förlossningeberättelse
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    förlossningeberättelse

    Var inne på förlossningen ons den 8 mars pga av blödning och små värkar. Ctg (kalals de så) tog och allt såg bra ut. ul och vul togs och visade att det va ont med vatten. självklart blev man orolig!! fick en tid 2 dgr sen om inget hänt. Det lär väl inte hända något tänkte ja för mig själv. Sambon som va på väg till jobbet messade att han tog sem 2 dgr om bebisen skulle komma. såklart det inte kommer tyckte jag. Hade reg värkar hela dagen 6-8 min. gick o la mig men vaknade av värkar. gick upp på toa och kissade tog 2 alvedon och la mig igen. fick en värk tyckte de knäppte till men tänkte inte så mkt på det. En värk till och ställde mig upp för tyckte de rann till. och ja det börjar rinna utförbenen. in på toa och där va det massor utav vatten och antagligen resten av slemmproppen. ringde förlossningen och skulle inte på koll under natten och morgonen. Tänkte försökra härda ut hemma ett tag men va orolig att eftersom det inte var säkert att hon va fixerad läkaren trodde det. Och värkarna kom tätt fort. Runt 4.00 ringer vi sambons mamma och säger att du får komma nu. ca 10 min sen är hon här och jag får värkar hela tiden!! Åker in mot förlossningen nu äntligen är det dags. KOmmer in och fåt göra ctg/levemang och sen i badet men värkarna är så starka och täta att jag skriker i badet och sambon gör vad han kan. Får ett förlossningsrum och börjar pröva lustgas. Kastar masken till slut och spyr. Bm är på mig du m¨åste andas rätt men det hjälper ju inget. e nu öppen 3 cm och vet inte vart jag ska ta vägen!! Får panik drar av mig ctg och skriker att dom ska plocka ut den, jag orkar inte mer och ligger o gråter. Jag får en morfin spruta och jag blir trött men vaknar vid varje värk som kommer väldigt tätt. Läkaren tillkallas och tycker ett undatag ska göras med eda för jag har tappat greppet. Narkosläkare kommer och håller länge på med eda, mina värkar kommer så tätt så många pauser blir det. när det äntligen är gjort så hjälper det inte. SKriker lika mkt än!! Bm tycker att det tar ett tag. Känner att det käns som något åker ner men antar det är skapelltråden dom satt (för ja vägrar ctg) Efter ett tag tycker dom det är konstigt att jag har sån smärta och kollar hur öppen ja är. Är nu helt öppen!! Bm studenten ber bm kolla innan dom säger till mig( hör viskanden ) Ida nu ska du föda barn. Vilken chock det blev!! Känner inga krystvärkar bara värkar men dom käns inte så jobbiga nu när jag får trycka på. får vila på några värkar. Efter ett tag av mkt krystningar så känner jag det forsa ut ur mig. Hör ett skrik på en gång och känner sån lycka. Får lägga mig på rygg och får upp henne på magen. Nästan dírekt öppnar hon ögonen och tar brösten. 13:44 föddes hon äntligen :)!! Det var en tuff förlossningen och vet inte om jag kan göra om det. Aurora ringde igår och frågade om jag ville komma på samtal men jag avböjde. Känner inte att jag mår psykiskt dåligt bara att jag inte klarar av sån smärta igen. Utan min sambo hade jag inte pallat det alls
  2. 1
    förlossningeberättelse Var inne på förlossningen ons den 8 mars pga av blödning och små värkar. Ctg (kalals de så) tog och allt såg bra ut. ul och vul togs och visade att det va ont med vatten. självklart blev man orolig!! fick en tid 2 dgr sen om inget hänt. Det lär väl inte hända något tänkte ja för mig själv. Sambon som va på väg till jobbet messade att han tog sem 2 dgr om bebisen skulle komma. såklart det inte kommer tyckte jag. Hade reg värkar hela dagen 6-8 min. gick o la mig men vaknade av värkar. gick upp på toa och kissade tog 2 alvedon och la mig igen. fick en värk tyckte de knäppte till men tänkte inte så mkt på det. En värk till och ställde mig upp för tyckte de rann till. och ja det börjar rinna utförbenen. in på toa och där va det massor utav vatten och antagligen resten av slemmproppen. ringde förlossningen och skulle inte på koll under natten och morgonen. Tänkte försökra härda ut hemma ett tag men va orolig att eftersom det inte var säkert att hon va fixerad läkaren trodde det. Och värkarna kom tätt fort. Runt 4.00 ringer vi sambons mamma och säger att du får komma nu. ca 10 min sen är hon här och jag får värkar hela tiden!! Åker in mot förlossningen nu äntligen är det dags. KOmmer in och fåt göra ctg/levemang och sen i badet men värkarna är så starka och täta att jag skriker i badet och sambon gör vad han kan. Får ett förlossningsrum och börjar pröva lustgas. Kastar masken till slut och spyr. Bm är på mig du m¨åste andas rätt men det hjälper ju inget. e nu öppen 3 cm och vet inte vart jag ska ta vägen!! Får panik drar av mig ctg och skriker att dom ska plocka ut den, jag orkar inte mer och ligger o gråter. Jag får en morfin spruta och jag blir trött men vaknar vid varje värk som kommer väldigt tätt. Läkaren tillkallas och tycker ett undatag ska göras med eda för jag har tappat greppet. Narkosläkare kommer och håller länge på med eda, mina värkar kommer så tätt så många pauser blir det. när det äntligen är gjort så hjälper det inte. SKriker lika mkt än!! Bm tycker att det tar ett tag. Känner att det käns som något åker ner men antar det är skapelltråden dom satt (för ja vägrar ctg) Efter ett tag tycker dom det är konstigt att jag har sån smärta och kollar hur öppen ja är. Är nu helt öppen!! Bm studenten ber bm kolla innan dom säger till mig( hör viskanden ) Ida nu ska du föda barn. Vilken chock det blev!! Känner inga krystvärkar bara värkar men dom käns inte så jobbiga nu när jag får trycka på. får vila på några värkar. Efter ett tag av mkt krystningar så känner jag det forsa ut ur mig. Hör ett skrik på en gång och känner sån lycka. Får lägga mig på rygg och får upp henne på magen. Nästan dírekt öppnar hon ögonen och tar brösten. 13:44 föddes hon äntligen :)!! Det var en tuff förlossningen och vet inte om jag kan göra om det. Aurora ringde igår och frågade om jag ville komma på samtal men jag avböjde. Känner inte att jag mår psykiskt dåligt bara att jag inte klarar av sån smärta igen. Utan min sambo hade jag inte pallat det alls
  3. Anna +7
    #2

    Tack...

    för din berättelse Idis.
    Och bra jobbat tjejen!
    Kramar!!
  4. 2
    Tack... för din berättelse Idis.
    Och bra jobbat tjejen!
    Kramar!!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    tack för att du delade med dig..

    av din upplevelse, jättebra jobbat !!!
  6. 3
    tack för att du delade med dig.. av din upplevelse, jättebra jobbat !!!
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    ojdå

    Det lät inte nådigt alls. och max otur när inte smärtlindringen fungerar som den skall heller. Usch, lider med dig vännen! men nu har du din guldklimp här och slipper gå igenom det igen förrän du själv vill. om du vill.
    kram
  8. 4
    ojdå Det lät inte nådigt alls. och max otur när inte smärtlindringen fungerar som den skall heller. Usch, lider med dig vännen! men nu har du din guldklimp här och slipper gå igenom det igen förrän du själv vill. om du vill.
    kram
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Tack

    för att du delade med dig. Det låter verkligen jättejobbigt att ingen smärtlindring hjälpte, det är ju annars räddningen när man känner att man inte orkar mer. Vad mysigt att hon var så vaken när hon kom!
  10. 5
    Tack för att du delade med dig. Det låter verkligen jättejobbigt att ingen smärtlindring hjälpte, det är ju annars räddningen när man känner att man inte orkar mer. Vad mysigt att hon var så vaken när hon kom!
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6

    Tack för din berättelse!

    Själv är jag fotfarande hemma. Bara väntar på att få åka in till Ryhov nu!
    Kram
  12. 6
    Tack för din berättelse! Själv är jag fotfarande hemma. Bara väntar på att få åka in till Ryhov nu!
    Kram
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7

    Tack ..

    vilken berättelse.
    Du gjorde det bra tjejen !
    Kram
  14. 7
    Tack .. vilken berättelse.
    Du gjorde det bra tjejen !
    Kram
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    Tack

    för att du delade med dig av din förlossning. Det lät onekligen jobbigt det där att inget smärtstillande hjälpte!!

    Kram
  16. 8
    Tack för att du delade med dig av din förlossning. Det lät onekligen jobbigt det där att inget smärtstillande hjälpte!!

    Kram
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Tack för den och...

    jag tycker att du har varit jättemodig. TYcker dock att du ska pröva prata med Aurora ändå för även om du inte tycker att du mår dåligt nu så kommer det säkert finnas i bakhuvudet ändå.

    Stor kram och grattis till Isabella.
  18. 9
    Tack för den och... jag tycker att du har varit jättemodig. TYcker dock att du ska pröva prata med Aurora ändå för även om du inte tycker att du mår dåligt nu så kommer det säkert finnas i bakhuvudet ändå.

    Stor kram och grattis till Isabella.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Tack

    för din berättelse.

    Bra att du fick stöd av din sambo. Jobbigat att EDA inte tog. Det måste var knäckande när man ställt in sig på att använda det.

    När jag födde Ellen så skrek jag att nästa gång ska jag startas med EDA. (Jag hade ingen smärtlindring alls). Men Emil föddes också av sig själv och utan smärtlindring. Man fixar det igen och om du vill ha fler barn så kommer du också fixa det med.

    Kram
  20. 10
    Tack för din berättelse.

    Bra att du fick stöd av din sambo. Jobbigat att EDA inte tog. Det måste var knäckande när man ställt in sig på att använda det.

    När jag födde Ellen så skrek jag att nästa gång ska jag startas med EDA. (Jag hade ingen smärtlindring alls). Men Emil föddes också av sig själv och utan smärtlindring. Man fixar det igen och om du vill ha fler barn så kommer du också fixa det med.

    Kram

Liknande trådar

  1. Förlossningeberättelse =)
    By Nykaria in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 10:58
  2. Förlossningeberättelse+amning
    By Anna med 3 busfrön in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar