Vad har ni för vagn?
_05 Vårbarn
  1. Rut m. Emma 4/4-05
    #1

    Vad har ni för vagn?

    Hejsan! Jag har börjat titta på ny vagn och vet inte riktigt vad jag ska välja. Jag vill gärna ha en lite mindre och smidigare vagn nu när lilltjejen inte är så liten längre :) Vad har ni för vagnar och vad tycker ni om dem? Jag vet att det finns ett barnvagnssnack, men jag är lite nyfiken vad Emmas jämnåriga åker i :)
  2. 1
    Vad har ni för vagn? Hejsan! Jag har börjat titta på ny vagn och vet inte riktigt vad jag ska välja. Jag vill gärna ha en lite mindre och smidigare vagn nu när lilltjejen inte är så liten längre :) Vad har ni för vagnar och vad tycker ni om dem? Jag vet att det finns ett barnvagnssnack, men jag är lite nyfiken vad Emmas jämnåriga åker i :)
  3. Jenny med Gurra & Ville
    #2

    Här har vi tre stycken.

    (Vilmer fyllde ett igår, och han storebror Gustav fyllde 3 i januari).
    Vi har en vagn som bara är Vilmers: en Brio Nova -06 sittvagn med fullt liggläge och som är vänd mot mig. Används när bara han och jag är ute på promenad, eller om storebror står på brädan i affären eller nåt. Mest när jag vet att Vilmer kommer somna, han sover bäst i den.
    Sedan har vi en Brio Race -05, som vi använder till Vilmer om vi bara ska gå korta sträckor, eller går på stan (mindre än novan). Om vi e ute både jag och min sambo, sitter Gustav i den när han inte orkar gå mer. Då åker Vilmer i Novan.
    Och till sist så har vi en Brio Syskonsitty -05. Används mest! Bra att sova i och de har kul ihop när de är vakna bägge!
    Ska snart sälja Novan, tycker det räcker med Racen och syskonsittyn egentligen.
    Mvh
    Jenny
  4. 2
    Här har vi tre stycken. (Vilmer fyllde ett igår, och han storebror Gustav fyllde 3 i januari).
    Vi har en vagn som bara är Vilmers: en Brio Nova -06 sittvagn med fullt liggläge och som är vänd mot mig. Används när bara han och jag är ute på promenad, eller om storebror står på brädan i affären eller nåt. Mest när jag vet att Vilmer kommer somna, han sover bäst i den.
    Sedan har vi en Brio Race -05, som vi använder till Vilmer om vi bara ska gå korta sträckor, eller går på stan (mindre än novan). Om vi e ute både jag och min sambo, sitter Gustav i den när han inte orkar gå mer. Då åker Vilmer i Novan.
    Och till sist så har vi en Brio Syskonsitty -05. Används mest! Bra att sova i och de har kul ihop när de är vakna bägge!
    Ska snart sälja Novan, tycker det räcker med Racen och syskonsittyn egentligen.
    Mvh
    Jenny
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Nova

    Leo åker i sin Brio Nova. Storm trivs med den!
    Sen har han en ärv Brio Sitty (heter den så?) som han åkt i några få gånger, han gillar den också.
    Tror inte att det kommer bli några fler / andra vagnar för oss. OM det blir så blir det nog en Brio Race iom teleskop handtaget och en väldigt lång pappa.
    Däremot ska vi nog köpa en cykel kärra.. vi är en cykel familj egentligten..
  6. 3
    Nova Leo åker i sin Brio Nova. Storm trivs med den!
    Sen har han en ärv Brio Sitty (heter den så?) som han åkt i några få gånger, han gillar den också.
    Tror inte att det kommer bli några fler / andra vagnar för oss. OM det blir så blir det nog en Brio Race iom teleskop handtaget och en väldigt lång pappa.
    Däremot ska vi nog köpa en cykel kärra.. vi är en cykel familj egentligten..
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Botvid åker...

    teutonia mistral till vardags (dvs robust sittvagn) och en graco citi sport när vi vill ha en lättare vagn (dvs en typ ombonad paraplyvagn). Har inga tankar på att byta till annan vagn på länge. När det känns som vi behöver byta/kan byta så blir det till storasyrrans gamla brio sitty.
  8. 4
    Botvid åker... teutonia mistral till vardags (dvs robust sittvagn) och en graco citi sport när vi vill ha en lättare vagn (dvs en typ ombonad paraplyvagn). Har inga tankar på att byta till annan vagn på länge. När det känns som vi behöver byta/kan byta så blir det till storasyrrans gamla brio sitty.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    Vi har

    *En Quinny Freestyle 3 XL Comfort, en rejäl vändbar trehjulig sittvagn som är röd.

    *En Babystyle XTS Twister i rosa, bild finns i min info. En rejäl trehjulig sittvagn som dock bara är framåtvänd (därför har jag kvar den andra).

    *En Quinny Zapp paraplyvagn som ligger i bilen och används på snabbturer i affärer osv.
  10. 5
    Vi har *En Quinny Freestyle 3 XL Comfort, en rejäl vändbar trehjulig sittvagn som är röd.

    *En Babystyle XTS Twister i rosa, bild finns i min info. En rejäl trehjulig sittvagn som dock bara är framåtvänd (därför har jag kvar den andra).

    *En Quinny Zapp paraplyvagn som ligger i bilen och används på snabbturer i affärer osv.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Snart åker Nikki

    en röd BabyTravel Jogger :) Den är beställd och efterlängtad :)
  12. 6
    Snart åker Nikki en röd BabyTravel Jogger :) Den är beställd och efterlängtad :)
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Matilda åker Urban Jungle...

    ..och det har hon gjort hela sitt liv. Först Urban Jungle syskonvagn med sin storasyster, och sen i januari har hon lyxåkt i sin \"barnvagnarnas svar på Ferrari testarossa\" en Urban Jungle -0 i rött ;-)
    Annars har vi en Brio Sitty och en Peg Perego paraplyvagn. Den förstnämnda åker storasyster i vid behov och den sistnämnda har vi vid ev. resor.

    Urban Jungle är en fantastisk vagn, men den är lite dyrare. 6000kr..
    Vill man inte lägga ut så mycket pengar kan jag annars rekommendera en vagn som heter Teutonia Timmy, kostar ca 2500kr och har liggläge och är väldigt smidig och bra. Hade en sådan till Linnea när hon var ca ett år, dumt nog sålde vi den när vi köpte syskonvagn.
  14. 7
    Matilda åker Urban Jungle... ..och det har hon gjort hela sitt liv. Först Urban Jungle syskonvagn med sin storasyster, och sen i januari har hon lyxåkt i sin \"barnvagnarnas svar på Ferrari testarossa\" en Urban Jungle -0 i rött ;-)
    Annars har vi en Brio Sitty och en Peg Perego paraplyvagn. Den förstnämnda åker storasyster i vid behov och den sistnämnda har vi vid ev. resor.

    Urban Jungle är en fantastisk vagn, men den är lite dyrare. 6000kr..
    Vill man inte lägga ut så mycket pengar kan jag annars rekommendera en vagn som heter Teutonia Timmy, kostar ca 2500kr och har liggläge och är väldigt smidig och bra. Hade en sådan till Linnea när hon var ca ett år, dumt nog sålde vi den när vi köpte syskonvagn.
  15. Lisa
    #8

    Olivia åker

    Quinny Speedi XS röd. När barnen åker syskonvagn har jag en BabyTravel tvilling jogger i grönbeige.

    :-)
  16. 8
    Olivia åker Quinny Speedi XS röd. När barnen åker syskonvagn har jag en BabyTravel tvilling jogger i grönbeige.

    :-)
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9

    Fyra vagnar här...

    Saga sitter mest i Teutonia Rockyn, men vi har en Brio Race och en Brio Twinette och en paraplysulky också.
    Jag vill sälja Rockyn och köpa en tuff, rosa trehjuling! ;-)
  18. 9
    Fyra vagnar här... Saga sitter mest i Teutonia Rockyn, men vi har en Brio Race och en Brio Twinette och en paraplysulky också.
    Jag vill sälja Rockyn och köpa en tuff, rosa trehjuling! ;-)
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10

    Jag hoppas...

    att vi snart är stolta ägare till den rosa skönheten! Gör efterforskningar... Är ju sugen som du vet! Är du nöjd med den förresten? Hur är liggläget?
  20. 10
    Jag hoppas... att vi snart är stolta ägare till den rosa skönheten! Gör efterforskningar... Är ju sugen som du vet! Är du nöjd med den förresten? Hur är liggläget?
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Vi har våran EL Kombi

    lite tung och klumpig kanske men jag trivs bra med den och så har vi ny införskaffat en Hauk sulky som är lättare att ta med i bilen, så den har vi när vi åker och handlar och den kommer jag väl även att använda en del i sommar kan jag tänka mig.

    kram
  22. 11
    Vi har våran EL Kombi lite tung och klumpig kanske men jag trivs bra med den och så har vi ny införskaffat en Hauk sulky som är lättare att ta med i bilen, så den har vi när vi åker och handlar och den kommer jag väl även att använda en del i sommar kan jag tänka mig.

    kram
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12

    tagelito åker..

    Teutonia Primus Country när syrran vill stå på åkbräda.
    Annars blir det en BRIO F1 (en lite större framåtvänd sittvagn) I bilen har vi även en knorr paraplysulki med fullt liggläge, för de där snabba besöken i affärer och dyligt...
    Är lite sugen på en BRIO sitty dock.. vi får se hur det blir med den saken ;o)
  24. 12
    tagelito åker.. Teutonia Primus Country när syrran vill stå på åkbräda.
    Annars blir det en BRIO F1 (en lite större framåtvänd sittvagn) I bilen har vi även en knorr paraplysulki med fullt liggläge, för de där snabba besöken i affärer och dyligt...
    Är lite sugen på en BRIO sitty dock.. vi får se hur det blir med den saken ;o)
  25. Rut m. Emma 4/4-05
    #13

    Brio Race

    Jag har funderingar på att köpa en Brio Race till Emma. Tycker du att det är en bra vagn eller skulle du köpa något annat idag om du fick välja? Jag tycker den verkar smidig men ändå rejäl.
  26. 13
    Brio Race Jag har funderingar på att köpa en Brio Race till Emma. Tycker du att det är en bra vagn eller skulle du köpa något annat idag om du fick välja? Jag tycker den verkar smidig men ändå rejäl.
  27. Rut m. Emma 4/4-05
    #14

    Lång pappa här med

    Tycker karln din att handtaget till Brio Sittyn är för lågt? Jag funderar nämligen på om jag ska köpa en sån eller en Brio Race....eller en Emmaljunga Softy :)
  28. 14
    Lång pappa här med Tycker karln din att handtaget till Brio Sittyn är för lågt? Jag funderar nämligen på om jag ska köpa en sån eller en Brio Race....eller en Emmaljunga Softy :)
  29. Rut m. Emma 4/4-05
    #15

    Brio Sitty

    Hur tycker du att den är? Jag har tittat på en sån...och Brio Race....och Emmaljunga Softy. Hjälp vilken är bäst!? :)
  30. 15
    Brio Sitty Hur tycker du att den är? Jag har tittat på en sån...och Brio Race....och Emmaljunga Softy. Hjälp vilken är bäst!? :)
  31. Rut m. Emma 4/4-05
    #16

    Tre hjulingar

    Du verkar vara inne på det där med trehjuliga vagnar. Jag har liksom fått för mig att de tippar lätt. Men det kanske inte är så?
  32. 16
    Tre hjulingar Du verkar vara inne på det där med trehjuliga vagnar. Jag har liksom fått för mig att de tippar lätt. Men det kanske inte är så?
  33. Rut m. Emma 4/4-05
    #17

    Oh

    Ja det måste verkligen vara kul att ha en ny vagn på gång. Visst jag är nöjd med den jag har för tillfället. Men det är ändå kul med något nytt :)
  34. 17
    Oh Ja det måste verkligen vara kul att ha en ny vagn på gång. Visst jag är nöjd med den jag har för tillfället. Men det är ändå kul med något nytt :)
  35. Rut m. Emma 4/4-05
    #18

    Brio Sitty

    Vad tycker du om den vagnen? Jag har lite funderingar på en sån...eller Brio Race....eller Emmaljunga Softy...hmm...inte lätt det där med vagnar....
  36. 18
    Brio Sitty Vad tycker du om den vagnen? Jag har lite funderingar på en sån...eller Brio Race....eller Emmaljunga Softy...hmm...inte lätt det där med vagnar....
  37. Rut m. Emma 4/4-05
    #19

    Brio Race

    Vad tycker du om den då? Jag är lite sugen på en sån. Men har även funderingar på en Brio Sitty eller Emmaljunga Softy. Jag är lite feg för andra märken på vangar än Emmaljunga och Brio...fråga inte varför :) Jag går säkert miste på många bra vagnar bara för det...
  38. 19
    Brio Race Vad tycker du om den då? Jag är lite sugen på en sån. Men har även funderingar på en Brio Sitty eller Emmaljunga Softy. Jag är lite feg för andra märken på vangar än Emmaljunga och Brio...fråga inte varför :) Jag går säkert miste på många bra vagnar bara för det...
  39. Rut m. Emma 4/4-05
    #20

    Brio Duo

    Åker Emma i nu. Är egentligen helnöjd med den. Men tycker att det kanske inte skulle vara så tokigt med en mindre lättare vagn till semestern och så. Är nog mest sugen på en Brio Race för tillfället...men frågar du i morgon är det väl något annat som gäller :)
  40. 20
    Brio Duo Åker Emma i nu. Är egentligen helnöjd med den. Men tycker att det kanske inte skulle vara så tokigt med en mindre lättare vagn till semestern och så. Är nog mest sugen på en Brio Race för tillfället...men frågar du i morgon är det väl något annat som gäller :)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. Vagn!
    By Camellis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 14:31
  4. typ av vagn
    By esteten in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 07:58
  5. Vagn vagn vagn...Hjälp
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar