Vill ni ha fler barn?
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    Vill ni ha fler barn?

    Eller är ni nöjda o belåtna som de är?

    Jag kommer nog aldrig vara helt tillfreds med tanken att aldrig få vara gravid igen osv osv + att jag har kompisar med fyra barn och har man tre kan man likagärna ha fyra...

    så joo, vi kommer definitivt skaffa en till om några år! =)
  2. 1
    Vill ni ha fler barn? Eller är ni nöjda o belåtna som de är?

    Jag kommer nog aldrig vara helt tillfreds med tanken att aldrig få vara gravid igen osv osv + att jag har kompisar med fyra barn och har man tre kan man likagärna ha fyra...

    så joo, vi kommer definitivt skaffa en till om några år! =)
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Känslig fråga!

    Vi har tre och längtan efter en liten till kommer nog alltid att finnas! Hjärtat ropar efter fler, liksom.. Men samtidigt så tar min kropp väldigt mycket stryk när jag är gravid och jag vet faktiskt inte om det är värt att först vara jätteillamående i 3 månader och sen vara nästan orörlig i resten av graviditeten.


    Sen håller jag inte med om \"har mant re barn kan man likagärna ha fyra...\" eftersom det för oss skulle innebära stora krav på förändringar rent praktiskt; större bil och större hus.

    För det tredje så vet jag inte om jag skulle ha tid/ork med ett barn till, är så rädd att inte hinna med mina barn ordentligt. Kärlek finns det gott om till ett fjärde barn, men tid? Ja, inte nu i alla fall. Om tio år kanske? :-)

    *lever på hoppet*
  4. 2
    Känslig fråga! Vi har tre och längtan efter en liten till kommer nog alltid att finnas! Hjärtat ropar efter fler, liksom.. Men samtidigt så tar min kropp väldigt mycket stryk när jag är gravid och jag vet faktiskt inte om det är värt att först vara jätteillamående i 3 månader och sen vara nästan orörlig i resten av graviditeten.


    Sen håller jag inte med om \"har mant re barn kan man likagärna ha fyra...\" eftersom det för oss skulle innebära stora krav på förändringar rent praktiskt; större bil och större hus.

    För det tredje så vet jag inte om jag skulle ha tid/ork med ett barn till, är så rädd att inte hinna med mina barn ordentligt. Kärlek finns det gott om till ett fjärde barn, men tid? Ja, inte nu i alla fall. Om tio år kanske? :-)

    *lever på hoppet*
  5. mia b
    #3

    jag är nog nöjd

    efter den här bebisen har tittat ut. Fem barn var lite mer än jag hade tänkt mig som ung, men det känns helt rätt nu. Jag är stolt över mina fyra barn o det här med en sladdis är något jag alltid önskat mig...
    Nu fick jag en chans till det trots att det inte såg ut så med barnens far....inte kan jag neka min kille egna barn bara för att jag har fyra sedan \"innan\"...inte när jag gillar barn så mycket!!!
  6. 3
    jag är nog nöjd efter den här bebisen har tittat ut. Fem barn var lite mer än jag hade tänkt mig som ung, men det känns helt rätt nu. Jag är stolt över mina fyra barn o det här med en sladdis är något jag alltid önskat mig...
    Nu fick jag en chans till det trots att det inte såg ut så med barnens far....inte kan jag neka min kille egna barn bara för att jag har fyra sedan \"innan\"...inte när jag gillar barn så mycket!!!
  7. A med 2, v 37+5
    #4

    Nu så här höggravid...

    som jag är så känns det som att det räcker efter denna - 3:an men känner jag mig själv efter förlossningen så vill jag nog ha fler. Gubben kan tänka sig fler om det blir en pojke denna gång, han är lite rädd för tjejernas hemska humör : ).
  8. 4
    Nu så här höggravid... som jag är så känns det som att det räcker efter denna - 3:an men känner jag mig själv efter förlossningen så vill jag nog ha fler. Gubben kan tänka sig fler om det blir en pojke denna gång, han är lite rädd för tjejernas hemska humör : ).
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5

    Svår fråga.

    Skulle nog egentligen gärna ha fler men vi har NOG bestämmt oss för att tre får räcka.Dels för att jag måste ha kejsarsnitt för att få ut barnen,dels för att vi inte är \"unga\" längre(jag 36 och mannen 46) och dels för att jag känner att en till tätt orkar jag inte men vänta för länge skulle vi ju inte kunna hellre pga av åldern.Man ska ju orka med barnen när de blir tonåringar också.Men visst,jag tror nog aldrig jag blir helt av med längtan efter fler barn.Kanske,ev. blir det fosterbarn när våra barn blir lite större???????
  10. 5
    Svår fråga. Skulle nog egentligen gärna ha fler men vi har NOG bestämmt oss för att tre får räcka.Dels för att jag måste ha kejsarsnitt för att få ut barnen,dels för att vi inte är \"unga\" längre(jag 36 och mannen 46) och dels för att jag känner att en till tätt orkar jag inte men vänta för länge skulle vi ju inte kunna hellre pga av åldern.Man ska ju orka med barnen när de blir tonåringar också.Men visst,jag tror nog aldrig jag blir helt av med längtan efter fler barn.Kanske,ev. blir det fosterbarn när våra barn blir lite större???????
  11. Medlem sedan
    May 1999
    #6

    Ja gärna...

    fast några garantier att man får som man vill finns ju inte!Men jag tycker att det är lite lagom med sådär 4-5 år emellan barnen plus att ekonomin måste på fötter igen så det kommer att dröja innan vi sätter igång någon bebisverkstad. En liten till skulle jag önska mig men sedan får det nog räcka annars växer vi ur huset!
  12. 6
    Ja gärna... fast några garantier att man får som man vill finns ju inte!Men jag tycker att det är lite lagom med sådär 4-5 år emellan barnen plus att ekonomin måste på fötter igen så det kommer att dröja innan vi sätter igång någon bebisverkstad. En liten till skulle jag önska mig men sedan får det nog räcka annars växer vi ur huset!
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Inga mer här

    men kan hålla med om 3 barn då är det ingen större skillnad till 4;a barn.
    vi har ju 5 st och älskar att vara gravid samt barn men det blir inga fler här.
  14. 7
    Inga mer här men kan hålla med om 3 barn då är det ingen större skillnad till 4;a barn.
    vi har ju 5 st och älskar att vara gravid samt barn men det blir inga fler här.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Skulle vilja ha en eller två till

    Men Markus är sjuk just nu så vi måste få ordning på det och sedan vore det bra om jag går ner lite i vikt först.

    Sedan har vi försökt lite halvdant sedan missfallen för två år sedan, men det vill sig inte riktigt. Och vi har två friska underbara döttrar. Så även om vi skulle vilja få fler så har vi ju haft tur att få två.
  16. 8
    Skulle vilja ha en eller två till Men Markus är sjuk just nu så vi måste få ordning på det och sedan vore det bra om jag går ner lite i vikt först.

    Sedan har vi försökt lite halvdant sedan missfallen för två år sedan, men det vill sig inte riktigt. Och vi har två friska underbara döttrar. Så även om vi skulle vilja få fler så har vi ju haft tur att få två.
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Ska aldrig säga aldrig...

    Jag gjorde det efter jag fått Anton och Nellie, mest pga jobbiga graviditeter.

    Men nu sitter man ju här igen, höggravid och bara längtar efter bebis :) SÅ jag kommer aldrig mer säga \"Inga fler barn här\" ;-)
  18. 9
    Ska aldrig säga aldrig... Jag gjorde det efter jag fått Anton och Nellie, mest pga jobbiga graviditeter.

    Men nu sitter man ju här igen, höggravid och bara längtar efter bebis :) SÅ jag kommer aldrig mer säga \"Inga fler barn här\" ;-)
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Fel nick! Imt

    f
  20. 10
    Fel nick! Imt f
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11

    just NU är jag nöjd... :-)

    orkar aboslut inte med ett barn till så som det är nu.
    Jobbigt nog ändå med dessa tre...rent kaos ibland här med gap och skrik...man får knappt nån barnvakt heller till tre barn..
    Viggo trotsar, Tova trotsar och är livrädd för allting...vågar inte vara ensam nånstans..
    känns ibland som att man har 3 bebisar.

    Jag vill dock ha en liten sen när Saga blir större och klarar sig mer på egen hand...när hon är runt 4 år eller nåt..det hade varit helt perfekt ålderskillnad.
    Då är Tova 9 år och Viggo 6 år..och de är så pass stora med att de borde klara det mesta själv och inte bråka allt för mycket. De är kanske mycket hos kompisar osv osv...har fritidsintressen m.m...ja de har väl lite mer och göra och hänger inte mig i röven hela tiden och bara gnäller dagarna i ända.

    Jo det hade varit mysigt om ca 4 år eller nåt :-)....för jag vill inte säga att jag aldrig kommer få vara gravid eller ha en liten bebis igen...det går inte.
  22. 11
    just NU är jag nöjd... :-) orkar aboslut inte med ett barn till så som det är nu.
    Jobbigt nog ändå med dessa tre...rent kaos ibland här med gap och skrik...man får knappt nån barnvakt heller till tre barn..
    Viggo trotsar, Tova trotsar och är livrädd för allting...vågar inte vara ensam nånstans..
    känns ibland som att man har 3 bebisar.

    Jag vill dock ha en liten sen när Saga blir större och klarar sig mer på egen hand...när hon är runt 4 år eller nåt..det hade varit helt perfekt ålderskillnad.
    Då är Tova 9 år och Viggo 6 år..och de är så pass stora med att de borde klara det mesta själv och inte bråka allt för mycket. De är kanske mycket hos kompisar osv osv...har fritidsintressen m.m...ja de har väl lite mer och göra och hänger inte mig i röven hela tiden och bara gnäller dagarna i ända.

    Jo det hade varit mysigt om ca 4 år eller nåt :-)....för jag vill inte säga att jag aldrig kommer få vara gravid eller ha en liten bebis igen...det går inte.
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12

    vi behöver större bil ändå...

    trots att vi bara har tre barn...jag känner det att det är så jäkla packat i bilen...trångt och så krångligt att få in viggo i sin bilstol som är bakofram i mitten bak...

    vi letar efter en crysler voyager eller liknande och kommer köpa det nu inom en snar framtid...
    tänk vad skönt och få plats med en massa packning + några extra medpassagerare utan att trängas...

    så vi ska sälja vår toyota carina och köpa en chrysler så fort jag fått fast arbete och vi kan ta ett nytt lån..de kostar ju lite de där bilarna och vi får inte så mycket för den vi har
  24. 12
    vi behöver större bil ändå... trots att vi bara har tre barn...jag känner det att det är så jäkla packat i bilen...trångt och så krångligt att få in viggo i sin bilstol som är bakofram i mitten bak...

    vi letar efter en crysler voyager eller liknande och kommer köpa det nu inom en snar framtid...
    tänk vad skönt och få plats med en massa packning + några extra medpassagerare utan att trängas...

    så vi ska sälja vår toyota carina och köpa en chrysler så fort jag fått fast arbete och vi kan ta ett nytt lån..de kostar ju lite de där bilarna och vi får inte så mycket för den vi har
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13

    Trångt i bilen..

    ..har vi det också *s* men vi åker inte bil så mycket, kanske nån gång varannan vecka. Jag har inte körkort! Så det fungerar liksom ändå...
  26. 13
    Trångt i bilen.. ..har vi det också *s* men vi åker inte bil så mycket, kanske nån gång varannan vecka. Jag har inte körkort! Så det fungerar liksom ändå...
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    #14

    Renault Grand Espace ...

    Är också en familje buss med bättre säkerhet och är inte på verkstaden lika ofta som Voyagerna är.
    Vi skaffade den när maximilan föddes och jag älskar den.!!
  28. 14
    Renault Grand Espace ... Är också en familje buss med bättre säkerhet och är inte på verkstaden lika ofta som Voyagerna är.
    Vi skaffade den när maximilan föddes och jag älskar den.!!
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    #15

    Mycket nöjd !!

    Är vad jag är , jag har alltid önskat mig tre barn och när vår lille prins Maximilian föddes så blev det pricken över i:et. Så nu är jag helt klar med barna födandet och satsar på att rå om de underbara barn och make som jag har!
  30. 15
    Mycket nöjd !! Är vad jag är , jag har alltid önskat mig tre barn och när vår lille prins Maximilian föddes så blev det pricken över i:et. Så nu är jag helt klar med barna födandet och satsar på att rå om de underbara barn och make som jag har!
  31. Medlem sedan
    Nov 2004
    #16

    Min drömbil är...

    VW Sharan.Vi hadde en sådan med integrerade barnsäten och stolar som kunde vändas.UNDERBART:Vill ha igen!
  32. 16
    Min drömbil är... VW Sharan.Vi hadde en sådan med integrerade barnsäten och stolar som kunde vändas.UNDERBART:Vill ha igen!
  33. Medlem sedan
    Dec 1999
    #17

    Nej

    det är bra här. Jag är nöjd med mina två buspojkar och njuter av att de blir större. Vill inte börja om igen.
  34. 17
    Nej det är bra här. Jag är nöjd med mina två buspojkar och njuter av att de blir större. Vill inte börja om igen.
  35. Medlem sedan
    Nov 2004
    #18

    okej..finns bild nånstans?

    jag provar att söka efter det..vill ju ha en snygg bil med ju ;-)..
  36. 18
    okej..finns bild nånstans? jag provar att söka efter det..vill ju ha en snygg bil med ju ;-)..
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19

    sökte

    jo de var rätt fina.
    Men är de dyrare än chrysler?

    Vi får ju köpa begagnat..har ej råd med nytt. Inte över 100 000 kr helst...
  38. 19
    sökte jo de var rätt fina.
    Men är de dyrare än chrysler?

    Vi får ju köpa begagnat..har ej råd med nytt. Inte över 100 000 kr helst...
  39. Medlem sedan
    Nov 2004
    #20

    snygga de med

    http://www.ciao.co.uk/VW_Sharan_Carat_1_9_TDI__56783 08

    denna gillade jag :-)
  40. 20
    snygga de med http://www.ciao.co.uk/VW_Sharan_Carat_1_9_TDI__56783 08

    denna gillade jag :-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vill ni ha fler barn,
    By asdfg in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 22:21
  2. Jag vill ha fler barn..
    By Anonym in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 09:18
  3. vill ha fler barn men....
    By a in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 18:22
  4. Min fru vill ha fler barn
    By Egoisten in forum Kärlek & relationer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 18:04
  5. Ni som vill ha/inte vill ha fler barn!
    By Charlotte med sessorna in forum _0407 Julibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 19:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar