Syskonvagn...
_0606 Junibarn
  1. Linda me Nea&Ida
    #1

    Syskonvagn...

    ...måste vi köpa och jag sitter och funderar på vilken som kommer funka bäst.Ida kommer att vara 17 månader när lillebror kommer och hon har ju inte lärt sig gå än så hon lär nog behöva åka en hel del vagn.
    Emmaljunga,Brio,UJ eller någon sulky eller vad????? Jag blir snurrig när jag tittar på alla modeller.
    Vi är inte en familj som går på många och långa promenader men vi har den när vi åker och handlar eller bara går på stan osv(och självklart promenader ibland).Vilka är bra?
  2. 1
    Syskonvagn... ...måste vi köpa och jag sitter och funderar på vilken som kommer funka bäst.Ida kommer att vara 17 månader när lillebror kommer och hon har ju inte lärt sig gå än så hon lär nog behöva åka en hel del vagn.
    Emmaljunga,Brio,UJ eller någon sulky eller vad????? Jag blir snurrig när jag tittar på alla modeller.
    Vi är inte en familj som går på många och långa promenader men vi har den när vi åker och handlar eller bara går på stan osv(och självklart promenader ibland).Vilka är bra?
  3. lotta
    #2

    i samma sits

    fast min dotter är 20 mån och jag tror att hon kommer nog inte vara så intresserad av att sitta i vagn så länge till, men lite längre sträckor måste vi ha den till affären och så.
    Mia m Pytte är jätteduktig på detta hon har gett mej tips tidigare så om du kollar lite bakåt itiden kanske du hittar nåt.
    Jag har betämt mej för en begagnad smal modell men vilket märke det blir får väl utbudet avgöra.
  4. 2
    i samma sits fast min dotter är 20 mån och jag tror att hon kommer nog inte vara så intresserad av att sitta i vagn så länge till, men lite längre sträckor måste vi ha den till affären och så.
    Mia m Pytte är jätteduktig på detta hon har gett mej tips tidigare så om du kollar lite bakåt itiden kanske du hittar nåt.
    Jag har betämt mej för en begagnad smal modell men vilket märke det blir får väl utbudet avgöra.
  5. Virre m Alva
    #3

    jag tycker att..

    babytravels syskonvagn verkar vara mycket vagn för pengarna. Den liknar UJ lite och man kan ha en ligginsats till bebisen.

    Jag måste ju också säga att UJ är läckra. Men dom kostar ju en hel del med så det beror ju på hur mycket pengar man är beredd att lägga ut.

    Vill man ha en traditionell vagn med fyra hjul i hörnen så tycker jag att Emmaljungas verkar bra. (eller ev. ORA men dom säljs kanske inte i sverige längre?)

    Själv har jag ingen erfarenhet av dessa två vagnar, jag har bara sett och klämt på dom på affären. Jag får dras med en gammal ORA syskonvagn från hedenhös tid ;) och hoppas klara mej på det (min tjej blir tre till sommaren så det går nog bra)
  6. 3
    jag tycker att.. babytravels syskonvagn verkar vara mycket vagn för pengarna. Den liknar UJ lite och man kan ha en ligginsats till bebisen.

    Jag måste ju också säga att UJ är läckra. Men dom kostar ju en hel del med så det beror ju på hur mycket pengar man är beredd att lägga ut.

    Vill man ha en traditionell vagn med fyra hjul i hörnen så tycker jag att Emmaljungas verkar bra. (eller ev. ORA men dom säljs kanske inte i sverige längre?)

    Själv har jag ingen erfarenhet av dessa två vagnar, jag har bara sett och klämt på dom på affären. Jag får dras med en gammal ORA syskonvagn från hedenhös tid ;) och hoppas klara mej på det (min tjej blir tre till sommaren så det går nog bra)
  7. L - 4 juni 2006, v.30!
    #4

    Vi har bara..

    ..haft Emmaljungas tvillingvagn, och den funkade jättebra! Tyvärr sålde vi den bara några dagar innan vi fick reda på att jag var gravid igen, och eftersom storasyster bara kommer vara 11 månader när Poppe kommer så lär vi behöva en! Men den här gången funderar vi på att prova en Brio.. eller en ny Emmaljunga. Jag får se vad du får för tips! ;O) Men som sagt, Emmaljunga är verkligen att rekomendera!
    Lycka till i barnvagnsdjungeln!
  8. 4
    Vi har bara.. ..haft Emmaljungas tvillingvagn, och den funkade jättebra! Tyvärr sålde vi den bara några dagar innan vi fick reda på att jag var gravid igen, och eftersom storasyster bara kommer vara 11 månader när Poppe kommer så lär vi behöva en! Men den här gången funderar vi på att prova en Brio.. eller en ny Emmaljunga. Jag får se vad du får för tips! ;O) Men som sagt, Emmaljunga är verkligen att rekomendera!
    Lycka till i barnvagnsdjungeln!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Jag ska försöka...

    knåpa ihop en lista över de syskonvagnar jag känner till och så skriva lite om dem. Typ skriva lite plus och lite minus. Kanske inga direkta mått och så (det har jag inte i huvudet) men annan matig info. Orkar du vänta tills imorrn eller så? Är så läskigt förkyld att jag inte orkar sitta framför datorn ikväll :(

    *kram* :)
  10. 5
    Jag ska försöka... knåpa ihop en lista över de syskonvagnar jag känner till och så skriva lite om dem. Typ skriva lite plus och lite minus. Kanske inga direkta mått och så (det har jag inte i huvudet) men annan matig info. Orkar du vänta tills imorrn eller så? Är så läskigt förkyld att jag inte orkar sitta framför datorn ikväll :(

    *kram* :)
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Vi köpte en

    UJ redan när jag var i vecka 12, vi hade nämligen en kompis som var över i USA då som kunde ta hem en åt oss och tack vare det blev den ett par tusenlappar billigare.
    Storasyster kommer att vara 18 månader när lill*n kommer så vi kände också att vi var tvungna att ha en syskonvagn. Denna gången har vi faktiskt prioriterat vår \"bekvämlighet\" en del. Vi bor i stan och tyckte det var viktigt att ha en vagn som man lätt kan ta sig fram med, den är ju relativt smal (bara 10 cm bredare än vår Brio Kombi) och liten när man fäller ihop den, vilket också var viktigt så att den inte tar allt för stor plats i bilen. Den stora nackdelen som jag ser det är att ligginsatsen är ganska liten, så jag räknar inte med att kunna använda den mer än 4-5 månader och sen får lill*n åka framåtvänd, men vi hoppas att det kommer att fungera. Dessutom har vi ju kvar vår Brio Kombi som säkert kommer att användas när man bara ska ut med ett barn. Ville bara dela med mig om hur vi tänkte när vi valde vagn. Lycka till med beslutet!
  12. 6
    Vi köpte en UJ redan när jag var i vecka 12, vi hade nämligen en kompis som var över i USA då som kunde ta hem en åt oss och tack vare det blev den ett par tusenlappar billigare.
    Storasyster kommer att vara 18 månader när lill*n kommer så vi kände också att vi var tvungna att ha en syskonvagn. Denna gången har vi faktiskt prioriterat vår \"bekvämlighet\" en del. Vi bor i stan och tyckte det var viktigt att ha en vagn som man lätt kan ta sig fram med, den är ju relativt smal (bara 10 cm bredare än vår Brio Kombi) och liten när man fäller ihop den, vilket också var viktigt så att den inte tar allt för stor plats i bilen. Den stora nackdelen som jag ser det är att ligginsatsen är ganska liten, så jag räknar inte med att kunna använda den mer än 4-5 månader och sen får lill*n åka framåtvänd, men vi hoppas att det kommer att fungera. Dessutom har vi ju kvar vår Brio Kombi som säkert kommer att användas när man bara ska ut med ett barn. Ville bara dela med mig om hur vi tänkte när vi valde vagn. Lycka till med beslutet!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Kan du, snälla, rara få med en...

    Teutonia Team S6. Har en vännina som vill veta mer om den :-)
  14. 7
    Kan du, snälla, rara få med en... Teutonia Team S6. Har en vännina som vill veta mer om den :-)

Liknande trådar

  1. åka tåg med syskonvagn?
    By vitsippan in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 19:33
  2. Syskonvagn
    By hoviksnas in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 12:17
  3. Syskonvagn?
    By ~LisaMarie~ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 12:37
  4. syskonvagn?
    By elli in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 08:34
  5. BT syskonvagn
    By Livin in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar