Skvallrar
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Skvallrar

    SSWE köpte lyxiga tvn i lördags och sâ fungerar inte tv skrället, hon letar fortfarande efter Pâ knappen.
    hihi, Internatinella ingenjören!
  2. 1
    Skvallrar SSWE köpte lyxiga tvn i lördags och sâ fungerar inte tv skrället, hon letar fortfarande efter Pâ knappen.
    hihi, Internatinella ingenjören!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    haha!

    Eller som jag...ehurmmm...köpte mig en tjusig 28\" som var vääääldigt stort på början av 90. Fick hem den och läste manualen väl noga. Man skulle ta en penna eller liknande och trycka på en \"inbuktande knapp\" (såg det i alla fall ut som). Jag letade febrilt, tänkte \"så kan det väl inte vara?\"...gjorde ändå som jag misstänkte att man skulle göra och ..

    ..stoppade in en spik i ...

    ingången för hörlurarna. MammaMia tryckte dessutom in \"hatten\" först och vad händer?

    Spiken fastnar! Jag lyckades få tag på telefonen (inte direkt tiden då man hade trådlösa, men väl lååånga sladdar) och ringde pappa. Han åkte 4 mil in till Gbg och under tiden satt jag och höll i spiken. Väl framme fick inte heller pappa ut den, utan vi fick helt sonika peta in den och åka tillbaka till affären och säga \"den funkar inte..\". De såg inte spiken och jag fick en ny som vi kånkade hem.

    Väl hemma konstaterades att den \"inåtliknande knappen\" var en inbuktninge på _fjärrkontrollen_ som gjorde att kanalerna söks upp automatiskt.

    *varför berättar jag sånt här för dig*?!
  4. 2
    haha! Eller som jag...ehurmmm...köpte mig en tjusig 28\" som var vääääldigt stort på början av 90. Fick hem den och läste manualen väl noga. Man skulle ta en penna eller liknande och trycka på en \"inbuktande knapp\" (såg det i alla fall ut som). Jag letade febrilt, tänkte \"så kan det väl inte vara?\"...gjorde ändå som jag misstänkte att man skulle göra och ..

    ..stoppade in en spik i ...

    ingången för hörlurarna. MammaMia tryckte dessutom in \"hatten\" först och vad händer?

    Spiken fastnar! Jag lyckades få tag på telefonen (inte direkt tiden då man hade trådlösa, men väl lååånga sladdar) och ringde pappa. Han åkte 4 mil in till Gbg och under tiden satt jag och höll i spiken. Väl framme fick inte heller pappa ut den, utan vi fick helt sonika peta in den och åka tillbaka till affären och säga \"den funkar inte..\". De såg inte spiken och jag fick en ny som vi kånkade hem.

    Väl hemma konstaterades att den \"inåtliknande knappen\" var en inbuktninge på _fjärrkontrollen_ som gjorde att kanalerna söks upp automatiskt.

    *varför berättar jag sånt här för dig*?!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    *grâter av skratt*

    Du är underbar.
  6. 3
    *grâter av skratt* Du är underbar.
  7. GuM
    #4

    Haha!

    Blonda klubben!

    Och en gång så skulle jag sätta in en CD skiva i min nya PC på jobbet. Lyckades pillra in den i springan just ovanför CD locket...IT grabben som kom, lyckades hålla sig för skratt när han var i mitt kontor...Kände mig något dum. Hade ju inte sett knappen och CD locket...
  8. 4
    Haha! Blonda klubben!

    Och en gång så skulle jag sätta in en CD skiva i min nya PC på jobbet. Lyckades pillra in den i springan just ovanför CD locket...IT grabben som kom, lyckades hålla sig för skratt när han var i mitt kontor...Kände mig något dum. Hade ju inte sett knappen och CD locket...
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Det gjorde min chef med!

    Min kompis som också var IT-chef på Postgiro hade beställt Macar till alla chefer i o med att han ansåg att det var det enda sättet att fåhögre chefer att använda dator.
    En annan IT-strateg lobbyade hårt för att det skulle vara PC till allamed Windows/Office.
    Resultatet blev att cheferna lämnade PC:n hos sekreterare och att de som jobbade med stordatorer eller UNIX använde bara PC:n som dum terminal!
    Detta var för över 15 år sedan
  10. 5
    Det gjorde min chef med! Min kompis som också var IT-chef på Postgiro hade beställt Macar till alla chefer i o med att han ansåg att det var det enda sättet att fåhögre chefer att använda dator.
    En annan IT-strateg lobbyade hårt för att det skulle vara PC till allamed Windows/Office.
    Resultatet blev att cheferna lämnade PC:n hos sekreterare och att de som jobbade med stordatorer eller UNIX använde bara PC:n som dum terminal!
    Detta var för över 15 år sedan
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Hi hi hi hi - morgonens skratt!

    En spik! *fniss*!
    Vilken tur att du fick en ny.. och man undrar ju vem som fick hem en TV med en spik i... ;-)
  12. 6
    Hi hi hi hi - morgonens skratt! En spik! *fniss*!
    Vilken tur att du fick en ny.. och man undrar ju vem som fick hem en TV med en spik i... ;-)

Liknande trådar

  1. Hur skvallrar ni?
    By Mamman*3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 11:11
  2. Skvallrar...
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 08:30
  3. Skvallrar väl då
    By Bea m. V & H in forum _0605 Majbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 11:41
  4. Skvallrar om
    By Iodine in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 20:33
  5. Skvallrar!
    By -maja- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar