Är det fler som inte pratar?
_0406 Junibarn
  1. undrar lite
    #1

    Är det fler som inte pratar?

    min junikille säger inte ngr ord. Han pratade ngr ord i höstas men sen slutade han med dem och pratar bara sitt eget språk.... Fler?
  2. 1
    Är det fler som inte pratar? min junikille säger inte ngr ord. Han pratade ngr ord i höstas men sen slutade han med dem och pratar bara sitt eget språk.... Fler?
  3. H med Simon
    #2

    Min junikille

    pratar för fullt men han var sen att lära sig att gå och jag har hört att är man sen att lära sig och gå så pratar man tidigt och tvärtom.Din junikille kommer nog att börja tidsnog han också.
  4. 2
    Min junikille pratar för fullt men han var sen att lära sig att gå och jag har hört att är man sen att lära sig och gå så pratar man tidigt och tvärtom.Din junikille kommer nog att börja tidsnog han också.
  5. lotta
    #3

    undrar om det hör ihop

    Min Maja pratar på som en galning även fast hon är tvåspråkig men var inte så sen med att gå ca året men däremot så är hon inte så klättrig har börjat nu med att ta sig upp i soffan själv etc hon är väl lite sen med det istället.
  6. 3
    undrar om det hör ihop Min Maja pratar på som en galning även fast hon är tvåspråkig men var inte så sen med att gå ca året men däremot så är hon inte så klättrig har börjat nu med att ta sig upp i soffan själv etc hon är väl lite sen med det istället.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Jodå

    Alex har börjat att prata en del, men han säger inte många ord. Han snappar upp ord lite då och då. Han säger väl en handfull ord dagligen, annars är det mest att det kommer ett ord och så hör man dom inte igen... Han har fortfarande sitt eget språk han snackar.
  8. 4
    Jodå Alex har börjat att prata en del, men han säger inte många ord. Han snappar upp ord lite då och då. Han säger väl en handfull ord dagligen, annars är det mest att det kommer ett ord och så hör man dom inte igen... Han har fortfarande sitt eget språk han snackar.
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5

    Tillägg

    På bvc trodde jag dom skulle få panik för det eftersom dom verkar vara smått hysteriska där, men den nya sköterskan vi fick sa bara att han var så teknisk och höll på med annat och har inte tid att lära sig prata helt enkelt. Det är bara att vänta, förr eller senare lär sig din kille att prata :)
  10. 5
    Tillägg På bvc trodde jag dom skulle få panik för det eftersom dom verkar vara smått hysteriska där, men den nya sköterskan vi fick sa bara att han var så teknisk och höll på med annat och har inte tid att lära sig prata helt enkelt. Det är bara att vänta, förr eller senare lär sig din kille att prata :)
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Agnes pratar

    för mycket haha nej då. Men hon går ju på dagis oxå så hon lär sig mycket där. Hon pratar hela meningar och så. Hon var ju tidig att gå (8,5 mån.) Annars har jag oxå hört attd et kan vara ett samband.
    Tror absolut inte det är något att oroa sig över Alla barn är ju olika. Jag själv började inte prata så amn hörde förrän jag var två år!! Och nu pratar jag för mycket sägs det hihi.
    Ha en bra helg!!!
  12. 6
    Agnes pratar för mycket haha nej då. Men hon går ju på dagis oxå så hon lär sig mycket där. Hon pratar hela meningar och så. Hon var ju tidig att gå (8,5 mån.) Annars har jag oxå hört attd et kan vara ett samband.
    Tror absolut inte det är något att oroa sig över Alla barn är ju olika. Jag själv började inte prata så amn hörde förrän jag var två år!! Och nu pratar jag för mycket sägs det hihi.
    Ha en bra helg!!!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Cornelia

    har iofs sitt lilla ordförråd. Däremot tvillingkillarna som fyllde 3 i februari, de sa inte ETT ord tills strax innan de fyllde två...! DÅ började de så smått med \"hejdå\" och liknande ;)

    Jag var lite orolig vid 18-mån kollen med killarna, men vår lugna bvc-tant var inte bekymrad alls - och si, idag snackar de som de aldrig gjort annat :) (riktigt, rejäla underfundiga och långa meningar - det är så kul att lyssna på! :))

    Så det ger sig nog!
  14. 7
    Cornelia har iofs sitt lilla ordförråd. Däremot tvillingkillarna som fyllde 3 i februari, de sa inte ETT ord tills strax innan de fyllde två...! DÅ började de så smått med \"hejdå\" och liknande ;)

    Jag var lite orolig vid 18-mån kollen med killarna, men vår lugna bvc-tant var inte bekymrad alls - och si, idag snackar de som de aldrig gjort annat :) (riktigt, rejäla underfundiga och långa meningar - det är så kul att lyssna på! :))

    Så det ger sig nog!
  15. Ann m I&E
    #8

    Det där med att

    gå tidigt - sent tal är nog väldoigt induvuduellt. Min stora tjej började gå ordetnligt vid 10 månader o pratde 3ordsmeningar vid 1½. Hon klarade 4års kollen vid 3 och pratar i ett *s*. Emilia började gå sent (14 månader) men nu har hon tagit igen talet och pratar heela tiden. Det är _aldrig_ tyst här hemma *s*. Talet kommer när de är redo :)
  16. 8
    Det där med att gå tidigt - sent tal är nog väldoigt induvuduellt. Min stora tjej började gå ordetnligt vid 10 månader o pratde 3ordsmeningar vid 1½. Hon klarade 4års kollen vid 3 och pratar i ett *s*. Emilia började gå sent (14 månader) men nu har hon tagit igen talet och pratar heela tiden. Det är _aldrig_ tyst här hemma *s*. Talet kommer när de är redo :)
  17. Zukits med Filip
    #9

    Om han

    förstår bra vad ni säger är det nog ingen fara! Filip kom igång ordentligt med talet för nån månad sen. Innan var det enstaka ord och det mesta sa han \"ba\" om :-) När de väl kommer igång sen brukar det gå undan.
  18. 9
    Om han förstår bra vad ni säger är det nog ingen fara! Filip kom igång ordentligt med talet för nån månad sen. Innan var det enstaka ord och det mesta sa han \"ba\" om :-) När de väl kommer igång sen brukar det gå undan.

Liknande trådar

  1. Fler som inte pratar?
    By Vill in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 20:20
  2. Är det fler som inte pratar
    By malcom in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 03:41
  3. Är det fler som inte pratar
    By malcom in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 19:04
  4. Fler som inte pratar?
    By Basio in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 07:59
  5. Fler som inte pratar?
    By *Lottiz* in forum _0406 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar