Jag är så torr i armhålorna!
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Jag är så torr i armhålorna!

    Det kliar sååå, jag går runt och ser ut som en liten babian :-). Måste ju ha deo på mig, men det känns som att det sitter långre ut så det borde inte vara det. Nån som har nåt bra tips på nån bra salva? Så jag slipper gå runt som en babian mera.
    Kram
  2. 1
    Jag är så torr i armhålorna! Det kliar sååå, jag går runt och ser ut som en liten babian :-). Måste ju ha deo på mig, men det känns som att det sitter långre ut så det borde inte vara det. Nån som har nåt bra tips på nån bra salva? Så jag slipper gå runt som en babian mera.
    Kram
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Hydrokortisonsalva

    kan du prova. Det stillar klådan och finns receptfritt på apoteket.

    Rätt lustigt, för jag hade samma sak för ett par månader sedan nu och har aldrig haft besvär med liknande tidigare. Kliade som tusan och mitt satt inte heller mitt i armhålan! Tyckte till och med att jag var lite svullen. Till slut vad jag helt röd under armarna och det var inte skönt! Jag gjorde som så att jag tvättade mig med oparfymerad tvål, hade deo (dove var den som irriterade minst för mig, testade även en massa oparfymerade...) bara när jag inte var hemma typ och tvättade alltid av deon innan jag gick och la mig. Sen smörjde jag med hydrokortison. Jag vet inte om du har samma besvär, men mitt började med att klia och att jag var torr och jag har som sagt aldrig haft likanande besvär tidigare.

    Så... Nu har jag delat med mig om mina armhålebesvär. Nu är det förresten helt bra =).
    Kram!
  4. 2
    Hydrokortisonsalva kan du prova. Det stillar klådan och finns receptfritt på apoteket.

    Rätt lustigt, för jag hade samma sak för ett par månader sedan nu och har aldrig haft besvär med liknande tidigare. Kliade som tusan och mitt satt inte heller mitt i armhålan! Tyckte till och med att jag var lite svullen. Till slut vad jag helt röd under armarna och det var inte skönt! Jag gjorde som så att jag tvättade mig med oparfymerad tvål, hade deo (dove var den som irriterade minst för mig, testade även en massa oparfymerade...) bara när jag inte var hemma typ och tvättade alltid av deon innan jag gick och la mig. Sen smörjde jag med hydrokortison. Jag vet inte om du har samma besvär, men mitt började med att klia och att jag var torr och jag har som sagt aldrig haft likanande besvär tidigare.

    Så... Nu har jag delat med mig om mina armhålebesvär. Nu är det förresten helt bra =).
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Kan du ha fått en

    svampinfektion i huden?

    Nikki
  6. 3
    Kan du ha fått en svampinfektion i huden?

    Nikki
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    vad lustigt

    För min sambo gnäller att han plötsligt måste blivit allergisk mot sin deo eller nåt för han blir sådär röd och det kliar av den. Han misstänker att han är känslig mot aluminium (finns ju i deo) för han fick även röda utslag på fingrarna när han jobbade i montering för nåt år sedan. Och det var mycket aluminium de jobbade med. Såg att apoteket har en deospray utan aluminium så han får testa den. För när han inte ha deo på sig så är det inga problem men han vill ju dofta gott och inte lukta karl hela tiden. ;-)
  8. 4
    vad lustigt För min sambo gnäller att han plötsligt måste blivit allergisk mot sin deo eller nåt för han blir sådär röd och det kliar av den. Han misstänker att han är känslig mot aluminium (finns ju i deo) för han fick även röda utslag på fingrarna när han jobbade i montering för nåt år sedan. Och det var mycket aluminium de jobbade med. Såg att apoteket har en deospray utan aluminium så han får testa den. För när han inte ha deo på sig så är det inga problem men han vill ju dofta gott och inte lukta karl hela tiden. ;-)
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    berätta gärna...

    om du kommer på vad du lider av ifall min gubbe har samma besvär. Och vad som hjälpte.
    Hydrokortison kan ju lindra (som Frida redan tipsade om) men det är ju inte bra att använda för långa perioder.
  10. 5
    berätta gärna... om du kommer på vad du lider av ifall min gubbe har samma besvär. Och vad som hjälpte.
    Hydrokortison kan ju lindra (som Frida redan tipsade om) men det är ju inte bra att använda för långa perioder.
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Är du orolig/stressad

    tänkte på ditt höga blodtryck och så.
    Min sambo har nämligen (stress) exem till och från i armhålorna. Exem sätter ju sig gärna där det är lite varmt.
    Prova med mildison eller heter den mildisol? På apoteket, receptfritt med lite cortison i. Hjälper det lite men inte helt så kanske du ska höra om att få starkare kortison utskriven av läkare
  12. 6
    Är du orolig/stressad tänkte på ditt höga blodtryck och så.
    Min sambo har nämligen (stress) exem till och från i armhålorna. Exem sätter ju sig gärna där det är lite varmt.
    Prova med mildison eller heter den mildisol? På apoteket, receptfritt med lite cortison i. Hjälper det lite men inte helt så kanske du ska höra om att få starkare kortison utskriven av läkare
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Tack, åh vad bra,

    skall testa det med en gång. Hoppas mitt också går bort för det KLIAR, blir snart tokig!
    Kram
  14. 7
    Tack, åh vad bra, skall testa det med en gång. Hoppas mitt också går bort för det KLIAR, blir snart tokig!
    Kram
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    Nej, det tycker jag inte.

    Har aldrig haft den förrut.
  16. 8
    Nej, det tycker jag inte. Har aldrig haft den förrut.
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    Absolut det skall jag göra!

    Låter ju inge kul med aliminium i deo, ja, ja, vad gör man inte för att slippa svettdoft :-).
  18. 9
    Absolut det skall jag göra! Låter ju inge kul med aliminium i deo, ja, ja, vad gör man inte för att slippa svettdoft :-).

Liknande trådar

  1. TORR?
    By AnnikaO in forum _05 Höstbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 20:45
  2. torr hud under armhålorna
    By nijmana in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 19:45
  3. torr hud under armhålorna
    By nijmana in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 18:14
  4. knutor i armhålorna
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 00:17
  5. Om torr hud
    By verne in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 22:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar