krypa i snöhögar, gunga ;) leka med sina älskade bilar och sitt Little Peoplegarage.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Är hemma i ca två veckor till sedan börjar jag jobba halvtid.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -Hemma.

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter själv, dricker ur pipmugg. Vill INTE avnvända pottan. Han blir stel som en pinne om man försöker.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Glad, humoristisk, pillkille som är fruktansvärt envis och har en stor integritet.
  26. 13
    Villesvar: 1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Vet inte riktigt men kanske 83-86 cm nånstans och ca 13 kg?

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Har inte varit ännu.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -sådär ;) lampa, mamma, pappa, vatten, ha, titta, bil, lastbil, råttan, Maja, Sedan viftas det och gestikuleras :) Han vet hur kossan, hästen, katten och hunden låter också.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Krypa i snöhögar, gunga ;) leka med sina älskade bilar och sitt Little Peoplegarage.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Är hemma i ca två veckor till sedan börjar jag jobba halvtid.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -Hemma.

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter själv, dricker ur pipmugg. Vill INTE avnvända pottan. Han blir stel som en pinne om man försöker.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Glad, humoristisk, pillkille som är fruktansvärt envis och har en stor integritet.
  27. Nissa m R-02 och M-04
    #14

    Manfreds svar

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Vet inte, gissar på kanske 84 cm och 16,5 kg

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Har inte varit där ännu, ska dit i början på april.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -Dt bubblas friskt hela tiden. Antalet förståeliga ord är nog runt 10. \"Titta HÄ då!!!\" är favorituttrycket.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Ute: Bli dragen i pulka
    -Inne: Länge var det bilar, men nu börjar TVn (tyvärr) locka.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Fortfarande sjukskriven. Har börjat arbetsträna lite, 4 tim/vecka.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -På dagis eller hemma.

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter helt själv, vägrar bli matad. Dricker ur vanligt plast-glas. Glas-glas känns lite för ömtåligt även om det är sällan det åker i golvet.
    Han var stolt som en tupp när han satt på barnsitsen på toaletten, men det hände inget och vi har inte inlett någon potträning.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Tålig, men när det väl smäller så har han ett fasligt humör. Den pojken kan bli ARRRRRGGGG! ;)
  28. 14
    Manfreds svar 1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Vet inte, gissar på kanske 84 cm och 16,5 kg

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Har inte varit där ännu, ska dit i början på april.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    -Dt bubblas friskt hela tiden. Antalet förståeliga ord är nog runt 10. \"Titta HÄ då!!!\" är favorituttrycket.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    -Ute: Bli dragen i pulka
    -Inne: Länge var det bilar, men nu börjar TVn (tyvärr) locka.

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    -Fortfarande sjukskriven. Har börjat arbetsträna lite, 4 tim/vecka.

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    -På dagis eller hemma.

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    -Äter helt själv, vägrar bli matad. Dricker ur vanligt plast-glas. Glas-glas känns lite för ömtåligt även om det är sällan det åker i golvet.
    Han var stolt som en tupp när han satt på barnsitsen på toaletten, men det hände inget och vi har inte inlett någon potträning.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    -Tålig, men när det väl smäller så har han ett fasligt humör. Den pojken kan bli ARRRRRGGGG! ;)
  29. Medlem sedan
    Dec 1999
    #15

    Hemma går

    hon oftast i strumpor o body då vi brukar ha rätt varmt inne.
    Då blir det att gå till toaletten o sätta henne på kanten på själva sitsen. Vi har en potta men den sitter hon nästan bara på med kläderna på sig.
    Måste få henne att förstå att pottan går lika bra då vi i sommar kommer vara på ett ställe med utedass o dit vill jag inte springa hela tiden.

    Vi (eller rättare sagt jag) brukar fråga henne om hon ska kissa o drar hon i blöjan eller går mot toaletten så är det bara att släppa allt o hänga med.

    Vissa gånger så ser jag på henne att hon är på väg att bajsa o frågar om vi ska på toaletten istället o visar hon samma intresse då så springer vi ungefär.

    /Nettis
  30. 15
    Hemma går hon oftast i strumpor o body då vi brukar ha rätt varmt inne.
    Då blir det att gå till toaletten o sätta henne på kanten på själva sitsen. Vi har en potta men den sitter hon nästan bara på med kläderna på sig.
    Måste få henne att förstå att pottan går lika bra då vi i sommar kommer vara på ett ställe med utedass o dit vill jag inte springa hela tiden.

    Vi (eller rättare sagt jag) brukar fråga henne om hon ska kissa o drar hon i blöjan eller går mot toaletten så är det bara att släppa allt o hänga med.

    Vissa gånger så ser jag på henne att hon är på väg att bajsa o frågar om vi ska på toaletten istället o visar hon samma intresse då så springer vi ungefär.

    /Nettis
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16

    Vilka böcker?

    Alltid bra med lite fler boktips :)
  32. 16
    Vilka böcker? Alltid bra med lite fler boktips :)
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17

    Hehe

    När ska ni sätta henne i teaterskola? ;) Hon kanske skulle gilla att vara barnskådis ju!
    Drew Barrymore, MaryKate, vad hette han... Mc Culkey nånting... Hm, kanske inte är så bra. Men i Sverge går det kanske lugnare till.
  34. 17
    Hehe När ska ni sätta henne i teaterskola? ;) Hon kanske skulle gilla att vara barnskådis ju!
    Drew Barrymore, MaryKate, vad hette han... Mc Culkey nånting... Hm, kanske inte är så bra. Men i Sverge går det kanske lugnare till.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18

    En apa :)

    Kan se Ida framför mig som Pippi som klänger sig fast vid lampan i taket *s*
    Får ni inte automatiskt tid till 18-månaders? Vi måste beställa till 2-års men inte annars.
  36. 18
    En apa :) Kan se Ida framför mig som Pippi som klänger sig fast vid lampan i taket *s*
    Får ni inte automatiskt tid till 18-månaders? Vi måste beställa till 2-års men inte annars.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19

    Trivs hon bra

    på dagis? Vad var det du pluggade nu?
  38. 19
    Trivs hon bra på dagis? Vad var det du pluggade nu?
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20

    Neos svar

    1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Har inte gjort kontrollen än, ska göra den på torsdag, men gissar på lite över 80 och kanske 10-11 kg.

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Har inte gjort den än.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    - Han förstår ganska mycket, försöker härma en del ord. Den är nog ganska normal för hans ålder skulle jag vilja säga.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    - Jadu, eftersom han just nu har en mamma som inte orkar springa ute i snön just nu så är han mest inomhus :-(

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    - Är hemma

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    - Hemma, hos vänner och på ÖF

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    - Jadå han äter helt själv, med händer och bestick. Pipmugg, eller vanligt glas med sugrör, försöker ibland dricka i vanligt glas. Ingen potta än.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    - Oj svårt, men visst är han en personlighet. En riktig charmör som alltid är glad.

    Kram Jennie
  40. 20
    Neos svar 1)Hur lång är ditt septemberbarn och hur mycket väger h*n nu?
    -Har inte gjort kontrollen än, ska göra den på torsdag, men gissar på lite över 80 och kanske 10-11 kg.

    2)Hur gick 18-månaders kontrollen?
    -Har inte gjort den än.

    3)Hur är det med ordkunskapen?
    - Han förstår ganska mycket, försöker härma en del ord. Den är nog ganska normal för hans ålder skulle jag vilja säga.

    4)Barnets favoritsysselsättningar så här på vintern?
    - Jadu, eftersom han just nu har en mamma som inte orkar springa ute i snön just nu så är han mest inomhus :-(

    5)Vad gör DU i dagsläget? Pluggar, jobbar, är hemma?
    - Är hemma

    6)Var tillbringar ditt barn sina dagar?
    - Hemma, hos vänner och på ÖF

    7)Äter ditt barn helt själv? Dricker ditt barn ur vanligt glas eller pipmugg? Använder pottan kanske?
    - Jadå han äter helt själv, med händer och bestick. Pipmugg, eller vanligt glas med sugrör, försöker ibland dricka i vanligt glas. Ingen potta än.

    8)Vilken personlighet tycker du att ditt barn uppvisar?
    - Oj svårt, men visst är han en personlighet. En riktig charmör som alltid är glad.

    Kram Jennie
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lite uppdatering...
    By DGKarper in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 21:39
  2. Lite uppdatering...
    By Lola_79 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 20:24
  3. lite uppdatering :)
    By trolizz in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 17:18
  4. Lite uppdatering!
    By Marie85 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 09:50
  5. Lite uppdatering!
    By Blueklint in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar