Inga dagisbarn längre
Småbarn
  1. Sofia*
    #1

    Inga dagisbarn längre

    JAg har inga dagisbarn längre! Vår förskol har i alla år varit kanonbra. Men nu har ledning och kommunpolitiker monterat ner allt så till den milda grad att inte ens världens bästa förskollärare kan göra något vettigt av dett. Så vi tog vår dotter därifrån och inte förrän vi ser henne nu inser vi hur dåligt hon har mått. Men förskolefrågor intresserar mig så jag håller mig kvar här hos er ett tag till.
  2. 1
    Inga dagisbarn längre JAg har inga dagisbarn längre! Vår förskol har i alla år varit kanonbra. Men nu har ledning och kommunpolitiker monterat ner allt så till den milda grad att inte ens världens bästa förskollärare kan göra något vettigt av dett. Så vi tog vår dotter därifrån och inte förrän vi ser henne nu inser vi hur dåligt hon har mått. Men förskolefrågor intresserar mig så jag håller mig kvar här hos er ett tag till.
  3. Majsan m H&S
    #2

    Sorgligt

    Det är verkligen sorgligt när det blir så. Hur löser ni situationen nu, och hur ser ni på framtiden?
  4. 2
    Sorgligt Det är verkligen sorgligt när det blir så. Hur löser ni situationen nu, och hur ser ni på framtiden?
  5. mor
    #3

    På vilket sätt

    ser ni på henne nu att hon mådde så dåligt?
    Vad var det som gjorde att hon mådde så dåligt?
    Nyfiken, har barn som jag misstänker inte heller mår helt bra på dagis
  6. 3
    På vilket sätt ser ni på henne nu att hon mådde så dåligt?
    Vad var det som gjorde att hon mådde så dåligt?
    Nyfiken, har barn som jag misstänker inte heller mår helt bra på dagis
  7. Sofia*
    #4

    Förskoleklass

    Hon har redan nu flyttat till den förskoleklass där hon ska gå till hösten. Det är en åldersblandad f-2 så det kommer vara många kompisa som är kvar i klassen till hösten.
  8. 4
    Förskoleklass Hon har redan nu flyttat till den förskoleklass där hon ska gå till hösten. Det är en åldersblandad f-2 så det kommer vara många kompisa som är kvar i klassen till hösten.
  9. Sofia*
    #5

    Förändringen

    Lillan har alltid sovit oroligt och kommit till oss mitt i natten, vi har väl tänkt att vissa barn gör väl så. Men i samma stund som hon slutade på dagis slutade hon att vakna på natten och sover numer lungt i i egen säng hela natten. Varje morgon vakande hon och hade ont någonstans, ville inte gå upp osv. Vi tolkade detta som effekt av en felställnig hon har i benen som gör att hon ofta har värk men ska hon till skolan studsar hon glatt ur sängen även om hon har ont! När vi hämtade lillan på daigs hade hon ofta ont i huvudet och ville gå hem med en gång. När vi hämtar på skolan vill hon aldrig gå hem, trots att det ofta är betydligt stökigare på fritids än på dagis. Det händer saker på skolan och på fritids också men då berättar hon ofta om hur pedagogerna har hanterat det. Samma berättelser på dagis slutade alltid med att \" fröken såg/ gjorde inget\". Och om igen vill jag påpeka att pedagogerna på den förskolan var jätteduktiga, de har haft hand om båda våra barn under många år. Problemen kom med besparingarna!
  10. 5
    Förändringen Lillan har alltid sovit oroligt och kommit till oss mitt i natten, vi har väl tänkt att vissa barn gör väl så. Men i samma stund som hon slutade på dagis slutade hon att vakna på natten och sover numer lungt i i egen säng hela natten. Varje morgon vakande hon och hade ont någonstans, ville inte gå upp osv. Vi tolkade detta som effekt av en felställnig hon har i benen som gör att hon ofta har värk men ska hon till skolan studsar hon glatt ur sängen även om hon har ont! När vi hämtade lillan på daigs hade hon ofta ont i huvudet och ville gå hem med en gång. När vi hämtar på skolan vill hon aldrig gå hem, trots att det ofta är betydligt stökigare på fritids än på dagis. Det händer saker på skolan och på fritids också men då berättar hon ofta om hur pedagogerna har hanterat det. Samma berättelser på dagis slutade alltid med att \" fröken såg/ gjorde inget\". Och om igen vill jag påpeka att pedagogerna på den förskolan var jätteduktiga, de har haft hand om båda våra barn under många år. Problemen kom med besparingarna!
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6

    Vad bra att hon mår bra nu då!

    Vad skönt att ni hittade anledningen, det är aldrig kul när barn mår dåligt.
    Lycka till!
  12. 6
    Vad bra att hon mår bra nu då! Vad skönt att ni hittade anledningen, det är aldrig kul när barn mår dåligt.
    Lycka till!
  13. mor
    #7

    Vad skönt

    att hon mår bättre nu!
  14. 7
    Vad skönt att hon mår bättre nu!
  15. Sofia*
    #8

    Tack,

    Livet är verkligen inte enkelt med barn som inte mår bra. Tack
  16. 8
    Tack, Livet är verkligen inte enkelt med barn som inte mår bra. Tack

Liknande trådar

  1. Inga symtom längre? :(
    By caber in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 18:36
  2. Har inga små barn längre...
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 21:20
  3. Inte längre dagisbarn *OT*
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 21:18
  4. Inga graviditetssymptom längre
    By Vilja07 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 19:54
  5. Inga graviditetssymptom längre
    By Vilja07 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 09:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar