Hur tätt inpå jobbar ni?
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Hur tätt inpå jobbar ni?

    Alltså i förhållande till bf.
    Jag ska jobba sista dagen den 12/4 och har bf 21/4.
    Flera i min närhet har sagt, jaha ska du jobba så länge?
    T o m min bm såg lite skeptiskt ut när jag berättade det, även om hon inte sa något.
  2. 1
    Hur tätt inpå jobbar ni? Alltså i förhållande till bf.
    Jag ska jobba sista dagen den 12/4 och har bf 21/4.
    Flera i min närhet har sagt, jaha ska du jobba så länge?
    T o m min bm såg lite skeptiskt ut när jag berättade det, även om hon inte sa något.
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Jag jobbar

    sista dagen nu på fredag, den 24/3 och har bf 12/4. Det blir lite drygt två veckor innan bf. Jag hade tänkt jobba till den sista mars, men ångrade mig så här i sista sekunden. Som tur var hade inte min chef nåt att invända.

    Det där är ju något man måste känna efter själv, vad som känns rimligt för just DIG. Ingen annan vet hur du mår eller vad du orkar. Känner du att det är helt okej för dig att jobba till den 12/4, så ser jag inga problem med det. Vissa vill vara hemma och vila upp sig innan, andra står inte ut med tanken.
  4. 2
    Jag jobbar sista dagen nu på fredag, den 24/3 och har bf 12/4. Det blir lite drygt två veckor innan bf. Jag hade tänkt jobba till den sista mars, men ångrade mig så här i sista sekunden. Som tur var hade inte min chef nåt att invända.

    Det där är ju något man måste känna efter själv, vad som känns rimligt för just DIG. Ingen annan vet hur du mår eller vad du orkar. Känner du att det är helt okej för dig att jobba till den 12/4, så ser jag inga problem med det. Vissa vill vara hemma och vila upp sig innan, andra står inte ut med tanken.
  5. MiaKL m Samuel-03,bf 26/3
    #3

    Jag jobbar lite än...

    och har bf på söndag *ler*. Nej men jag har sagt att jag jobbar till den 17 dvs i fredags men jag har jobbat även efter det. Har ett flexibelt jobb så jag jobbar lite hemifrån, lite på kontoret och vilar en del oxå (som typ i måndags och idag)

    Har dock varit tydlig med att ifall jag inte skulle orka eller vilja jobba till den 17 mars så hade jag möjlighet att gå hem tidigare utan sura miner.
  6. 3
    Jag jobbar lite än... och har bf på söndag *ler*. Nej men jag har sagt att jag jobbar till den 17 dvs i fredags men jag har jobbat även efter det. Har ett flexibelt jobb så jag jobbar lite hemifrån, lite på kontoret och vilar en del oxå (som typ i måndags och idag)

    Har dock varit tydlig med att ifall jag inte skulle orka eller vilja jobba till den 17 mars så hade jag möjlighet att gå hem tidigare utan sura miner.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Jag jobbar sista dagen

    31/3 och har bf 23/4 men ska snittas den 3/4.
    Men iförsig så tror och hoppas jag att hon kommer innan dess.
  8. 4
    Jag jobbar sista dagen 31/3 och har bf 23/4 men ska snittas den 3/4.
    Men iförsig så tror och hoppas jag att hon kommer innan dess.
  9. --jimi--
    #5

    jobbar..

    .... tills på fredag och har bf den 22/4. Har mina sista lektioner just nu och det är lite sorgligt! Men sen jag ska på konferens o spa i helgen så det blir en bra kick-off på mammaledigheten!
  10. 5
    jobbar.. .... tills på fredag och har bf den 22/4. Har mina sista lektioner just nu och det är lite sorgligt! Men sen jag ska på konferens o spa i helgen så det blir en bra kick-off på mammaledigheten!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    4 veckor innan...

    Jag har tagit ut ledighet/HVP i 4 veckor innan BF - 10 dagar innan är ju inte mycket...
    Har du barn tidigare?
    Eller kommer barnen generellt \"sent\" i er familj??
    Alla kvinnorna på min sida i släkten har fått sina barn hyfsat PÅ sitt BF elelr några dagar innan, utom syrran vars barn har kommit 2v resp 3v för tidigt...
  12. 6
    4 veckor innan... Jag har tagit ut ledighet/HVP i 4 veckor innan BF - 10 dagar innan är ju inte mycket...
    Har du barn tidigare?
    Eller kommer barnen generellt \"sent\" i er familj??
    Alla kvinnorna på min sida i släkten har fått sina barn hyfsat PÅ sitt BF elelr några dagar innan, utom syrran vars barn har kommit 2v resp 3v för tidigt...
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Japp en dotter

    som kom 10 dagar efter bf med igångsättning, pga sipprande fostervatten.
    Det är väl jag som tror att jag ska gå över tiden. :)
    Det gör inget om bebisen kommer när jag fortfarande jobbar, eftersom jag bara hunnit jobba 8 mån sedan jag var hemma med dottern.
    Fast någon dag hemma i soffan skulle jag vara trevligt!

  14. 7
    Japp en dotter som kom 10 dagar efter bf med igångsättning, pga sipprande fostervatten.
    Det är väl jag som tror att jag ska gå över tiden. :)
    Det gör inget om bebisen kommer när jag fortfarande jobbar, eftersom jag bara hunnit jobba 8 mån sedan jag var hemma med dottern.
    Fast någon dag hemma i soffan skulle jag vara trevligt!

  15. Evvis 16 dagar till BF
    #8

    Två veckor innan BF (imt)

    .
  16. 8
    Två veckor innan BF (imt) .
  17. Medlem sedan
    Jan 1999
    #9

    2 veckor innan...

    bf går jag hem. Dvs. jag går hem den 7/4 och har bf 24/4. Hade ifrån början tänkt att jobba en vecka till men jag känner att jag faktiskt inte orkar och att jag måste får tänka på mig själv och ingen annan. Jag vill hinna vila upp mig, förbereda mig och vara så redo jag kan när det är dags.

    Om du känner att du har lust och orkar jobba så länge så strunt i vad folk tycker. Det är bara du själv som vet vad som är bäst för dig!
  18. 9
    2 veckor innan... bf går jag hem. Dvs. jag går hem den 7/4 och har bf 24/4. Hade ifrån början tänkt att jobba en vecka till men jag känner att jag faktiskt inte orkar och att jag måste får tänka på mig själv och ingen annan. Jag vill hinna vila upp mig, förbereda mig och vara så redo jag kan när det är dags.

    Om du känner att du har lust och orkar jobba så länge så strunt i vad folk tycker. Det är bara du själv som vet vad som är bäst för dig!
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Precis...

    man ska göra det som känns bäst för en själv. Jag själv har valt att jobba länge men varvar med lite vila för jag skulle bli väldigt rastlös av att gå hemma heltid och bara vänta.

    Eftersom jag blev igångsatt förra gången pga havandeskapsförgiftning har jag inga riktlinjer för hur jag föder i förhållande till bf.
  20. 10
    Precis... man ska göra det som känns bäst för en själv. Jag själv har valt att jobba länge men varvar med lite vila för jag skulle bli väldigt rastlös av att gå hemma heltid och bara vänta.

    Eftersom jag blev igångsatt förra gången pga havandeskapsförgiftning har jag inga riktlinjer för hur jag föder i förhållande till bf.
  21. Ida m Jennie & skruttis
    #11

    Till påsk iaf

    Och säkert lite till. Men jag har ett superflexibelt jobb så jag kan nog i princip jobba så många timmar jag orkar med väldigt liten framförhållning.

    Hade jag måstat bestämma iförväg hade jag nog sagt att jag blir hemma efter påsk. Påsksöndag är ju i år 2 veckor före valborg.
  22. 11
    Till påsk iaf Och säkert lite till. Men jag har ett superflexibelt jobb så jag kan nog i princip jobba så många timmar jag orkar med väldigt liten framförhållning.

    Hade jag måstat bestämma iförväg hade jag nog sagt att jag blir hemma efter påsk. Påsksöndag är ju i år 2 veckor före valborg.
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12

    Sista dagen

    för mig är 7 april, 15 dagar före beräknad fl. Jag ville egentligen inte ta så mycket eftersom de tre dagar jag gick hemma innan Maya föddes kändes olidliga, jag höll på att klättra på väggarna här hemma! Nu önskar jag att jag hade tagit mer men föräldradagar och semester ska ju räcka till hösten 2007 när mini ska börja på dagis....Jag hoppas i alla fall djupt och innerligt att fl inte sker innan 22 april för jag ser verkligen fram emot att bara gå här och ta det lugnt de timmar Maya är på dagis ;o).
  24. 12
    Sista dagen för mig är 7 april, 15 dagar före beräknad fl. Jag ville egentligen inte ta så mycket eftersom de tre dagar jag gick hemma innan Maya föddes kändes olidliga, jag höll på att klättra på väggarna här hemma! Nu önskar jag att jag hade tagit mer men föräldradagar och semester ska ju räcka till hösten 2007 när mini ska börja på dagis....Jag hoppas i alla fall djupt och innerligt att fl inte sker innan 22 april för jag ser verkligen fram emot att bara gå här och ta det lugnt de timmar Maya är på dagis ;o).
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13

    Olidligt ja...

    ...det är så jag känner.
    Jag kommer nog att ta en dag eller två den sista tiden för att bara ligga på soffan. Men jag tycker det känns skönt att jag har ett jobb att gå till så jag inte faller i tristess!
    Visst finns det saker att göra hemma men det kommer jag att hinna ändå innan bebis kommer.
    Min ersättare börjar imorgon så det är lugnt på den fronten.
  26. 13
    Olidligt ja... ...det är så jag känner.
    Jag kommer nog att ta en dag eller två den sista tiden för att bara ligga på soffan. Men jag tycker det känns skönt att jag har ett jobb att gå till så jag inte faller i tristess!
    Visst finns det saker att göra hemma men det kommer jag att hinna ändå innan bebis kommer.
    Min ersättare börjar imorgon så det är lugnt på den fronten.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    6 dagar före bf.

    Det är planen iaf - mest för att jag mår bäst när jag jobbar. *ler*
    Jag har tänkt jobba fram till påsk (sista dagen skärtorsdagen då) och har bf onsdagen efter, 19/4. Men sen är det så att jag jobbar som timanställd vuxendövtolk på högskolan i Jönköping, där jag tolkar åt en hörselskadad student. Tolken som ska ta över efter mig har ett annat jobb, och vill helst vara kvar där så länge som möjligt - men hon är flexibel, så känner jag att det inte funkar tar hon över. Det gör ju att jag kan jobba så länge jag orkar - och just nu känns det som sagt bättre att gå till jobbet än att vara hemma. Sen jobbar jag inte heltid heller - vi tolkar behövs på föreläsningar, men inte på grupparbeten osv - och det gör väl oxå att jag känner att jag orkar med.
    När jag var på läkarbesök sist (har varit flera gånger för att kontrollera tappen eftersom sonen riskerade att födas för tidigt) frågade läkaren mig hur länge jag tänkt jobba - och jag kan säga att han fick nästan dåndimpsanfall när jag glatt sa att jag tänkte jobba fram till påsk. *fniss* Min bm är däremot mer cool och sa lite lugnt att \"ja du har ju nära till Ryhov om det skulle sätta igång när du är på jobbet...\" sen lade hon till att jag ju faktiskt är den som bäst känner hur jag mår.
  28. 14
    6 dagar före bf. Det är planen iaf - mest för att jag mår bäst när jag jobbar. *ler*
    Jag har tänkt jobba fram till påsk (sista dagen skärtorsdagen då) och har bf onsdagen efter, 19/4. Men sen är det så att jag jobbar som timanställd vuxendövtolk på högskolan i Jönköping, där jag tolkar åt en hörselskadad student. Tolken som ska ta över efter mig har ett annat jobb, och vill helst vara kvar där så länge som möjligt - men hon är flexibel, så känner jag att det inte funkar tar hon över. Det gör ju att jag kan jobba så länge jag orkar - och just nu känns det som sagt bättre att gå till jobbet än att vara hemma. Sen jobbar jag inte heltid heller - vi tolkar behövs på föreläsningar, men inte på grupparbeten osv - och det gör väl oxå att jag känner att jag orkar med.
    När jag var på läkarbesök sist (har varit flera gånger för att kontrollera tappen eftersom sonen riskerade att födas för tidigt) frågade läkaren mig hur länge jag tänkt jobba - och jag kan säga att han fick nästan dåndimpsanfall när jag glatt sa att jag tänkte jobba fram till påsk. *fniss* Min bm är däremot mer cool och sa lite lugnt att \"ja du har ju nära till Ryhov om det skulle sätta igång när du är på jobbet...\" sen lade hon till att jag ju faktiskt är den som bäst känner hur jag mår.
  29. Mallis mtrean bf 22/4
    #15

    Jag jobbar t.om

    13/4. Bf 22/4, en och en halv vecka innan bf slutar jag. Men de sista två veckorna tar jag f-penning 3 dagar. så då blir det bara 2 arbetsdagar.
    Känner att det är såå tungt nu, men har inget val.
    Arbetar på förskola.
  30. 15
    Jag jobbar t.om 13/4. Bf 22/4, en och en halv vecka innan bf slutar jag. Men de sista två veckorna tar jag f-penning 3 dagar. så då blir det bara 2 arbetsdagar.
    Känner att det är såå tungt nu, men har inget val.
    Arbetar på förskola.
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    Det förstår jag

    att det känns tungt när man arbetar på förskola.
    Då jobbar vi lika länge i antal dagar även om jag bara häckar på kontor. :)
  32. 16
    Det förstår jag att det känns tungt när man arbetar på förskola.
    Då jobbar vi lika länge i antal dagar även om jag bara häckar på kontor. :)
  33. Neta m Ängla o aprilbebis
    #17

    Valborg

    Skruttis kan ju komma på min namnsdag tycker jag, den 30/4!
  34. 17
    Valborg Skruttis kan ju komma på min namnsdag tycker jag, den 30/4!
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18

    Om hon kommer tidigare

    kommer du att snittas då?
    Kommer inte ihåg varför du skulle snittas, vad det något med att du fick opereras sist?

    Om du vill svara förstås. :)
    Det är ju inte långt kvar till den 3/4, spännande!

  36. 18
    Om hon kommer tidigare kommer du att snittas då?
    Kommer inte ihåg varför du skulle snittas, vad det något med att du fick opereras sist?

    Om du vill svara förstås. :)
    Det är ju inte långt kvar till den 3/4, spännande!

  37. Medlem sedan
    Jan 2002
    #19

    Ja

    om hon vill ut tidigare så blir det snitt ändå.
    Snittet har jag fått pga en bristning vid dotterns förlossning. Stygnen släppte dagen efter och jag har sen opererat det två gånger.
    Efter första gången släppte stygnen för tidigt igen.
    Har haft otroligt ont av det och kan fortfarande känna av det, de kunde inte laga det utan fick \"ta bort lite vävnad\" som det så fint heter.
    och + att jag är förlossningsrädd nu pga EDA som ej har funkat 2ggr, snabb förlossning osv.
  38. 19
    Ja om hon vill ut tidigare så blir det snitt ändå.
    Snittet har jag fått pga en bristning vid dotterns förlossning. Stygnen släppte dagen efter och jag har sen opererat det två gånger.
    Efter första gången släppte stygnen för tidigt igen.
    Har haft otroligt ont av det och kan fortfarande känna av det, de kunde inte laga det utan fick \"ta bort lite vävnad\" som det så fint heter.
    och + att jag är förlossningsrädd nu pga EDA som ej har funkat 2ggr, snabb förlossning osv.
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20

    Jag har full hp

    och slutade alltså jobba 60 dagar innan bf.
    Därinnan jobbade jag deltid sedan början av dec för fogarna så jag har tagit det lugnt...
  40. 20
    Jag har full hp och slutade alltså jobba 60 dagar innan bf.
    Därinnan jobbade jag deltid sedan början av dec för fogarna så jag har tagit det lugnt...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ny relation snabbt inpå separation?
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2022-06-04, 19:19
  2. Intervju hur tätt inpå?
    By jobbsugen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 12:43
  3. Hur nära inpå
    By Norrlandsmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 22:55
  4. någon skillnad på 3 tätt och 4 tätt
    By innan en ev 4:a in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 17:11
  5. Syskon tätt inpå
    By Frida in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 10:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar