Märkeskläder och lyx - enkät mm - Sidan 2
Hem & fritid
  1. Tango
    #21

    Tangos svar

    1. Hur mycket handlar du kläder för per månad? Varierar otroligt; allt mellan 500 SEK upp till kanske 10\'000 SEK

    2. Handlar du märkeskläder? Ja

    3. Om du handlar märkeskläder så undrar jag varför? Om de ska hålla 10 år eller om det är skönare kläder, snyggare kläder, status mm?

    Snyggare (bättre passform, snyggare snitt, snyggare sömmar osv.)

    4. Handlar du på H&M, Lindex, Maxi osv? Sällan. I sa fall strumpor kanske

    5. Har du något billigt plagg som hållit länge? Jada, det tror jag

    6. Har du något dyrt plagg som visar sig vara skräp? Ja, jag fick lämna tillbaka en DK pyjamas för den färgade av sig

    7. Ser du på andra om de har märkeskläder utan att fråga eller gå fram och läsa på märket? Ja

    8. Köper du kläder på second hand, Tradera mm? Är du i så fall orolig att någon ska känna igen sin gamla kappa t.ex. :P

    Nej

    9. Har du några favoritplagg och är det märkesplagg/noname/secondhand mm?

    Ja. Alla märkesplagg

    10. Vad tycker du om årets rysch/pysch/spets/tras/volang-mode?

    Gillar inte
  2. 21
    Tangos svar 1. Hur mycket handlar du kläder för per månad? Varierar otroligt; allt mellan 500 SEK upp till kanske 10\'000 SEK

    2. Handlar du märkeskläder? Ja

    3. Om du handlar märkeskläder så undrar jag varför? Om de ska hålla 10 år eller om det är skönare kläder, snyggare kläder, status mm?

    Snyggare (bättre passform, snyggare snitt, snyggare sömmar osv.)

    4. Handlar du på H&M, Lindex, Maxi osv? Sällan. I sa fall strumpor kanske

    5. Har du något billigt plagg som hållit länge? Jada, det tror jag

    6. Har du något dyrt plagg som visar sig vara skräp? Ja, jag fick lämna tillbaka en DK pyjamas för den färgade av sig

    7. Ser du på andra om de har märkeskläder utan att fråga eller gå fram och läsa på märket? Ja

    8. Köper du kläder på second hand, Tradera mm? Är du i så fall orolig att någon ska känna igen sin gamla kappa t.ex. :P

    Nej

    9. Har du några favoritplagg och är det märkesplagg/noname/secondhand mm?

    Ja. Alla märkesplagg

    10. Vad tycker du om årets rysch/pysch/spets/tras/volang-mode?

    Gillar inte
  3. Balthazar
    #22

    Men det KAN inte vara samma!

    De har inte alls samma stil...har varit och klämt på kläderna, men ser inga likheter alls.
  4. 22
    Men det KAN inte vara samma! De har inte alls samma stil...har varit och klämt på kläderna, men ser inga likheter alls.
  5. Camelia
    #23

    Inte jag heller...

    Men jag läste en artikel om det och Åhléns har köpt det märket. Jag tycker också att det är... inte alls lika fint som det som fanns på NK. För det är det du menar väl?
  6. 23
    Inte jag heller... Men jag läste en artikel om det och Åhléns har köpt det märket. Jag tycker också att det är... inte alls lika fint som det som fanns på NK. För det är det du menar väl?
  7. Sol
    #24

    Sol svarar gärna på enkäter

    1. Hur mycket handlar du kläder för per månad?
    I genomsnitt kanske en 500-1000 kronor

    2. Handlar du märkeskläder?
    Njae. Det beror på vad du menar med märkeskläder.

    3. Om du handlar märkeskläder så undrar jag varför? Om de ska hålla 10 år eller om det är skönare kläder, snyggare kläder, status mm?

    ---
    4. Handlar du på H&M, Lindex, Maxi osv?
    Jag handlar Divededkläder på H&M och något enstaka annat plagg från vanliga Hennes. Jag handlar varken på Lindex och den andra affären du nämde.

    5. Har du något billigt plagg som hållit länge?

    Ja, absolut.

    6. Har du något dyrt plagg som visar sig vara skräp?
    Ja, absolut.

    7. Ser du på andra om de har märkeskläder utan att fråga eller gå fram och läsa på märket?

    Jag ser vilka märken de har beroende på vilken stil de har. Om folk gillar samma typ av kläder som jag själv gör så ser jag direkt vilket märke de har.

    8. Köper du kläder på second hand, Tradera mm? Är du i så fall orolig att någon ska känna igen sin gamla kappa t.ex. :P
    Jag köper mycket secondhand. Nej jag är inte orolig över sådant.
    9. Har du några favoritplagg och är det märkesplagg/noname/secondhand mm?

    Just nu älskar jag en 20-talsklänning (secondhand) och så älskar jag en klänning som är en Jenny Hellström. Men jag är ombytlig.

    10. Vad tycker du om årets rysch/pysch/spets/tras/volang-mode?

    Älskar att kontrastera med de söta och rosiga spetsarna till den mer strikta och hårdare stilen.
  8. 24
    Sol svarar gärna på enkäter 1. Hur mycket handlar du kläder för per månad?
    I genomsnitt kanske en 500-1000 kronor

    2. Handlar du märkeskläder?
    Njae. Det beror på vad du menar med märkeskläder.

    3. Om du handlar märkeskläder så undrar jag varför? Om de ska hålla 10 år eller om det är skönare kläder, snyggare kläder, status mm?

    ---
    4. Handlar du på H&M, Lindex, Maxi osv?
    Jag handlar Divededkläder på H&M och något enstaka annat plagg från vanliga Hennes. Jag handlar varken på Lindex och den andra affären du nämde.

    5. Har du något billigt plagg som hållit länge?

    Ja, absolut.

    6. Har du något dyrt plagg som visar sig vara skräp?
    Ja, absolut.

    7. Ser du på andra om de har märkeskläder utan att fråga eller gå fram och läsa på märket?

    Jag ser vilka märken de har beroende på vilken stil de har. Om folk gillar samma typ av kläder som jag själv gör så ser jag direkt vilket märke de har.

    8. Köper du kläder på second hand, Tradera mm? Är du i så fall orolig att någon ska känna igen sin gamla kappa t.ex. :P
    Jag köper mycket secondhand. Nej jag är inte orolig över sådant.
    9. Har du några favoritplagg och är det märkesplagg/noname/secondhand mm?

    Just nu älskar jag en 20-talsklänning (secondhand) och så älskar jag en klänning som är en Jenny Hellström. Men jag är ombytlig.

    10. Vad tycker du om årets rysch/pysch/spets/tras/volang-mode?

    Älskar att kontrastera med de söta och rosiga spetsarna till den mer strikta och hårdare stilen.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #25

    Pixiesvar

    1. Hur mycket handlar du kläder för per månad?
    *** Mycket olika. Runt 500 ungefär skulle jag tro. Kanske något mer när jag inte är mammaledig.

    2. Handlar du märkeskläder?
    *** Beror på vad som menas med \"märkeskläder\". Dior, Prada, osv. har jag aldrig köpt. Däremot Lee, Rocky och Adidas... ;)

    3. Om du handlar märkeskläder så undrar jag varför? Om de ska hålla 10 år eller om det är skönare kläder, snyggare kläder, status mm?
    *** Pass. Jag köper inte för märket, utan för plagget i sig. Har nog inte så mycket som är äkta märkesplagg (om man bortser från Lee och Rocky jeans och det är väl knappast status...)

    4. Handlar du på H&M, Lindex, Maxi osv?
    *** H&M - ja. Lindex - mest underkläder. Maxi??? Har nog köpt lite barnkläder där nån gång.

    5. Har du något billigt plagg som hållit länge?
    *** Ja oftast håller det jag köper i flera år.

    6. Har du något dyrt plagg som visar sig vara skräp?
    *** Nä jag tror inte det. Jag köper inte så mycket som är så jättedyrt, så jag är beredd på kvaliteten så att säga. ;)

    7. Ser du på andra om de har märkeskläder utan att fråga eller gå fram och läsa på märket?
    *** Nä men jag utgår ifrån att de som ser \"dyra\" ut, som susar in och ut genom dörrarna på t.ex NK har märkeskläder.

    8. Köper du kläder på second hand, Tradera mm? Är du i så fall orolig att någon ska känna igen sin gamla kappa t.ex. :P
    *** Tradera har jag köpt en del grejer på, men jag är inte särskilt orolig att nån ska känna igen det jag köpt. De vet ju isåfall om att de sålt det till mig... :)

    9. Har du några favoritplagg och är det märkesplagg/noname/secondhand mm?
    *** Just nu är det 2 randiga tröjor från Vero Moda. 129.- styck :)

    10. Vad tycker du om årets rysch/pysch/spets/tras/volang-mode?
    *** Dock-tant-looken är inget för mig! Jag kan dock plocka ut vissa detaljer som jag kan tänka mig att ha.
  10. 25
    Pixiesvar 1. Hur mycket handlar du kläder för per månad?
    *** Mycket olika. Runt 500 ungefär skulle jag tro. Kanske något mer när jag inte är mammaledig.

    2. Handlar du märkeskläder?
    *** Beror på vad som menas med \"märkeskläder\". Dior, Prada, osv. har jag aldrig köpt. Däremot Lee, Rocky och Adidas... ;)

    3. Om du handlar märkeskläder så undrar jag varför? Om de ska hålla 10 år eller om det är skönare kläder, snyggare kläder, status mm?
    *** Pass. Jag köper inte för märket, utan för plagget i sig. Har nog inte så mycket som är äkta märkesplagg (om man bortser från Lee och Rocky jeans och det är väl knappast status...)

    4. Handlar du på H&M, Lindex, Maxi osv?
    *** H&M - ja. Lindex - mest underkläder. Maxi??? Har nog köpt lite barnkläder där nån gång.

    5. Har du något billigt plagg som hållit länge?
    *** Ja oftast håller det jag köper i flera år.

    6. Har du något dyrt plagg som visar sig vara skräp?
    *** Nä jag tror inte det. Jag köper inte så mycket som är så jättedyrt, så jag är beredd på kvaliteten så att säga. ;)

    7. Ser du på andra om de har märkeskläder utan att fråga eller gå fram och läsa på märket?
    *** Nä men jag utgår ifrån att de som ser \"dyra\" ut, som susar in och ut genom dörrarna på t.ex NK har märkeskläder.

    8. Köper du kläder på second hand, Tradera mm? Är du i så fall orolig att någon ska känna igen sin gamla kappa t.ex. :P
    *** Tradera har jag köpt en del grejer på, men jag är inte särskilt orolig att nån ska känna igen det jag köpt. De vet ju isåfall om att de sålt det till mig... :)

    9. Har du några favoritplagg och är det märkesplagg/noname/secondhand mm?
    *** Just nu är det 2 randiga tröjor från Vero Moda. 129.- styck :)

    10. Vad tycker du om årets rysch/pysch/spets/tras/volang-mode?
    *** Dock-tant-looken är inget för mig! Jag kan dock plocka ut vissa detaljer som jag kan tänka mig att ha.
  11. Balthazar
    #26

    Ja, det som såldes på NK trend e dy

    Träffade ägarna i samband med deras slututförsäljning (kanske runt 2003?) och då såg de rätt slitna ut och sa att de inte hade nån aaaaning om vad de skulle göra i framtiden, så jag tog för givet att det var totalkaputt.
  12. 26
    Ja, det som såldes på NK trend e dy Träffade ägarna i samband med deras slututförsäljning (kanske runt 2003?) och då såg de rätt slitna ut och sa att de inte hade nån aaaaning om vad de skulle göra i framtiden, så jag tog för givet att det var totalkaputt.
  13. Medlem sedan
    Nov 2021
    #27
    Vet inte varför de är skam eller problem att man tycker det är kul med mode och snygga jackor!!
    Min dotter 11 år har en Parajumpers själv har jag 2 jackor av dyrare slag Moncler dunjacka för ca ? 12-13.000kr en Moose Knuckles för 12.000kr det är vad jackor kostar enligt mig och ja jag byter kanske varje år om de kommer ngt jag gillar. Dottern har kläder både från Lager 157 men också mkt lågprismärken som Nike, Adidas osv. Själv föredrar jag endast kläder som Ralph Lauren, Gant mm vilket står för 80-90% av min garderob och de är inte ngt jag skulle kalla lyxmärken.
    Skjortor runt 1000-1500kr/st T-shirts ca 600-1500kr
    visst kan man handla på H&M men inte riktigt min stil. Vad jag spenderar per månad i kläder är ganska olika men får ju ganska bra betalt för en Moncler jacka när man väl säljer också! Har bra jobb bra inkomst kör dyr bil men känner ändå jag är ganska vanlig svensson
  14. 27
    Vet inte varför de är skam eller problem att man tycker det är kul med mode och snygga jackor!!
    Min dotter 11 år har en Parajumpers själv har jag 2 jackor av dyrare slag Moncler dunjacka för ca ? 12-13.000kr en Moose Knuckles för 12.000kr det är vad jackor kostar enligt mig och ja jag byter kanske varje år om de kommer ngt jag gillar. Dottern har kläder både från Lager 157 men också mkt lågprismärken som Nike, Adidas osv. Själv föredrar jag endast kläder som Ralph Lauren, Gant mm vilket står för 80-90% av min garderob och de är inte ngt jag skulle kalla lyxmärken.
    Skjortor runt 1000-1500kr/st T-shirts ca 600-1500kr
    visst kan man handla på H&M men inte riktigt min stil. Vad jag spenderar per månad i kläder är ganska olika men får ju ganska bra betalt för en Moncler jacka när man väl säljer också! Har bra jobb bra inkomst kör dyr bil men känner ändå jag är ganska vanlig svensson
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Märkeskläder
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 14:29
  2. Märkeskläder
    By heltidsMamman in forum Många barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 12:10
  3. Märkeskläder
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 15:35
  4. Märkeskläder??
    By Trött på denna sida in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar