Saga pratar o pratar...
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Saga pratar o pratar...

    Hon är ju hur söt som helst, håller låda dagarna i ända och jag blir helt salig då det kommer nya \"ord\"...*s*

    \"Pratar\" era små mycket?

    En annan fråga oxå...är det vanligt att dom dreglar mycket redan nu?
    Trodde inte dom skulle börja med det förrän det var dags för tänder och det är det väl alldeles för tidigt för?
  2. 1
    Saga pratar o pratar... Hon är ju hur söt som helst, håller låda dagarna i ända och jag blir helt salig då det kommer nya \"ord\"...*s*

    \"Pratar\" era små mycket?

    En annan fråga oxå...är det vanligt att dom dreglar mycket redan nu?
    Trodde inte dom skulle börja med det förrän det var dags för tänder och det är det väl alldeles för tidigt för?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Han pratar med sin pappa...

    ...jag är uppenbarligen inte lika kul som samtalspartner (men jag förstår honom, jag står inte direkt och snackar med kylskåpet där min mat finns *S*)
    Och han har en pappa som ständigt håller låda så han tycker väl redan nu att det är bäst att försöka få in ett par ord där han kan...

    Dreglar, jo tack. De senaste 1-2 veckorna har det varit som en trasig vattenkran, ständigt läckage. Har jag honom i sjalen utan en dregeltrasa emellan är jag fullständigt dyblöt på bröstet.
  4. 2
    Han pratar med sin pappa... ...jag är uppenbarligen inte lika kul som samtalspartner (men jag förstår honom, jag står inte direkt och snackar med kylskåpet där min mat finns *S*)
    Och han har en pappa som ständigt håller låda så han tycker väl redan nu att det är bäst att försöka få in ett par ord där han kan...

    Dreglar, jo tack. De senaste 1-2 veckorna har det varit som en trasig vattenkran, ständigt läckage. Har jag honom i sjalen utan en dregeltrasa emellan är jag fullständigt dyblöt på bröstet.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Jodå...

    Tim snackar som en tok, han är sååå lycklig över att kunna kommunicera. Vi har lite svårt att förstå varandra dock, men det kommer väl! :)

    Och dreglar vet jag inte om det Tim gör kan kallas, han spottar. Sitter och häver ut saliv på löpande band, ständigt en massa spottbubblor i eller strax utanför munnen. Har tänkt rota fram alla frottéhaklappar jag hade till Alex, som kräktes så mycket hela tiden. :)

    Tror inte det har med tänderna att göra, för Tims del verkar det snarare vara så att han liksom kommit på en ny sak han kan göra... :)
  6. 3
    Jodå... Tim snackar som en tok, han är sååå lycklig över att kunna kommunicera. Vi har lite svårt att förstå varandra dock, men det kommer väl! :)

    Och dreglar vet jag inte om det Tim gör kan kallas, han spottar. Sitter och häver ut saliv på löpande band, ständigt en massa spottbubblor i eller strax utanför munnen. Har tänkt rota fram alla frottéhaklappar jag hade till Alex, som kräktes så mycket hela tiden. :)

    Tror inte det har med tänderna att göra, för Tims del verkar det snarare vara så att han liksom kommit på en ny sak han kan göra... :)
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Vissa stunder på

    dagen pratar de, men det blir väl mer och mer. Bebisar brukar dregla när de är förkylda.
  8. 4
    Vissa stunder på dagen pratar de, men det blir väl mer och mer. Bebisar brukar dregla när de är förkylda.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Dreggel


    Vår mellanpojke, J, började dreggla väldigt tidigt. Svärmor och svärmors mamma tjatade tidigt om att han snart skulle få tänder, men det verkade inte ha haft något med det att göra för när han väl sen fick sina tänder så fortsatte han att dreggla. Vi fick lov att ha plastade frotté haklappar när det var som värst för tröjan var alldeles dyngur vid bröstet.
  10. 5
    Dreggel
    Vår mellanpojke, J, började dreggla väldigt tidigt. Svärmor och svärmors mamma tjatade tidigt om att han snart skulle få tänder, men det verkade inte ha haft något med det att göra för när han väl sen fick sina tänder så fortsatte han att dreggla. Vi fick lov att ha plastade frotté haklappar när det var som värst för tröjan var alldeles dyngur vid bröstet.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Prat och dreggel..

    ..i massor här med. Visst är det gulligt. Det ser ju verkoigen ut som att dom för en konversation! Lovisa dregglar åxå i massor, men jag tror inte det beror på tänderna ännu. Gossarna mina har inte fått sin tänder förän vid ca 6-8 månader.
  12. 6
    Prat och dreggel.. ..i massor här med. Visst är det gulligt. Det ser ju verkoigen ut som att dom för en konversation! Lovisa dregglar åxå i massor, men jag tror inte det beror på tänderna ännu. Gossarna mina har inte fått sin tänder förän vid ca 6-8 månader.
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    Samma här..

    ..Charlie har också börjat prata något otroligt mycket och nu sitter han och rabblar långa ramsor hela dagarna & skiner upp som en sol när han ser ens ansikte.
    Pratar man med honom så svarar han, skrattar och skjuter bak huvudet och ler med hela ansiktet. UNDERBART!

    Blåser spottbubblor och dregglar gör han också..i mängder!
  14. 7
    Samma här.. ..Charlie har också börjat prata något otroligt mycket och nu sitter han och rabblar långa ramsor hela dagarna & skiner upp som en sol när han ser ens ansikte.
    Pratar man med honom så svarar han, skrattar och skjuter bak huvudet och ler med hela ansiktet. UNDERBART!

    Blåser spottbubblor och dregglar gör han också..i mängder!
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    Oh jaa!

    Sindra är en riktig pratkvarn. :) Väldigt social och flirtig med sin mamma. :) Så fort jag får ögonkontakt med henne börjar hon snacka. Jag tycker nog att hon är mer snackig än vad min 1½-åring var (som ligger nära i tiden att jämföra med).

    Här bubblar det en del ur munnen oxå.
    Och nu måste jag rusa för Sindra har vaknat.
    kram
  16. 8
    Oh jaa! Sindra är en riktig pratkvarn. :) Väldigt social och flirtig med sin mamma. :) Så fort jag får ögonkontakt med henne börjar hon snacka. Jag tycker nog att hon är mer snackig än vad min 1½-åring var (som ligger nära i tiden att jämföra med).

    Här bubblar det en del ur munnen oxå.
    Och nu måste jag rusa för Sindra har vaknat.
    kram
  17. Agnes m Siri 060118
    #9

    Jag väntar på...

    ..pratet, Siri är inte så pratig ännu, men det kommer nog snart. Verkar som att hon vill säga så mycket men får inte ur sig nåt, hon sprattlar, andas snabbt och gör miner i ansiktet och ser så lycklig ut. Minns att min son var världens pratkvarn vid 2 månader.
  18. 9
    Jag väntar på... ..pratet, Siri är inte så pratig ännu, men det kommer nog snart. Verkar som att hon vill säga så mycket men får inte ur sig nåt, hon sprattlar, andas snabbt och gör miner i ansiktet och ser så lycklig ut. Minns att min son var världens pratkvarn vid 2 månader.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    hi hi

    jo hon snackar en del jackie gurgel ljud!
  20. 10
    hi hi jo hon snackar en del jackie gurgel ljud!

Liknande trådar

  1. Vad pratar man om?
    By azza in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 19:27
  2. Pratar era mkt?
    By Norrskenet in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 14:20
  3. Pratar av mig
    By Desillusionerad in forum Styvfamiljer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 13:58
  4. Oj vad han pratar
    By Suskiv in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 00:14
  5. nä jag pratar väl m mig
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar